Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Poniżej pasa (34 opinie)

spektakl dramatyczny
kasy:
513-179-238 (od 20 czerwca do 28 sierpnia w godz.: 10:0020:00)
wystawia:
Teatr Atelier
data premiery:
13 lipca 2018
5.0 6 ocen 1 10
Poniżej pasa
Richard Dresser

Przekład: Rubi Birden

Do pracy w międzynarodowej firmie, gdzieś w dalekim kraju, przyjeżdża Dobek. Na miejscu poznaje swojego współlokatora Hanrahana, wymęczonego menedżera średniego szczebla oraz Merkina, szefa z obsesją na punkcie władzy. Wspólnie tworzą niezbyt lubiany dział audytorów. Wyizolowani od pozostałych pracowników z dala od własnych rodzin są zdani tylko na siebie. Jednak potrzeba przyjaźni zderza się z równie silną potrzebą konkurowania. Mężczyźni z podejrzliwością odbierają każdy ruch współtowarzyszy, na zmianę broniąc swego terytorium albo zawiązując sojusze.

Ich wspólne życie pełne jest niezdarności i komicznego "łapania za słówka". Potrójna dawka testosteronu i tupeciarska walka o pozycję w pracy dostarczy widzom rozrywki i skłoni do refleksji nad samotnością i międzyludzkimi relacjami.


Reżyseria: André Hübner Ochodlo
Muzyka: Adam Żuchowski
Produkcja spektaklu: Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie

Występują: Adam Machalica, Michał Kula, Waldemar Cudzik


Prawami autorskimi do tekstu dysponuje Agencja Dramatu i Teatru ADiT.

-----

Richard Dresser (ur. 1951)
Jest amerykańskim dramatopisarzem i scenarzystą. Przez ostatnich dwadzieścia lat jego sztuki były wystawiane w Stanach Zjednoczonych, w tym w Nowym Jorku oraz w całej Europie. Jedna z najsłynniejszych sztuk - Rounding Third w 2016 roku została zaadaptowana w filmie Johna C. McGinley'a oraz GarretaDillehunta. Jeszcze ciekawszy los spotkał komedię Poniżej pasa (ang. Below the belt), która jako film Human Error została wyreżyserowana przez Roberta M. Younga i zaprezentowana podczas Festiwalu Filmowego Sundance w 2004 roku. Jest autorem wielu scenariuszy teatralnych i filmowych. Jego trylogia sztuk o szczęściu w Ameryce pokazuje perspektywę trzech klas społecznych: Auugsta (klasa robotnicza), The Pursuit of happiness (klasa średnia) i A view of the Harbor (klasa wyższa). Inne sztuki to: Ostatnie dni Mickey & Jean, Coś w powietrzu, Wspaniały świat, Lepsze dni, a także wiele krótkich spektakli. Obecnie wykłada na Uniwersytecie w Rutgers.

---

André Hübner Ochodlo
Reżyser, pieśniarz, założyciel i dyrektor Teatru Atelier im. Agnieszki Osieckiejw Sopocie. Ukończył studia teatrologii praktycznej ("Dramat, Teatr, Media") u prof. AndrzejaWirtha na Uniwersytecie w Giessen. Absolwent Studia Wokalno-Aktorskiego w TeatrzeMuzycznym w Gdyni; specjalizacja - piosenka aktorska. Zrealizował ponad 30 spektakli. Wczęstochowskim Teatrze: "Hamleta" Williama Szekspira, "Wilki" I. B. Singera, "Do dna" LudmiłyPietruszewskiej, "Znikomość" Larsa Norena, "Weissmana i Czerwoną Twarz" Taboriego, "Plażę"Petera Asmussena, "Procę" Nikołaja Kolady. Reżyseruje także w Ostrawie i Brnie. Inicjatorsopockiego festiwalu Lato Teatralne oraz Międzynarodowych Spotkań z Kulturą Żydowską. Jestjednym z bardziej znanych wykonawców pieśni jidysz w Polsce, występował w prawiewszystkich krajach Europy, USA, Kanadzie i Izraelu.

---

Adam Żuchowski

Kontrabasista, kompozytor, aranżer. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku. Wraz z Piotrem Manią i Tomaszem Sowińskim współtworzy zespół TrioMania, który już zyskał duże uznanie, czego dowodzi choćby prestiżowa nagroda muzyczna - Fryderyk za debiut fonograficzny - płytę CD Pearl. Żuchowski współpracuje obecnie z wieloma artystami reprezentującymi różne stylistyki: od jazzowego mainstreamu (m.in. Darek Herbasz, Tomasz Grzegorski), poprzez free (Mikołaj Trzaska), folk, blues (Joanna Knitter Blues&Folk Connection), soul (Patrycja Gola), po muzykę improwizowaną opartą na m.in. aleatoryzmie, serializmie, dodekafonii (Irek Wojtczak Quartet). Od 2002 roku związany z Teatrem Atelier, gdzie corocznie wspólnie z AndréOchodlo przygotowuje i realizuje kolejne spektakle i koncerty, komponując i aranżując nowe pieśni jidysz. Jest również uznanym autorem muzyki teatralnej w Polsce i Czechach.

Recenzja Trojmiasto.pl

Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa" Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa"

Ile można znieść dla pracy? Recenzja "Poniżej pasa" (34 opinie)

W kameralnej, trzyosobowej sztuce Richarda Dressera "Poniżej pasa" znajdziemy skupione w soczewce...

12 lipca 2018

Przeczytaj także

Opinie (34) 2 zablokowane

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery

  • Fałsz Fałsz
    bilety 25 - 40
    Kup bilet

    terminy: 26 sierpnia, 27 sierpnia, 28 sierpnia,

    premiera: 29 sierpnia 2020

    wystawia: Teatr Atelier

  • Fidelio Fidelio

    terminy: 3 października, 4 października, 24 października, 25 października

    premiera: 3 października 2020

  • Koncert Sylwestrowy 2020 Koncert Sylwestrowy 2020
    bilety 60 - 280
    Kup bilet

    terminy: 31 grudnia, 2 stycznia, 3 stycznia,

    premiera: 31 grudnia 2020

    wystawia: Teatr Muzyczny