Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Miarka za miarkę - spektakl gościnny (6 opinii)

spektakl dramatyczny
kasy:
58 351-01-01
wystawia:
Gdański Teatr Szekspirowski
czas trwania:
1 godz. 55 min.
w ramach wydarzenia:
22. Festiwal Szekspirowski
6.0 1 ocena 1 10

Uwaga! spektakl zawiera kontrowersyjne treści lub/i słowa niecenzuralne

Teatr pod Palmą / Divadlo pod Palmovkou, Praga, Czechy
Miarka za miarkę
William Szekspir

Przekład: Martin Hilski
Premiera: 27 stycznia 2018

Nie zawsze ci, którzy są u władzy, mają rację...
Trzynasta i zarazem ostatnia komedia Szekspira. 400-letnia sztuka poruszająca kluczowe zagadnienia ludzkiego życia, zasad moralnych wygłaszanych przez każdego, ale nie przestrzeganych przez nikogo, oraz łatwości, z jaką nadużywa się władzy. Głównym bohaterem sztuki jest książę Wincencjo, władający Wiedniem, w którym - pomimo surowego ustawodawstwa - od 14 lat szerzy się cudzołóstwo, prostytucja i złe obyczaje. Wincencjo mianuje arystokratę o imieniu Angelo na swego tymczasowego zastępcę, a sam przebiera się za mnicha, by obserwować ukradkiem, jak ten poważany, purytański sędzia moralności usiłuje przywrócić porządek. Angelo ponosi porażkę i zaczyna nadużywać swojej władzy.
Sztuka "Miarka za miarkę" w inscenizacji znakomitego polskiego reżysera Jana Klaty, który współpracuje z renomowanymi teatrami w Niemczech oraz reżyserował w Austrii, Hiszpanii i Moskiewskim Akademickim Teatrze Artystycznym. Jego adaptacja sztuki Henryka Ibsena "Wróg ludu" została wystawiona podczas pierwszej edycji festiwalu Palm Off Fest Teatru Pod Palmovkou.

Spektakl przeznaczony jest dla widzów powyżej 15. roku życia. W spektaklu używane są światła stroboskopowe oraz palone są papierosy. Pełnią one istotną rolę w przedstawieniu.

Fragment recenzji: "Klata nie zrealizował w Pradze Szekspira, by skomentować sytuację krajową - sięga głębiej, niż do trzeciorzędnych w końcu partyjnych rozgrywek i środowiskowych kompromisów. I może właśnie dlatego jego inscenizacja jest tak dotkliwa." - Dariusz Kosiński, "Me too?", www.encyklopediateatru.pl. Skrócona wersja recenzji ukazała się w Tygodniku Powszechnym nr 10/2018

Reżyseria: Jan Klata
Dramaturgia: Iva Klestilová
Scenografia: Justyna Łagowska
Choreografia: Maćko Prusak
Edycja, selekcja i reżyseria muzyki: Jan Klata

Obsada:
Jan Vlasák, Tereza Dočkalová, Jan Teplý Jr., Ondřej Veselý, Jan Hušek, Vendula Fialová, Radek Valenta, Martin Němec, Kamila Trnková, Tomáš Dianiška, Martin Hruška, Václav Vostarek.

Recenzja Trojmiasto.pl

Festiwal Szekspirowski bez Złotego Yoricka. Podsumowanie Festiwal Szekspirowski bez Złotego Yoricka. Podsumowanie

Festiwal Szekspirowski bez Złotego Yoricka. Podsumowanie (17 opinii)

Festiwal Szekspirowski jest dla miłośników teatru jak ciasto, którego każdy kawałek ma smakować...

6 sierpnia 2018

Opinie (6) 1 zablokowana

  • Porażka (opinia sprzed 2 lat)

    Rozumiem, że zatrudnianie niepełnosprawnych przynosi firmie wymierne korzyści, jednak do obsługi napisów przydałaby się osoba przewyższająca inteligencją dżdżownicę.

    • 0 0

  • przygotowanie (opinia sprzed 2 lat)

    Niestety, miają kolejne lata, a problem z napisami ten sam. Zdaje się, że program festiwalu ustalany jest chwilę wcześniej, a zatem jest możliwość, aby osoba, która pracuje przy napisach primo, przeczytała sztukę, secundo miała szansę na chcociaż jedną próbę i oczywiście wcześniejsze przeczytanie scenariusza. Pomijam literówki, brak spacji, czy nawiasy stawiane w niewłaściwym miejscu.Ktoś chyba dostaje za to pieniądze. Niby drobnostki, ale...

    • 1 0

  • Byłoby fajnie, ale... (opinia sprzed 2 lat)

    Cyrk z napisami to jakieś nieporozumienie. I to nie pierwszy raz widzę na tym festiwalu, przez te kilka lat nikt nie wyciąga z tego wniosków. Skupienie się na rozwikłaniu skaczących z nie wiadomo jaką kolejnością i szybkością napisów psuło całe przedstawienie, które pewnie było dobre, bo aktorzy byli naprawdę nieźli, muzyka świetna - choć za głośna jak to w Szekspirowskim. Wielka szkoda! Organizacja organizacja i jeszcze raz organizacja! Szkoda tak dobrego festiwalu na takie nieprofesjonalne wpadki :(

    • 2 0

  • Słabo (opinia sprzed 2 lat)

    Napisy zmieniały się z prędkością światła. Mimo, że szybko czytam, to nie dałam rady przeczytać zdecydowanej większości. Poza tym, gdybym nie czytała wcześniej ciężko byłoby się zorientować kto co mówi. Sporo błędów i literówek.
    Nie polecam siedzenia z boku. Pomysł może fajny, ale kazałabym pomysłodawcy przesiedzieć jeden tylko spektakl.
    To co mi się naprawdę podobało to muzyka. Ta była dobrana idealnie. Reszta cienka.

    • 2 0

  • Dramat (opinia sprzed 2 lat)

    Napisy zgadzały się przez 10% przedstawienia. I tylko aktorów żal.

    • 6 0

  • ... (opinia sprzed 2 lat)

    Niestety. Boczne miejsca z widokiem na filary, napisami zarządzał prawdopodobnie kilkuletni epileptyk, sama sztuka mierna.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery