stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

ORGANy PLUS+/ Pucklitz

Wydarzenie w ramach

Wielki finałowy koncert gdańskiej muzyki na festiwalu ORGANy PLUS+®2021.

Nie zostawiaj mnie mój Jezu
Ina Siedlaczek (Niemcy) - sopran
David Erler (Niemcy) - alt
Georg Poplutz (Niemcy) - tenor
Thilo Dahlmann (Niemcy) - bas
Goldberg Baroque Ensemble (Gdańsk)
Andrzej Szadejko (Gdańsk) - dyrygent
Koncert we współpracy z PAN Biblioteką Gdańską

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z
Funduszu Promocji Kultury w ramach programu "Muzyka", realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca, Gminy Miasta Gdańska i Samorządu Województwa Pomorskiego. Festiwal ORGANy PLUS+ jest członkiem European Festival Associacion EFFE.

Wielki finał wiosennej edycji festiwalu ORGANy PLUS+®2021 odbędzie się w sobotę 12 czerwca. Wtedy to o godz. 19.00 w prezbiterium franciszkańskiego kościoła Świętej Trójcy wysłuchamy prapremiery zrekonstruowanych w formie kantaty części wielkiego oratorium gdańskiego osiemnastowiecznego muzyka Johanna Daniela Pucklitza, który pozostawił po sobie w zbiorach PAN Biblioteki Gdańskiej sporo dzieł wokalno-instrumentalnych o niezwykłych wprost walorach barwowych. Ogromny skład wykonawczy zespołu Goldberg Baroque Ensemble złożony z prawie pięćdziesięciu muzyków, z niespotykanymi instrumentami, takimi jak szklana harfa, czy harfa Dawida wraz z rewelacyjnymi solistami, debiutującą na festiwalu sopranistką Iną Siedlaczek, oraz znanymi już festiwalowej publiczności śpiewakami - Davidem Erlerem, Georgem Poplutzem oraz Thilo Dahlmannem wypełni w całości swoim różnokolorowym brzmieniem ogromną przestrzeń oryginalnie zachowanego kościoła franciszkanów i przeniesie nas całkowicie do czasów, gdy w Gdańsku powstawały niezwykłe dzieła muzyczne.

W trakcie tego koncertu za sprawą nieposkromionej wyobraźni kompozytora zabrzmią także w niecodzienny sposób wielkie organy. Światowej sławy wykonawcy, oryginalne dawne instrumenty, dawne techniki wykonawcze, nie zmieniona od stuleci akustyka gotyckiego kościoła Św. Trójcy oraz neogotyckiego kościoła Św. Jana Bosko, unikatowe wnętrze kościoła Św. Jana, oryginalne umiejscowienie muzyków na jedynym w Polsce Lektorium, wreszcie muzyka nie słyszana nigdzie indziej w Polsce sprawią, że wejdziemy w sytuację uczestnika wydarzeń muzycznych z przed wieków. Pozwólmy sobie na podróż w czasie! Zapraszamy!

Ina Siedlaczek - sopran
+
Występuje jako solistka, a także członek lub gość zespołów, które specjalizują się w muzyce barokowej. Należą do nich takie grupy jak Amarcord, New York Polyphony i Lautten Compagney Berlin. Artystka regularnie pojawia się na renomowanych festiwalach, m.in. Rheingau Musik Festival, Thüringer Bachwochen, Barocktage Melk i Haller Händelfestspiele. Współpracuje z takimi dyrygentami jak Wolfgang Katschner, Ralf Otto, Hermann Max, Ton Koopman. Koncertowała w Polsce, Włoszech, Francji, Belgii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i USA. Uzupełniała studia wokalne w Heidelbergu i Mannheim, uczestnicząc w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Emmę Kirkby i Barbarę Schlick; brała również udział w kursie doskonałości "Barock vocal" w Mainz Musikhochschule pod okiem Andreasa Scholla i Tona Koopmana.

W 2013 roku fundacja kultury w Marienmünster nazwała ją "rezydentem artystki". Liczne nagrania płytowe i radiowe dokumentują jej artystyczny rozwój. W 2015 roku jej solowy debiut w wytwórni Audite Fortuna scherzosa spotkał się z dużym uznaniem i otrzymał nominację do International Classic Music Award. W kwietniu 2017 ukazał się jej solowy album z Händelem "Neun deutsche Arien", nagrany z Lautten Compagney.

David Erler - alt
+
Jako jeden z najbardziej rozpoznawalnych solistów-alcistów w Europie, David Erler współpracował z Manfredem Cordesem, Laurence Cummingsem, Philippe'em Herreweghe, Josem van Immerseelem, Wolfgangiem Katschnerem, Rudolfem Lutzem, Hermannem Maxem, Hansem-Christophem Rademannem i Josem van Veldhovenem, a także zespołami takich jak Gesualdo Consort Amsterdam, Lautten Compagney Berlin, Musica Fiata, Nederlandse Bachvereniging i Weser-Renaissance Bremen. Występował jako gościnny wokalista z zespołami wokalnymi, takimi jak Amarcord, Calmus, Singer Pur, Singphoniker i Stimmwerck. Pojawia się na prestiżowych festiwalach w całej Europie, a także na ponad 80 płytach CD. Ponadto pracuje jako redaktor w Breitkopf & Härtel (edycja kompletnych dzieł wokalnych Johanna Kuhnau et al.).

Georg Poplutz - tenor
+
Niemiecki tenor Georg Poplutz jest absolwentem filologii angielskiej i edukacji muzycznej na uniwersytetach w Münster i Dortmundzie. Dalsze studia pod kierunkiem Bertholda Possemeyera w Akademii Muzycznej we Frankfurcie nad Menem zakończył z wyróżnieniem. Studiował również u Christopha Prégardiena w Akademii Muzycznej w Kolonii. Szeroki repertuar pozwala mu koncertować w Niemczech, a także w Austrii, Chinach, Polsce, Portugalii, Szwajcarii, w całej Afryce Południowej, jest też często zapraszany do nagrań dla Radia i na płyt CD. W zakresie muzyki dawnej współpracuje z Johann Rosenmüller Ensemble i Arno Paduchem, a także z Cantus Cölln i Konradem Junghänelem. Latem 2004 roku Georg Poplutz zadebiutował na scenie operowej w teatrze Gießen w ramach L´Incoronazione di Poppea Monteverdiego i brał udział w dwóch produkcjach w Operze we Frankfurcie. Od tego czasu jest zaangażowany w różne produkcje muzyczne w Niemczech.

Thilo Dahlmann - bas
+
Bas baryton Thilo Dahlmann dorastał w Hunsrück (Niemcy) i uczył się śpiewu pod kierunkiem Ulfa Baestleina, Bertholda Schmida, Guido Baehra i Wolfganga Millgramma w Folkwang College w Essen, gdzie zdał z wyróżnieniem egzamin koncertowy. Jego współpraca z Rolandem Hermannem również znacząco przyczyniła się do uksztłtowania go jako wokalisty. Zdobył pierwszą nagrodę na Konkursie Krajowym Nadrenii Północnej-Westfalii. Thilo Dahlmann był członkiem International Opera Studio w Zurich Opera House. Gościnnie występował w Operze Niemieckiej nad Renem w Duesseldorfie, Wuppertal Buehnen, Koblenz Theater i St. Gallen Theater. Jest solistą wielu międzynarodowych festiwali w Niemczech, Szwajcarii, Holandii i Japonii. Ostatnio śpiewał na koncercie otwierającym
hamburską Elbphilharmonie. Ma na swoim koncie wiele produkcji DVD i CD w Niemczech, Szwajcarii, rancji i Austrii. Uczy jako profesor śpiewu w Musikhochschule we Frankfurcie i był profesorem wizytującym na Uniwersytecie w Grazu.

GOLDBERG BAROQUE ENSEMBLE
+
Gdański zespół założony przez Andrzeja Szadejkę w 2008 roku, specjalizuje się w interpretacjach muzyki wokalno-instrumentalnej dawnego Gdańska i Pomorza. Repertuar barokowo-klasyczny zespołu wykonywany jest w oparciu o historyczną praktykę wykonawczą na odpowiednich instrumentach. Orkiestrę tworzą polscy i zagraniczni muzycy, absolwenci renomowanych europejskich ośrodków muzyki dawnej (Schola Cantorum Basiliensis, Królewska Akademia Muzyczna w Londynie, Królewskie Konserwatorium w Hadze). Zespół wykonuje koncerty w Polsce i za granicą. Pośród dokonań dominuje 14 nominowanych do nagród FRYDERYK i OPUS KLASSIK premierowych płyt CD i SACD z wykonaniami muzyki pomorskiej dla polskich wytwórni Dux i Sarton, a obecnie dla niemieckiej wytwórni MDG.

Festiwal ORGANy PLUS+ jest członkiem European Festival Associacion EFFE.

Koncerty realizowane będą w reżimie sanitarnym. Organizatorzy proszą melomanów o przychodzenie
w maskach higienicznych, oraz zapewnią dezynfekcję rąk i utrzymanie dystansu.
Współorganizatorzy: Klasztor Franciszkanów w Gdańsku, Nadbałtyckie Centrum Kultury, parafia św.
Jana Bosko na Oruni, Trinitas Artis, AMRS Production
Partnerzy: Ruch Muzyczny, Drukomania.pl, Villa Anna, Dom Muzyka, Grupa NDI

Przeczytaj także

Opinie

Walczymy z przemocą słowną

Kasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Twoja opinia

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

Sprawdź się

Gdzie grą na saksofonie debiutował trójmiejski jazzman Przemek Dyakowski?