• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Michał Algebra: Nie mogę przestać widzieć tego, co chcę zobaczyć

Gdański Archipelag Kultury Plama zaprasza na wystawę "Nie mogę przestać widzieć tego, co chcę zobaczyć" Michała Algebry. Przypadek, zaś urzekł mnie tu jako narzędzie, a nie stan rzeczy Fotografowanie przypadkiem jest więc osobistym fortelem, zaklęciem, ulotnością i zabiegiem, który sam zdaje się kreować własne światy, bez ingerencji twórcy. Twórca jest więc usytuowane niejako na peryferiach przypadku, przygląda się jego sprawczości.

23 marca - 30 września 2022

Gdańsk,
bilety 20 zł
ulgowy 14 zł

10 - 31 sierpnia 2022, godz. 10:00 - 17:00

Gdańsk,
Wstęp wolny
W swoim podglądaniu codzienności (rzeczywistości) Michał Algebra dzieli obraz świata i człowieka, jak pomarańczę. Cząstka po cząstce. Skórkę można odkroić nożem lub kawałek po kawałku odrywać palcami, aby dobrać się do sedna, delektować słodko-kwaśną istotą rzeczy, a niekiedy natrafić na pestki, z których po czasie stworzą się przecież osobne byty i historie.

Zbierać fotografie to zbierać świat - tak pisze Susan Sontag, a Algebra zdaje się kolekcjonować światy codziennie, w których jawi się uniwersalny bohater człowiek, istota, osoba. Światy Algebry balansują więc na granicy kunstkamery i patchworku, w którym autor przygląda się temu, co się jawi, jednak zostawia niedopowiedziane i sporą przestrzeń na oddech i swobodne przetrawienie cząstek pomarańczowej opowieści. A to, co się jawi to bez wątpienia swego rodzaju gabinet osobliwości Polski.
Nie mogę przestać widzieć tego, co chcę zobaczyć.
A Ty? Co widzisz?
[fragment tekstu Zuzy Dolegi]

Opinie

NIE PISZ Z NIENAWIŚCIĄ I HEJTEM.

TAKIE OPINIE SKASUJEMY.

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

Sprawdź się

W historii Teatru Muzycznego w Gdyni "Skrzypek na dachu" zajmuje szczególne miejsce. Dwukrotnie z wielkim powodzeniem wyreżyserował go: