• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Polskie rymowanki albo ceremonie (9 opinii)

spektakl dramatyczny
kasy:
58 660-59-46
wystawia:
Teatr Miejski
data premiery:
20 grudnia 2019
czas trwania:
55 min.
6.0
2 oceny

Uwaga! spektakl zawiera kontrowersyjne treści lub/i słowa niecenzuralne

Polskie rymowanki albo ceremonie
Andrzej Błażewicz

Jak mówi sam autor: niepokojące flow. Tekst krążący wokół dobrze nam znanych rodzinnych ceremonii, na których spotykają się członkowie rodziny. Główny bohater z ciekawością i czułością poznając historie swoich przodków, próbuje odnaleźć własną tożsamość. Konfrontacja pokolenia lat 90'tych z tym, co przekazano im w genach, wspomnienia i wyobrażenia, które uruchamiają tematy, o których nigdy nie chcielibyśmy dyskutować nad przysłowiowym rosołem. To wszystko podane w rytmie rapu.

Reżyseria: Ewa Rucińska
Kostiumy: Ewa Rucińska
Opracowanie muzyczne: Jakub Sasak

Występują:
Olga Barbara Długońska
Marta Kadłub
Dorota Lulka
Szymon Sędrowski
Grzegorz Wolf
Maciej Wizner
Jakub Sasak

Recenzja Trojmiasto.pl

Polskie rymowanki o wszystkim i niczym. Po premierze w Teatrze Miejskim Polskie rymowanki o wszystkim i niczym. Po premierze w Teatrze Miejskim

Polskie rymowanki o wszystkim i niczym. Po premierze w Teatrze Miejskim (9 opinii)

W Teatrze Miejskim w Gdyni dokonano odważnego eksperymentu. Melorecytowana sztuka Andrzeja...

21 grudnia 2019

Opinie (9) 1 zablokowana

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Polskie rymowanki o wszystkim i niczym. Po premierze w Teatrze Miejskim

    Veto! (4) (opinia sprzed 2 lat)

    A ja - nie będąc fanem Miejskiego, ba, często krytykując za złe spektakle ("Czarne wdowy"!) - nie zgodzę się z recenzją. Nie widziałem czytania na Raporcie, ale to, co zobaczyłem w niedzielę, usatysfakcjonowało mnie jak dawno nic w tym teatrze (jeszcze raz: "Czarne wdowy").

    Wreszcie mamy bardzo dobry, świeży tekst (i wreszcie Miejski wykorzystuje fakt, że jest współorganizatorem GND!). Mamy ciekawą formę, brak dosłowności, dobre aktorstwo. Główny aktor dał radę - a zadanie ma potwornie ciężkie.

    Można oczywiście się przyczepiać - że scenografia właściwie żadna, że niektóre zabiegi wykorzystane kilkakrotnie, że Wizner ma na początku rolę kumpla/dopowiadacza hiphopowego, co potem zupełnie zanika (a szkoda), że początek (techniczni ustawiający wodę?) jest kuriozalny. Co nie zmienia faktu, że ten spektakl się ogląda, słucha, przeżywa.

    Ktoś zaś powyżej napisał, że to "niemałe pieniądze". Tymczasem ze świecą można szukać w 3mieście spektakli (nawet amatorskich czy półamatorskich), gdzie bilet normalny kosztuje 20 zł. A tutaj tak właśnie jest.

    • 2 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Polskie rymowanki o wszystkim i niczym. Po premierze w Teatrze Miejskim

      (2) (opinia sprzed 2 lat)

      Marcinie - zgadzam się z większością Twojej wypowiedzi, tylko że to 20 zł za bilet to raczej jest jakaś forma zapełnienia publiczności w okresie okołoświątecznym... Kolejne spektakle już są po 50 zł (normalne) i 40 zł (ulgowe). Taki pomysł cenowy istniał jeszcze przed premierą, więc nie można zasugerować, że uznano ten spektakl za sukces i dlatego cena wzrosła, bo nic takiego się nie wydarzyło. Od początku było jasne, że to 20 zł to jednorazowa "promocja".

      • 2 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Polskie rymowanki o wszystkim i niczym. Po premierze w Teatrze Miejskim

        (1) (opinia sprzed 2 lat)

        Ooo, o tej promocji nie wiedziałem.

        No, ale to tyle ile za Czarne wdowy. A różnica klas niebotyczna.

        • 1 0

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Polskie rymowanki o wszystkim i niczym. Po premierze w Teatrze Miejskim

          (opinia sprzed 2 lat)

          No te wdowy to jest takie nieporozumienie, że im powinno być wstyd to grać.

          • 2 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Polskie rymowanki o wszystkim i niczym. Po premierze w Teatrze Miejskim

      W porządku (opinia sprzed 2 lat)

      Popieram opinie poprzednika. Aczkolwiek, uważam, że gra aktorska głównego bohatara faktycznie gdzieś ulotniła się w trakcie rapowania.

      • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Polskie rymowanki o wszystkim i niczym. Po premierze w Teatrze Miejskim

    (1) (opinia sprzed 2 lat)

    Prawdę mówiąc mowę mi odjęło, gdy okazało się, że czytanie performatywne jest teraz spektaklem, za który w teatrze chcą brać niemałe pieniądze. Bo przedstawienie pozostało na poziomie czytania z R@Portu, gdzie niegotowy produkt był uzasadniony i nikt nie wymagał czegoś więcej. Całość niestety nie przekonuje, a pana autora, z całym szacunkiem, od Doroty Masłowskiej dzielą lata świetle.

    • 6 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Polskie rymowanki o wszystkim i niczym. Po premierze w Teatrze Miejskim

      (opinia sprzed 2 lat)

      Ale skąd to porównanie do Masłowskiej? Czy autor chce być Masłowską? Zauważyłam, że "wyciąga się" ją w różnych absurdalnych momentach

      • 3 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Polskie rymowanki o wszystkim i niczym. Po premierze w Teatrze Miejskim

    No to mogę sobie darować ten spektakl (opinia sprzed 2 lat)

    • 2 2

  • (opinia sprzed 2 lat)

    Gdzie są informacje o tym spektaklu, oprócz reżyserki i obsady? Muzyka? Scenografia? Czas trwania?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery