NATALIA WILK
Premiera: GFT 2012, Klub Żak
Natalia Wilk: Praca z Pią Meuthen przydałaby się każdemu tancerzowi, który nie radzi sobie z wyborem spośród mnóstwa pomysłów. Jako choreografka Pia starała się nie narzucać mi absolutnie swojego myślenia, natomiast jej uwagi i pomoc w przełożeniu moich pomysłów na konkretny sposób ich realizacji znacząco ukierunkowały moje chaotyczne poszukiwania. Mapy myśli, segregowanie, konkretyzowanie tematów improwizacji i propozycja pieczołowitej analizy zgromadzonego w improwizacji materiału uświadomiły mi temat z jakim w ogóle chce się zmierzyć i sprawiły, że mój research nabrał realnych kształtów.
Dwa tygodnie intensywnej pracy z Pią dały mi szkielet działań i ramową strukturę, którą wypełniałam w trakcie dalszej pracy. Po intensywnym "gdańskim" secie prac w dalszym ciągu mogłam i kontaktowałam się z Pią w sprawie wszelkich wątpliwości. Choreografka z kolei analizowała moje nagrania, sugerowała swoje spojrzenie i przede wszystkim była zewnętrznym okiem mojego sola. Okiem - weryfikatorem, przywołującym mnie do porządku i naciskającym na szczerość, prawdziwość działań i konsekwencję w fizykalnej prawdzie, tego z czym się mierzę.
Praca była o tyle inspirująca, że nie zawsze przebiegała w atmosferze pełnej zgody. Dyskusje i tłumaczenia, próbowanie różnych wersji doprowadzały do punktu, w którym finalny wybór był po prostu tym najlepszym. Co uważam za bardzo cenne w pracy z Pią to jej umiejętność dostosowania swojej metody pracy do potrzeb tancerza. Pia analizowała moją pracę i propozycje - na tej podstawie decydowała o sposobie wyciągnięcia ze mnie tego, co sama chce przekazać.
Współpraca między nami nie byłaby też możliwa i nie przejawiała żadnego progresu gdybyśmy nie nawiązały bliskiego, personalnego kontaktu. Spotkanie z Pią było nie tylko spotkaniem na stopie tancerz-choreograf, ale i spotkaniem wymianą życiowych doświadczeń poglądów, ulubionych smaków, śmiesznych przygód, zachwytów, etc.
Gdyby było to możliwe życzyłabym sobie codziennej pracy z Pią i to mniej korespondencyjnej. Takiej, w której wartość dodana "Pokrętnego Pacierza" mogłaby się zrealizować jeszcze pełniej.
Choreografia, wykonanie: Natalia Wilk
Współpraca artystyczna: Pia Meuthen
Realizacja w ramach współpracy z Klubem Żak.