• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Mary Page Marlowe (30 opinii)

spektakl dramatyczny
kasy:
58 551-50-40, 301-13-28
wystawia:
Teatr Wybrzeże
czas trwania:
1 godz. 45 min. (bez przerw)
data premiery:
14 lipca 2017
7.6
19 ocen

Uwaga! spektakl zawiera kontrowersyjne treści lub/i słowa niecenzuralne

Mary Page Marlowe
Tracy Letts

Przekład: Małgorzata Semil

MARY PAGE MARLOWE to fascynujący w swojej zagadkowości portret kobiety, a równocześnie współczesny moralitet, którego karty rozrzucone są na przestrzeni blisko siedemdziesięciu lat. Autor odsłania je w sposób niechronologiczny, odnosząc się do różnych okresów życia tytułowej bohaterki, przez co sztuka działa jak mechanizm pamięci. Stopniowo przywoływane, pozornie niepowiązane ze sobą zdarzenia, z czasem układają się jednak w znaczącą całość. Patrzymy na nie podobnie jak Mary Page, która przypominając je sobie, usiłuje zrozumieć sens własnego życia.

W zamiarze autora tytułową postać gra kilka aktorek, a każda z nich prezentuje nie tylko inny etap życia, ale także dystans nas samych do siebie z przeszłości. Tak jakby ludzka tożsamość budowana była przez wiele, nie zawsze podobnych do siebie osobowości, zwykle jednak noszących to samo imię.

Tracy Letts (ur. 1965) - amerykański dramaturg, scenarzysta i aktor, uhonorowany w 2008 roku nagrodą Pulitzera za sztukę SIERPIEŃ W HRABSTWIE OSAGE i nagrodą Tony za rolę George'a w inscenizacji dramatu KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF?. Jest autorem scenariuszy trzech filmów opartych na dramatach jego autorstwa: ROBAK i ZABÓJCZY JOE w reżyserii Williama Friedkina oraz SIERPIEŃ W HRABSTWIE OSAGE w reżyserii Johna Wellsa. Wielbicielom seriali jest znany jako odtwórca roli senatora Andrew Lockharta w sezonie 3 i 4 serialu HOMELAND, za którą został dwukrotnie nominowany do nagrody Amerykańskiej Gildii Aktorów Filmowych (SAG). Od 2002 roku Tracy Letts należy do zespołu chicagowskiego teatru Steppenwolf.

Adam Orzechowski (ur. 1957) - reżyser. Absolwent Wydziału Reżyserii PWST w Krakowie. W latach 2000-2005 dyrektor Teatru Polskiego w Bydgoszczy. Od 2006 roku dyrektor Teatru Wybrzeże. Powołał do życia Festiwal Prapremier i przegląd Wybrzeże Sztuki. Jako dyrektor naczelny i artystyczny stoi za jednym z największych sukcesów gdańskiej sceny od lat. Reżyserował teksty klasyczne i współczesne w teatrach całej Polski, m.in. SZALEŃSTWO WE DWOJE Eugene Ionesco w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi, AKTORA Bogusława Schaeffera w Teatrze Współczesnym im. Edmunda Wiercińskiego we Wrocławiu, PRZERŻNĄĆ SPRAWĘ Davida Mameta w Teatrze Współczesnym w Szczecinie, NIEPOROZUMIENIE Alberta Camusa w Teatrze Polskim w Warszawie, CZAROWNICE Z SALEM Arthura Millera w Teatrze im. Juliusza Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim, BOGA Woody'ego Allena w Teatrze Śląskim im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach, OŻENEK Nikołaja Gogola w Teatrze im. Jana Kochanowskiego w Opolu, DZIEŃ DOBRY I DO WIDZENIA Athola Fugarda w Teatrze Polskim w Poznaniu, DZIADY Adama Mickiewicza w Lubuskim Teatrze im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze, POSKROMIENIE ZŁOŚNICY Williama Shakespeare'a w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie, I. ZNACZY INNA Andreasa Sautera i Bernharda Studlara oraz SKÓRZANĄ MASKĘ Helmuta Kraussera w Teatrze Polskim im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy. Jako etatowy reżyser (w latach 1993-1996) Teatru Wybrzeże w Gdańsku wyreżyserował tam m.in. MORALNOŚĆ PANI DULSKIEJ Gabrieli Zapolskiej i WESOŁE KUMOSZKI Z WINDSORU Williama Shakespeare'a. W ostatnim 10-leciu na gdańskiej scenie zrealizował m.in. INTYMNE LĘKI Alana Ayckbourna, FARSĘ Z WALWORTH Endy Walsha, WIELE HAŁASU O NIC Williama Shakespeare'a, OŻENEK Nikołaja Gogola, TAJEMNICZĄ IRMĘ VEP Charlesa Ludlama, PER PROCURA Neila Simona, FAZĘ DELTA Radosława Paczochy, BABĘ CHANEL Nikołaja Kolady, spektakl (G)DZIE-CI FACECI, wielokrotnie nagradzanego BRONIEWSKIEGO Radosław Paczochy (m.in. Nagroda dla najlepszego spektaklu na 21. Międzynarodowym Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych w Łodzi oraz drugie miejsce w plebiscycie na najlepszy spektakl Telewizyjnego Festiwalu Teatrów Polski), MURZYNA WARSZAWSKIEGO Antoniego Słonimskiego oraz PEŁNIĘ SZCZĘŚCIA Charlesa den Texa i Petera de Baana. Jedną z jego ostatnich realizacją jest spektakl TANGO ŁÓDŹ Radosława Paczochy wystawiony na deskach Teatru Powszechnego w Łodzi, który otrzymał Nagrodę publiczności dla najlepszego spektaklu na 22. Międzynarodowym Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych. Adam Orzechowski jest laureatem wielu nagród i wyróżnień m.in. prestiżowego odznaczenia Srebrny Medal Zasłużony kulturze Gloria Artis, nagrody Gazety Wyborczej POMORSKI SZTORM w kategorii CZŁOWIEK ROKU, Honorowej Nagrody Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki, Nagrody Teatralnej Miasta Gdańska oraz Nagrody Teatralnej Marszałka Województwa Pomorskiego.

Magdalena Gajewska - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH Endy Walsha, BABY CHANEL Nikołaja Kolady, BRONIEWSKIEGO Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do ARABELI Maliny Prześlugi w reżyserii Pawła Aignera.

Marcin Nenko (ur. 1984) - kompozytor, kontrabasista. Absolwent Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie (socjologia) oraz Akademii Muzycznej w Krakowie (Katedra Muzyki Współczesnej i jazzu). Debiutował jako autor i wykonawca muzyki do spektaklu ZBRODNIA Michała Buszewicza w reżyserii Eweliny Marciniak. Jest współautorem muzyki do spektaklu MORFINA w reżyserii Eweliny Marciniak, za którą wraz z zespołem Chłopcy Kontra Basia otrzymał Nagrodę Ministra Kultury za najlepszą muzykę teatralną w ramach 21. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Współpracował z Adamem Orzechowskim, Robertem Talarczykiem, Gabrielem Gietzkym, Eweliną Marciniak, Wojtkiem Klemmem. Jest także współzałożycielem zespołu Chłopcy kontra Basia dwukrotnie nominowanego do nagrody Fryderyk.

Reżyseria: Adam Orzechowski
Scenografia: Magdalena Gajewska
Muzyka: Marcin Nenko
Inspicjent: Agnieszka Szczepaniak

Obsada:
Mary Page Marlowe, 40 lat, Pielęgniarka - Monika Chomicka-Szymaniak
Mary Page Marlowe, 19 lat, Wendy Gilbert - Magdalena Gorzelańczyk
Mary Page Marlowe, 44 lata, Lorna - Sylwia Góra-Weber
Mary Page Marlowe, 50 lat, Psychoterapeutka - Ewa Jendrzejewska
Mary Page Marlowe, 36 lat, Roberta Marlowe, 32 lata - Katarzyna Kaźmierczak
Mary Page Marlowe, 63 lata - Maria Mielnikow-Krawczyk
Mary Page Marlowe, 27 lat, Roberta Marlowe, 19 lat - Katarzyna Z. Michalska
Mary Page Marlowe, 69 lat - Marzena Nieczuja Urbańska
Andy - Mirosław Krawczyk
Ray - Krzysztof Matuszewski
Ed Marlowe - Grzegorz Otrębski
Dan - Marek Tynda
Mary Page Marlowe, 12 lat - Zuzanna Tynda
Louis Gilbert - Bartosz Dwojakowski

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także

Opinie (30) 1 zablokowana

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    Warto pójść do teatru (opinia sprzed 6 lat)

    Milo czasami po prostu pójść do teatru, odciąć się na chwile od codziennego jazgotu. Może nie jest to wybitne arcydzieło ale zespół aktorów teatru Wybrzeże jest zwyczajnie dobry. Bardzo miły wieczór i dobrze spędzony letni wieczór. Polecam.

    • 14 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    Znowu golizna (5) (opinia sprzed 6 lat)

    To już chyba tradycja w tym teatrze, żeby widza przyciągnąć gołą babą...
    Wyoadaloby zadbać o inną motywację dla widzów do przyjścia do teatru.

    • 19 26

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

      Jak ładne, to się przyjemnie ogląda (1) (opinia sprzed 6 lat)

      Gdy się rozbierają Katarzyna Dałek lub Sylwia Góra-Weber to aż miło popatrzeć. Szkoda, że tym razem wybór aktorki do rozbieranej sceny nie jest zbyt fortunny.

      • 12 4

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

        Byłem, widziałem (18.07) (opinia sprzed 6 lat)

        Aktorka była całkiem atrakcyjna. A zboczeniec w drugim rzędzie, który robił zdjęcia podczas rozbieranej sceny powinien dostać kopa w mordę. Szkoda, że nikt obok nie zareagował, a ja siedziałem za daleko.

        • 3 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

      (1) (opinia sprzed 6 lat)

      dokładnie! przestałem chodzic do teatru przez "sztuki" teatru wybrzeże,każda sztuka z ordynarną golizną aktorów...aż szkoda mi tych aktorów do czego musza się poniżać.Współczesny teatr poprzez te żenujące rozbieranie do naga aktorów jest poniżej krytyki i dobrego smaku.

      • 14 13

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

        Zgadzam sie.W kazdej sztuce na golasa ktos lazi (opinia sprzed 6 lat)

        Tez przestalam chodzic bo w kazdej sztuce ktos sie rozbieral.No sorty ile mozna?? Zupelnie bez ladu i skladu bach i koles na golasa staje przed widzami..ni przypial ni przylatal...w kazdej jednej sztuce.ale po co??? Kazdy ma partnera internet itd naprawde nie te czasy zeby trzeba bylo isc do teatru zeby nago kogos zobaczyc.To chyba nie teatr

        • 5 10

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

      Inna motywacja? (opinia sprzed 6 lat)

      Dwie gołe baby?

      • 10 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    Sztuka dość dobra (opinia sprzed 6 lat)

    A mnie sie zasadniczo podobalo. To sa takie krotkie sceny, ale w wydaniu kilku aktorek cudne majstersztyki. Golizna faktycznie - mnie nie razi, ale aktorow mi zal. W tej sztuce az taka scena erotyczna nie byla potrzebna. Zwlaszcza ze nieletnia corka schodzi ze sceny a ojciec jak go pan bog stworzyl imituje kopulacje z gola pania. Dla 12 latki to za duzo. Mam nadzieje ze na probach zachowali jakas higiene emocjonalna w zwiazku z powyzszym.
    Acha, ale muzyka piekna, przejmujaca, smutna ....wybija sie z tła.

    Tak i jeszcze ujety wątek powtarzania sie traum w kilku pokoleniach - dzieci, ktorym brakuje zrozumienia ze strony rodzicow, ktorym brakuje opieki emocjonalnej wyrastają na zagubionych, zaburzonych doroslych, ktorzy nie radzą sobie z emocjami...to tyle inie zgadzam sie

    • 13 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    Warto (opinia sprzed 6 lat)

    Warto w teatrze czasem coś przeżyć poza narodową histerią. Teatr to też miejsce na inne tematy. Zderzenie, refleksja, skupienie, czy dialog. Warto

    • 21 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    no super (2) (opinia sprzed 6 lat)

    redaktor kreuje się na recenzenta, pytam się, po co ? i tak nic z tego nie będzie
    wolałbym się dowiedzieć więcej z tego artykułu na temat autorki i samej sztuki i dlaczego reżyser wybrał akurat to, ale to za dużo zachodu zapytać.
    a drugi mistrz był i nie poleca, bo ludzie klaskali na siedząco, mistrzostwo świata,
    byłeś nie spodobało się , ok.
    po co obrzydzać życie innym swoimi frustracjami,
    więcej optymizmu panowie

    • 12 20

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

      (opinia sprzed 6 lat)

      Naucz się czytać ze zrozumieniem.Napisalem,ze taka była reakcja publiczności,a nie powód,dla którego nie polecam.

      • 4 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

      Zadam podobne pytanie. Po co kreujesz sie na komentatora? (opinia sprzed 6 lat)

      • 8 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Co pamiętasz, Mary Page? O "Mary Page Marlowe" Teatru Wybrzeże

    (opinia sprzed 6 lat)

    Byłem i nie polecam.Bardzo przeciętna sztuka,o której nie można nawet dyskutować.Reakcje widzów niezbyt pozytywne,oklaski na siedząco.

    • 15 13

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery