Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Mary Page Marlowe (30 opinii)

spektakl dramatyczny
kasy:
58 301-13-28
wystawia:
Teatr Wybrzeże
data premiery:
14 lipca 2017
czas trwania:
1 godz. 45 min. (bez przerw)
7.6 19 ocen 1 10

Uwaga! spektakl zawiera kontrowersyjne treści lub/i słowa niecenzuralne

Mary Page Marlowe
Tracy Letts

Przekład: Małgorzata Semil

MARY PAGE MARLOWE to fascynujący w swojej zagadkowości portret kobiety, a równocześnie współczesny moralitet, którego karty rozrzucone są na przestrzeni blisko siedemdziesięciu lat. Autor odsłania je w sposób niechronologiczny, odnosząc się do różnych okresów życia tytułowej bohaterki, przez co sztuka działa jak mechanizm pamięci. Stopniowo przywoływane, pozornie niepowiązane ze sobą zdarzenia, z czasem układają się jednak w znaczącą całość. Patrzymy na nie podobnie jak Mary Page, która przypominając je sobie, usiłuje zrozumieć sens własnego życia.

W zamiarze autora tytułową postać gra kilka aktorek, a każda z nich prezentuje nie tylko inny etap życia, ale także dystans nas samych do siebie z przeszłości. Tak jakby ludzka tożsamość budowana była przez wiele, nie zawsze podobnych do siebie osobowości, zwykle jednak noszących to samo imię.

Tracy Letts (ur. 1965) - amerykański dramaturg, scenarzysta i aktor, uhonorowany w 2008 roku nagrodą Pulitzera za sztukę SIERPIEŃ W HRABSTWIE OSAGE i nagrodą Tony za rolę George'a w inscenizacji dramatu KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF?. Jest autorem scenariuszy trzech filmów opartych na dramatach jego autorstwa: ROBAK i ZABÓJCZY JOE w reżyserii Williama Friedkina oraz SIERPIEŃ W HRABSTWIE OSAGE w reżyserii Johna Wellsa. Wielbicielom seriali jest znany jako odtwórca roli senatora Andrew Lockharta w sezonie 3 i 4 serialu HOMELAND, za którą został dwukrotnie nominowany do nagrody Amerykańskiej Gildii Aktorów Filmowych (SAG). Od 2002 roku Tracy Letts należy do zespołu chicagowskiego teatru Steppenwolf.

Adam Orzechowski (ur. 1957) - reżyser. Absolwent Wydziału Reżyserii PWST w Krakowie. W latach 2000-2005 dyrektor Teatru Polskiego w Bydgoszczy. Od 2006 roku dyrektor Teatru Wybrzeże. Powołał do życia Festiwal Prapremier i przegląd Wybrzeże Sztuki. Jako dyrektor naczelny i artystyczny stoi za jednym z największych sukcesów gdańskiej sceny od lat. Reżyserował teksty klasyczne i współczesne w teatrach całej Polski, m.in. SZALEŃSTWO WE DWOJE Eugene Ionesco w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi, AKTORA Bogusława Schaeffera w Teatrze Współczesnym im. Edmunda Wiercińskiego we Wrocławiu, PRZERŻNĄĆ SPRAWĘ Davida Mameta w Teatrze Współczesnym w Szczecinie, NIEPOROZUMIENIE Alberta Camusa w Teatrze Polskim w Warszawie, CZAROWNICE Z SALEM Arthura Millera w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim, BOGA Woody'ego Allena w Teatrze Śląskim im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach, OŻENEK Nikołaja Gogola w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu, DZIEŃ DOBRY I DO WIDZENIA Athola Fugarda w Teatrze Polskim w Poznaniu, DZIADY Adama Mickiewicza w Lubuskim Teatrze im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, POSKROMIENIE ZŁOŚNICY Williama Shakespeare'a w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie, I. ZNACZY INNA Andreasa Sautera i Bernharda Studlara oraz SKÓRZANĄ MASKĘ Helmuta Kraussera w Teatrze Polskim im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy. Jako etatowy reżyser (w latach 1993-1996) Teatru Wybrzeże w Gdańsku wyreżyserował tam m.in. MORALNOŚĆ PANI DULSKIEJ Gabrieli Zapolskiej i WESOŁE KUMOSZKI Z WINDSORU Williama Shakespeare'a. W ostatnim 10-leciu na gdańskiej scenie zrealizował m.in. INTYMNE LĘKI Alana Ayckbourna, FARSĘ Z WALWORTH Endy Walsha, WIELE HAŁASU O NIC Williama Shakespeare'a, OŻENEK Nikołaja Gogola, TAJEMNICZĄ IRMĘ VEP Charlesa Ludlama, PER PROCURA Neila Simona, FAZĘ DELTA Radosława Paczochy, BABĘ CHANEL Nikołaja Kolady, spektakl (G)DZIE-CI FACECI, wielokrotnie nagradzanego BRONIEWSKIEGO Radosław Paczochy (m.in. Nagroda dla najlepszego spektaklu na 21. Międzynarodowym Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi oraz drugie miejsce w plebiscycie na najlepszy spektakl Telewizyjnego Festiwalu Teatrów Polski), MURZYNA WARSZAWSKIEGO Antoniego Słonimskiego oraz PEŁNIĘ SZCZĘŚCIA Charlesa den Texa i Petera de Baana. Jedną z jego ostatnich realizacją jest spektakl TANGO ŁÓDŹ Radosława Paczochy wystawiony na deskach Teatru Powszechnego w Łodzi, który otrzymał Nagrodę publiczności dla najlepszego spektaklu na 22. Międzynarodowym Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych. Adam Orzechowski jest laureatem wielu nagród i wyróżnień m.in. prestiżowego odznaczenia Srebrny Medal Zasłużony kulturze Gloria Artis, nagrody Gazety Wyborczej POMORSKI SZTORM w kategorii CZŁOWIEK ROKU, Honorowej Nagrody Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki, Nagrody Teatralnej Miasta Gdańska oraz Nagrody Teatralnej Marszałka Województwa Pomorskiego.

Magdalena Gajewska - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH Endy Walsha, BABY CHANEL Nikołaja Kolady, BRONIEWSKIEGO Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do ARABELI Maliny Prześlugi w reżyserii Pawła Aignera.

Marcin Nenko (ur. 1984) - kompozytor, kontrabasista. Absolwent Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie (socjologia) oraz Akademii Muzycznej w Krakowie (Katedra Muzyki Współczesnej i jazzu). Debiutował jako autor i wykonawca muzyki do spektaklu ZBRODNIA Michała Buszewicza w reżyserii Eweliny Marciniak. Jest współautorem muzyki do spektaklu MORFINA w reżyserii Eweliny Marciniak, za którą wraz z zespołem Chłopcy Kontra Basia otrzymał Nagrodę Ministra Kultury za najlepszą muzykę teatralną w ramach 21. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Współpracował z Adamem Orzechowskim, Robertem Talarczykiem, Gabrielem Gietzkym, Eweliną Marciniak, Wojtkiem Klemmem. Jest także współzałożycielem zespołu Chłopcy kontra Basia dwukrotnie nominowanego do nagrody Fryderyk.

Reżyseria: Adam Orzechowski
Scenografia: Magdalena Gajewska
Muzyka: Marcin Nenko
Inspicjent: Agnieszka Szczepaniak

Obsada:
Mary Page Marlowe, 40 lat, Pielęgniarka - Monika Chomicka-Szymaniak
Mary Page Marlowe, 19 lat, Wendy Gilbert - Magdalena Gorzelańczyk
Mary Page Marlowe, 44 lata, Lorna - Sylwia Góra-Weber
Mary Page Marlowe, 50 lat, Psychoterapeutka - Ewa Jendrzejewska
Mary Page Marlowe, 36 lat, Roberta Marlowe, 32 lata - Katarzyna Kaźmierczak
Mary Page Marlowe, 63 lata - Maria Mielnikow-Krawczyk
Mary Page Marlowe, 27 lat, Roberta Marlowe, 19 lat - Katarzyna Z. Michalska
Mary Page Marlowe, 69 lat - Marzena Nieczuja Urbańska
Andy - Mirosław Krawczyk
Ray - Krzysztof Matuszewski
Ed Marlowe - Grzegorz Otrębski
Dan - Marek Tynda
Mary Page Marlowe, 12 lat - Zuzanna Tynda
Louis Gilbert - Bartosz Dwojakowski

Recenzja Trojmiasto.pl

Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże (25 opinii)

Całe życie rozpisane na dziesięć krótkich scen. Każda z nich daje pewną wiedzę o całości,...

15 lipca 2017

Przeczytaj także

Opinie (30) 1 zablokowana

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    Dobry spektakl (opinia sprzed 1 roku)

    Nie jestem znawcą i częstym bywalcem teatralnym. Wolę kino ale tym razem skusiłem się i nie żałuję. To zupełnie inne emocje. Do gry aktorskiej nie mam zastrzeżeń. Sama sztuka ciekawa. Warto.

    • 2 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    Jeden z najlepszych spektakli Teatru Wybrzeże (opinia sprzed 2 lat)

    A chodzę na wszystkie. Bardzo interesujący, wciągający, wręcz hipnotyczny. Nie mogę się zgodzić z recenzentem w kwestii braku emocji - według mnie powietrze było od nich gęste. Sama popłakałam się kilkakrotnie. Duże przeżycie, świetnie zrobione i zagrane przedstawienie. Ogromny szacunek dla aktorek, które dały z siebie wszystko - i to było widać.

    • 6 1

  • Bardzo dobre (1) (opinia sprzed 2 lat)

    Świetna gra aktorska, ciekawy spektakl, godny polecenia.

    • 5 3

    • Bardzo słabe (opinia sprzed 2 lat)

      właśnie wróciłem ze spektaklu (19:00). jak dla mnie aktorzy robili co mogli - lecz niestety polegli. nie jestem specjalistą więc nie wiem na jakim etapie popełniono błąd (scenariuszu, tłumaczenia, interpretacji). jestem dość częstym widzem i nieco niepokojąca jest "w Wybrzeżu" ta skala epatowania cyckami i d*pskiem. rozumiem chęć wyrazistego przekazania treści ale ja mówi moja babcia "co za dużo, to i świnia nie zeżre".

      konkluzja - bezpowrotnie stracone 1h 45 m

      aaa... i jak nie umiemy sięgać po popkulturę, to tego nie róbmy.

      • 4 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    A czego innego niz szmiry mozna sie spodziewac? (1) (opinia sprzed 3 lat)

    A czego innego niz szmiry mozna sie spodziewac po Orzechowskim???
    Od kilku lat juz nie chodze do wybrzeza bo to tragedia spektakle wszystko na jedno kopyto.Zawsze bankowo ktps lata na golasa i przeklina...taka to sztuka teraz.Inaczej widac nie potrafia a szkoda...

    • 5 27

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

      Ciekawe (opinia sprzed 2 lat)

      Nie potrafisz nawet ubrać w sensowne słowa swojego komentarza, więc co tu mówić o Twojej niesprawiedliwej ocenie. Spektakl rewelacyjny, warto zobaczyć.

      • 0 1

  • Tak i nie (opinia sprzed 2 lat)

    Byłam dzisiaj z mężem. Mi bardzo się podobało, On chciał wcześniej wyjść, bo zwyczajnie się nudził. Każdy powinien sam pójść i wyrobić sobie zdanie. Ja goraco polecam.

    • 5 1

  • Bardzo polecam (opinia sprzed 2 lat)

    Bardzo Państwu polecam. Spektakl bardzo dobry aktorsko i muzycznie. Dziękuję twórcom.

    • 7 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    nie recenzja (5) (opinia sprzed 3 lat)

    Byłem na sztuce wczoraj,nie powiem że jestem widzę starej daty, jednak publiczność przychodząca do teatru bardzo mnie zaskoczyła nie zachowaniem ale ubiorem no cóż znak czasu.Panie w " rybaczkach" i obuwiu sportowym ( wiem lato, wakacje itd.) moja ciemna marynarka i biała koszula, odbiegała,czułem się nieswojo.
    Sztuka bardzo higieniczna,aktorki dwa razy korzystały z prysznicu, który był umieszczony na scenie jako rekwizyt , nie że bym były zacofany czy pruderyjny, jednak mam poczucie smaku ,estetyki .
    Sama gra aktorska znakomita.W pewnym momencie został zbity kieliszek do koktajlu ( być może był to celowy zamiar) jednak kiedy aktorzy chodzili boso po scenie skupiłem swoją uwagę na tym aby nie pokaleczyli nóg.

    • 13 8

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

      (4) (opinia sprzed 3 lat)

      Drogi widzu, gdy będziesz miał kiedyś okazje porozmawiać z aktorem/reżyserem, który - jak to określiłeś - nie jest "starej daty" to zapytaj go, czy do czegokolwiek potrzebny jest mu Twój elegancki strój i czy jest on wymagany. Zapewne otrzymasz odpowiedź przeczącą. A skoro tak jest to pozwól innym zakładać to, co chcą - nawet jeżeli są to rybaczki i buty sportowe. Twoje poglądy wynikają z reliktów mieszczaństwa; czasów, gdy teatr traktowano jako odświętną rozrywkę albo miejsce, gdzie można się "odchamić", dlatego też niezbędny był do tego specjalny kostium (a najlepiej jeszcze wizyta u fryzjera przedtem). Jak widać, nic od tego czasu się nie zmieniło. Można jeszcze zobaczyć inną tendencję - im ktoś częściej chodzi do teatru, tym zwyczajniej wygląda, podczas gdy ci, którzy bywają tam "od wielkiego dzwonu", robią z tego wydarzenie, które potrzebuje specjalnej oprawy. Nie będę złośliwa i nie przywołam tych widzów, którzy przychodzą do teatru, aby ich podziwiano (dla nich epoka elżbietańska była wyjątkowo łaskawa i zapewniła im specjalne miejsce ;)).

      • 9 16

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

        (2) (opinia sprzed 3 lat)

        http://kultura.trojmiasto.pl/Jak-sie-ubrac-do-filharmonii-i-teatru-n80351.html
        Dzisiaj obowiązuje wielki" luz" tylko szkoda że w myśleniu, a jeszcze gorzej że wyrażaniu opinii. " odchamić ,od wielkiego dzwonu," widzę że pani ( tak mniemam) język jest bliski pewnym grupą społecznym , które stawiają na egalitaryzm.

        • 9 7

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

          (1) (opinia sprzed 3 lat)

          Szkoda, że Pani język daleki jest daleki od zasad ortografii i interpunkcji. Przypominam, że rozmawiamy na forum, gdzie dopuszczalne są zwroty potoczne. Zabawne jest, gdy próbuje się komuś zwrócić uwagę i popełnia przy tym liczne błędy (a to tylko dwa zdania! Strach pomyśleć, co byłoby, gdyby było ich więcej, więc nie wiem czy czekam na kontynuację dyskusji - dla Pani dobra :)). Gdy wypowiadam się na forum, które odwiedzają różne osoby, staram się, aby moja wypowiedź była zrozumiała dla każdego potencjalnego czytelnika.
          Nie rozumiem w jakim celu otrzymuję link - zastępuje Pani wypowiedź? Powtórzę jeszcze raz to, co wynika z mojej pierwszej opinii: uważam, że każdy powinien ubierać się tak, jak jest mu wygodnie. Kwestia stosowności to również rzecz gustu. Nie chodzę do teatru po to, aby oglądać ubiór innych widzów, więc nie przeszkadza mi wspomniana marynarka i biała koszula, ale także rybaczki i sportowe obuwie.

          • 9 7

          • Opinia do artykułu

            Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

            No pewnie - najwygodniej w dresie! (opinia sprzed 3 lat)

            No pewnie, że "ubierać się trzeba tak jak komu wygodnie". Czyli na kolację wigilijną z rodziną w dresie z gym'u a np na rozmowę w sprawie pracy w szortach i tshircie wypada, prawda? No można jeszcze skoczyć na np pogrzeb matki czy ojca w mini takiej że majtki widać.... No przecież ma być tak jak komu wygodnie - a nie jak "wypada" z mieszczańskich tradycji?

            • 5 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

        polecam (opinia sprzed 3 lat)

        togethermagazyn.pl

        • 1 4

  • (opinia sprzed 3 lat)

    Skoro nie chodzisz, to po co się wypowiadasz?

    • 1 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    Warto (opinia sprzed 3 lat)

    Nie jest to sztuka wybitna ale wciąż dobra. Świetna muzyka i gra aktorska. Na pewno warto się udać :)

    • 6 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    byłem na spektaklu (opinia sprzed 3 lat)

    recenzja trochę żałosna, żeby nie pójść na przedstawienie ?
    świetnie zagrane, bardzo udane przedstawienie,
    pomysł aby główna bohaterka była grana przez kilka pań bardzo dobry.
    nie nudziłem się ,
    życie , też takie jest

    • 8 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery