- 1 Wystawa trójmiejskiej malarki w Wenecji (67 opinii)
- 2 Spektakle z Trójmiasta w Teatrze Telewizji (1 opinia)
- 3 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (70 opinii)
- 4 To niesamowite znalezisko ma... 600 lat (17 opinii)
- 5 (Przed)wyborcza gorączka w Pipidówce (16 opinii)
- 6 Tu nie spodziewasz się sztuki, a jednak! (9 opinii)
Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września
- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.
Mevo - zerwana umowa. System zawieszony
II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.
Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.
Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo
- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.
Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).
- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:
- dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
- za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
- za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
- dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł
Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.
Opinie (237) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-03 08:45
Opinia wyróżniona
Mnie co innego niepokoi (5)
NB Polska tłumaczy się z opóźnień problemami niemieckiej spółki, która nie nadąża z produkcją (czy tam składaniem). Z cytatu wynika, że NB GmbH po prostu wpadł w finansowe tarapaty I gdyby nie dofinansowanie spółki przez udziałowca, byłaby kicha. Czytaj: spółka nie byłaby w stanie kontynuować produkcji, tym samym dostarczyć na czas rowerów nie tylko do Trójmiasta, a więc nie zobaczyłaby kolejnych transz środków z poszczegółnych umów. To pachnie plajtą. Jeśli niemiecki NB się wyłoży, polska firma krzak z kapitałem na poziomie mniej niż połowy ceny jednego roweru, nie będzie w stanie ani dostarczyć brakujących rowerów, ani dalej ciągnąć istniejącej części system, jakkolwiek robią to nieudolnie. Cały system po prostu się rozsypie w krótkim czasie. Ciekawe, czy ktokolwiek w tzw. obszarze metropolitalnym w ogóle monitoruje tę sytuację? Kogokolwiek to obchodzi, czy project ma jakiekolwiek szanse na finalizację, czy tylko bezmyślnie potakują kolejnym niespełnionym obietnicom NB Polska I siedzą dalej na stołkach. Nawet niektórych kar już nie naliczają, bo przekroczyły dawno maksymalne poziomy określone w umowie.
- 88 4
-
2019-09-03 08:50
kapitał spółki nie ma nic do jej wypłacalności :) (2)
- 3 7
-
2019-09-03 12:30
ma - bo jak zarządasz zwrotu kasy ... to dostaniesz tylko do wys. kapitału (1)
- 6 3
-
2019-09-03 14:35
nikt nie żąda zwrotu kasy
czekamy na rowery...
- 1 2
-
2019-09-03 13:33
projekt zwinie się zimą. W tym modelu nie ma szansy na to, by działało to dobrze. Wiosna przywita nas szukaniem nowego operatora , który przejmie rowery i będzie chciał poprowadzić to dalej.
- 10 0
-
2019-09-04 08:18
Eee no co ty. Bidulkiewicz to się nawet reklamuje na tej plajcie
Szczurek i Karnowski przynajmniej udają że coś takiego nie istnieje.
A ty byś chciał monitorowania? Po co? Jakby wyszło że wałek to przecież coś trzeba by robić.
Może nawet kogoś zwolnić... Na to nie ma czasu pani B. w przerwie pomiędzy kolejnymi
występami- 0 1
-
2019-09-03 08:51
PO co ? (7)
PO co Gdańsk kupił rowery z napędem elektrycznym? Tak tylko pytam..... Zwykły napęd wystarczyłby. Mniej problemów z wymianą baterii, nie trzebabyłoby płacić za prąd w ramach doładowywania, a ludzie pedałując mogliby schudnąć ciut.
- 17 6
-
2019-09-03 09:02
(1)
Gdańsk niczego nie kupował. Rowery nie są Gdańska tylko operatora
- 0 2
-
2019-09-03 09:05
Któremu Gdańsk płaci sowite wynagrodzenie, a nie powinien, bo kary przewyższają już wartość kontraktu.
- 5 1
-
2019-09-03 09:06
ze wzgl na ukształtowanie terenu (1)
korzystam z mevo tylko dlatego, ze ma wspomaganie, mieszkam w takim rejonie, ze bez elektryka nie dam rady. Niestety dostępność jest za niska
- 3 4
-
2019-09-03 17:03
A Ty co, w górach mieszkasz?
- 3 0
-
2019-09-03 09:06
elektorat narodowy jest leniwy
- 4 3
-
2019-09-03 09:06
! (1)
Bo taka oferta jest atrakcyjniejsza, bo mamy dużo górek i pagórków i ludzie nie dawaliby rady pod te górki, bo prawie każdy ma zwykły rower w domu. Ja też mam rower na którym dużo jeżdżę ale do pracy wybieram Mevo bo szybciej, bo się nie spocę, bo nie muszę się przebierać
- 2 6
-
2019-09-03 11:33
Ruch
W Krakowie mają rowery miejskie bez napędu elektrycznego i żyją..... Ja mam rower, jeżdzę regularnie i daję radę pod każdą górkę. Rowery z napedem elektrycznym to już nie rower, a ............no właśnie , nie wiadomo co to jest. Bliżej temu pojazdowi do skutera. Tak samo z hulajnogą, która służyła do odpychania się, a teraz jest to pojazd elektryczny z funkcją stania. Czyli takie coś dla leniuchów, którym nic się nie chce.
- 5 0
-
2019-09-03 09:03
w Gdyni nadal zero dostępności - ciągle czekam na normalny serwis (2)
i nie mam zamiaru płacić firmie 10PLN za powietrze
bardzo dziwi mnie ta kompromitacja Nextbike (tym bardziej że to firma doświadczona i niemiecka) w Trójmieście
a to ze Polacy nie potrafią skonstruować odpowiednio umowy, specjalnie mnie nie dziwi, bo nadal w Polsce jest selekcja negatywna wszędzie, gdzie tylko można sobie wyobrazić (bo ta dobra nie dopuściłaby do takiego blamażu przez takie kary, które firma musiałaby uniknąć by nie dopłacić do interesu)- 8 2
-
2019-09-03 16:25
czy dziennikarze nie moga przycisnąć 'decydentów' i wyjasnic do końca czemu tak się dzieje?
- 0 0
-
2019-09-03 19:35
a ty co z ta niemiecka firma
... bajek sie nasluchales :)
- 0 0
-
2019-09-03 09:23
Czytam, że rowery już się sypią (1)
Wilgotność powietrza, opady robią swoje, będzie zima też dostaną w kość.
One przy takich przebiegach powinny być serwisowane co 3 miesiące.
Wymiana łańcucha, smarowanie, sprawdzanie ramy pod kątem ubytków materiału, ale tego serwis nie ogarnie.
Niech skrzypią i straszą użytkowników.
Czekać tylko, aż klient Nexta zrobi sobie krzywdę.- 7 2
-
2019-09-04 08:34
Wymiana łańucha i smarowanie.
to nie jest coś niemożliwe do ogarnięcia przez serwis. 2000 rowerów przez 60 dni (roboczych) to daje 30 wymian łańcucha dziennie. 3 Ludzi?
- 0 0
-
2019-09-03 09:27
Aplikacja - Nextibe oszukuje
Po wypożyczeniu roweru, który w aplikacji był oznaczony jako 94%, od razu zrobił się czerwony i wspomaganie nie działało. Prawdopodobnie Nextbike oszukuje przy oznaczaniu rowerów z uwagi na kary finansowe za dostępność. System działa bardzo źle, rowerów nie ma a jeszcze dodatkowo aplikacja przekłamuje o statusie naładowania rowerów.
- 18 1
-
2019-09-03 09:29
Sobieszewo (1)
Gdzie obiecane przystanki w Sobieszewo?
- 8 1
-
2019-09-03 09:59
No właśnie.
Czy ktoś z Gdańszczan może mi wyjaśnić dlaczego rowery Mewo są w małych miejscowościach na obrzeżach Gdańska (gdzie każdy ma auto, skuter lub rower), a nie ma ich na Wyspie Sobieszewskiej gdzie jest chyba najlepsza trasa rowerowa w Trójmieście? Jeśli gdzieś powinny być, to właśnie tam, gdzie ludzie przyjeżdżają samochodami, autobusami czy tramwajem wodnym i dla ruchu po wyspie potrzebują rowerów na minuty. My w W-wie mamy władzę od czapy i widzę że w Gdańsku chyba nie jest wiele lepiej.
- 3 0
-
2019-09-03 09:31
stan na teraz, godzina 9:27 .... 32 pod UG, 94 pod Olivia BC, 24 po Hestia, 47 Novotel -Jelitkowo......Brzeżno- 0, Zaspa-0, Piecki-Migowo-0.......i tak do godziny 15/16 bo po co relokowac w ciągu dnia kiedy bym chętnie z Brzeźna podjechała do pracy na 11.....większa ilość i od 7 rano też nic nie bedzie bo wszystko na biurowce i uczelnię śmiga
- 9 2
-
2019-09-03 09:36
rowery są dostępne ale tylko w nocy. Niestety nawet pełna pula to będzie za mało.
- 4 1
-
2019-09-03 09:42
czy dobijemy do rocznego opóźnienia?
może gdzieś już przyjmują zakłady?
- 6 1
-
2019-09-03 09:56
lekasz (1)
koncerny farmaceutyczne juz czekaja na rowerzystow "zimowych"
- 0 4
-
2019-09-03 10:41
najwięcej zarabiają na całorocznych automobilistach
i ich dzieciach wożonych do szkól i przedszkoli
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.