• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Notre Dame de Paris (267 opinii)

musical
kasy:
58 661-60-00, 58 785-59-00
wystawia:
Teatr Muzyczny
czas trwania:
2 godz. 45 min. (1 przerwa)
data premiery:
9 września 2016
6.6
357 ocen
Notre Dame de Paris
Riccardo Cocciante i Luc Plamondon

Tłumaczenie: Piotr Olkusz

Preferencje wiekowe: 12 +

Polscy fani czekali na ten tytuł od momentu paryskiej premiery w 1998 roku, gdzie w oryginalnej wersji w rolę Quasimodo wcielił się Garou, którego wykonanie piosenki "Belle" zostało nominowane do tytułu Piosenka Wieku (Song of the Century). Tym razem garbusa Quasimodo, przepiękną Esmeraldę, bezdusznego Frollo i rycerskiego Phoebusa będą mogli Państwo podziwiać w przestrzeni gdyńskiego Teatru Muzycznego. Nasza realizacja zostanie przygotowana przez autorów oryginału, którzy będą współpracować przy każdym elemencie spektaklu, aby jak najlepiej oddać atmosferę XV-wiecznego Paryża.

Spektakl przygotowywany jest w porozumieniu z agencją Enzo Product, jedynymi właścicielami praw do tego tytułu.

Muzyka: Riccardo Cocciante
Libretto i teksty piosenek: Luc Plamondon
Songi: Zbigniew Książek

Reżyseria: Gilles Maheu
Choreografia: Martino Müller
Scenografia: Christian Rätz
Kostiumy: Fred Sathal
Światło: Alain Lortie
Dźwięk: Manu Guiot
Aranżacje: Riccardo Cocciante, Iannick Top, Serge Perathoner
Asystent reżysera: Wayne Fowkes
Asystent choreografa: Nadia Buttignol
Dyrektor artystyczny ds. kostiumów: Caroline Villette
Producenci: Nicolas and Charles Talar
Trener akrobatów: Maciej Talik
Asystent castingu: Alberto Visnton
Asystent personalny Riccarda Cocciante: Rosie Cotumaccio
Manager produkcji: Bram Jasper

Po stronie polskiej:

Kierownictwo muzyczne: Dariusz Różankiewicz
Przygotowanie wokalne: Agnieszka Szydłowska
Koordynator d/s kostiumów: Kalina Konieczny
Asystent reżysera: Paweł Bernaciak
Asystent reżysera: Agnieszka Kaczor
Asystent choreografa: Joanna Semeńczuk
Światło: Piotr Kuchta, Bartosz Wolak
Dźwięk: Mariusz Fortuniak, Maciej Chłopecki, Karolina Ankiewicz
Konsultacje wokalne: Anna Domżalska
Inspicjent: Agata Ulatowska
Produkcja: Mirosław Niebodajew, Mateusz Gigiewicz, Monika Bieszke, Krystyna Jaworowska

Obsada:
Maja Gadzińska - Esmeralda
Ewa Kłosowicz - Esmeralda
Janusz Kruciński - Quasimodo
Michał Grobelny - Quasimodo
Maciej Podgórzak - Gringoire/Phoebus
Jan Traczyk - Gringoire
Bartosz Oszczędłowski - Gringoire (swing)
Artur Guza - Frollo
Piotr Płuska - Frollo
Przemysław Zubowicz - Phoebus
Krzysztof Wojciechowski - Clopin
Łukasz Zagrobelny - Clopin
Kaja Mianowana - Fleur de Lys
Weronika Walenciak - Fleur de Lys
Ewelina Hinc /ad/ - Fleur de Lys (swing)
Aleksandra Meller - Chór
Przemysław Pawłowski - Chór
Marcin Słabowski - Chór
Sebastian Wisłocki - Chór
Aleksy Perski - Chór
Krzysztof Kowalski - Chór
Tomasz Gregor - Chór
Paweł Czajka - Chór
Karolina Merda - Chór
Katarzyna Kurdej - Chór
Mariola Kurnicka - Chór
Agnieszka Król-Karecka - Chór
Agnieszka Kaczor - Chór

Tancerze:
Wioletta Fiuk, Gracja Górniak, Dorota Koprowska, Paulina Kroszel, Sara Ławniczak, Natalia Madejczyk, Elżbieta Pruszko, Masza Tryputsen, Marek Bratkowski, Krzysztof Dzwoniarski, Jakub Jóźwiak, Michał Łabuś, Jan Madej, Mateusz Pietrzak, Michał Pietrzak, Kostyantyn Popov

Akrobaci:
Marcin Bobkowski, Cezary Graban, Dariusz Lipski, Michał Lisiecki, Szymon Sztukowski, Arkadiusz Szynal.

Tancerze breakdance / B-Boys:
Patryk Klepacki, Rafał Połubiejko.

Muzycy:
Michał Mieczkowski, Piotr Górka, Daria Galubińska, Małgorzata Siewert, Jarogniew Dąbrowski, Małgorzata Lewosińska, Marta Zagańczyk, Pamela Munz, Elżbieta Kwiatek, Sylwia Jantoš, Aleksandra Kowalska, Kamila Pietrzak, Daniel Gutt, Paweł Urowski, Jolanta Arasimowicz, Renata Nehrebecka, Michał Leo, Aleksander Kamiński, Jacek Piastowski, Krzysztof Krawiec, Antoni Chłopeniuk, Michał Lasota, Piotr Schiller.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (357) ponad 10 zablokowanych

  • Odsprzedam 2 bilety (opinia sprzed 4 lat)

    Mam do sprzedania 2 bilety na dziś na 19. Kontakt 790304000

    • 0 0

  • Warto poswiecic czas (opinia sprzed 4 lat)

    To było jedno z przedstawień które warto zobaczyć. Moje 18latki nie chcą już oglądać telewizji ,szukają widowisk na żywo teatrach

    • 0 0

  • Piękne przedstawienie i praca aktorów oraz tancerzy. Faktycznie to powinno być uwiecznione (opinia sprzed 4 lat)

    Byłem dwukrotnie i doprawdy jest na co popatrzeć, posłuchać, ogromny przekaz emocjonalny ale "głuchy" go nie odbierze, piękna muzyka i śpiew - bardzo płynne teksty bez adaptacji "za wszelką cenę" co się nierzadko trafia i wychodzi coś zbliżonego do przycinającej się maszyny. Tu piękne i płynne połączenie muzyki, śpiewu i tańca. Z pewnością nie każdy może docenić w społeczeństwie wychowanym na holywodzkich produkcjach, gdzie emocje głównie wyraża się przez rozwalenie komuś łba granatem i flakami latającymi na wszystkie strony., a bynajmniej to nie jest ciężka sztuka ze stylu. Teatr muzyczny w Gdyni bez wątpienia zasługuje na wielkie brawo - jestem przyjezdny i mam za sobą 3 ich spektakle. Świetne !

    • 1 0

  • Zachwycające!!! (opinia sprzed 4 lat)

    Od pierwszych dźwięków miałam poczucie, że to dzieło - 3 godzinne spektakl przemknął jak 15 minut. Doskonałe sceny zbiorowe - wspaniały taniec, śpiew i niezwykła zaskakująca więc aktualność przedstawianych treści. Polska wersja ma ponadto więcej piosnek niż francuska, a kreacja aktorska Quasimodo niczym nie ustępuję Garrou. Jedyne czego żałuję, to to, że nie wydali płyty...Doskonałe dzieło pójdzie w niepamięć a warto byłoby wracać do niego częściej. Podobno nie było zezwolenia na płytę - śmiem twierdzić, że polska wersja przebiłaby francuską. Szkoda, szkoda..
    Wykonanie na poziomie Londynu lub Broadway'u - brawo Gdynia! Warto było przylecieć z Krakowa.

    • 2 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    (opinia sprzed 5 lat)

    A gdzie były samoloty gaśnicze

    • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Środowisko aktorskie (2) (opinia sprzed 5 lat)

    Byłem wczoraj w Teatrze Muzycznym w Gdyni i stwierdzam, że to środowisko jest lewackie. Może ja jestem prosty chłop i na sztuce się nie znam, ale tam widziałem bombardowanie kościoła katolickiego. Aktor grający Frollo był ubrany jak współczesny ksiądz, miał koloratkę tak dużą, żeby w ostatnich rzędach było widać co to jest. Przekaz poszedł. Ksiądz szalony a Kościół narzuca jakieś zasady i skazuje na śmierć Esmeraldę w oprawie wyświetlanego na scenie krzyża, a ona taka wolna chciała być.

    • 5 20

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      jora i ja (opinia sprzed 5 lat)

      Mówisz środowisko lewackie... a jakie według ciebie ma być, jakby było prawackie to byłoby ok, tak? Stuknij się w krzyż smutny człowieku...

      • 2 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      Hahaha (opinia sprzed 5 lat)

      I jeszcze raz hahaha!

      • 2 1

  • Przeszło oczekiwania (1) (opinia sprzed 5 lat)

    Obejrzałem przedwczoraj (29.05.18), przyjeżdżając w tym celu aż z Wrocławia. Nie zawiodłem się. Widowisko przednie!! Pełny profesjonalizm i zaangażowanie wykonawców. Świetna reżyseria (widać francuską "rękę" w tej mierze). Oprawa muzyczna - bez zarzutu. Takie rzeczy CHCE SIĘ OGLĄDAĆ!!
    Budynek Teatru - rewelacyjny; porównywalny w Polsce jedynie do Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu.

    Brawo Gdynia! Czekam na następne premiery!

    • 12 1

    • (opinia sprzed 5 lat)

      polecam siedzibę NOSPR w Katowicach - powalająca i zniewalająca, zaczynając od otoczenia, przez strefę wejścia, na sali kończąc - to po prostu majstersztyk, także akustyka, światła, po prostu wszystko

      • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    (3) (opinia sprzed 7 lat)

    A dla mnie to było zwycięstwo szmiry i kiczu. Niezłe wokale, ale aktorstwo - poza panem Guzą jako Frollo - porażająco bezradne. Ale też materiału na zbudowanie ról zabrakło. Na poziomie adaptacji to się nie może obronić - galop przez fabułę to trochę za mało. No i te teksty piosenek - "poezja", od której robi mi się jeszcze słabo. Jedynie tancerze i akrobaci skupiali moją uwagę. Kościelniak może patrzeć na Francuzów z góry, bo tworzy teatr, a nie show.

    • 74 53

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      Nuda, nuda i bardzo infantylne teksty piosenek, wykonanie na poziomie ariany grandę-słodkie. (opinia sprzed 5 lat)

      Jestem po spektaklu, przespałam się z tą opinią i wraz z nadejściem kolejnego dnia moje zdanie na ten temat nie zmieniło się. Kicz, nuda, poza Gruzą brak wyrazistych postaci, piosenki poprawne i tylko poprawne. Niestety, raziło mnie ich przeslodzenie, wykonanie do bólu dziecinne i skierowane pod publiczkę. Esmeralda, Phoebus okropnie irytujący, Quasimodo przypominał Michała Wiśniewskiego z jego manierà w głosie (Ok, zgodzę sie ze chrypka była ukłonem w stronę Garou). Nuda.
      „Zły” niedoceniony był lepszym spektaklem, zarówno pod kątem wokalnym jak i ogólnej oprawy i przede wszystkim przekazania treści.

      • 3 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      (1) (opinia sprzed 7 lat)

      Zgadzam sie, Guza pokazal talent, zaskoczyl mnie na duzy plus aktorsko i wokalnie, podobnie Gadzinska, widac ze sie rozwija. Reszta slabo. No i brawa dla akrobatow. Reżysersko slabo. Zbior songow. Teksty zle, dykcja do bani. Akustyka do kina a nie do teatru. Btw. prof. Kościelniak robi sie kopią samego siebie, przewidywalny a kiedys byl nowatorem teraz jest rzemieślnikiem.

      • 22 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

        (opinia sprzed 7 lat)

        Fakt że akustyka kino-domowa, a i Państwo Aktorstwo nad dykcją niech pracują.

        • 6 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

    Notre Dame de Paris (6) (opinia sprzed 7 lat)

    Wybieram sie ponownie 16.09...więc nie mogł być spektakl kiczem....kiczem są ludzie, którzy na premierę przychodzą w koszulach itp...Widaćc w szafach i sercach pusto...

    • 34 21

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      Naprawde?? (opinia sprzed 5 lat)

      A w czym maja przychodzic jak nie w koszulach? Chyba lepiej niz w dresie... poza tym sztuka cieszyc sie moze kazdy, bez wzgledu na garderobe!!!

      • 2 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      Och to należy przychodzić w podkoszulku tzn. bez koszuli? (opinia sprzed 6 lat)

      • 1 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      (opinia sprzed 7 lat)

      TAK JEST, zgadzam się

      • 0 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      (1) (opinia sprzed 7 lat)

      Z ciekawosci.. Co Ty ubrales?

      • 5 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

        (opinia sprzed 7 lat)

        Czerwone majtki

        • 5 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Widowisko skazane na sukces. O "Notre Dame de Paris"

      (opinia sprzed 7 lat)

      Bez przesady. To nie la Scala, tylko Teatr Muzyczny z repertuarem popularnym i akurat ubiór ma tu chyba najmniejsze znaczenie

      • 11 5

  • Najgorszy spektakl w muzycznym! (2) (opinia sprzed 6 lat)

    To moja pierwsza recenzja w życiu. Może ja się nie znam ale średnio raz do roku do muzycznego chodzę. Definitywnie NAJGORSZY spektakl jaki widziałem. Do tego stopnia słaby, że skłoniło mnie to do wyrażenia opinii. Biedna scenografia, monotematyczne śpiewy, zresztą przydługawe i o bezsensownym tekście. Generalnie żałuję, że nie wyszedłem w czasie przerwy bo cały ten spektakl to tylko stracony czas i pieniądze.
    P.S Zmieńcie tłumacza albo nie tłumaczcie tekstów na angielski w cale, bo tłumaczenie nijak miało się do tekstów wyśpiewywanych przez aktorów.

    ODRADZAM!!!

    • 9 15

    • Zafascynowana.... (opinia sprzed 5 lat)

      Nie zgadzam sie z twoją opinią!!! Ja tez by£am pierwszy raz i jestem pod ogromnym wrażeniem, nie ma sie do czego przyczepić. Niesamowite przeżycie a ry widocznie jestes zbyt wymagający. Może bys docenił ich ciężką pracę jaką włożyli w ten spektakl a nie krytykować. Ja bym jeszcze raz poszła tylko żałuje ze daleko mieszkam.

      • 1 1

    • Wszystko się zgadza (opinia sprzed 6 lat)

      Zdecydowanie najtrafniejszy komentarz zgadza się wszystko nuda nuda nuda wszystko na jedno kopyto gra żadna tancerze i akrobaci mistrzostwo tłumaczenie tragedia oczywiście 90 procent będzie się podniecać bo to przecież wielka sztuka ale polskim wydaniu slabizna

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery