• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Polska Platforma Tańca w Teatrze Szekspirowskim

W dniach 5-8 września 2019 roku w Gdańsku będą miały miejsce pokazy spektakli w
ramach finału Polskiej Platformy Tańca. Jej celem jest wyłonienie i promocja
najciekawszych oryginalnych produkcji tanecznych powstałych w Polsce lub
zrealizowanych przez polskich choreografów w minionym sezonie artystycznym.

mar 21-23

czwartek - sobota, godz. 16:00

Gdańsk,
bilety 28 zł
ulgowy 16 zł
Kup bilet
kwi 25

czwartek, godz. 19:00

bilety 90 zł
ulgowy 80 zł
Kup bilet
Ten
swoisty showcase polskich spektakli i performansów tanecznych gości w Gdańsku po raz
pierwszy. Głównym współorganizatorami Platformy w 2019 roku są Stowarzyszenie Teatr
Dada von Bzdülöw oraz Fundacja Polka dot. GTS jest sceną partnerską PPT 2019.

Platforma oparta jest na formule konkursowej, której rezultatem jest kilkudniowy pokaz
wybranych prac. W edycji 2019 wybór spektakli powierzony został 10-osobowej komisji, w
której znajdują się przedstawiciele artystów, dziennikarzy, kuratorów i teoretyków tańca.
Pokazy finałowe Polskiej Platformy Tańca są okazją do zaproszenia dyrektorów festiwali,
ośrodków tańca, dziennikarzy i kuratorów tańca z Europy, Ameryki Północnej i Południowej
oraz Azji. Dzięki temu PPT finałowe spektakle mają szansę na zaistnienie na
międzynarodowej scenie choreograficznej.

Idea Polskiej Platformy Tańca zrodziła się w 2003 roku, w formule przeglądu "taniec.pl" w
ramach Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego Ciało/Umysł. Do pomysłu
powrócono pięć lat później. Centrum Kultury Zamek w Poznaniu oraz Art Stations
Foundation zorganizowały trzy edycje Polskiej Platformy Tańca - w 2008, 2010 i 2012 roku.
Od 2013 roku na mocy porozumienia z dotychczasowymi organizatorami, głównym
organizatorem Polskiej Platformy Tańca jest Instytut Muzyki i Tańca, który do tej pory
zorganizował dwie edycje - w 2014 roku w Lublinie oraz 2017 roku w Bytomiu. Od tamtej
pory Platforma wędruje po kraju i jest organizowana we współpracy z działającym lokalnie
środowiskiem tańca.

W Gdańskim Teatrze Szekspirowskim zaprezentowane zostaną następujące spektakle:

"This is the Real Thing" - Anna Nowicka, Nowy Teatr w Warszawie
5 września 2019, g. 16.00, 45 min

bilety: 20 zł N, 15 zł U

W centrum tego spektaklu znajduje się ciało. Ciało, które migocze i przemienia się,
pozostając w procesie ciągłego stawania się. Ucieleśnione zostają różnorodne faktury,
fragmenty emocji, sytuacji, lecz żadna z nich nie osadza się w formie wizualnego obiektu.
Fizyczne ciało funkcjonuje raczej jako nieskończony hipertekst, odsyłający widza do coraz to
nowych skojarzeń i stawiający pytanie o to, czym ciało faktycznie jest, jak je postrzegamy
oraz na ile możemy je świadomie konstruować.
choreografia: Anna Nowicka
dramaturgia: Mateusz Szymanówka
reżyseria: Anna Nowicka
wykonanie: Anna Nowicka
muzyka: Adam Świtała
reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński
kostiumy: Tanja Padan / Kiss the future
produkcja: Nowy Teatr w Warszawie
koprodukcja: Art Stations Foundation
partnerzy: rezydencja artystyczna we Fabrik Potsdam i Centrum w Ruchu
Spektakl powstał w ramach programu: "Poszerzanie Pola".
Kuratorka: Joanna Leśnierowska
premiera: 07.11.2018 Nowy Teatr w Warszawie

__________________________________

POPULUXE - Wojciech Grudziński, Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
6 września 2019, g. 18:00, 50 min
bilety: 20 zł N, 15 zł U

Wywodzący się z połączenia słów luksus i popularność, termin Populuxe był nową estetyką
konsumpcyjną w połowie XX wieku w USA. Populuxe istnieje w formach, fakturach i
kolorach. Oscyluje między prywatnym a publicznym, między architekturą Googie a figurą
Siergieja Diagilewa, między nierównym podziałem dóbr, a ekologią ─ w celu stworzenia

syntetycznej formy choreograficznej. Populuxe funkcjonuje w duchu wulgarnej radości z
tego, aby żyć luksusowo.

choreografia i reżyseria: Wojciech Grudziński
dramaturgia: Joanna Ostrowska
wykonanie: Wojciech Grudziński, Ilona Gumowska
muzyka: Wojtek Blecharz
kostiumy: Clovis Nix
reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński
wideo: Maciej Bychowski
produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w ramach Solo Projekt Plus 2018
premiera: 12.05.2018, Studio Słodownia +3, Stary Browar, Poznań
Spektakl powstał w ramach Solo Projekt Plus 2018 Art Stations Foundation by Grażyna
Kulczyk.
______________________________________

"KIO in motion" - Małgorzata Haduch, Krakowska Orkiestra Improwizująca
6 września 2019, g. 21:30, 50 min
bilety: 20 zł N, 15 zł U

KIO in Motion to projekt, który powstał z fuzji artystycznych poszukiwań choreografki
Małgorzaty Haduch oraz Pauliny Owczarek, założycielki Krakow Improvisers Orchestra. We
wspólnym projekcie krakowskie artystki badają przełożenie systemów improwizacji
dyrygowanej w muzyce na budowanie kompozycji choreograficznej. Używając
niewerbalnego języka gestów i znaków, dyrygujący komponuje muzykę i choreografię. W ten
sposób zaciera się granica pomiędzy rolami dyrygenta i choreografa.
choreografia: Małgorzata Haduch
reżyseria: Małgorzata Haduch, Paulina Owczarek
wykonanie: Małgorzata Haduch, Jan Lorys, Aniela Pramik, Maria Mavridou
muzyka: Krakowska Orkiestra Improwizująca dyrygowana przez Paulinę
Owczarek
reżyseria świateł: Filip Marszałek

kostiumy: Unfinished Company
produkcja: Aliaksandra Shauchuk
koprodukcja: Krakowska Jesień Jazzowa
partnerzy: Fundacja Dom Kultury Alchemia, Platforma "Free The Dance", Galeria "ii", Scena
Supernova
premiera: 15 listopada 2018, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie
Projekt "KIO in Motion" częściowo zrealizowany w ramach "Stypendium
Twórczego Miasta Krakowa 2018"- stypendystka Małgorzata Haduch.

______________________________________

"Rozkosz" - Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK / Jakub Lewandowski,
7 września 2019, g. 20:00, 60 min
bilety: 20 zł N, 15 zł U

Najeść się, nażreć, "nażyć", obkupić, żeby urwać z doczesności jak najwięcej. Więcej mocy,
więcej cali, więcej paneli, więcej pikseli, więcej złota, więcej żarcia, więcej, więcej, więcej...
Fałsz przeczy pięknu, a jednak dajemy się nabrać. Wraz z trwaniem spektaklu bohaterowie
coraz bardziej będą obnażać swoją naturę, odsłaniać wypełniającą ich od wewnątrz
brzydotę.

ONI - będą powoli zrzucać swe maski:
Mówiąc - bez zrozumienia
Jedząc - bez opamiętania
Tańcząc - bez rytmu
Myśląc - o sobie
I Niszcząc - innych.
Ile Diabła w Aniele, tyle Zwierzęcia w Człowieku.
A jeśli na scenie w którymś momencie naprawdę pojawi się dzikie zwierzę - przyjdzie zadać
pytanie - co widzimy naprawdę...?

choreografia: Jakub Lewandowski

asystentka choreografa: Dominika Wiak
wykonanie: Dominika Wiak, Wojciech Furman, Daniel Leżoń, Oscar Mafa, Paweł Urbanowicz,
Michał Woźnica
reżyseria świateł: Paweł Murlik
muzyka: Michał Lis
scenografia i kostiumy: Jakub Lewandowski
wideo: Paweł Szymkowiak
produkcja: Bytomski Teatr Tańca i Ruchu ROZBARK
premiera: 29 września 2018 roku, Bytom

Opinie

Sprawdź się

W którym roku zbudowano Łaźnię Miejską w Nowym Porcie? Jaką funkcję będzie pełniła współcześnie?