• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Out / Cool Fire (21 opinii)

teatr tańca
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
data premiery:
23 lutego 2013
6.5
26 ocen
Out / Cool Fire
Balet Izadory Weiss


OUT
muzyka:
Gustavo Santaolalla, Sainte-Colombe, Edin Karamazov, Antonio Vivaldi, Armand Amar, Marin Marais, Tan Dun, Alexandre Desplat

Libretto, wybór i montaż muzyki oraz choreografia: Izadora Weiss
Scenografia i kostiumy: Hanna Szymczak
Asystenci choreografa: Sylwia Kowalska-Borowy, Ireneusz Stencel

Obsada:
Biała - Beata Giza / Agnieszka Wojciechowska
Szara - Franciszka Kierc / Julia Ławrenowa
Eros - Michał Łabuś / Bartosz Kondracki
Chłopak - Graziano Bongiovanni / Daniel Flores Pardo
Thanatos - Elżbieta Czajkowska-Kłos
Mistrz - Maciej Szymczak / Radosław Palutkiewicz
oraz
Amelia Forrest, Sayaka Haruna, Natalia Madejczyk, Filip Michalak, Michał Ośka, Paulina Wojtkowska

Spektakl Out miał swoją premierę w 2010 roku i był wielokrotnie wznawiany w oryginalnym kształcie dwuaktowego wieczoru. Tym razem Izadora Weiss postanowiła wydobyć z niego samą esencję i pokazać go w wersji skróconej, żeby przesłanie o wartościach tkwiących w świecie outsiderów stało się bardziej widoczne. Muzyka tego poetyckiego spektaklu przybrała formę bardziej skondensowaną, a tancerze BTT wypełnili ją dodatkową interpretacją. Motyw błąkającej się wśród ludzi śmierci, przed którą nie ma ucieczki nawet na oucie stał się w tej wersji bardziej dojmujący, a lament kobiet po utracie tych, którzy odchodzą, mimo miłości jaką się ich obdarza, jest jedną z najbardziej wstrząsających scen w teatrze tańca.

COOL FIRE
muzyka Nigel Kennedy / Jimi Hendrix

Druga część wieczoru to nowa choreografia Izadory Weiss, którą nazwała COOL FIRE. Na ścieżce muzycznej powraca u niej Nigel Kennedy, tym razem z muzyką inspirowaną przez kompozycję i styl gry Jimi Hendrixa. Spektakl opowiada o tym, że wszelkie podziały między ludźmi są zewnętrzne, jak klasyfikacje, style i ideologie. Rytualne fundamenty tańca pozwalają odrzucić te zewnętrzne formy i odnaleźć wspólnotę, która godzi sprzeczne żywioły i dokonuje zbawczej syntezy.

Libretto i choreografia: Izadora Weiss
Scenografia: Hanna Szymczak
Asystenci choreografa: Sylwia Kowalska-Borowy, Ireneusz Stencel

Obsada:
Amelia Forrest, Sayaka Haruna, Julia Ławrenowa, Daniel Flores Pardo, Filip Michalak,
Franciszka Kierc, Natalia Madejczyk, Bartosz Kondracki, Michał Łabuś, Michał Ośka

Marek Weiss o "Cool Fire": Spektakl Izadory Weiss oparty na muzyce Nigela Kennedy'ego i Jimiego Hendrixa przekazuje emocje, których nie sposób opisać słowami. Niesamowita energia kultowego skrzypka, z którego twórczością choreografka związana jest od początku swojej drogi artystycznej, daje tancerzom BTT szansę pokazania swojej siły i perfekcji na skalę, z jaką jeszcze nie mieli do czynienia. Przesłanie spektaklu jest zgodne z tym, w co Izadora Weiss wierzy niezmiennie, że konflikty i podziały między ludźmi są narzucone przez systemy kulturowe i religijne. Utrwalane od wieków fałszują jedność ludzkiego gatunku, którą odnajdujemy dzięki sztuce. To przede wszystkim muzyka, a wraz z nią taniec tworzą obszar, gdzie możemy pojednać się z wrogami, odmieńcami i innymi od nas, którzy wydają się oddzieleni systemem barier nie do pokonania. Muzyka i jej wspólny dla wszystkich rytm jest w stanie przezwyciężyć wzajemne lęki i uprzedzenia. Są świętem bez codziennego strachu przed obcością. Nie jest to święto łatwe, bo potrzebne są do niego wspólne emocje, często o wielkiej sile, które tylko wybitni artyści są w stanie nam podpowiedzieć i pokazać ich piękno. Dlatego tak wielka różnica istnieje pomiędzy sztuką tańca najwyższej jakości a przyjemnością wspólnej zabawy w dyskotece. O tym również opowiada ten niezwykły spektakl.

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także

Opinie (21)

  • zmarnowane 2hżycia (opinia sprzed 11 lat)

    patrzyłam na scenę i raz się śmiałam z choreografii, techniki tancerzy, a drugi raz płakałam jak można dopuścić, że taki gniot jest dopuszczony do realizacji na państwowej scenie. A i podobno ta nagroda dla P. Isadory, za co????
    P. Isadoro - zmarnowała pani 2 godziny mojego życia, nie mówiąc o straconych pieniądzach na bilet...

    • 16 2

  • Dlaczego taka beznadzieja (3) (opinia sprzed 11 lat)

    Obawiam się, że bezpowrotnie minęły czasy, kiedy można było z przyjemnością chodzić do opery mając pewność obejrzenia prawdziwej sztuki baletowej na najwyższym poziomie. Niestety pani Izadora Weiss skutecznie to zaprzepaściła.Straszne to jest kiedy widownię opuszczają widzowie podczas spektaklu, a niestety tak sie dzieje. Wielką szkodą jest dla ludzi pozbawienie ich obcowania z prawdziwym baletem w tak dużej metropolii, jaką jest Trójmiasto.

    • 15 2

    • (opinia sprzed 11 lat)

      Nie każdy lubi balet, a to że ty nie masz roboty to nie powód żeby swoje frustracje wylewać na publicznym forum. Polecam UP.

      • 1 7

    • (opinia sprzed 11 lat)

      balet, balet, balet...owszem od czasu do czasu, ale bez przesady, na balecie sztuka się nie kończy.

      • 1 8

    • Cudowny spektakl na europejskim poziomie (opinia sprzed 11 lat)

      W dniu dzisiejszym na widowni był komplet. Utalentowani artyści i wspaniała muzyka sprawiły, ze oboje z mężem wyszliśmy z Opery zauroczeni. Fantastyczna poetycka opowieść, świetne metafory, minimalistyczne stroje, bardzo nam się podobały, sądząc po długich owacjach, nie tylko zresztą nam. Nie rozumiem jednego, skąd w komentujących tyle jadu i bezinteresownej zawiści?

      • 2 10

  • Bo taki mamy układ z władzą.Nadejdą lepsze czasy:)Wierzę w to:) (1) (opinia sprzed 11 lat)

    • 11 2

    • ludzie skąd w was tyle zawiści? (opinia sprzed 11 lat)

      • 1 8

  • (1) (opinia sprzed 11 lat)

    wybieram się...aż się boję!!!

    • 10 0

    • (opinia sprzed 11 lat)

      Idź bez lęku. Jest cudowny.

      • 2 8

  • miernota (opinia sprzed 11 lat)

    Kiedy będzie w końcu coś z rozmachem. Wszystko niskobudżetowe. Niestety w tej konkurencji teatr muzyczny w Gdyni wygrywa, a szkoda.

    • 18 2

  • (opinia sprzed 11 lat)

    Albo kasa się kończy albo kariery tancerzy...

    • 6 0

  • Kostiumy tez te same (opinia sprzed 11 lat)

    Szymczak kostiumy.HMMMM.Chyba te sukienki to pomysły despotycznej pani Weiss.We wszystkich spektaklach sa podobne,nawet kolorystycznie a w "Out"podobne do kostiumów z KKS Przybyłowicza.Chyba pani Szymczak nie miała nic do powiedzenia.

    • 13 0

  • POWINNA UCZYĆ KSZAŁCENIA SŁUCHU>CHOREOGRAFIA PRZERASTA JĄ (opinia sprzed 11 lat)

    • 10 1

  • widziałeś jedno-widziałeś wszystkie (1) (opinia sprzed 11 lat)

    p.Izadora ma wspaniały gust muzyczny reszta to kaszana

    • 24 0

    • Klub miłośników Weissów kurczy sie (opinia sprzed 11 lat)

      Tyle to wiedzą wszyscy którzy widzieli jej spektakle:)Najlepiej wyraziła to pani Kanold w recenzji "Windows". Tylko co z tego, maż jest dyrektorem i chroni żonę.Widzowie to mało atrakcyjny czynnik w tej grze.Bo co oni tam wiedza o tancu.Pani Weiss liczy na to ze po dwóch latach od premiery"Out"Nikt sie nie połapie...Dużo ludzi mówi ze ten statek Weissów tonie.Współczuje najbliższym współpracownikom.Czekamy na zmiany.Tak jak w polityce premier tak marszałek powinien sie zastanowić i zdecydować.

      • 12 0

  • Są lepsi (opinia sprzed 11 lat)

    Sopocki Teatr Tańca jest lepszy.Przyjeżdzajcie do Sopotu.

    • 22 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery