• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

MOZARTIANA - Mozart Kameralnie - Lina Dambrauskaite & Justas Ceponis

XVII edycja Międzynarodowego Festiwalu Mozartowskiego MOZARTIANA odbędzie się w dniach 21-27 sierpnia. 22 sierpnia Mozart Kameralnie - Lina Dambrauskaite & Justas Ceponis.

Od lat na swoich scenach gościmy wybitnych artystów polskich i zagranicznych. Również w tym roku, nie zabraknie atrakcyjnych koncertów w Dworze Artusa, Parku Oliwskim oraz Archikatedrze Oliwskiej. Szykujemy dla Was, aż 7 dni pełnych atrakcji.

muzyka poważna - koncerty w Trójmieście


Festiwal od lat przyciąga całe rodziny, fanów muzyki na najwyższym poziomie artystycznym, melomanów i tych, którzy chcą zaprzyjaźnić się z muzyką klasyczną. Zapraszamy!

PROGRAM na Mozart Kameralnie - Lina Dambrauskaite & Justas Ceponis:
Wolfgang Amadeus Mozart
Aria Giuni In un istante...Parto, m'afretto z opery "Lucio Silla" KV 136
An Chloe KV 524
Abendempfindung KV 523
Komm, liebe Zither KV 351
Sonata fortepianowa nr 18 D-dur KV 576
Aria Fauna Dal tuo gentil sembiante z opery "Ascaniusz w Albie" KV 111
Das Lied der Trennung KV 519
Der Zauberer KV 472
Aria Zuzanny Un moto di gioia z opery "Wesele Figara" KV 492
Aria Zuzanny Giunse alfin il momento... Deh vieni, non tardar z opery "Wesele Figara" KV 492

WYKONAWCY:
Lina Dambrauskaite sopran
Justas Ceponis fortepian



"..gdy tylko (...) słucham śpiewu, ledwie ze skóry nie wyskoczę!"... Mozart Kameralnie
Zapraszamy na drugi koncert kameralny XVII Międzynarodowego Festiwalu Mozartowskiego Mozartiana, który odbędzie się 22 sierpnia w Dworze Artusa. Wystąpią znakomici litewscy artyści: sopranistka Lina Dambrauskaite oraz pianista Justas Čeponis. W programie koncertu usłyszymy m.in. pieśni i arie Mozarta
"Moim największym życzeniem jest pisać opery", wyznał Wolfgang Amadeus Mozart ojcu w jednym z listów. W innym napisał: "Gdy tylko słucham rozmów o operze, gdy tylko jestem w teatrze i słucham śpiewu, ledwie ze skóry nie wyskoczę!" (...)
W czasach Mozarta opera dostarczała przebojów. Najwspanialej brzmiały one oczywiście ze sceny, wykonywane z towarzyszeniem barwnej orkiestry, ale gdy było to niemożliwe - śpiewało się je w domach, przy fortepianie. (...) W tej właśnie postaci usłyszymy (...) arie z mozartowskich oper. (...)
Z czasem w salonach obok arii operowych zaczęto śpiewać również pieśni. Nie wymagały techniki wokalnej primadonn, bo ich adresatkami były amatorki. Za to poszerzały gamę nastrojów w muzyce, bo pisząc je, sięgano do wierszy o najrozmaitszych tematach. (...)
Pomiędzy pieśniami i ariami zabrzmi utwór pozbawiony tekstu. Będzie to Sonata fortepianowa D-dur - osiemnasta, a zarazem ostatnia skomponowana przez Mozarta. Powstała dla pruskiej księżniczki Fryderyki, która - jak każda dobrze urodzona panna w tych czasach - grała na fortepianie, a składa się ze zwyczajowych wtedy trzech części. Początkowy, wyrazisty motyw rozpoczynający część pierwszą sprawił, że Sonacie nadano przydomek "myśliwskiej". (...)"
Danuta Gwizdalanka "O smakach w rogu obfitości Mozartowskiej muzyki" (fragment komentarza do programu festiwalu)

Opinie

Sprawdź się

W którym roku trafił do Gdańska obraz "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga?