• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Jak wam się podoba (76 opinii)

komedia
kasy:
58 351-01-01
wystawia:
Teatr Wybrzeże
czas trwania:
1 godz. 45 min. (bez przerw)
data premiery:
28 czerwca 2019
5.6
34 oceny
William Shakespeare
JAK WAM SIĘ PODOBA

Przekład: Stanisław Barańczak

Jedna z najpopularniejszych komedii Shakespeare'a. Córka wygnanego księcia Rozalinda i jej kuzynka Celia porzucają życie na dworze i wyruszają w ostępy Lasu Ardeńskiego. Tam, uwolnione z okowów konwencji, dziewczyny doznają wyzwalającej transformacji. Ukrywając się w męskich przebraniach, mają szansę zasmakować innego życia i poznać, czym jest prawdziwa miłość.

Krystyna Janda o spektaklu: "Z tą sztuką Szekspira mierzę się od dawna. Najpierw całe lata marzyłam o zagraniu roli Rozalindy, namawiałam na to moich dyrektorów, niestety nie spełniło się to moje marzenie. Uwielbiam tę historię, jej humor, różne sposoby mówienia o miłości, traktowania miłości i związku dwojga ludzi, przez postaci tej sztuki. Radość, kpina, wesołość, prostota, beztroska i młodzieńcze temperamenty, zapisane w tekście, zostawiały zawsze w mojej głowie uwodzące obrazy i wciąż chciałam je ucieleśnić. Teraz mam szansę. Dziękuję Teatrowi Wybrzeże za tę szansę. Mam nadzieję, że powstanie spektakl, który przysporzy radości i przyjemności także Widzom. Dużo myślę o muzyce i ruchu w przedstawieniu. Myślę, jak okiełznać i zatrzymać "wiatr". Spodziewam się przyjemności i z pracy, i z przedstawienia. Do zobaczenia z Szekspirem, młodym i kipiącym energią - mam nadzieję."


Reżyseria: Krystyna Janda
Scenografia: Magdalena Gajewska
Kostiumy: Dorota Roqueplo
Muzyka i opracowanie muzyczne: Mateusz Dębski
Ruch sceniczny: Emil Wesołowski
Reżyseria świateł: Katarzyna Łuszczyk
Asystent reżysera: Jerzy Gorzko
Inspicjent: Jerzy Kosiła

W spektaklu występują:
Krzysztof Matuszewski - Książę wygnany; Le Beau, dworzanin księcia Fryderyka,
Jarosław Tyrański - Fryderyk, młodszy brat Księcia; Ambroży Ambaras, wiejski proboszcz,
Marcin Miodek - Amiens, towarzysz wygnanego Księcia; Jakub, drugi syn Rolanda de Bois,
Maciej Konopiński - Jakub, towarzysz wygnanego Księcia,
Grzegorz Otrębski - Oliwer, najstarszy syn Rolanda de Bois,
Piotr Biedroń - Orlando, najmłodszy syn Rolanda de Bois,
Jakub Nosiadek - Karol, zapaśnik; Sylwiusz, pasterz,
Jerzy Gorzko - Adam, stary sługa rodu de Bois,
Michał Jaros - Lakmus, błazen,
Jacek Labijak - Koryn, pasterz,
Magdalena Gorzelańczyk - Rozalinda, córka wygnanego Księcia,
Agata Woźnicka - Celia, córka księcia Fryderyka,
Katarzyna Dałek - Febe, pasterka,
Małgorzata Oracz - Anielka, wieśniaczka.

-----

Krystyna Janda (ur. 1952) - aktorka, reżyserka, felietonistka, dyrektorka artystyczna Teatru Polonia i Och-Teatru, prezes Fundacji Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury. Debiutowała jeszcze w trakcie studiów rolą Maszy w spektaklu Teatru TV TRZY SIOSTRY w reżyserii Aleksandra Bardiniego. Jej debiutem teatralnym były: Aniela w ŚLUBACH PANIEŃSKICH w Teatrze Ateneum i Dorian Gray w PORTRECIE DORIANA GRAYA w Teatrze Małym. Po raz pierwszy na ekranie pojawiła się jako Agnieszka w filmie Andrzeja Wajdy CZŁOWIEK Z MARMURU. Zagrała ponad 60 ról teatralnych w tym wiele monodramów, z których każdy był jej sukcesem. Ma na koncie blisko 50 ról - od klasycznych do współczesnych - w Teatrze Telewizji i tyleż samo w filmach fabularnych. Jest laureatką wielu nagród i odznaczeń przyznawanych zarówno w Polsce, jak i na świecie. Została nagrodzona Złotą Palmą na festiwalu w Cannes za rolę w filmie PRZESŁUCHANIE Ryszarda Bugajskiego i Medalem Karola Wielkiego w dziedzinie kultury, za wkład w zjednoczenie Europy. W roku 2014 została uhonorowana tytułem Człowieka Wolności 25-lecia w kategorii kultura. W 2019 tygodnik Polityka przyznał Krystynie Jandzie zaszczytny tytuł KREATORA KULTURY. A ostatnio została nagrodzona na Festiwalu Sundance za najlepszą rolę w filmie Jacka Borczucha SŁODKI KONIEC DNIA. W Teatrze Wybrzeże wyreżyserowała SEKS DLA OPORNYCH i RAJ DLA OPORNYCH.

Magdalena Gajewska (ur. 1973) - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH, BABY CHANEL, BRONIEWSKIEGO, MARY PAGE MARLOWE w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do ARABELI, WESOŁYCH KUMOSZEK Z WINDSORU i ZAKOCHANEGO SZEKSPIRA w reżyserii Pawła Aignera.

Dorota Roqueplo (ur. 1960) - francuska kostiumografka pracująca na stałe w Polsce. Tworzy kostiumy do filmów i spektakli teatralnych. Absolwentka Ecole Internationale Des Arts de la Mode. Zadebiutowała przy filmie Macieja Dejczera 300 MIL DO NIEBA. Od tamtej pory zrealizowała kostiumy do ponad 70 filmów i wielu spektakli w teatrach całej Polski. Tworzyła również kostiumy do wielu spektakli telewizji, współpracując z tak znakomitymi reżyserami, jak: Krystyna Janda, Gustaw Holoubek, Piotr Łazarkiewicz czy Andrzej Domalik. Wielokrotna laureatka Nagród Filmowych Orzeł i Nagród na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

Mateusz Dębski (ur. 1985) - kompozytor i pianista. Ukończył studia kompozytorskie w klasie prof. Marcina Błażewicza w Akademii Muzycznej (obecnie Uniwersytecie Muzycznym) im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwent szkoły muzycznej I i II stopnia w klasie fortepianu i klarnetu oraz liceum w klasie o profilu teatralno-estradowym. Jako kompozytor i pianista współpracuje z wieloma warszawskimi teatrami. Od 2011 roku jest wykładowcą na Wydziale Aktorskim Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Z grupą absolwentów warszawskiej AT współtworzy Kabaret Macież. Laureat nagród i wyróżnień, między innymi za muzykę do spektaklu CAŁE KRÓLESTWO KRÓLA w reż. Marcina Jarnuszkiewicza podczas XIX Międzynarodowy Festiwal Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK (2015) oraz za muzykę do spektaklu GĘŚ, ŚMIERĆ I TULIPAN także w reż. Marcina Jarnuszkiewicza na XXVII Opolskim Festiwalu Teatrów Lalek (2015). W 2014 roku podczas Festiwalu Transatlantyk zdobył główną nagrodę w międzynarodowym konkursie natychmiastowej kompozycji i improwizacji do filmu - Transatlantyk Instant Composition Contest - otrzymując tytuł Transatlantyk Instant Composer 2014.

Emil Wesołowski (ur. 1947) - tancerz, choreograf, pedagog, reżyser. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu (1966). W sezonie 1979/80 kierował baletem Opery Wrocławskiej, a następnie Teatru Wielkiego w Poznaniu. W połowie 1982 roku związał się z warszawskim Teatrem Wielkim jako szef baletu i solista. W 1985 roku ustąpił ze swej funkcji kierowniczej i poświęcił się przede wszystkim pracy choreograficznej w balecie, operze i teatrach dramatycznych. W latach 1995-2006 był ponownie dyrektorem baletu Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, a od początku 2007 roku do jesieni roku 2008 - dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Poznaniu. Potem ponownie związał się z baletem warszawskim i zajmuje obecnie pozycję etatowego choreografa Polskiego Baletu Narodowego w Teatrze Wielkim. W teatrach muzycznych i dramatycznych pracował m.in. z: Januszem Wiśniewskim, Kazimierzem Dejmkiem, Jerzym Grzegorzewskim, Krystyną Jandą, Maciejem Prusem. Emil Wesołowski został odznaczony m.in. Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, Srebrnym Krzyżem Zasługi, Medalem Zasłużonego dla Kultury Polskiej oraz Srebrnym Medalem "Zasłużony Kulturze - Gloria Artis".

Katarzyna Łuszczyk (ur. 1977) - reżyser światła. Studiowała na wydziale Wiedzy o Teatrze w Akademii Teatralnej w Warszawie i na wydziale Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2002 roku jest stałym asystentem Krzysztofa Warlikowskiego. Wyreżyserowała światła do ponad 80 przedstawień w wielu polskich teatrach. Jako reżyser światła współpracowała m.in. z Agatą Dudą-Gracz, Pawłem Passinim, Krystyną Jandą, Michałem Borczuchem, Wiktorem Rubinem, Marcinem Liberem, Agnieszką Glińską, Jerzym Stuhrem, Bogusławem Lindą.

Przeczytaj także

Opinie (76)

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    Ile razy śmiała się publiczność podczas przedstawienia? (2) (opinia sprzed 4 lat)

    Raz. I to wystarczy za recenzję.

    • 8 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

      zgadzam się (opinia sprzed 4 lat)

      To niestety prawda. Raz niemrawy śmiech (spektakl 20.07.).
      Reżyserka nie miała pomysłu na ten spektakl i to widać. Scenografia monotonna. Gorzelańczyk nieznośnie manieryczna. A błazen - Lakmus przywodzi na myśl Jack'a Sparrow'a z Piratów z Karaibów.
      Niestety, ale nie polecam. Zakochany Szekspir był świetny, Wesołe kumoszki z Windsoru - bardzo dobre, a tu duże rozczarowanie.

      • 2 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

      Aktorzy (opinia sprzed 4 lat)

      Dla mnie Gorzelańczyk super i pod wzgledem warsztatowym,emocjonalnym i dykcjynym, ale Woźnicka gra jak dziecko 10letnie i jeszcze fajfuni na scenie w każdym spektaklu, brak dojrzałości,wiedzy i warsztatu.

      • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    Brawo dla Gorzelańczyk (opinia sprzed 4 lat)

    Nawet to, że Janda wyreżyserowała nie pomoże przykryć braki w obsadzie. Dobrz, że chociaż Gorzelańyk trzyma poziom, bo Woźnicka jak zawsze dno! Wstyd Teatr Wybrzeże wstyd, że trzymacie taką chałutre u siebie i te pseudo aktorzyny, dosyć, że dykcja fatalna, to jeszcze niski poziom intelektualny dno, nic sobą nie reprezentują takie osoby!

    • 1 7

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    Tandeta (opinia sprzed 4 lat)

    Gorzelańczyk nie raz pokazała już wyskowi poziom. Zastanawia mnie tylko to, że tak licha aktorka jak Woźnicka, ze słabym warsztat i fatalną dykcją dalej gra, ale pewnie przez to, że daje się wymacać w każdym spektaklu. Troche źle się robi na tym świecie, że tandeta górą zamiast prawdziwej sztuki i piękna.

    • 0 8

  • i tak i nie (1) (opinia sprzed 4 lat)

    Przedstawienie nie było jakieś porywające i w ogóle super, ale tragedii też nie było. Ogólnie oceniłabym jako nieźle "filmwebowym" systemem oceniania.
    Spektakl jest lekki, choć na początku nie mogłam zorientować się kto jest kim i o co do końca tu chodzi.
    (A tak na marginesie wczoraj było bardzo dużo dzieci i młodzieży, co mnie bardzo zdziwiło.)
    Oceniając spektakl nie można jednocześnie oceniać miejsca, w którym został wystawiony.
    W teatrze Szekspirowskim byłam pierwszy raz i uważam, że galerie boczne są beznadziejnie ograniczone taką ilością filarów (zapewne fanaberia), a akustyka jest kiepska, co spowodowało, że aktorzy musieli się mocno wysilać, abyśmy mogli ich słyszeć.

    • 2 1

    • Zli aktorzy (opinia sprzed 4 lat)

      Pieprzenie, że zła akustyka... W innych spektaklach dobrze slychać.

      • 0 1

  • Teatrzyk (opinia sprzed 4 lat)

    Takiego poziomu przedstawienia nie powstydziło by się szkolne kółko teatralne w liceum czy gimnazjum. Aktorom poważnego teatru wybrzeże po prostu współczułam. Chałturka bez polotu. Sztuka może i przestarzała i infantylna ale w takim razie po co taką wybierać?dźwięk słychać jak w polskim filmie czyli trzeba się domyślać chociaż aktorzy pokrzykują zamiast tozmawiać. Wokalizy żenujące. Aktorzy rzucają się po scenie w historycznych pląsach i to jest choreografia. Na nikogo się dobrze nie patrzy. Na widowni nikogo nie rozśmieszyli to co to za komedia? No i wybitnie przyoszczędzili na scenografii której po prostu nie ma. Szkoda czasu widzów i zespołu. Dobrze tylko że jak dotąd sobie nóg nie zwichnęli na tej scenie ustawionej pod skosem, ryzykowny pomysł

    • 7 1

  • Pięknie (opinia sprzed 4 lat)

    Byliśmy na przedstawieniu w piątek , było bardzo , bardzo ,
    Nie rozumiem tylu negatywnych komentarzy.
    Ciekawa jestem do jakich spektakli wystawianych w ostatnich latach w Gdańsku porównujecie to przedstawienie ?
    Życzyłabym Teatrowi Wybrzeże żeby każde przedstawienie było taką "tandetą".
    Wśród wychodzących z teatru po przedstawieniu nie słyszałam ani jednego głosu krytyki ..
    Bardzo dziękuję i Reżyserce i aktorom za udany wieczór spędzony w teatrze :)

    • 3 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    super (opinia sprzed 4 lat)

    Jak dla mnie bardzo lekka, sympatyczna interpretacja Szekspira. Bardzo fajny spektakl. :)

    • 3 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    Ja sie bawiłem świetnie (opinia sprzed 4 lat)

    Znakomity spektakl na lato!

    • 2 4

  • Kiepsko! (opinia sprzed 4 lat)

    Słabe przedstawienie, widownia przez większość sztuki była cicha, kilka osób wyszło w trakcie. Choreografia, scenografia na najgorszym poziomie. Piękny teatr, a tak spaskudzony nowoczesnym wystrojem. Gdzie drewniana scena? Wesołe Kumoszki i Zakochany Szekspir to sztuki na szóstki z plusem, aż szczęki bolały nas od śmiechu, piękna muzyka i stroje. A tutaj wszystko wypadło słabo, sztuka nie zapadnie w pamięć. A szkoda,bo możliwości były. Nie polecam, szkoda czasu i pieniędzy.

    • 5 0

  • (opinia sprzed 4 lat)

    Bardzo słaby spektakl.
    Nudny, bez pomysłu, chaotyczny.
    Widac jak bardzo aktorzy męczą się grając.
    Daleko mu do "Zakochanego Szekspira" i "Wesołych kumoszek"

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery