• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Muzyka w Nowym Ratuszu - koncert patriotyczny

Bogdan Oleszek Przewodniczący Rady Miasta Gdańska serdecznie zaprasza na koncert z cyklu Muzyka w Nowym Ratuszu - Koncert Patriotyczny.

kwi 14

niedziela, godz. 17:00

bilety 130 - 170 zł
Kup bilet

12 - 20 kwietnia 2024, godz. 20:00

Gdańsk,
bilety 40 zł
ulgowy 20 zł
Kup bilet
Anna Asmus - sopran
Monika Czalej-Pujol - mezzosopran
Florian Skulski - baryton
Elżbieta Kulińska - fortepian
Cappella Gedanensis pod dyrekcją
Aliny Kowalskiej - Pińczak

W programie:


muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


M.K. Ogiński: Polonez
Ojczyzno moja
S. Moniuszko: Pieśń rycerska
S. Moniuszko: Aria Miecznika z opery "Straszny Dwór"
R. Twardowski: Oberek
Warszawo ma
O Panie, któryś jest na niebie
Czerwone maki
F. Chopin: Żal
F. Chopin: Leci liście z drzewa
Wiązanka wojskowa
Szara piechota
Wojenko
Serce w plecaku
Rozkwitały pąki
My pierwsza brygada
Rota


Elżbieta Kulińska - ur. w 1971 roku. Naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 7 lat, w szkole muzycznej I stopnia w Starachowicach. W 1990 otrzymała dyplom ukończenia krakowskiego Liceum Muzycznego w klasie fortepianu i zwróciła swe zainteresowania w kierunku muzyki dawnej.

W latach 1990-1995 studiowała na Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie klawesynu prof. Leszka Kędrackiego. Brała udział w kursach mistrzowskich w kraju i za granicą: 1991 i 1993 - kamień Pomorski; 1993 - Antwerpia (Jos van Immersel); 1994 - Warszawa (Kenneth Gilbert); 1994, 1995 i 1998 - Dartington International Summer School, Anglia (Colin Tilney). W 1996 otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki i odbyła studia podyplomowe w Norwegii na Uniwersytecie w Bergen, na wydziale muzycznym Griegakademiet, współpracując i koncertując ze studentami oraz profesorami katedry Muzyki Dawnej.  

W 1997 rozpoczęła współpracę z gdańskim zespołem muzyki dawnej Cappella Gedanensis. W 2001 ukończyła 4-letnie studium organistowskie w Pelplinie. Jest klawesynistką, organistką, pianistką, akompaniatorką, specjalizuje się w realizacji basso continuo oraz w muzyce kameralnej - nie tylko barokowej. Współpracuje z wieloma muzykami, koncertuje w kraju i za granicą.

foto. Adam Matuszewski
foto. Adam Matuszewski
prof. dr ALINA KOWALSKA - PIŃCZAK
Absolwentka Liceum Muzycznego w Bydgoszczy, kontynuuje studia na Wydziale Teorii i Kompozycji Akademii Muzycznej w Gdańsku, uzyskując dyplom z wynikiem bardzo dobrym. W roku 1980 otrzymuje stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie URDOLOGOPEDII na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie.

W roku 1981 tworzy gdański Zespół Muzyki Dawnej Cappella Gedanensis, a od roku 1992 wykonuje funkcję dyrektora artystycznego w nowo powołanej instytucji kultury Cappella Gedanensis. W roku 1990 ukończyła z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno - Aktorskim (sekcja Pedagogiki Wokalnej) Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.

W roku 1995 zrealizowała przewód artystyczny II stopnia i uzyskała kwalifikacje II stopnia w dziedzinie sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej PROWADZENIE ZESPOŁÓW WOKALNYCH I WOKALNO - INSTRUMENTALNYCH.

Od 1997 zatrudniona na stanowisku profesora nadzwyczajnego. W roku 2001 (12.12.2001) uzyskała tytuł naukowy profesora sztuk muzycznych. W latach 1999- 2005 pełni funkcję Dziekana Wydziału I Kompozycji i Teorii Muzyki przez dwie kadencje. Od roku 2006 pełni funkcję kierownika Zakładu Kształcenia Słuchu Instytutu Teorii Muzyki AM w Gdańsku na stanowisku profesora zwyczajnego.  

foto. Adam Matuszewski
foto. Adam Matuszewski
Cappella Gedanensis rozpoczyna działalność artystyczną w roku 1981 a w roku 1992 otrzymuje status instytucji kultury. Nawiązuje do bogatej twórczości muzycznej dawnego Gdańska, kontynuując tradycje Kapeli Rajców Miejskich założonej w XVI wieku i po mistrzowsku wykonując opracowane i wydane drukiem arcydzieła muzyki gdańskiej.

Zespół ma w swym dorobku dwie Platynowe Płyty - Antoniego Vivaldiego, Pory roku - 2000 oraz kolędy Nowy Rok u Ojca Świętego - 2002. Płyta L. Boccheriniego, Stabat Mater z udziałem A. Tomaszewskiej została nominowana do NAGRODY FRYDERYK 2008. Cappella koncertuje niemal na całym świecie - w USA, Chinach, Izraelu oraz większości państw europejskich. Uczestniczy w licznych festiwalach międzynarodowych, m.in. zespół bierze udział w - Festiwalu Radiowym WDR w Herne i Schwabisch Gmünd (Spalt, Niemcy), Festiwalu Muzyki Sakralnej w Abu Gosh (Izrael) Wratislavia Cantans, Festiwalu Muzyki Dawnej (Bruksela), Festiwalu Muzyki Barokowej (Niemcy, Litwa, Polska), Royal Music Festiwal (Sztokholm), Festiwalu Chóralnym (Brema).

Zespół miał zaszczyt występować także przed Ojcem Świętym Janem Pawłem II oraz uczestniczyć
w znaczących wydarzeniach historycznych z udziałem prezydentów i monarchów Europy.

foto. Adam Matuszewski
foto. Adam Matuszewski
Anna Asmus, sopran
Ukończyła Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w 2004 r. Podczas studiów uczestniczyła w kursach wokalnych w Bydgoszczy u prof. Heleny Łazarskiej i prof. Ryszarda Karczykowskiego.

Była też uczestnikiem kursów wokalnych w Dusznikach Zdroju prowadzonych przez prof. Ralfa Döringa i ad. Bogdana Makala. Wzięła udział w przedstawieniach studenckich; jak Lilly w Operze za 3 grosze Bertolda Brechta, Księżniczka Argenia w Niezłomnej Argenii Jana Walentina Medera; Rosalinda w Zemście nietoperza J. Straussa; Zuzanna w Verbum nobile St. Moniuszki. Brała udział w konkursie wykonawstwa polskiej pieśni artystycznej w Warszawie i konkursie im. Haliny Halskiej we Wrocławiu. Tuż po dyplomie otrzymała stypendium i wyjechała na kurs mistrzowski do Vaxjö (Szwecja) prowadzony przez prof. Dorotę Irving.

Od czwartego roku studiów związana z ZMD Cappella Gedanensis, z którą wykonuje jako solistka Mszę Koronacyją W.A. Mozarta i Mszę G-dur Fr. Schuberta oraz wiele arii i pieśni. Specjalizuje się w wykonawstwie pieśni polskich, z którymi koncertuje. Uczestniczy w nagraniach CD i tourness krajowych i zagranicznych zespołu.

Monika Czalej Pujol, mezzosopran. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego oraz  Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Studia wokalne kontynuowała później w Danii i Hiszpanii. Podczas studiów, po przesłuchaniach w Mainz (Niemcy), wystąpiła  na jednym z najbardziej znanych festiwali operowych na świecie w Aix en Provence we Francji. Obecnie, jako solistka, koncertuje intensywnie w kraju i za granicą.

Występowała wielokrotnie w wielu najważniejszych ośrodkach muzycznych w Polsce, Danii, Francji, Hiszpanii, Rumunii, Mołdawii, Włoszech i Niemczech. Kilkakrotnie występowała dla Polskiego Radia i Telewizji (TVP1, TV Polonia - koncert muzyki szwajcarskiej kantonu włoskiego, koncert kolęd w Boże Narodzenie 2009). Zaśpiewała partie solowe w operze P. Mascagniego "Cavaleria Rusticana" oraz w oratorium Betulia Liberata. Od 2005-2009 była solistką w zespole muzyki dawnej w Danii, z którym wystąpiła na około 100 koncertach i festiwalach. Wspólnie z nimi nagrała album "Via Stellae".

Monika Czalej-Pujol śpiewała w najbardziej liczących się salach koncertowych w Rumunii i Mołdawii, w Sala cu Orga w Kiszyniowie oraz w Sali Georgu Enescu w Bukareszcie. Od 2010 roku koncertuje w Hiszpanii, miedzy innymi z repertuarem pieśni Chopina na głos i fortepian. Tournée obejmuje do chwili obecnej ponad 20 koncertów, które odbyły sie w takich miejscach, jak Royal Monastery of Pedralbes w Barcelonie, Audytorium im. Enrica Granadosa w Leridzie.

Monika Czalej-Pujol wystąpiła również z koncertem w ramach "Międzynarodowego X Festiwalu de la Vila de Rialp". Wystąpiła dla katalońskich stacji telewizyjnych i radiowych: TV Segre, TV Manyana, TV Lleida, TV Barcelona,  Radio Balaguer, Radio Tarrega i Radio Catalunya Música. Jej płyta "Chopin-19 Songs" przez kilka tygodni utrzymywała się na pierwszym miejscu w plebiscycie publiczności programu "Notes de clássica" przeprowadzonym w styczniu 2011 roku przez  Radio Catalunya Música na najciekawsze nagranie 2010 roku.

FLORIAN SKULSKI Studia wokalne ukończył w Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie wybitnego pedagoga prof. Barbary Iglikowskiej. Debiutował w 1959 r. w Operze Bałtyckiej. Dyr. Jerzy Katlewicz powierzył Florianowi Skulskiemu partię Walentego w Fauście. Już jako solista gdańskiej sceny operowej śpiewał gościnnie w Bydgoszczy i Bytomiu. Występował także na scenach innych teatrów - Teatr Wielki w Warszawie, Teatr Wielki w Poznaniu, Opera Śląska w Bytomiu, Opera Nova w Bydgoszczy.

Owocnie współpracował z warszawskim Teatrem Wielkim w Warszawie, gdzie kreował tytułową partię Króla Rogera w operze K. Szymanowskiego. Śpiewał w Teatrze Bolszoj w Moskwie, w teatrach Niemiec, Belgii, Danii, Finlandii, Włoch, Francji, Grecji, Austrii, Bułgarii, Holandii, Luksemburga. Jest laureatem Międzynarodowych Konkursów Wokalnych w Genewie i Tuluzie oraz Ogólnopolskiego Konkursu Moniuszkowskiego.

Dorobek artystyczny Floriana Skulskiego jest znaczny - kilkadziesiąt partii operowych lirycznych i dramatycznych. W swoim repertuarze posiada główne role w operach Verdiego, Donizettiego, Rossiniego, Czajkowskiego, Moniuszki, Szymanowskiego i wielu innych kompozytorów. Inne wybitne role Floriana Skulskiego to Figaro w "Cyruliku sewilskim" i tytułowy Rigoletto. Sam artysta z ogromnym sentymentem wspomina sukces w "Faworycie", w której partnerował Stefanii Toczyskiej. W swoim czasie zajął się również reżyserią. Florian Skulski z dużym sukcesem prowadzi działalność pedagogiczną w gdańskiej Akademii Muzycznej - wykłada śpiew solowy na stanowisku profesora.


Wstęp na zaproszenia (informacja 58 302-26-58)

Opinie

Sprawdź się

Najstarszym zabytkiem w Sopocie, będącym jednocześnie oddziałem Muzeum Archeologicznego w Gdańsku jest: