• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Na końcu tęczy

spektakl dramatyczny musical
kasy:
58 661-60-00, 58 785-59-00
wystawia:
Teatr Muzyczny
czas trwania:
2 godz. (bez przerw)
data premiery:
31 stycznia 2010
w ramach wydarzenia:
III Festiwal Teatrów Muzycznych
10
1 ocena
Teatr Muzyczny w Łodzi
Peter Quilter
Na końcu tęczy
(End of the Rainbow)

przekład - Elżbieta Woźniak

Judy Garland - zdobywczyni Oscara dla młodych aktorów za rolę Dorotki w Czarodzieju
z Oz, trzech Złotych Globów i trzech Nagród Grammy, amerykańska aktorka i piosenkarka,
to jedna z najbardziej charyzmatycznych, ale i tragicznych postaci świata show businessu. Akcja sztuki Petera Quiltera rozgrywa się w hotelu Ritz w Londynie w 1968 r., pół roku przed śmiercią gwiazdy. Judy, wyniszczona na skutek długoletniego uzależnienia od leków, narkotyków i alkoholu, przyjeżdża do Londynu na serię koncertów. W trasie towarzyszy jej przyszły, piąty i ostatni mąż Mickey Deans oraz Anthony Chapman - przyjaciel i akompaniator, darzący Garland szczególnym uczuciem.

Legendarna amerykańska piosenkarka, aktorka, szokująca skandalistka - o takiej pisały gazety na pierwszych stronach. Ale pod marką "Judy Garland" kryje się wrażliwa kobieta, która nie zawsze radziła sobie z presją i z ogromnymi oczekiwaniami, jakie stawiał jej świat show businessu. Tytuł dramatu Petera Quiltera stanowi parafrazę tytułu najpopularniejszej piosenki Judy - "Over the rainbow" ("Ponad tęczą" - przyimek "ponad" wywołuje pozytywne skojarzenia, jest nadzieją na coś lepszego, zaś w dramacie słowo "koniec" jest wyraźnym podkreśleniem zamknięcia pewnego etapu. W przypadku Garland jest to tragiczna śmierć w skutek przedawkowania barbituranów.
W spektaklu usłyszymy piosenki z repertuaru Judy Garland, m.in. słynną Over the Rainbow
z Czarnoksiężnika z krainy Oz.

Teksty piosenek: Andrzej Ozga, Jan Jakub Należyty
Reżyseria i scenografia: Ireneusz Janiszewski
Kierownictwo muzyczne: Adam Manijak
Kostiumy: Sylwester Krupiński
Realizacja światła: Wojciech Pietrzyk
Realizacja dźwięku: Łukasz Zachwieja

Obsada:
Judy Garland - Anna Walczak
Mickey Deans, jej narzeczony - Paweł Audykowski
Anthony, pianista, akompaniator - Janusz Skonieczny

ZESPÓŁ MUZYCZNY Adama Manijaka w składzie:

Fortepian - Adam Manijak
Kontrabas - Bartosz Stępień
Perkusja - Radposław Bolewski

opr. muz., ar. piosenek i kierownictwo muzyczne: Adam Manijak

Anna Walczak
Primadonna Teatru Muzycznego w Łodzi, związana z tym teatrem od początku swojej kariery, od czasów studenckich, kiedy to wystąpiła w roli Pepi w "Wiedeńskiej krwi" J. Straussa. Studiowała w klasie śpiewu prof. Jadwigi Pietraszkiewicz na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi. Prof. Pietraszkiewicz powiedziała o niej: "Wybrała muzę lżejszą. (...) Chyba słusznie, bowiem jej zdolności aktorskie, kreatywność, aparycja pozwoliły jej osiągnąć w tej dziedzinie sztuki nieprzeciętne sukcesy".

Na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi stworzyła ponad sześćdziesiąt ról operetkowych, musicalowych i komediowych, z czego większość to role pierwszoplanowe. Do najważniejszych swoich ról zalicza: rolę Eurydyki w "Orfeuszu w piekle" J. Offenbacha, Rozalindy w "Zemście nietoperza" J. Straussa, Hanny Glawari w "Wesołej wdówce" F. Lehára, Aldonzy-Dulcynei w "Człowieku z La Manchy" M. Leigha, Gołdy w "Skrzypku na dachu" J. Bocka i Wdowy w "Zorbie" J. Kandera. W swoim repertuarze ma także m.in. partię Orestesa w "Pięknej Helenie" J. Offenbacha, Wiktorii w "Wiktorii i jej huzarze" i Tangolity w "Balu w Savoyu" P. Ábraháma, Adeli w "Zemście nietoperza" J. Straussa (partię tę śpiewała także w Operze Bałtyckiej), Elizy w "My Fair Lady" F. Loewego, Sally w "Me and My Girl" N. Gaya, Pistache w "Can-Can" C. Portera, Lizy w "Krainie uśmiechu" F. Lehára.

Współpracuje także z innymi polskimi teatrami muzycznymi oraz z Teatrem im. Stefana Jaracza w Łodzi, występowała również w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i Francji. Aktywnie uczestniczy
w życiu kulturalnym miasta, czego świadectwem była nominacja do zaszczytnego tytułu Łodzianki roku 2000. Za osiągnięcia artystyczne została uhonorowana Nagrodą Prezydenta Miasta Łodzi i Odznaką za Zasługi dla Miasta Łodzi, odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej Nadzwyczajną Złotą Maską - nagrodą łódzkich recenzentów, przyznanej "niekwestionowanej gwieździe sceny operetkowo-musicalowej za pełne uroku kreacje".

Opinie

Pod patronatem

Nadchodzące premiery