• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Romeo i Julia (64 opinie)

balet
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
czas trwania:
2 godz. (1 przerwa)
data premiery:
15 maja 2009
7.3
290 ocen
William Szekspir
Romeo i Julia

To czwarty, po ".. z nieba.." , "4&4" i "Eurazji", autorski spektakl zrealizowany przez Izadorę Weiss w Operze Bałtyckiej. Tym razem choreografka swoje libretto oparła na sztuce Szekspira, ale losy Romea i Julii umieściła we współczesnym świecie. Dziewczyna jest Irakijką, wychowaną w islamskiej, tradycyjnej rodzinie, chłopak żołnierzem hiszpańskiego kontyngentu. Od początku nie mają szans... Autorka libretta czerpie inspiracje ze znanego wszystkim szekspirowskiego scenariusza, odwołuje się jednak do swojej osobistej wizji świata, w którym obrona podstawowych wartości jest obowiązkiem każdego człowieka.



Tradycyjnie, muzykę do swojego baletu wybrała sama. W "Romeo i Julii" usłyszymy między innymi utwory Lisy Gerrard, Santaollala, Glassa, Prokofiewa. To co zaistnieje w warstwie muzycznej jest efektem wielomiesięcznych poszukiwań, godzin spędzonych w sklepach muzycznych, przesłuchania kilkudziesięciu płyt, szperania w archiwach. Jest to bardzo ważny etap pracy nad spektaklem. W balecie zatańczy cały Zespół Opery Bałtyckiej, a do wykonania głównych partii przygotowuje się kilku tancerzy jednocześnie, między innymi Franciszka Kierc i Beata Giza do roli Julii, Michał Łabuś i Filip Michalak do Romea. Gościnnie wystąpi Małgorzata Chojnacka, która była również asystentką choreografa.

Spektakl polecany młodej publiczności.

Choreografia: Izadora Weiss
Wizualizacje multimedialne: Paweł Nurkowski i Radek Moenert
Kostiumy: Hanna Szymczak

Obsada:
Romeo - Michał Łabuś / Łukasz Przytarski
Julia - Franciszka Kierc / Beata Giza
Niania - Sylwia Kowalska-Borowy
Merkucio - Filip Michalak
Oficer - Marzena Socha
Tybalt - Piotr Nowak
Parys - Ireneusz Stencel
Ojciec - Leszek Alabrudziński
Matka - Aleksandra Michalak

Opinie (64) 1 zablokowana

  • Hmmm... (2) (opinia sprzed 15 lat)

    Przepraszam co ma przedstawiać ten plakat? Jest okropny! Nie rozumiem dlaczego widnieje na nim twarz pani CHOREOGRAF!

    • 9 2

    • Bo nie widnieje tam Pańska twarz... (1) (opinia sprzed 14 lat)

      ... Stąd ta zazdrość?? ;)

      • 1 2

      • haha (opinia sprzed 12 lat)

        dobre. a czemu to niby Pani choreograf nie może być na plakacie? i co w nim okropnego, przecież to ładna kobieta, piękne oczy

        • 0 0

  • odwołane bo nie sprzedaje się gniot pseudoartystki ISSSSADORY? (opinia sprzed 13 lat)

    odwołane bo nie sprzedaje się gniot pseudoartystki ISSSSADORY?

    • 5 4

  • POLECAM! (opinia sprzed 13 lat)

    Byłam...polecam...wspaniała muzyka :) szkoda, że odwołana...

    • 2 1

  • genialnośćl. (1) (opinia sprzed 13 lat)

    Spektakl jest po prostu genialny, a jeszcze bardziej wydaje się super jeśli brało się w tym udział! Tak jak ja. I w dupie mam to co ludzie pomyślą po przeczytaniu tego postu. Ci ludzie są genialni i zawsze będę ich chwaliła. Miałam przyjemność z Nimi pracować. A choreografia też jest nas prawdę bardzo wyszukana! Ogólnie jest bardzo zadowolona z tego, że coś takiego powstało i mogłam to również oglądać :)

    • 4 11

    • ... (opinia sprzed 13 lat)

      bierzesz za to odpowiednie pieniądze, każdemu wtedy by się podobało, wszystko byłoby piękne i genialne. Nie smuć nas - innych pracowników, swoimi wypowiedziami.

      • 7 1

  • Po spektaklu pustka, normalnie wiało nudą (2) (opinia sprzed 13 lat)

    Zabrałem żonę z okazji rocznicy ślubu na Romea i Julię. Wystarałem się o I miejsca, rezerwowałem już miesiąc wcześniej. I muszę przyznać, że to były źle wydane pieniądze. Lubię gdy spektakl mnie porusza, wywołuje emocje, a tu wiało nudą. Nie podobało mi się. Rozumiem, że to nowoczesny balet, ale ta zabawa w chodzonego po scenie i wymachiwanie rękami do mnie nie dociera. Żona miała podobne odczucia. Technicznie słabo, nierówno i w ogóle bez sensu. Mam też rezerwacje na OUT, ale nie pójdę. Nie polecam.

    • 10 5

    • Kombinatorze (1) (opinia sprzed 13 lat)

      nie siada się w pierwszych rzędach ZAPAMIĘTAJ! na przyszłość. Aby dobrze obejrzeć przedstawienie od 8 - 9go rzędu i dalej, bo inaczej nie będzie efektu, ZAPAMIĘTAJ Kombinatorze

      • 0 4

      • I MIEJSCA TO NIE ZNACZY W PIERWSZYM RZĘDZIE (opinia sprzed 13 lat)

        Magistrze, właśnie siedziałem w 8 rzędzie. Czytaj ze zrozumieniem. Zapamiętaj to sobie.

        • 3 0

  • UWAGA (opinia sprzed 13 lat)

    specjalnie weszłam na opinie Romcia...gdyż byłam ostatnio na premierze OUT i jestem tym przedstawieniem zniesmaczona, natomiast muszę powiedzieć, że TĘSKNIĘ za Romeo i Julią, bo ten spektakl podobał mi się i nie przeszkadzała mi powtarzalność ruchów w chorografii tak jak w Oucie. O czym to świadczy? Jest to jedyne przedstawienie z treścią, w pozostałych treści brak, bądź nieudolnie ją przedstawiono. Więc p. Isadoro proszę trzymać się ściśle libretta a może nie będzie tak źle...poza pomysłem ważny jest również efekt w takim widowisku tanecznym (bo to nie balet) a w Romciu on jest, natomiast w innych przedstawieniach p. Isadory jest ale jego BRAK:-(
    Wzruszająca scena śmierci Merkucia i Tybalta zrobiona super ale już śmierć Romea i Julii została potraktowana po macoszemu dlaczego? szkoda...

    • 2 0

  • otworz oczy (opinia sprzed 14 lat)

    ktos napisał prawdę bo niektórzy panowie sa juz dawno po 30 tak wygladaja i brzuch im odstaje za to wysocy zawsze sa wolniejsi od tych sredniakow o'tym wie kazdy trener sportowy dla tego ci wysocy maja za zadanie stac pod koszem lub pod bramka i zbierac pilki.Na scenę wzrost średni jest lepszy i tak trzymac .Przedstawienie jest dobre nie prawda ze zbiorowe sceny sa nudne , kazdy widzi to co chce .Nowoczesny balet nie jest dla klasyków i ich milosnikow jest dla ludzi otwartych na nowoczesnosc

    • 2 6

  • NAPRAWDE WARTO (2) (opinia sprzed 14 lat)

    OJ WY BIEDNE, ZALOSNE I CHORBLIWIE ZAZDROSNE ROBACZKI.
    POTRAFICIE TYLKO WYSMIEWAC I OBRAZAC LIDZI KTORZY ROBIA COS Z PASJA.
    MOIM ZDANIEM SPEKTAKL JEST ABSOLUTNIE REWELACYJNY,
    SWIETNY POMYSL I INTERPRETACJA , MUZYKA PIERWSZA KLASA.
    PO OBEJRZENIU SPEKTAKLU NA DLUGA CHWILE CZLOWIEK PRZENOSI SIE W INNY WYMIAR . DUZE BRAWA DLA CALEGO ZESPOLU I UZNANIA DLA PANI ZDYDORY I WRANCISZKI, OBY TAK DALEJ.
    SPECJALNIE Z WARSZAWY PRZYJECHALISMY OBEJZEC TO PRZEDSTAWIENIE I BYLO WARTO
    LUDZIE ZACZNIJMY DOCENIAC COS CO JEST NASZE MADE IN POLAND. POZDRAWIAM

    • 9 11

    • Re: NAPRAWDE WARTO (opinia sprzed 14 lat)

      Najbardziej podoba mnie sie twoje "ABSOLUTNIE". :)

      • 2 0

    • (opinia sprzed 14 lat)

      a dlaczego krzyczysz?

      • 0 0

  • (2) (opinia sprzed 14 lat)

    błagam powiedzcie skąd moge wziąć muzyke z tego spektaklu ????????!!!!!!!!!!!

    • 1 1

    • (opinia sprzed 13 lat)

      wystarczy, że kupisz sobie soundtrack z filmu Motorcycle Diaries (Dzienniki Motocyklowe)

      • 0 0

    • ... (opinia sprzed 14 lat)

      " W "Romeo i Julii" usłyszymy między innymi utwory Lisy Gerrard, Santaollala, Glassa, Prokofiewa." pomogą pewnie google, wykonawca i download ;)

      • 0 0

  • nie (3) (opinia sprzed 15 lat)

    to nie jest Frania, to Izadora. Frania tak nie wygląda, Izadora - i owszem.

    • 0 0

    • TAK! (2) (opinia sprzed 14 lat)

      Romeo i Julia oglądałam 5 razy i za każdym razem idę do POB bardzo chętnie. A na plakacie jest na 100% Franciszka Kierc a nie Izadora. A ten kto tak pisze jest po prostu zazdrosny o to, że ktoś ma pomysł, który realizuje a potem ktoś chce to oglądać, bo z tego co zauważyłam to na baletach pani Izadory jest zawsze pełna widownia. Pozdrawiam panią choreograf i cały balet opery. OBY TAK DALEJ!

      • 2 1

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • NIe, nie, nie! (opinia sprzed 13 lat)

        Nie umiesz czytać ze zrozumieniem, bo nawet w oficjalnych informacjach prasowych pojawiła się informacja, że Izadora Weiss użyczyła swojego wizerunku do plakatu!

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery