• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Czy to prawda, że w Polsce nie umieją wyprodukować roweru elektrycznego? (4)

    Jak się czyta , że rower elektryczny dla Gdańska trzeba wyprodukować w Niemczech, gdzie robocizna jest 4 razy droższa niż w Polsce to pachnie wielkim szwindlem. W naszym kraju gdzie wytwarza się instrumenty badawcze, które latają w kosmos i działają latami oraz z tradycjami produkcji rowerów sięgającymi czasów przedwojennych i produkujących rowery do dzisiaj, bez problemu można wyprodukować a tak na prawdę poskładać z typowych części rower elektryczny czego dowodzą punkty sprzedaży rowerów między innymi w Gdańsku i okolicach. Ten pseudo przetarg na dostawę byle jakich rowerów Mevo dla Gdańska trzeba prześwietlić, gdyż jest to działanie na szkodę Polski czyli nas podatników.

    • 36 3

    • (1)

      PO co ma zarobić Polski robotnik, jak może Niemiec. Władze miasta trzymają rękę na pulsie :) Ech. Pamiętajmy przy urnie wyborczej o tej sytuacji.

      • 5 1

      • W Polsce PiS będzie budować milion samochodów elektrycznych

        Więc jeszcze nie ma co płakać.

        Tak tylko żartowałem.

        • 3 1

    • Bo jesteśmy zbyt zajęci produkcją miliona aut elektrycznych.

      • 5 2

    • A jak

      Podziekujcie dulkiewicz

      • 2 3

  • (1)

    Na podstawie jakiego programu zleceniodawcy ( czyli miasta) naliczają kary?

    • 7 0

    • Dane zleceniobiorcy chyba podawane w ustalonym formacie

      • 0 0

  • Kary śmiesznie niskie

    dla Nextbike to tyle co nic.

    • 9 1

  • (4)

    Ale tu marud ... Pewnie połowa z nich nawet raz się nie przejechała rowerem. Ja jeżdżę regularnie i faktycznie jest problem z dostępnością ale mam nadzieję że sukcesywnie będą dostarczane kolejne rowery i może będzie trochę lepiej. Ale ogólnie z całego tego pomysłu jestem bardzo zadowolona. Zresztą wystarczy spojrzeć na ulicach ile ludzi każdego dnia z tego korzysta i to naprawdę o różnych porach.

    • 10 22

    • Pomysł swietny tylko projekt nieskonczony

      cos mi się wydaje, ze te 4000 szt. to na nasze 14 gmin tez mało będzie

      • 4 0

    • Weź mnie nawet nie denerwuj (1)

      Na dwa miesiące abonamentu trafiłem na rower 2 razy (wtedy, kiedy był mi potrzebny).
      Dość droga zabawa.
      Po roku jest dalej wielka kicha. Co ma do tego "ile ludzi korzysta"? Jakby dostarczyli wszystkie rowery na czas, korzystałoby jeszcze więcej. Chyba piszesz z magistratu.

      • 6 2

      • Z magistratu? A to dobre. Po prostu nie marudzę na wszystko wokół. Też zdarzało mi się wielokrotnie, że wokół nie było ani jednego dostępnego roweru, ale czy w związku z tym mam usiąść i się rozpłakać? Czy o co chodzi? MEVO traktuję jako uzupełnienie komunikacji miejskiej i jestem zadowolona.

        • 1 0

    • Dużo mniej niż z samochodów.

      • 1 0

  • (3)

    Ile kosztuje nasze środowisko ładowanie tych baterii??

    • 18 8

    • (2)

      Po pierwsze dużo mniej, niż gdyby ich użytkownicy wybrali samochód na dojazd.
      Po drugie, jeśli uważasz, że za dużo, to kolejne pytanie skieruj do obecnie rządzącej partii, która poblokowała budowy elektrowni wiatrowych i z lubością topi naszą kasę w reanimowanie górniczo-węglowych trupów.

      • 8 5

      • Serio, policzyłeś to wszystko? (1)

        Bo jak wszyscy przesiądą się na rowery mevo to po pierwsze chirurgia na SORach się nie wyrobi, a po drugie będziemy mieli jeden wielki korek w mieście. Rowerzyści nie stosują się do przepisów, mają wylane jeszcze bardziej niż kierowcy samochodów.

        • 5 3

        • Plus relokacja rowerów - samochodem, serwis samochodem itd...

          • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    Mevo - rozczarowanie roku (13)

    Mevo, nie wróć, rower miejski czy nawet metropolitalny to super pomysł -jego wielką zaletą jest dostępność, to że możesz wsiąść, podjechać gdzieś i zostawić. zostawić - to podstawowa zaleta i różnica między rowerem miejskim a... własnym. Nie martwisz się dalej, nie musisz wracać w to samo miejsce.
    Niestety ktoś w Gdańsku wymyślił - jak nie pierwszy raz - że w Gdańsku to musi być super hiper, same elektryki. W rezultacie mamy park złomu, kosztownego, nieefektywnego i często niedostępnego (bo bateria rozładowana itp).
    Pozostaje własny rower ale to już nie jest tak wygodne. Szkoda.

    • 132 23

    • Dokładnie (7)

      Do tego część dzielnic nie ma nawet żadnej bazy i mieszkańcy nie mogą z tego korzytsać. totalna klapa. Jasień (nowy), Szadółki - tysiące mieszkań, żadnej bazy. Co za dzban nad tym siedział ????

      • 10 7

      • Między innymi Ty! A że olałeś, to masz... (2)

        https://rowery.trojmiasto.pl/Konsultacje-ws-Roweru-Metropolitalnego-n116183.html

        • 7 6

        • Konsultacje urzędasie (1)

          to robiliście w ramach dobrze opłaconego programu STER. Gdzie jest rezultat tych konsultacji? Gdzie, choćby na papierze?

          • 7 3

          • Co tam płaczesz trollu Ziobry?

            Zobacz, ile nowych stacji pojawiło się po konsultacjach...

            • 1 6

      • A nawet jak jest baza, to i tak nie ma roweru, bo prawie wszystkie są w Oliwie..

        • 7 1

      • Bo założeniem jest do 4km od torów SKM (2)

        W Nowym Jasieniu mają się pojawić stacje ale dopiero po przebudowie Nowej Bulońskiej i było o tym sporo informacji. Co do Szadółek i te tysiące mieszkań to nie przesadzaj, bo nie ma tam tylu mieszkań.

        • 2 3

        • Tak mi się nasunęła nowa nazwa...

          Nowa Budyńska :)

          • 2 4

        • Tam jest tak gęsta zabudowa, że myślę, że grubo powyżej tysiąca tam jest...

          • 1 0

    • Koniec września?

      Czemu od razu nie grudnia?

      • 4 1

    • Tez kiedys hejtowalem wspomaganie (1)

      Tez kiedys nie moglem zrozumiec po co to wspomaganie w rowerach skoro jest kosztowne I czesto wadliwe. Ano.po to zeby byle Kowalski chcial ruszyc zad, zeby zmienic jego myslenie o tym ze jazda rowerem to nie dlaniego bo sie tylko spoci podczas jazdy. Tak by to bylo gdyby zwykle rowery staly, a ze wspomaganie jest to juz sie tak nie spoci, ba, nawet wogole sie nie zmeczy jazda, a wrecz przyjemnosc odczuje. Faktem jest ze obecnie czesto zawodzi wspomaganie ale jestem przekonany ze to.kwestia czasu zeby udoskonalic to wszystko. Ja kibicuje Mevo, nie od samego poczatku, ale od niedawna. Odkad sam.ruszylem swoj zad.

      • 19 4

      • Brawo!

        • 3 1

    • Mnie rower wspomagany przekonuje bardziej od zwykłego (ten napęd zrobił na mnie wrażenie), no ale system dystrybucji baterii, dostępność rowerów, ich serwisowanie to wszystko jedna wielka porażka

      • 1 0

    • park złomu?

      Elektryki są jeśli idzie o Gdynię bardzo dobrym pomysłem ze względu na duże różnice poziomów. Dojazd z centrum do Karwin do pracy kosztował mnie co dzień 1/2 litra potu. W pracy było to nieakceptowalne. Na elektryku jest super.

      • 0 0

  • Przestałem jeździć tym szajsem. Wspomaganie działa 5-10 minut, pomimo niby naładowania bateri. Ostatnio zmieniałem rower trzy razy w drodze z Gdańska do Sopotu i ostatecznie wsiadłem do SKM. Odradzam planować podróż z tym awaryjnym bublem.

    • 20 3

  • Oczywiscie niemiec zarobi jakie to normalne u dulkiewicz

    • 15 9

  • Pod koniec września? (1)

    A czemu nie pod koniec listopada?

    • 13 1

    • pewnie będzie i tak pod koniec grudnia

      • 2 0

  • Czy w takim razie będzie można chodzić po chodniku? (1)

    czy raczej to rowery będą uprzywilejowane, a pieszy ma chodzić po ścianach budynków.

    • 11 4

    • Dla mnie pieszy może nawet latać, byle nie chodził z nosem w telefonie po ścieżce rowerowej

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

spektakl dramatyczny

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Która spośród oper, prezentowanych w ostatnich latach w Gdańsku, pokazana została premierowo w 1950 roku i jest uważana za początek działalności Opery Bałtyckiej?

 

Najczęściej czytane