• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Karmaniola czyli od Sasa do Lasa (19 opinii)

spektakl muzyczny opera / operetka
kasy:
58 351-01-01
wystawia:
Teatr Wybrzeże
czas trwania:
2 godz. 20 min. (1 przerwa)
data premiery:
12 października 2019
7.9
32 oceny
KARMANIOLA czyli OD SASA DO LASA
operetka Stanisława Moniuszki z librettem Joanny Kulmowej

Operetka to "boski idiotyzm", wielkie słowa, emocje rozdęte do niewyobrażalnych rozmiarów, przesadne gesty, minoderia, błaha treść, muzyka wpadająca w ucho, pióra, fraki i wszelki nadmiar, można jej zarzucić wszystko, poza jednym: od stuleci niezmiennie cieszy się powodzeniem i znajduje się w repertuarze każdego liczącego się teatru operowego. "Karmaniola" operetta wielce narodowa Moniuszki, różni się od typowych operetkowych hitów. Akcja dzieje się w czasie Wielkiej Rewolucji Francuskiej, w Paryżu, amanci nie tracą głów dla pięknych dam, ale tracą je na gilotynie. Polak spotyka Polaka, wrzawa, nienawiść, polityka, śmierć, tęskna dumka śpiewana na swojską nutę, to właśnie prawdziwie polska operetka, polskie piekło, polska dzisiaj.

Ta operetka komiczna z elementami historii, polityki i licznymi odniesieniami do chwili obecnej, jest realizowana w ramach obchodów 200. rocznicy urodzin Stanisława Moniuszki dofinansowanych ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Libretto: Joanna Kulmowa
Reżyseria: Paweł Aigner
Kierownictwo muzyczne: Tomasz Lewandowski
Scenografia: Magdalena Gajewska
Kostiumy: Zofia De Ines
Konsultacje wokalne: Cezary Szyfman
Projekt plakatu: Ryszard Kaja
Korepetytor: Tomasz Jocz
Asystent reżysera: Cezary Rybiński
Inspicjent, sufler: Agnieszka Szczepaniak

Obsada:
W spektaklu występują:

Ewa Jendrzejewska - Maciejowa, Agata Bykowska - Marynia, Marzena Nieczuja Urbańska - Niania, Grzegorz Gzyl - Maciej, Cezary Rybiński - Książę Puzyna, Marek Tynda - Hrabia Pociej, Mirosław Krawczyk - Ksiądz Robak, Piotr Witkowski - Syn Macieja I, Zbigniew Olszewski - Syn Macieja II, Adam Turczyk - Syn Macieja III, Gillotin, Maciej Szemiel - Arystokrata I, II, III, IV, V, VI, Gillotin oraz Antonina Gzyl - Krakowianka

Orkiestra Operetty Narodowej: Ewelina Radwańska (I skrzypce), Aleksandra Ostrowska (altówka), Agnieszka Zaborowska (II skrzypce), Beniamin Baczewski (instrumenty dęte), Tomasz Jocz (fortepian), Karol Sokołowski (wiolonczela)

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (19) 2 zablokowane

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Operetta wielce aktualna. O "Karmanioli" w Teatrze Wybrzeże

    Grzegorz Gzyl niekojarzony ze śpiewem? (opinia sprzed 4 lat)

    a co przepraszam robił w Teatrze Muzycznym wiele lat?
    Kto pisze te recenzje

    • 17 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Operetta wielce aktualna. O "Karmanioli" w Teatrze Wybrzeże

    (1) (opinia sprzed 4 lat)

    Grzegorz Gzyl, ktory gral w Teatrze Muzycznym, niekojarzony ze spiewem?

    • 14 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Operetta wielce aktualna. O "Karmanioli" w Teatrze Wybrzeże

      (opinia sprzed 4 lat)

      Racja. Ale kiedy to było? Lata temu. Aktorowi nie śpiewającemu regularnie jest dużo trudniej zaśpiewać niż tym, którzy robią to publicznie znacznie częściej. Tym większe ukłony dla pana Grzegorza za tę rolę.

      • 4 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Operetta wielce aktualna. O "Karmanioli" w Teatrze Wybrzeże

    (opinia sprzed 4 lat)

    Dawno się tak dobrze nie bawiłam w teatrze :)

    • 23 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Operetta wielce aktualna. O "Karmanioli" w Teatrze Wybrzeże

    wow (opinia sprzed 4 lat)

    Wreszcie komedia kostiumowa z prawdziwego zdarzenia. Spektakl ogląda się doskonale, a fragmentów nużących właściwe nie ma. Kto pamięta "Arabelę" i "Wesołe kumoszki z Windsoru" znajdzie tu podobny poziom dowcipu. Ja chętnie wybiorę się po raz kolejny.

    • 38 4

  • Do diaska!....dobre! (opinia sprzed 4 lat)

    Wyszedłem mając obrzękłe klaskaniem prawice (i lewicę).

    • 8 3

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery