• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Pierwsza wystawa z cyklu Malarstwo - różnice gatunkowe

Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku prof. Ludmiła Ostrogórska zaprasza na pierwszą wystawę z cyklu
"Malarstwo- różnice gatunkowe"

19 kwietnia - 8 maja 2024, godz. 12:00 - 17:00

Gdańsk,
Wstęp wolny

25 października - 8 listopada 2024, godz. 19.00

Gdańsk,
Wstęp wolny
Wernisaż: 6 sierpnia 2015, godz. 18.00
Galeria ASP przy ul. Chlebnickiej 13/16 w Gdańsku
Wystawa będzie otwarta codziennie
w dniach: 07 - 24 sierpnia 2015
Godziny otwarcia: 10.00-18.00

Trzech tegorocznych absolwentek malarstwa Akademii Sztuk Pięknych: Zuzanny Dolegi, Katarzyny Marcinkowskiej i Magdaleny Stępnickiej nie łączy absolutnie nic. Pierwiastek malarski realizuje się w ich pracach na trzy diametralnie różne sposoby, a każda z tych strategii jest równie mocno zdefiniowana i swoista dla każdej z artystek. Wszystkie trzy stworzyły swój własny mikrokosmos w ramach nieskończonych możliwości, jakie oferuje nie tylko sztuka malarska, lecz zindywidualizowana twórczość w ogóle. Sposób ekspresji, odwołania do historii sztuki lub ich brak, pastisz i hołd, płótno i obiekt, pędzel i ogień - wszystko to w sposób kategoryczny polaryzuje strategie artystyczne absolwentek, a jednocześnie odbywa się w obrębie wspólnej kategorii plastycznej. (...)
Kuratorki: Karolina Kliszewska, Paula Milczarczyk



Cykl "Malarstwo- różnice gatunkowe " otwiera wystawa Zuzanny Dolegi, która o swoich pracach pisze tak:
W cyklu prac dyplomowych "Znaki na-znaczenia" pragnę ukazać moje dążenie do lapidarności, autonomii i pierwotności znaku poprzez użycie ognia jako osobistego medium. Posługuję się techniką pirografii - wypalania. Metoda ta wiąże się z destrukcją i naznaczaniem. Żywioł, z którym się zmagam do końca walczy o swoją niepodległość w kreacji, ale to zawsze ja nad nim panuję. Nadaję kształt, określam długość trwania osobistych znaków. Nie da się jednak postawić dwóch identycznych linii, tak jak nie da się wypalić dwóch takich samych znaków. Jest to ciągła walka o panowanie (nad) obrazem i sensem. (...)

Opinie

Sprawdź się

Jakie dwie sztuki zrealizował w Teatrze Wybrzeże Jan Klata?