Spotkanie na wystawie "Granice sztuki. 30 lat Paszportów Polityki" z Katarzyną Józefowicz, artystką i laureatką Paszportu Polityki za 2001 rok.
Podobne wydarzenia
czwartek, godz. 11.00
Gdańsk Nowy Port,
Łaźnia 2
Wstęp wolny
sobota, godz. 19:00 - 23:59
Sopot,
Państwowa Galeria Sztuki
Wstęp wolny
Katarzyna Józefowicz urodziła się w 1959 roku w Lublinie. W latach 1981-1986 studiowała na Wydziale Rzeźby w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Gdańsku (obecnie ASP). Pracę dyplomową przygotowała pod opieką prof. Edwarda Sitka. Od 1986 roku pracuje na macierzystym Wydziale, początkowo w pracowniach rysunku, a obecnie w pracowni rzeźby. Kieruje II Pracownią Rzeźby na kierunku Rzeźba, na Wydziale Rzeźby i Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
Jest autorką rysunków, rzeźb i instalacji. Eksploruje to co powszechne, zwyczajne i potoczne. Opisując otaczającą ją rzeczywistość najczęściej sięga po papier - materiał powszechnie uznawany za nietrwały, skazany na destrukcję i krótkotrwały żywot. Z niego powstały ażurowe konstrukcje miast (1989-1992), kruche meblościanki tworzące rozbudowaną budowlę habitat(1992-1996). Z gazetowych wycinków powstały też dywany(1997-2000), podobnie jak wycięte z kolorowych pism słowa zbudowały wielobarwne obrusy(2012-2015). Gazetowy rodowód mają również zwoje(2004) będące magazynami informacji i gazetowy pokój (2006-2007) wyciszający chaos natrętnych informacji. Z papieru powstały też gubiące formę i treść słowa z pracy : miłość (2011), teren prywatny (2012-2014), między słowami (2017-201. Katarzyna Józefowicz często tworzy rozbudowane wieloelementowe prace, wpisując je każdorazowo w zastane przestrzenie. Złożoność, wieloelementowość, modułowość , to najtrafniejsze określenie formy jej prac.
Wstęp na oprowadzanie w cenie biletu na wystawę.
Jest autorką rysunków, rzeźb i instalacji. Eksploruje to co powszechne, zwyczajne i potoczne. Opisując otaczającą ją rzeczywistość najczęściej sięga po papier - materiał powszechnie uznawany za nietrwały, skazany na destrukcję i krótkotrwały żywot. Z niego powstały ażurowe konstrukcje miast (1989-1992), kruche meblościanki tworzące rozbudowaną budowlę habitat(1992-1996). Z gazetowych wycinków powstały też dywany(1997-2000), podobnie jak wycięte z kolorowych pism słowa zbudowały wielobarwne obrusy(2012-2015). Gazetowy rodowód mają również zwoje(2004) będące magazynami informacji i gazetowy pokój (2006-2007) wyciszający chaos natrętnych informacji. Z papieru powstały też gubiące formę i treść słowa z pracy : miłość (2011), teren prywatny (2012-2014), między słowami (2017-201. Katarzyna Józefowicz często tworzy rozbudowane wieloelementowe prace, wpisując je każdorazowo w zastane przestrzenie. Złożoność, wieloelementowość, modułowość , to najtrafniejsze określenie formy jej prac.
Wstęp na oprowadzanie w cenie biletu na wystawę.