Zapraszamy na spektakl, który łączy w sobie grę aktorską, multimedia oraz muzykę na żywo. Scenariusz inscenizacji obejmuje najważniejsze wydarzenia z życia Krzysztofa Komedy Trzcińskiego - polskiego pianisty, jazzmana i kompozytora światowej sławy.
Podobne wydarzenia
sobota, godz. 19:00
Gdynia,
Kościół Chrystusa Króla
Wstęp wolny
sobota - niedziela, godz. 12:00
Gdynia,
Teatr Muzyczny
Akcja spektaklu rozgrywa się w sali szpitalnej. Pierwszy akt ukazuje leżącego w śpiączce, tuż przed swoją śmiercią - podłączonego do elektroencefalografu - Krzysztofa Komedę.
Odczyt z urządzenia ukaże wspomnienia mistrza, zilustrowane na dużym ekranie w formie animowanych rysunków, wykonanych na podstawie archiwalnych fotografii z życia Krzysztofa Komedy, pochodzących z prywatnych zbiorów Tomasza Lacha, syna Zofii Komedowej-Trzcińskiej.
W kolejnych aktach wcielony w rolę Krzysztofa Komedy aktor przechodzi do czynnej gry scenicznej, opowiadając widzom swoją historię życia. Obecni na scenie muzycy dopełniają tę historię oryginalnymi interpretacjami utworów Krzysztofa Komedy, prowadząc subtelny dialog z historią opowiadaną słowem.
Obsada:
W rolę Krzysztofa Komedy wcieli się MICHAŁ KOSELA, aktor Teatru Dramatycznego
im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu.
Kwartet jazzowy tworzą:
Rozbudowane ponadgodzinne widowisko łączące koncert kwartetu jazzowego z animowanymi multimedialnymi oraz mistrzowską grą aktorską Michała Koseli, zapewni publiczności wyjątkowe doznania i pozwoli prześledzić życie Komedy od narodzin aż po tragiczny wypadek, który był bezpośrednią przyczyną śmierci.
Koncepcja kwartetu zmierza w kierunku wydobycia inspiracji etnicznych w muzyce Komedy oraz poszerzenia jej interpretacji o elementy brzmień czysto akustycznych. Zmiękczenie barw i wykreowanie harmonii w innym kontekście instrumentalnym, powinno nadać świeżość oraz nowy wyraz znanym i ogranym utworom.
Muzycy kwartetu świadomie zrezygnowali z fortepianu, jako instrumentu harmonicznego, co może wydać się przedsięwzięciem dość karkołomnym. Tę warstwę kompozycji Komedy członkowie kwartetu oparli na gitarach akustycznych oraz akordeonie. Wprowadzili także flety, fletnie, duduk i inne miękkie instrumenty melodyczne, by wykreować nową przestrzeń i nowe rozumienie dynamiki utworów.
Klasyczna sekcja została zastąpiona instrumentami perkusyjnymi z szerokiej tradycji world music - bębnami afrykańskim i perskimi czy idiofonami arabskimi. Głównym celem tych zabiegów jest przeniesienie kompozycji Komedy w bardziej emocjonalny obszar ekspresji, oraz przełożenie jej intelektualnych warstw na język emocji i bezpośredniego odczuwania dzieła muzycznego.
Odczyt z urządzenia ukaże wspomnienia mistrza, zilustrowane na dużym ekranie w formie animowanych rysunków, wykonanych na podstawie archiwalnych fotografii z życia Krzysztofa Komedy, pochodzących z prywatnych zbiorów Tomasza Lacha, syna Zofii Komedowej-Trzcińskiej.
W kolejnych aktach wcielony w rolę Krzysztofa Komedy aktor przechodzi do czynnej gry scenicznej, opowiadając widzom swoją historię życia. Obecni na scenie muzycy dopełniają tę historię oryginalnymi interpretacjami utworów Krzysztofa Komedy, prowadząc subtelny dialog z historią opowiadaną słowem.
Obsada:
W rolę Krzysztofa Komedy wcieli się MICHAŁ KOSELA, aktor Teatru Dramatycznego
im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu.
Kwartet jazzowy tworzą:
- ADAM KAWOŃCZYK - trumpet, flute, kalimba, pipe
- PIOTR DOMAGAŁA - electric guitar, acoustic guitar
- KRZYSZTOF WITKOWSKI - bass guitar, acoustic guitar
- OLEG DYYAK - accordion, percussion, duduk.
Rozbudowane ponadgodzinne widowisko łączące koncert kwartetu jazzowego z animowanymi multimedialnymi oraz mistrzowską grą aktorską Michała Koseli, zapewni publiczności wyjątkowe doznania i pozwoli prześledzić życie Komedy od narodzin aż po tragiczny wypadek, który był bezpośrednią przyczyną śmierci.
Koncepcja kwartetu zmierza w kierunku wydobycia inspiracji etnicznych w muzyce Komedy oraz poszerzenia jej interpretacji o elementy brzmień czysto akustycznych. Zmiękczenie barw i wykreowanie harmonii w innym kontekście instrumentalnym, powinno nadać świeżość oraz nowy wyraz znanym i ogranym utworom.
Muzycy kwartetu świadomie zrezygnowali z fortepianu, jako instrumentu harmonicznego, co może wydać się przedsięwzięciem dość karkołomnym. Tę warstwę kompozycji Komedy członkowie kwartetu oparli na gitarach akustycznych oraz akordeonie. Wprowadzili także flety, fletnie, duduk i inne miękkie instrumenty melodyczne, by wykreować nową przestrzeń i nowe rozumienie dynamiki utworów.
Klasyczna sekcja została zastąpiona instrumentami perkusyjnymi z szerokiej tradycji world music - bębnami afrykańskim i perskimi czy idiofonami arabskimi. Głównym celem tych zabiegów jest przeniesienie kompozycji Komedy w bardziej emocjonalny obszar ekspresji, oraz przełożenie jej intelektualnych warstw na język emocji i bezpośredniego odczuwania dzieła muzycznego.