• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Karmaniola czyli od Sasa do Lasa (19 opinii)

spektakl muzyczny opera / operetka
kasy:
58 351-01-01
wystawia:
Teatr Wybrzeże
czas trwania:
2 godz. 20 min. (1 przerwa)
data premiery:
12 października 2019
7.9
32 oceny
KARMANIOLA czyli OD SASA DO LASA
operetka Stanisława Moniuszki z librettem Joanny Kulmowej

Operetka to "boski idiotyzm", wielkie słowa, emocje rozdęte do niewyobrażalnych rozmiarów, przesadne gesty, minoderia, błaha treść, muzyka wpadająca w ucho, pióra, fraki i wszelki nadmiar, można jej zarzucić wszystko, poza jednym: od stuleci niezmiennie cieszy się powodzeniem i znajduje się w repertuarze każdego liczącego się teatru operowego. "Karmaniola" operetta wielce narodowa Moniuszki, różni się od typowych operetkowych hitów. Akcja dzieje się w czasie Wielkiej Rewolucji Francuskiej, w Paryżu, amanci nie tracą głów dla pięknych dam, ale tracą je na gilotynie. Polak spotyka Polaka, wrzawa, nienawiść, polityka, śmierć, tęskna dumka śpiewana na swojską nutę, to właśnie prawdziwie polska operetka, polskie piekło, polska dzisiaj.

Ta operetka komiczna z elementami historii, polityki i licznymi odniesieniami do chwili obecnej, jest realizowana w ramach obchodów 200. rocznicy urodzin Stanisława Moniuszki dofinansowanych ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Libretto: Joanna Kulmowa
Reżyseria: Paweł Aigner
Kierownictwo muzyczne: Tomasz Lewandowski
Scenografia: Magdalena Gajewska
Kostiumy: Zofia De Ines
Konsultacje wokalne: Cezary Szyfman
Projekt plakatu: Ryszard Kaja
Korepetytor: Tomasz Jocz
Asystent reżysera: Cezary Rybiński
Inspicjent, sufler: Agnieszka Szczepaniak

Obsada:
W spektaklu występują:

Ewa Jendrzejewska - Maciejowa, Agata Bykowska - Marynia, Marzena Nieczuja Urbańska - Niania, Grzegorz Gzyl - Maciej, Cezary Rybiński - Książę Puzyna, Marek Tynda - Hrabia Pociej, Mirosław Krawczyk - Ksiądz Robak, Piotr Witkowski - Syn Macieja I, Zbigniew Olszewski - Syn Macieja II, Adam Turczyk - Syn Macieja III, Gillotin, Maciej Szemiel - Arystokrata I, II, III, IV, V, VI, Gillotin oraz Antonina Gzyl - Krakowianka

Orkiestra Operetty Narodowej: Ewelina Radwańska (I skrzypce), Aleksandra Ostrowska (altówka), Agnieszka Zaborowska (II skrzypce), Beniamin Baczewski (instrumenty dęte), Tomasz Jocz (fortepian), Karol Sokołowski (wiolonczela)

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (19) 2 zablokowane

  • wspaniale (opinia sprzed 4 lat)

    Piękne przeżycie.
    Niezwykły talent , wspaniała scenografia, bardzo mile spędzony czas.
    Polecam!!!!!!

    • 0 0

  • Wspaniała, brawo (opinia sprzed 4 lat)

    Wspaniała sztuka, zasłużone brawa na stojąco, poruszająca uczucia, wzruszająca, łzy w oczach. Teatr Wybrzeże jak zawsze na wysokim poziomie nigdy nie zawodzi. Dziękuję

    • 0 0

  • Krzyk! (opinia sprzed 4 lat)

    i nic więcej!

    • 1 1

  • Bardzo na czasie.... (opinia sprzed 4 lat)

    Świetnie zrobiona sztuka .Śpiew wszystkich aktorów na bardzo wysokim poziomie /jak w teatrze muzycznym!!:-)/Śmiech przez łzy,bo od zawsze Polacy są niezmienni.....skłóceni ze sobą......Może by tak wykorzystywać częściej talent wokalny naszych aktorów!!!Wreszcie było dosyć dobrze słychać a to za sprawą indywidualnych mikrofoników.
    polecam !!!

    • 7 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Operetta wielce aktualna. O "Karmanioli" w Teatrze Wybrzeże

    4/5 (opinia sprzed 4 lat)

    W zasadzie sztuka jest bdb, ale mnie nie zachwyciła. Tak pozytywne opinie wzbudziły moje oczekiwania jednak nieco wyżej. Wokale, kostiumy, scenografia naprawdę na wysokim poziomie. Zwłaszcza zaskoczyła nas Agata Bykowska wybijająca się wokalnie i aktorsko spośród ekipy. Uwielbiam kostiumowe przedstawienia!! Także to na plus, ale mi czegoś zabrakło. Spodziewałam się poziomu na miarę "Opowieści o zwyczajnym szaleństwie" na których niemalże płakałam ze śmiechu czy (obecnego do tej pory na deskach Wybrzeża) "Seksu dla opornych" który do tej pory zbiera najlepsze recenzje. "Karmaniolę" można jednak najtrafniej porównać do dobrze przyjętych "Wesołych kumoszek z Windsoru" Reasumując polecam, ale się nie zachwycam;)

    • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Operetta wielce aktualna. O "Karmanioli" w Teatrze Wybrzeże

    Cudowna sztuka, cudowne aktorstwo!!! (opinia sprzed 4 lat)

    Brawo, brawo, brawo!!!

    • 11 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Operetta wielce aktualna. O "Karmanioli" w Teatrze Wybrzeże

    Zabrakło mi w tej inscenizacji jednej aktorki. (1) (opinia sprzed 4 lat)

    Jej talent wokalny i sowiecka uroda przyciągnęłaby tłumy do teatru. Ale K.Janda, bo o niej mowa ma teraz inne zajęcie.

    • 3 21

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Operetta wielce aktualna. O "Karmanioli" w Teatrze Wybrzeże

      (opinia sprzed 4 lat)

      Jak Krystyna Janda miałaby tu występować, skoro nie jest na etacie? Jako aktorka pracuje we własnym teatrze. Na Pomorze przyjeżdża jako reżyserka.

      • 7 0

  • Brawo!!! (2) (opinia sprzed 4 lat)

    Przedstawienie rewelacyjne, wspaniałe, fantastyczne, cudne! Dłonie bolały od oklasków!!! Dziękuję!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Przemiło spędzony wieczór. Wychodziłem uradowany oraz przepełniony pozytywną energią. Jestem kontent!

    • 16 1

    • (opinia sprzed 4 lat)

      ...a ja nie....słabe chwyty, przetarte slogany, nie jestem pewna czy Moniuszko zaakceptowałby tę wersję.
      Humor bardzo na czasie (wyborcza laurka), mnie nie zadowala, pomysł jako tako, dobrze ,że muzyka trzyma to wszystko w garści.

      • 0 1

    • (opinia sprzed 4 lat)

      i te flaki...głowy i nogi :D

      • 4 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Operetta wielce aktualna. O "Karmanioli" w Teatrze Wybrzeże

    (opinia sprzed 4 lat)

    Agata Bykowska jedyna , niepowtarzalna, piękna kobieta na dodatek z pięknym głosem

    • 20 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Operetta wielce aktualna. O "Karmanioli" w Teatrze Wybrzeże

    Karmaniola (opinia sprzed 4 lat)

    Świetny spektakl, dobrze zagrany i bardzo , niestety aktualny.

    • 14 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery