• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września

Arnold Szymczewski
3 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy. Produkcja rowerów ma ruszyć na dobre dzięki dokapitalizowaniu firmy.

- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.



Mevo - zerwana umowa. System zawieszony

II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.

Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie



Czy dostarczenie całej floty rowerów spowoduje duży wzrost ich dostępności?

- W tej chwili mamy wyprodukowane 624 nowe rowery, 224 dojechały już do Gdańska, a wcześniej dostarczyliśmy ich jeszcze 500. 10 września ruszy produkcja i pod koniec miesiąca chcemy zakończyć budowę wszystkich rowerów. Jednoślady będą następnie przyjeżdżać tirami do Gdańska, a na miejscu zostaną przetestowane przez Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - mówił Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska podczas ostatniej sesji Rady Miasta Gdańska.
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.

Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo



- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.

Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo



Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).

- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:

  • dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
  • za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
  • dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł

Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Cały ich system rezerwacji to badziew, połowa rowerów

    jest niesprawna bo nie działa wspomaganie i jeszcze się chwalą, że mają tylu użytkowników
    co z tego jak nie da się skorzystać rowerów nigdzie nie ma.

    • 34 2

  • Tylko oby bez hakenkreuza na ramie.

    To ma być wersja polska patriotyczna ze skrzydłami husarza.

    • 10 5

  • I ok
    Widać, że firma chce dobrze i dba o klienta.

    • 2 12

  • prokurator powienien wejść prześwietlić powiązania (3)

    Miasto płacvi spółce z kapitałem 5 tys zł 10 mln zł za niezrealizowany przetarg
    zero kar zero odpowdzielności - ludzie zostali oszukani zostawieni na lodzie rowery już się sypią
    przetarg niezrealizowany. Co chwile jaja a miasto tłumaczy że spółka startuje w innych przetargach w europie i dlatego nie rozwiązuje z nimi umowy.... to są jaja jakieś ? ktoś zarobił grube miliony na szrocie z CHIN na systemie który nie działa nie został zrealizowany a pieniądze płyną jakby wszystko działało poprawnie.

    • 56 4

    • (2)

      skąd wiesz że płaci?

      • 1 5

      • Bo 2 artykuły temu jak nałożył 900tys kary było napisane że nałożyli karę i puścili transzę i czekają na zapłacenie kary (1)

        • 8 0

        • Nie. Wpłata była mniejsza o nałożoną karę.

          • 0 0

  • Problem sie rozwiaże za chwile,znikna turysci i sezonowi rowerzysci....

    • 13 3

  • Mevo

    Mevo to złom
    Rowery nie sprawne
    Z bateriami
    I jeszcze kary i wyzysk
    Ja se kupił rowera za 100 zł i zrobił z niego machinę wojenną
    I się śmieje z Mevo

    • 14 7

  • Umowa niekorzystna dla miasta - kary max za 3 miesiace a opóźnienie 2. Etapu to już 6 miesiecy (2)

    Zresztą kolejna taka umowa - jakoś miasto prawie zawsze w tych publiczno-prywatnych inwestycjach wychodzi jak Zabłocki na mydle - prokurator powinien się tym zainteresowac
    Poza tym mnostwo rowerów na stacjach mevo jest bezużyteczna - pali się czerwona lampka...

    Nie wierzę w tłumaczenia nextbike

    • 30 1

    • Cos takiego opisywano juz we Wloszech w latach 80tych. Mafia zrozumiala, ze wieksza kasa i od razu czysta jest ze "wspolpracy" z gminami niz z przemytu albo okradania drobnych przedsiebiorcow.

      • 5 0

    • niestety ale to jest norma z publicznymi pieniędzmi
      nam siłą zabierają hajs w podatkach a później wydają to lekka ręką

      zawsze powtarzam że podatki powinny być jak najniższe - wtedy urzędasy maja mniej pieniędzy na rożne wałki, transfery dla rydzyka, prywatne loty, nagrody, strony o puszczy, itd itd....

      • 1 0

  • Krowy paść a nie technologia

    I co z tego jak zaraz w kraju wschodzącej cebuli jeden Janusz z drugim Sebixem "zarezerwują" sobie rower w szopie, piwnicy pod kłódką

    • 7 4

  • Fabryka w Niemczech nie wyrabia z produkcją kilkuset rowerów (3)

    Może by zamienić dostawcę na którąś z polskich firm - mamy kilka zacnych..

    • 26 4

    • Najlepsze jest to że nie z produkcją tylko z montażem

      Bo rowery produkowane są w Chinach i w części złożone przyjeżdżają do europy

      • 13 0

    • I będzie tak jak z tramwajami pesy. (1)

      rok opóźnienia.

      • 4 1

      • Albo tak jak z pociągami pesy na PKM - co chwila awaria :P

        • 2 1

  • Olałem ten rower juz dawno, po co mi dodatkowy stres? W Polsce jak zawsze - za co sie wezma - zepsują.

    • 24 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

"Seks dla opornych" w reż. Krystyny Jandy w Teatrze Wybrzeże to trójmiejski fenomen. Kto wystąpił w głównych rolach?

 

Najczęściej czytane