• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Muzeum Historyczne Miasta Gdańska ma nowe logo. Z Portugalii

Łukasz Rudziński
8 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowy logotyp Muzeum Historycznego Miasta Gdańska (u góry) zastąpił dotychczasowy, stworzony na bazie skróconej nazwy muzeum (na dole). Nowy logotyp Muzeum Historycznego Miasta Gdańska (u góry) zastąpił dotychczasowy, stworzony na bazie skróconej nazwy muzeum (na dole).

Muzeum Historyczne Miasta Gdańska we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej wybrało nowy logotyp i nową koncepcję identyfikacji wizualnej. Od teraz jest nią logotyp nawiązujący bezpośrednio do herbu Gdańska i liczby placówek muzeum. Zwycięskie studio graficzne dostało za swoją pracę 11 tys. zł.



Co myślisz o nowej identyfikacji wizualnej MHMG?

W nowym logotypie znajduje się 10 krzyżyków (lub plusów), z czego dwa pierwsze wraz z graficznie przedstawioną koroną są czerwone i nawiązują wprost do herbu Gdańska, zaś kolejne osiem, w innej barwie (granatowe, białe lub złote - w zależności od tła), stanowią nawiązanie do liczby jednostek muzeum, których jest właśnie osiem (Ratusz Głównego Miasta, Dwór Artusa, Muzeum Bursztynu, Dom Uphagena, Wartownia nr 1 Westerplatte, Muzeum Poczty Polskiej, Twierdza Wisłoujście, Muzeum Zegarów Wieżowych).

Nową identyfikację wybrano w konkursie Re.logo. Konkurs miał formułę otwartą, a jury wybrało na podstawie nadsyłanych portfolio finalistów konkursu. Zgłoszono 132 projekty, z czego do finału zakwalifikowano cztery, autorstwa HUGMUN Studio (Polska), Poważne Studio (Polska), Filip Piasecki (Polska) i Design Office (Portugalia).

Decyzją jury, najlepszym okazał się projekt zatytułowany "Legacy", autorstwa portugalskiego studia Design Office.

- Zwycięski projekt posiada wszystkie cechy dobrej identyfikacji wizualnej - jest prosty, czytelny, oryginalny i zapamiętywalny. Co więcej, portugalskie studio oddało w nim charakter miasta oraz symboliczne rozłożenie oddziałów muzeum. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów modelowo przeprowadzonego konkursu i wierzymy, że wybrany projekt będzie z powodzeniem służył muzeum - mówi Angelika Gromotka ze Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej.
Nowa identyfikacja będzie jednolita dla wszystkich oddziałów MHMG.

- Nowy znak (czy też profesjonalnie sygnet), uzyskany dzięki fachowej i rzetelnej pomocy STGU, wpisuje się we współczesne trendy. Lokuje on Muzeum i jego Oddziały w ramach przestrzeni wizualnej miasta Gdańska - jego tarczy herbowej. Znak jest otwarty, tzn. możemy powielać w zaproponowanym przez Design Office układzie występujące w nim elementy, tworząc nowe propozycje wizualne dla wydarzeń prowadzonych w ramach działań naszej instytucji - np. "Bitwy Morskiej", czy prelekcji naukowych w Domu Uphagena. W tym konkursie nie chodziło jednakże tylko o logo - poza nim dostaliśmy także wytyczne jak ten nowy znak ma funkcjonować w jego otoczeniu. Dzięki nowej, kompleksowej identyfikacji wizualnej możemy wprowadzić m.in. atrakcyjne gadżety dla sklepików muzealnych, zatem zainwestowane środki po czasie się zwrócą - zapewnia Andrzej Gierszewski z Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
Design Office za zwycięstwo w konkursie otrzymało 11 tys. zł brutto (pozostali finaliści dostali po 1 tys. zł). W sumie wydano na identyfikację wizualną MHMG 20 tys. zł. Dla porównania, Polska Agencja Kosmiczna za swój logotyp zapłaciła 15 tys. zł (więcej na ten temat przeczytasz tutaj). To niewiele, gdy ma się w pamięci kontrowersyjny logotyp Pomorza (więcej na ten temat przeczytasz tutaj), który kosztował 90 tys. zł.

  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.
  • Przykłady wykorzystania nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Historycznego Miasta Gdańska.

Miejsca

Opinie (131) 2 zablokowane

  • nie jest źle (1)

    Pomijam konieczność robienia nowej identyfikacji w ogóle, ale jest 1000x lepsze niż np !pomorskie, Polska Agencja Kosmiczna czy inne dotychczasowe koszmarki.

    • 6 5

    • Muzeum z tego co się orientuję w ogóle nie miało identyfikacji. Tylko sam logotyp

      • 3 0

  • To dobra identyfikacja - tyle w temacie:) (6)

    zawsze można się przyczepić, że krzyż, że las krzyży, że kasa duża, ale ta koncepcja identyfikacyjna i te możliwości, które daje, pokazują, że w Muzeum chyba ludzie myślą, że muzea to nie skansen, tylko normalne firmy świadome swoich celów i rozumiejące czym jest marketing. Z ilością plusów, chyba też wiedzą co robią. Logotypu nie projektuje się na 2 lata, ale na 10-15.

    A że nie wydali dużo pieniędzy, to dobrze. Bo 20 tyś zł. to nie wiele pieniędzy za tyle materiału, który dostali. Podjęli decyzję, zrobili konkurs, mieli wybór od profesjonalnych projektantów. To też dobrze. I nie wydali 90 tyś. na ustawionych kolesiów. W końcu jakieś działania z sensem.

    Hejt hejtem, a sonda mówi co innego - znaczy, że się podoba. Brawo:)

    • 10 8

    • Pajac

      Co masz z tego lizania d. Czy robisz to za darmochę.

      • 3 3

    • Miernoty przeważnie wygrywa

      • 3 4

    • Luk! ajm jor fader... :)

      • 1 1

    • (1)

      Wazelina aż cieknie panie P.

      • 6 3

      • Stary,nie pękaj. W tym mieście to norma. Budyń to już pewnie nie ma na czym siedzieć. A nowy dyrektor przy wiedzie!

        • 1 2

    • Widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz.

      TO NIE JEST IDENTYFIKACJA. To zaledwie logotyp i tyle bucu!

      • 1 3

  • A od kiedy

    to w herbie Gdańska są czerwone krzyże.
    Al cóż jak cena takie logo. 11 tyś brutto to ew. konkurs dla amatorów..

    • 3 4

  • Ciekawi mnie bardzo jakie działania matematyczne zastosował Gierszewski, iż mu wyszło, że się zwróci. Chyba, że prowadzi kreatywną księgowość.'

    • 9 0

  • (1)

    (według przedstawicieli muzeum w odcieniu ciemnego bordo, choć na pierwszy rzut oka wygląda na granatowe, a także w wersji białej lub złotej - w zależności od tła),

    to ci fachowcy nie podają parametrów np. palety RGB

    • 5 0

    • Szpec od kolorow sie znalazl. Zeby cos ocenic jaki ma kolor trzeba to wydrukowac. Nawet jak ktos ci poda procentowe zestawienie w CMYKu lub kolory Pantone to i tak stolec na swoim monitorze zobaczysz chyba ze masz przy sobie wzornik kolorow Pantone w co watpie.

      • 1 2

  • fajne logo

    mi się jeszcze wyróżniony pomarańczowy fragment kojarzy z trójzębem neptuna :)

    • 1 3

  • (1)

    No i spoko, fajne, uporządkowane, spójne, minimalistyczne, nowoczesne, tak sue teraz projektuje. Id na poziomie europejskim :) ps. Slyszalem, że Pągowski mówi, ze słabe hue hue hue.

    • 5 2

    • To że tak się projektuje to nie znaczy że to jest dobre. Logo powinno kojarzyć się z instytucją. To się z muzeum nie kojarzy.

      • 1 0

  • Mi tam się podoba

    w jakiś sposób kojarzy mi się z jakimś herbem rycerskim. Jest korona jak herbie gdańska. Krzyże również jak w herbie. A najważniejsze to chyba to, że wygląda fajnie na tych wszystkich gadżetach.

    • 3 2

  • Muzeum Histerii m. Gdańska

    I co to nowe logo ma zmienić jak dalej będzie to samo. Budyniowo.

    • 5 2

  • te czarne krzyże

    to pamiątka po krzyżakach czy wermachcie ?

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Przystań książki to plażowa inicjatywa którego miasta?

 

Najczęściej czytane