Wiadomości

Repertuar Teatru Muzycznego na drugą połowę 2020 roku

Teatr Muzyczny w Gdyni z nietypowej perspektywy.

Teatr Muzyczny w Gdyni przyzwyczaił już do publikacji repertuaru nawet z rocznym wyprzedzeniem. Można już kupować bilety na spektakle grane od września 2020 roku do stycznia 2021 roku. Wśród nich jest premiera "Mistrza i Małgorzaty" w reż. Janusza Józefowicza oraz kolejny Koncert Sylwestrowy. Podniesiono ceny biletów na spektakle Dużej Sceny.



Repertuar Teatru Muzycznego w Gdyni


W porównaniu do dotychczasowych propozycji repertuarowych rzuca się w oczy mniejsza liczba spektakli na Nowej Scenie i Scenie Kameralnej. Wśród propozycji dla dorosłych na Nowej Scenie obejrzymy "Avenue Q" i farsę "Okno na parlament", zaś na Scenie Kameralnej komedię "The Big Bang". Ponadto repertuar Nowej Sceny uzupełnią spektakle dla dzieci - najnowsza propozycja "Księga Dżungli" (premiera w marcu) oraz nieco starsze - "Brzechwa dla dzieci""Pchła Szachrajka". Na Scenie Kameralnej nie przewidziano żadnej bajki - jej repertuar wypełnią grane kilkukrotnie na przełomie roku dyplomy teatralne i koncertowe absolwentów Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni.

- Propozycji w naszym repertuarze jest mniej z przyczyn technicznych. Trzeba pamiętać, że działamy jak normalny zakład produkcyjny, pomimo swojej wyjątkowej specyfiki. Gramy przecież w weekendy, gdy inni mają czas wolny. Musimy zapewnić naszemu zespołowi czas do wypoczynku i musimy trzymać się norm czasu pracy - mówi dyrektor Igor Michalski, dyrektor Teatru Muzycznego w Gdyni.
Z kolei na Dużej Scenie zobaczymy premierę "Mistrza i Małgorzaty" Michaiła Bułhakowa w reżyserii Janusza Józefowicza (5 września). Spektakl grany będzie także 6, 9, 10, 23, 24, 25 i 30 września oraz od 1 do 4 października, a także od 6 do 8 i od 11 do 15 listopada. Nowa premiera zagości w tym czasie na Dużej Scenie 19 razy. Najczęściej w kolejnym półroczu grany będzie jednak na Dużej Scenie "Hairspray" - aż 21 razy (8-11 i 14-18 października oraz 21-24 i 28-31 stycznia 2021).

Najczęściej granym w 2020 roku tytułem Teatru Muzycznego będzie komedia "Hairspray" - spektakl ten w ciągu roku zagrany zostanie 30 razy.

Ponadto na scenę wróci "Wiedźmin" (22-25 i 28-31 października), "Ghost", dla którego spektakle grane od 19 do 22 listopada będą pożegnalnymi, bo tytuł schodzi z afisza, "Lalka"(26-29 listopada) i "Piotruś Pan" (2-6 grudnia). Ponadto rekordowo dużo razy wykonany zostanie Koncert Sylwestrowy Teatru Muzycznego - poza premierowymi spektaklami w sylwestra zagrany będzie również 2 i 3, 5-10, a także od 12 do 17 stycznia - w sumie 17 razy na bis i dwa razy 31 grudnia. Więcej tytułów na kolejne półrocze nie przewidziano. Nie ma w nim również spektaklu "Cud albo Krakowiaki i Górale", który już spadł z afisza, choć miał być grany na przełomie lutego i marca (w jego miejsce w repertuarze znalazł się "Hairspray").

- Szczególnie zależy nam na tytułach, które dla naszej sceny są bardzo ważne - do nich należą "Chłopi" i "Lalka", więc utrzymujemy je w repertuarze, chociaż widzowie nieco rzadziej mają okazję je oglądać. Niektóre tytuły, jak "Cud albo Krakowiaki i Górale" czy w listopadzie "Ghost" schodzą z afisza, co jest naturalną koleją rzeczy - nie mamy miejsca na magazynowanie scenografii i musimy grać nowe tytuły, szczególnie te, wobec których mamy zobowiązania licencyjne na określoną liczbę zagranych przedstawień - przyznaje Igor Michalski.
Musical "Ghost" zejdzie z afisza Teatru Muzycznego w Gdyni 22 listopada. W tym roku zagrany zostanie 10 razy.
Musical "Ghost" zejdzie z afisza Teatru Muzycznego w Gdyni 22 listopada. W tym roku zagrany zostanie 10 razy. fot. Maciej Czarniak / trojmiasto.pl
Nowy repertuar często oznacza także korektę cennika biletów. Podobnie jest i tym razem, choć podwyżki dotyczą tylko Dużej Sceny. Bez zmian pozostały ceny III miejsc zlokalizowanych na II balkonie. O 20 zł wzrosły ceny biletów na II miejsca (pierwsze dwa rzędy i miejsca z boku sceny na parterze, loże boczne i boki na I balkonie) oraz na I miejsca (centralne miejsca na parterze, amfiteatr i centralne miejsca na I balkonie). Warto pamiętać, że na miejsca w amfiteatrze już od jakiegoś czasu nie przewiduje się biletów ulgowych.

W nowym cenniku za III miejsce zapłacimy tyle co dotychczas - 80 zł za bilety normalne i 60 zł za ulgowe. Jednak już za bilety na II miejsca trzeba będzie zapłacić 120 zł (normalne) i 100 zł (ulgowe), zaś koszt I miejsc na spektakle grane w okresie jesienno-zimowym zapłacimy 140 zł (normalne) i 120 zł (ulgowe). Wyjątkiem w dalszym ciągu jest "Piotruś Pan" - za wstęp na spektakl zapłacimy od 65 do 105 zł za bilety normalne w dni powszednie i od 70 do 110 zł w weekendy. Z kolei na bilety ulgowe wydać trzeba od 40 do 65 zł w dni powszednie i od 50 do 80 zł w weekendy.

Jedyną produkcją Muzycznego, graną na Scenie Kameralnej od września 2020 roku do stycznia 2021 roku, jest "The Big Bang" (na zdjęciu).
Jedyną produkcją Muzycznego, graną na Scenie Kameralnej od września 2020 roku do stycznia 2021 roku, jest "The Big Bang" (na zdjęciu). fot. Łukasz Unterschuetz / trojmiasto.pl
Ceny biletów na Nową Scenę wynoszą w przypadku produkcji dla dorosłych 70-90 zł (bilety normalne) oraz 50-70 zł (ulgowe). Propozycje dla dzieci na tej scenie to koszt 45-60 zł (bilety normalne) i 30-45 zł (ulgowe). Z kolei jedyna obecnie propozycja na Scenie Kameralnej ("The Big Bang") kosztuje 60-70 zł (bilety normalne) i 45-50 zł (ulgowe).

Budżety trójmiejskich teatrów


- Trzeba sobie jasno powiedzieć, że ceny biletów wzrastają i ten proces będzie postępował, bo rosną koszty transportu i usług - dlatego nie mamy wyboru i podnosimy ceny, chcąc zachować jakość, jaką oferujemy naszej publiczności. Staramy się cały czas, aby proces ten był jak najmniej dotkliwy dla widzów, dlatego zmiany cennika obejmują tylko Dużą Scenę. Będziemy iść drogą Broadwayu, wprowadzając ceny dynamiczne, które będą zmieniać się w zależności od zainteresowania tytułem. W najbliższym czasie będziemy testować ten system na wybranym spektaklu. Niestety, ten trend raczej nie zmieni się również w przyszłości, choć naprawdę zależy nam na jak największej dostępności, dlatego ceny biletów utrzymujemy cały czas na granicy progu rentowności - wyjaśnia Bogdan Gasik, zastępca dyrektora Teatru Muzycznego w Gdyni.
Warto nabywać bilety już teraz, bo te na najlepsze miejsca szybko się rozchodzą.

Opinie (84)

Wszystkie opinie

  • nowe produkcje zaniżają poziom

    • 23 5

  • Dlaczego?

    • 1 3

  • To dobre pytanie, dlaczego ten teatr stoi w miejscu. Też mnie to zastanawia, ale pytanie powinno się skierować do dyrekcji odpowiedzialnej za politykę repertuarową teatru. "Kumernis", "Chłopi", "Lalka" - to ostatnie sukcesy, a biorąc pod uwagę daty premier, odbyły się dawno i jedynie "Kumernis" Michalski może przypisać sobie ("Lalka" była za Korwina, a "Chłopi" byli przez niego zaplanowani, choć Korwin nie doczekał premiery, a Michalski jeszcze wtedy nie rozpoczął pracy). To chyba mało, jak na 6 lat pracy. Zmarnowany potencjał, bo pracują tam dobrzy aktorzy.

    • 13 3

  • Avenue Q

    Spektakl obraża osoby niepełnosprawne i robi to w wulgarny sposób. Chciałem być kulturalny i nie wyjść w trakcie jego trwania. Dzisiaj wiem, że popełniłem błąd zostając na nim. Oczywiście to nie wina aktorów, że występują w czymś takim.
    Osobiście odradzam wydania na ten spektakl pieniędzy.

    • 21 18

  • Cóż - nie każdemu się dogodzi. To najlepszy spektakl komediowy Teatru Muzycznego w XXI wieku.

    • 10 4

  • Dzięki za informację, zamówię bilety.

    • 1 4

  • Klaskanie na stojąco po każdym spektaklu

    Kiedyś wstawało się po czymś wyjątkowym , teraz wstają po wszystkim. Przez to ten gest traci na znaczeniu.

    • 63 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Teatr Muzyczny i jego okolice z lotu ptaka

    raczej z lotu drona,na ptaku raczej nikt kamery nie zamontowal.a co tam na gorze robi slup sredniego napiecia bez przewodow?

    • 1 0

  • Miejsca dla wybrańców

    Szkoda, że Teatr Muzyczny dzieli widzów na lepszy i gorszy sort. Miejsca najbardziej pożądane tj. środek na parterze i pierwsze rzędy amfiteatru nie są dostępne do sprzedaży dla zwykłego Kowalskiego. Teatr wyjaśnia, że są to "miejsca z puli sponsorskiej i barterowej". Nawet do teatru pierwszeństwo mają swoi:/ My musimy się zadowolić miejscami z boku sceny lub w dalszych rzędach. Przykre, że instytucja dotowana ze środków publicznych nie traktuje widzów przyzwoicie.

    • 70 4

  • Nieżyjący dyrektor Korwin mówił "Cokolwiek by się działo, teatr musi grać", a widocznie dyrektor Michalski rozumie misję inaczej - "Cokolwiek by się działo, teatr musi grać dla sponsorów". Straszne.

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Rozrywka

Kontrowersje wokół działalności miejskiego artysty
Kontrowersyjna działalność artysty z Gdyni
O mieszkaniu z duszą na Dolnym Mieście i niezwykłej kolekcji
O mieszkaniu z duszą na Dolnym Mieście

Kulinaria

Ostry Cień Mgły i Forfiter. Odjechane nazwy dań z trójmiejskich lokali
Odjechane nazwy dań z trójmiejskich lokali
Obiady do domu. Zamów i spróbuj nowych rzeczy
Zamów obiady do domu

Sprawdź się

Co to jest antresola?

 

Najczęściej czytane