• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Scena

Wszystkie kategorie
Kalendarza imprez
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Otello (29 opinii)

spektakl dramatyczny
kasy:
58 660-59-46
wystawia:
Teatr Miejski
czas trwania:
2 godz. 25 min. (1 przerwa)
data premiery:
27 marca 2015
7.3
17 ocen
Otello
William Szekspir

Tłumaczenie: Stanisław Barańczak

Wielki, zaskakująco aktualny dramat Szekspira. Historia kontrowersyjnej miłości. Nieodwracalnych w skutkach manipulacji i zabójczej namiętności. Otello kocha Desdemonę wielką, szaleńczą miłością. Ale - wciągnięty przez opętanego zazdrością Jagona w sieć kłamstw i intryg, popełnia największą zbrodnię, zabija ukochaną. Nie ma odwrotu. To świat, w którym emocje są na usługach interesów, a wzniosłe ideały rozbijają się o cynizm i wyrachowanie. Miłość, manipulacja i morderstwo. Krwawe skutki dziejów grzechu.

Reżyseria: Waldemar Raźniak
Dramaturg: Piotr Grzymisławski
Dekoracje i światło: Jan Polivka
Kostiumy: Martyna Kander
Muzyka: Karol Nepelski
Choreografia: Liwia Bargieł
Asystent reżysera: Olga Barbara Długońska

Obsada:
OTELLO - Mateusz Nędza / Maciej Wizner
BRABANTIO - Eugeniusz Krzysztof Kujawski
CASSIO - Grzegorz Wolf
IAGO - Rafał Kowal
RODRIGO - Dariusz Szymaniak
DOŻA WENECKI - Stefan Iżyłowski
MONTANO - Szymon Sędrowski
GRATIANO - Leon Krzycki
LODOVICO - Marta Kadłub
DESDEMONA - Dorota Lulka
EMILIA - Olga Barbara Długońska
BIANKA - Monika Babicka
PIERWSZY SENATOR - Elżbieta Mrozińska
KOBIETA - Agata Moszumańska

Opinie (29)

  • (opinia sprzed 9 lat)

    Spektakl średni. Desdemona stanowczo za stara. Pani Lulka z całym szacunkiem, ale mogłaby grać matkę czy babcię M. Nędzy. Otello niestety za młody jak na wodza. M. Nędza choć bardzo się starał i ma ogromny potencjał, to brakowało tylko, żeby tupnął nóżką z niezadowolenia. Relacja zbudowana przez panią Lulkę w stosunku do Otella nie przypomina świeżej, szaleńczej, czystej miłości młodych zakochanych, a raczej stosunek starszej bogatej pani i jej utrzymanka, którego traktuje z pobłażliwością, jak małego chłopca. W pewnym momencie widz, mimo, że zna treść i fabułę szekspirowskiego dramatu, ma wrażenie, ze może faktycznie Desdemona byłaby skłonna zdradzić Otella.
    Spektakl zdecydowanie za długi. Motyw Cypryjczyków beznadziejny, rozbija spektakl, jest jakby z innej konwencji. Uwspółcześnianie też dobrze nie zrobiło.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery