Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Jak wam się podoba (76 opinii)

komedia
kasy:
58 351-01-01
wystawia:
Teatr Wybrzeże
data premiery:
28 czerwca 2019
czas trwania:
1 godz. 45 min. (bez przerw)
Jak wam się podoba
5.6 34 oceny 1 10
William Shakespeare
JAK WAM SIĘ PODOBA

Przekład: Stanisław Barańczak

Jedna z najpopularniejszych komedii Shakespeare'a. Córka wygnanego księcia Rozalinda i jej kuzynka Celia porzucają życie na dworze i wyruszają w ostępy Lasu Ardeńskiego. Tam, uwolnione z okowów konwencji, dziewczyny doznają wyzwalającej transformacji. Ukrywając się w męskich przebraniach, mają szansę zasmakować innego życia i poznać, czym jest prawdziwa miłość.

Krystyna Janda o spektaklu: "Z tą sztuką Szekspira mierzę się od dawna. Najpierw całe lata marzyłam o zagraniu roli Rozalindy, namawiałam na to moich dyrektorów, niestety nie spełniło się to moje marzenie. Uwielbiam tę historię, jej humor, różne sposoby mówienia o miłości, traktowania miłości i związku dwojga ludzi, przez postaci tej sztuki. Radość, kpina, wesołość, prostota, beztroska i młodzieńcze temperamenty, zapisane w tekście, zostawiały zawsze w mojej głowie uwodzące obrazy i wciąż chciałam je ucieleśnić. Teraz mam szansę. Dziękuję Teatrowi Wybrzeże za tę szansę. Mam nadzieję, że powstanie spektakl, który przysporzy radości i przyjemności także Widzom. Dużo myślę o muzyce i ruchu w przedstawieniu. Myślę, jak okiełznać i zatrzymać "wiatr". Spodziewam się przyjemności i z pracy, i z przedstawienia. Do zobaczenia z Szekspirem, młodym i kipiącym energią - mam nadzieję."


Reżyseria: Krystyna Janda
Scenografia: Magdalena Gajewska
Kostiumy: Dorota Roqueplo
Muzyka i opracowanie muzyczne: Mateusz Dębski
Ruch sceniczny: Emil Wesołowski
Reżyseria świateł: Katarzyna Łuszczyk
Asystent reżysera: Jerzy Gorzko
Inspicjent: Jerzy Kosiła

W spektaklu występują:
Krzysztof Matuszewski - Książę wygnany; Le Beau, dworzanin księcia Fryderyka,
Jarosław Tyrański - Fryderyk, młodszy brat Księcia; Ambroży Ambaras, wiejski proboszcz,
Marcin Miodek - Amiens, towarzysz wygnanego Księcia; Jakub, drugi syn Rolanda de Bois,
Maciej Konopiński - Jakub, towarzysz wygnanego Księcia,
Grzegorz Otrębski - Oliwer, najstarszy syn Rolanda de Bois,
Piotr Biedroń - Orlando, najmłodszy syn Rolanda de Bois,
Jakub Nosiadek - Karol, zapaśnik; Sylwiusz, pasterz,
Jerzy Gorzko - Adam, stary sługa rodu de Bois,
Michał Jaros - Lakmus, błazen,
Jacek Labijak - Koryn, pasterz,
Magdalena Gorzelańczyk - Rozalinda, córka wygnanego Księcia,
Agata Woźnicka - Celia, córka księcia Fryderyka,
Katarzyna Dałek - Febe, pasterka,
Małgorzata Oracz - Anielka, wieśniaczka.

-----

Krystyna Janda (ur. 1952) - aktorka, reżyserka, felietonistka, dyrektorka artystyczna Teatru Polonia i Och-Teatru, prezes Fundacji Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury. Debiutowała jeszcze w trakcie studiów rolą Maszy w spektaklu Teatru TV TRZY SIOSTRY w reżyserii Aleksandra Bardiniego. Jej debiutem teatralnym były: Aniela w ŚLUBACH PANIEŃSKICH w Teatrze Ateneum i Dorian Gray w PORTRECIE DORIANA GRAYA w Teatrze Małym. Po raz pierwszy na ekranie pojawiła się jako Agnieszka w filmie Andrzeja Wajdy CZŁOWIEK Z MARMURU. Zagrała ponad 60 ról teatralnych w tym wiele monodramów, z których każdy był jej sukcesem. Ma na koncie blisko 50 ról - od klasycznych do współczesnych - w Teatrze Telewizji i tyleż samo w filmach fabularnych. Jest laureatką wielu nagród i odznaczeń przyznawanych zarówno w Polsce, jak i na świecie. Została nagrodzona Złotą Palmą na festiwalu w Cannes za rolę w filmie PRZESŁUCHANIE Ryszarda Bugajskiego i Medalem Karola Wielkiego w dziedzinie kultury, za wkład w zjednoczenie Europy. W roku 2014 została uhonorowana tytułem Człowieka Wolności 25-lecia w kategorii kultura. W 2019 tygodnik Polityka przyznał Krystynie Jandzie zaszczytny tytuł KREATORA KULTURY. A ostatnio została nagrodzona na Festiwalu Sundance za najlepszą rolę w filmie Jacka Borczucha SŁODKI KONIEC DNIA. W Teatrze Wybrzeże wyreżyserowała SEKS DLA OPORNYCH i RAJ DLA OPORNYCH.

Magdalena Gajewska (ur. 1973) - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH, BABY CHANEL, BRONIEWSKIEGO, MARY PAGE MARLOWE w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do ARABELI, WESOŁYCH KUMOSZEK Z WINDSORU i ZAKOCHANEGO SZEKSPIRA w reżyserii Pawła Aignera.

Dorota Roqueplo (ur. 1960) - francuska kostiumografka pracująca na stałe w Polsce. Tworzy kostiumy do filmów i spektakli teatralnych. Absolwentka Ecole Internationale Des Arts de la Mode. Zadebiutowała przy filmie Macieja Dejczera 300 MIL DO NIEBA. Od tamtej pory zrealizowała kostiumy do ponad 70 filmów i wielu spektakli w teatrach całej Polski. Tworzyła również kostiumy do wielu spektakli telewizji, współpracując z tak znakomitymi reżyserami, jak: Krystyna Janda, Gustaw Holoubek, Piotr Łazarkiewicz czy Andrzej Domalik. Wielokrotna laureatka Nagród Filmowych Orzeł i Nagród na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni.

Mateusz Dębski (ur. 1985) - kompozytor i pianista. Ukończył studia kompozytorskie w klasie prof. Marcina Błażewicza w Akademii Muzycznej (obecnie Uniwersytecie Muzycznym) im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Absolwent szkoły muzycznej I i II stopnia w klasie fortepianu i klarnetu oraz liceum w klasie o profilu teatralno-estradowym. Jako kompozytor i pianista współpracuje z wieloma warszawskimi teatrami. Od 2011 roku jest wykładowcą na Wydziale Aktorskim Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Z grupą absolwentów warszawskiej AT współtworzy Kabaret Macież. Laureat nagród i wyróżnień, między innymi za muzykę do spektaklu CAŁE KRÓLESTWO KRÓLA w reż. Marcina Jarnuszkiewicza podczas XIX Międzynarodowy Festiwal Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK (2015) oraz za muzykę do spektaklu GĘŚ, ŚMIERĆ I TULIPAN także w reż. Marcina Jarnuszkiewicza na XXVII Opolskim Festiwalu Teatrów Lalek (2015). W 2014 roku podczas Festiwalu Transatlantyk zdobył główną nagrodę w międzynarodowym konkursie natychmiastowej kompozycji i improwizacji do filmu - Transatlantyk Instant Composition Contest - otrzymując tytuł Transatlantyk Instant Composer 2014.

Emil Wesołowski (ur. 1947) - tancerz, choreograf, pedagog, reżyser. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Poznaniu (1966). W sezonie 1979/80 kierował baletem Opery Wrocławskiej, a następnie Teatru Wielkiego w Poznaniu. W połowie 1982 roku związał się z warszawskim Teatrem Wielkim jako szef baletu i solista. W 1985 roku ustąpił ze swej funkcji kierowniczej i poświęcił się przede wszystkim pracy choreograficznej w balecie, operze i teatrach dramatycznych. W latach 1995-2006 był ponownie dyrektorem baletu Teatru Wielkiego - Opery Narodowej, a od początku 2007 roku do jesieni roku 2008 - dyrektorem artystycznym Teatru Wielkiego w Poznaniu. Potem ponownie związał się z baletem warszawskim i zajmuje obecnie pozycję etatowego choreografa Polskiego Baletu Narodowego w Teatrze Wielkim. W teatrach muzycznych i dramatycznych pracował m.in. z: Januszem Wiśniewskim, Kazimierzem Dejmkiem, Jerzym Grzegorzewskim, Krystyną Jandą, Maciejem Prusem. Emil Wesołowski został odznaczony m.in. Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, Srebrnym Krzyżem Zasługi, Medalem Zasłużonego dla Kultury Polskiej oraz Srebrnym Medalem "Zasłużony Kulturze - Gloria Artis".

Katarzyna Łuszczyk (ur. 1977) - reżyser światła. Studiowała na wydziale Wiedzy o Teatrze w Akademii Teatralnej w Warszawie i na wydziale Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2002 roku jest stałym asystentem Krzysztofa Warlikowskiego. Wyreżyserowała światła do ponad 80 przedstawień w wielu polskich teatrach. Jako reżyser światła współpracowała m.in. z Agatą Dudą-Gracz, Pawłem Passinim, Krystyną Jandą, Michałem Borczuchem, Wiktorem Rubinem, Marcinem Liberem, Agnieszką Glińską, Jerzym Stuhrem, Bogusławem Lindą.

Recenzja Trojmiasto.pl

Burza bez happy endu. O premierze w Teatrze Szekspirowskim Burza bez happy endu. O premierze w Teatrze Szekspirowskim

Burza bez happy endu. O premierze w Teatrze Szekspirowskim (18 opinii)

Reżyser Szymon Kaczmarek w "Burzy" Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego, której premiera odbyła się...

9 lipca 2021

Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim (65 opinii)

Zmiany tożsamości, przebieranki, ludzkie dramaty podane na wesoło w niezobowiązującej atmosferze...

29 czerwca 2019

Opinie (76)

  • czas trwania (2) (opinia sprzed 2 lat)

    ile czasu trwa spektakl?

    • 0 0

    • (opinia sprzed 2 lat)

      kilka godzin

      • 0 1

    • (opinia sprzed 2 lat)

      1h45 bez przerwy

      • 3 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    o jeden Szekspir za dużo ... (opinia sprzed 2 lat)

    Niestety, ten spektakl wypadł b. blado w porównaniu z poprzednimi ...

    • 55 8

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    Opinia wyróżniona

    czy widziałam ten sam spektakl ? (2) (opinia sprzed 2 lat)

    Bałam się Jandy, a jednak! Można bez golizny, bez polityki, letni spektal dla szerokiego grona. Akcja wartka, bez dluzyzn, sekwencja scen zgrabnie polaczona w lancuch. fanfary swietne, tak samo jak inne elementy muzyczne dobrze zastapily scenografie, melodramat jest szyderczy i ironiczny, latwo to odczytac po scenie pisania i czytania wierszy. Rozlainda w istocie zbyt dramatyczna, przyznaje, warto zejść z patosu, który sprawdzał się w "Ruskich", ale tu nie pasował. Poza tym subtelny komizm gestów i mimiki. Caly tekst odczytany na nowo. chyba wlasnie na tym tez polega rezyseria by znalezc w tekscie sztuki to, czego nie ma w slowach lub wykorzystac je na nowo

    • 22 55

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

      (opinia sprzed 2 lat)

      Bałam się Jandy .... przaśne!

      • 9 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

      Straszne nudy (opinia sprzed 2 lat)

      Czekałem na przerwę, by uciec z teatru, ale reżysera chyba to przewiedziała i zrobiła tylko jeden akt....

      • 16 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    (opinia sprzed 2 lat)

    Bardzo mi przykro ale takiego g dawno nie widziałem. Szkoda aktorów.

    • 66 10

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    Niestety, ale to był kiepski spektakl (opinia sprzed 2 lat)

    Bardzo cenię Panią Jandę, dlatego boli fakt, że stworzyła tak przaśny i toporny spektakl. Szkoda :(

    • 47 8

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    Tytul opini (opinia sprzed 2 lat)

    Szkoda ze jestem przegrywem I prostakiem I nie rozumiem sztuki takiej. Glupia jezd ona

    • 14 17

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    "Eviva l'arte!" (2) (opinia sprzed 2 lat)

    Sztuki co prawda nie widziałem, ale jak to - ponoć kiedyś powiedziała Maja Komorowska - módlmy się aby się nam podobało. Tak więc trzymam kciuki za powodzenie artystyczne i frekwencyjne spektaklu, bo jest to w interesie naszym widzów (odbiorców przedstawienia), artystów i technicznych zaangażowanych w realizację i sztuki jako takiej (za Tetmajerem "Eviva l'arte!"). Osobiście lubię Krystynę Jandę zarówno jako aktorkę jak i reżyserkę. Rozumiem, że nie każdemu może odpowiadać hmm maniera grania p. Jandy (tak wiem w tym spektaklu nie gra, ale mam potrzebę podzielenia się swoimi złotymi myślami - kto głupiemu zabroni, prawda?) czy jak by to nazwać ale mnie się podoba a i tak uważam że Pani Krystyna inaczej grała (za pomocą innych środków wyrazu) w "Człowieku z marmuru" inaczej w "Dyrygencie", inaczej z "Zazdrości" inaczej w w "Kobiecie zawiedzionej", inaczej w "Przesłuchaniu" inaczej w w "Kim pani jest". Jako reżyserkę też lubię, np. Janosik albo na szkle malowane", albo "Rosyjskie konfitury" albo "Pestka" a co ze śpiewem... - genialne interpretacje, np. "Na zakręcie" - jednym słowem genialna i pracowita artystka. No i zależy jej na Polsce a rzeczywistość nie jest obojętna - można się zgadzać bądź nie, ale jest to wartość sama w sobie. Moja ulubiona obok Joanny Szczepkowskiej (no ok jeszcze obok Doroty Kolak i Anny Dymnej). Tak bym chciał aby Pani Krystyna i Pani Joanna pogodziły się i wystąpiły razem na scenie. Chciałbym tego dożyć (nie żebym naciskał ale miałem już dwa razy raka i raz omal nie utonąłem w takim jednym bajorku - normalnie bezgłośnie szedłem jak kamień na dno i było mi co ciekawe tak spokojnie i błogo, ale na szczęście czy nieszczęście wyłowiono mnie (!) ... i nie wiem czy będzie jeszcze kolejna szansa - ach to życie jako śmiertelna choroba przenoszona drogą płciową!). Tak czy owak, tak czy inaczej życzę przedstawieniu wielu wielu sukcesów na deskach - no właśnie, no przecież teatru Szekspirowskiego :)

    • 8 18

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

      P.S. (opinia sprzed 2 lat)

      Oglądałem niedawno zdjęcia młodej Barbary Wachowicz-Napiórkowskiej i... zarówno Pani Basia z Podlasia jak i nasza złota Pani Krystyna Janda (na zdjęciach sprzed lat) miały te same chochliki w oczach no rozumiecie tzw. żywa inteligencja co się rzuca w oczy - jaka szkoda że ja mam twarz jak kartofel no ale mój Dziadek z poznańskiego a tam się dużo je pyr. Co począć... Ot taka ciekawostka. No ale żeby było na temat to ciekawe czy Szekspir lubił kartofle...

      • 7 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

      (opinia sprzed 2 lat)

      To Singer ci napisał, że widzowie są odbiorcami przedstawienia?

      • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    skąd kasa na tyle reklam...? (1) (opinia sprzed 2 lat)

    A ja się tam zastanawiam - w mieście reklama Jak Wam się podoba wyskakuje z każdej szafy.... Manhattan przykryty cały wielką płachtą (btw. czy niszczenie architektury przystoi do kultury?), reklama na autobusach, w mediach, wszędzie. skąd na to pieniądze? Żaden prywatny teatr by sobie na to chyba nie pozwolił... Bilety w normalnej cenie. Nazwisko p. Reżyser samo działa jak reklama, do szekspirowskiego wszyscy i tak chętnie pójdą... Mam co do tego duże wątpliwości... bo jakoś mi się po laicku wydaje, że spokojnie by można za to wyprodukować coś nowego w Aptece albo Sopocie...

    • 26 9

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

      (opinia sprzed 2 lat)

      Do Teatru Szekspirowskiego ja bardzo chętnie....
      Najlepsza scena w Trójmieście!

      • 3 6

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    Najlepiej zobaczyć i samemu ocenić, ale ... nie ma już biletów (1) (opinia sprzed 2 lat)

    Przynajmniej na miejsca siedzące! Może po tej recenzji część widzów zrezygnuje i ja załapię się na zwroty ? A taka refleksja przed obejrzeniem : może skoro szarpnęliśmy się na teatr w stylu elżbietańskim, to przedstawienie retro i z patosem pasuje do tej konwencji .

    • 15 4

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

      Do gdanszczanki... (opinia sprzed 2 lat)

      Gwarantowany zwrot w ciągu najbliższych kilku dni trzech biletów (miejsca siedzące) na 13 lipca.Pozdrawiam. Paweł.

      • 4 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Melodramatyczne "Jak wam się podoba" w Teatrze Szekspirowskim

    Szkoda kasy (2) (opinia sprzed 2 lat)

    To bardzo słabe i zrobione na kolanie przedstawienie. Wstyd...Nudne, tępe, bez pomysłu, sensów. Niestety, może skutecznie zniechęcić do teatru na długo...

    • 48 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery