• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Makbet - spektakl gościnny (3 opinie)

musical
kasy:
58 301-13-28
wystawia:
Gdański Teatr Szekspirowski
czas trwania:
3 godz. 30 min. (1 przerwa)
w ramach wydarzenia:
22. Festiwal Szekspirowski
8.0
1 ocena
Teatr Muzyczny Capitol, Wrocław, Polska
Makbet

Spektakl Finałowy Konkursu o Złotego Yoricka.

Szkocja XI wieku - miejsce i czas, w którym życie ludzkie nie waży wiele. Mężczyzna wart jest tyle, ile jego czyny w bitwie, kobieta - jeśli rodzi zdrowych synów. Morderstwo to sposób na pozbycie się wroga, ale i metoda sukcesji tronu. W cenie jest bezwzględność i odwaga, litość i wątpliwości zrodzone z refleksji będą słabością. Dlatego pierwsza zbrodnia Makbeta czyni następne koniecznymi. Uruchomiony jedną decyzją mechanizm unicestwi przecież w końcu swojego architekta, odbierając mu wcześniej spokój. W świecie, który raz spłynął krwią, nikt nie zachowa czystych rąk. W swojej realizacji Makbeta Agata Duda-Gracz opowiada o pokuszeniu i winie, o zaczynie zła, który w sobie nosimy, o tym, jak tragicznie splata się w nas dziedzictwo antyku i chrześcijaństwa. Z niezwykłą precyzją analizuje związki między postaciami: szukając pokrewieństw, zależności i motywów sięga do źródeł historycznych i tworzy wieloznaczne, przejmujące tło dla głównych wątków dramatu.

Łukasz Drewniak, selekcjoner Konkursu o Złotego Yoricka:
"W odróżnieniu od swoich poprzednich realizacji szekspirowskich, "Troilusa i Kresydy" czy "Burzy", Agata Duda-Gracz tym razem nic nie dopisuje Szekspirowi, nie tworzy własnego dramatu na kanwie. We wrocławskim Makbecie raczej uzupełnia luki, dopowiada pominięte nastroje i biografie. Reżyserka każdej, nawet tylko wzmiankowanej u Szekspira postaci, wymyśliła dawne życie, koligacje rodzinne i zapomniane imiona. (...) Duda-Gracz w swoim widowisku szuka szekspirowskiego monumentalizmu, wpisuje go w swoje rozumienie teatru jako medium totalnego, działającego na wszystkie zmysły widza, przytłaczającego go obrazem i dźwiękiem, okrucieństwem w patrzeniu na człowieka i pragnieniem widzenia w tym okrucieństwie dzikiego piękna. To Szekspir niemal operowy, ale jednocześnie bliski tragedii greckiej, w której człowiek jest igraszką Bogów i Przeznaczenia. (...)"

Adaptacja, scenografia, kostiumy i reżyseria: Agata Duda-Gracz
Muzyka i kierownictwo muzyczne: Maja Kleszcz i Wojciech Krzak
Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk
Ruch sceniczny: Tomasz Wesołowski
Praca nad słowem: Michał Pabian
Przygotowanie wokalne: Magdalena Śniadecka, Ewa Głowacka-Fierek
Realizacja dźwięku: Krzysztof Borowicz
Asystentki reżysera: Katarzyna Dudzic-Grabińska, Natasza Sołtanowicz, Hanna Zbyryt
Asystentki scenografa: Aleksandra Grabowska, Sara Sulej, Kaja Wolak

Obsada:
Hekate: Emose Uhunmwangho, Wiedźma I: Helena Sujecka, Wiedźma II: Agnieszka Oryńska-Lesicka, Wiedźma III: Justyna Antoniak/Alicja Konarska (gościnnie), Lady Makbet: Magda Kumorek (gościnnie), Makbet: Cezary Studniak, Seyton: Maciej Maciejewski, Lulach: Łukasz Wójcik, Lady Lenox: Maja Lewicka, Lenox: Bartosz Picher, Menteth: Igor Kowalunas (gościnnie), Angus: Błażej Wójcik, Duncan: Zbigniew Ruciński (gościnnie)/Ildefons Stachowiak (gościnnie)/Tomasz Wysocki (gościnnie), Lady Malcolm: Elżbieta Kłosińska, Malcolm: Artur Caturian, Lady Donalbein: Bożena Bukowska, Donalbein: Tomasz Leszczyński, Lady Banquo: Ewa Szlempo, Banquo: Krzysztof Wrona (gościnnie), Fleance: Bruno Krywiak (gościnnie)
Lady Macduff: Justyna Szafran, Macduff: Wojciech Brzeziński (Teatr Ateneum w Warszawie), Syn Macduffa: Klaudia Waszak (gościnnie), Lady Rosse: Paulina Jeżewska (gościnnie), Rosse: Cezary Łukaszewicz(gościnnie)/Tomasz Wysocki(gościnnie)/Hubert Bronicki(gościnnie)
Syn Macdonwalda: Adrian Kąca i inni.

Muzyka na żywo:
Maja Kleszcz - śpiew, wiolonczela,
Marta Maślanka - cymbały,
Wojciech Krzak - lira anglosaska

W nagraniach udział wzięli: Maja Kleszcz, Marta Maślanka, Bart Pałyga, Wojciech Krzak
miks i mastering: Andrzej Izdebski

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (3)

  • Rewelacyjny spektakl (opinia sprzed 5 lat)

    Podobała mi się scenografia,kostiumy i ruch sceniczny -ludzie turlający się z pochylni i spadający w otchłań śmierci ,nicości. Rewelacyjny głos pani grającej czarnego anioła.To drugi (po Kumernis) spektakl tek reżyserki który widziałam i wyszłam zachwycona. O warunkach panujących na widowni(gorąco i koszmarnie duszno) nie będę wspominać bo to nie wina teatru. Ale momentami trudno było się skupić na sztuce

    • 1 0

  • Genialne (opinia sprzed 5 lat)

    Było ciepło, ale było warto. Po mistrzowskim spektaklu "Będzie pani zadowolona...", który zobaczyłem na tegorocznym R@porcie, postanowiłem wybrać się na "Makbeta" widząc to samo nazwisko reżyserki. I nie zawiodłem się. Był to teatr najwyższej próby. Agata Duda-Gracz jest dla mnie numerem jeden jeśli chodzi o polskich twórców teatru. Dziwię się ludziom, którzy za najlepszego uważają Klatę. Facet produkuje właśnie przedstawienie w Teatrze Wybrzeże. Ten zwyrodnialec w połączeniu z aktorkami, które niemal zawsze zasuwają nago po scenie nie może stworzyć niczego normalnego. Zapewne wszystkie Trojanki będą świecić gołymi d.pami w imię tzw. sztuki. Zobaczymy już za miesiąc...

    • 0 1

  • Super (opinia sprzed 5 lat)

    Ale kto wytrzyma w tym teatrze bez klimatyzacji.........wspolczuje aktorom w dniu jutrzejszym...no i widzom tez.. ale i tak pojde

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery