- 1 Dobra robota! Młodzi aktorzy błysnęli (14 opinii)
- 2 Szukają małego aktora do kultowej roli (11 opinii)
- 3 Na tę imprezę niektórzy czekają cały rok (21 opinii)
- 4 Co czytać w wolnej chwili? (20 opinii)
- 5 Gdańsk: kto dostał pieniądze na kulturę? (43 opinie)
- 6 Wszyscy sprzedają akcje? On kupuje (25 opinii)
Jacek Friedrich dyrektorem Muzeum Narodowego w Gdańsku
Potwierdziła się informacja sprzed tygodnia: Jacek Friedrich nowym dyrektorem Muzeum Narodowego w Gdańsku. Jego kandydatura najpierw została wybrana przez komisję konkursową, a teraz zatwierdził ją zarząd i marszałek województwa pomorskiego.
Aktualizacja, wtorek 10.12 godz. 10:31: O decyzji poinformowała Kancelaria Marszałka Województwa Pomorskiego:
Zarząd Województwa Pomorskiego zaakceptował dzisiaj rozstrzygnięcie konkursu na dyrektora MNG i tak, wieloletni dyrektor Muzeum Miasta Gdyni, został głównym kandydatem na stanowisko dyrektora Muzeum Narodowego w Gdańsku. Pięcioletnia kadencja Jacka Friedricha rozpocznie się 1 stycznia 2020 roku.
Do konkursu zgłosiło się dziewięć osób, z czego osiem spełniło warunki wskazane w ogłoszeniu o konkursie i zostało zaproszonych na rozmowy: Wojciech Bonisławski, Jacek Friedrich, Marcin Kaleciński, Dorota Monkiewicz, Przemysław Rey, Anna Sobecka, Jarosław Trybuś i Wojciech Zmorzyński.
W konkursie o stanowisko dyrektora ubiegało się osiem osób. Przesłuchania odbyły się na początku tygodnia. O wyborze Jacka Friedricha jako pierwszy poinformował Dziennik Bałtycki.
Jacek Friedrich to historyk sztuki i nauczyciel akademicki, a także dotychczasowy dyrektor Muzeum Miasta Gdyni - funkcję tę pełni od 2013 roku.
Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1990 roku pracuje w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Gdańskiego. Dużą wagę przywiązuje do popularyzacji kultury artystycznej i architektonicznej. Członek Stowarzyszenia Historyków Sztuki, członek Polskiego Komitetu Narodowego ICOMOS; członek Gdańskiego Towarzystwa Naukowego. Jest autorem licznych tekstów naukowych i popularnonaukowych, w tym kilku książek, m.in: "Odbudowa Głównego Miasta w Gdańsku w latach 1945-1960" (2015), a także przewodnika dla dzieci "Gdańsk dla młodych podróżników" (2005). Został odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi za ratowanie zabytków podczas pożaru w kościele św. Katarzyny w Gdańsku.
Czytaj też: Zebrał kilka tysięcy starych książek dla dzieci
Na stanowisku dyrektora Muzeum Narodowego w Gdańsku zastąpi Wojciecha Bonisławskiego, który funkcję tę sprawował od 1 sierpnia 2004 roku.
Miejsca
Opinie (168) 7 zablokowanych
-
2019-12-05 09:57
(2)
Może ktoś nowy wreszcie coś zrobi w kwestii dziwnie częstej rotacji kadrowej w edukacji w MMG?
Bo Friedrich nic nie uczynił.- 15 1
-
2020-02-25 14:23
Nic nie uczynił bo kierownik edukacji trzymał nu palec wiadomo gdzie. Dziwne układy czuć na kilometr bo kilku pracowników to bliscy znajomi kierownika edukacji. Przypadek?
- 1 0
-
2019-12-05 20:19
a to to nie specyfika każdej placówki tego typu? chyba trudniej o bardziej nabzdyczone działy w muzeum, bardziej nawet od merytorycznych, nic dziwnego, że nawet ze sobą nie wytrzymują.
- 3 2
-
2019-12-17 20:14
(1)
Od wielu lat nie widziałam ogłoszenia o pracę w MMG a rotacja jest spora. Oczywiście wszyscy po znajomości. Jeśli nawet trafi się ktoś kompetentny albo sam ucieka albo jest zwalniany bo za dużo wie, za dużo potrafi a to nie podoba się pracowanikom z przerostem ego....
Co do samego muzeum ... Wystarczy posłuchać opini zwiedzających - "dlaczego w MMG tak mało o Gdyni?" - to samo mowi o sobie. Niestety, powiedz co myślisz a Cię zjedzą, większość pracowników to niestety osobowość narcystyczna z kompleksami :)- 1 1
-
2019-12-25 21:55
Zgadzam się z opinią
Organizatorowi instytucji taka rzeczywistość odpowiada.
- 3 1
-
2019-12-05 20:38
to kto na dyrektora w Gdyni? (3)
W Urzędzie w Gdańsku właśnie się kończy kadencja zastępczyni dyrektorki Biura Kultury. Może teraz pójdzie do Gdyni... Była już dyrektorem w tak wielu instytucjach, że na pewno jest już świetna w dyrektorowaniu. Jest merytoryczna i samodzielna w działaniach. Dobrze zarządza pracownikami i organizacją pracy.
- 2 2
-
2019-12-07 21:25
A ja jestem na nie (2)
Najlepiej będzie gdy wróci do Kłodzka jest tylko magistrem, w Trójmieście jest tylu lepszych kandydatów mających większe kwalifikacje.
- 0 2
-
2019-12-17 21:14
(1)
Do Kłodzka mogłaby wrócić jego zastępca w Muzeum Miasta Gdyni, Barbara Frydrych, która robi teraz karierę w Gdańsku.
- 0 1
-
2019-12-25 21:45
Tak popieram
Barbara Frydrych to najpierw wstyd dla Gdyni, a teraz dla Gdańska. Niech wraca do Kłodzka w Trójmieście nie ma nic do roboty magister archeologii.
- 0 1
-
2019-12-04 21:20
Do jakiej partii politycznej nalezy ? (13)
Pytam tak tylko z ciekawości.
- 19 17
-
2019-12-18 23:01
lubi dude i pis
niestety- 1 0
-
2019-12-07 18:19
sld,po,pis,psl, wybierz sobie
- 0 1
-
2019-12-04 22:32
A nie widać po twarzy? (4)
- 4 7
-
2019-12-05 01:22
antysemitt? (3)
rozczaruję cię, Fridrych jest katolikiem i to niemalowanym
- 15 3
-
2019-12-05 08:39
(2)
jest katolikiem fest, potwierdzam
- 5 1
-
2019-12-05 20:22
Nie potwierdzaj. (1)
Bo Friedrich nie zna, ósmego przykazania z dziesięciu przykazań Bożych, a napisałeś, że jest katolikiem.
- 1 2
-
2019-12-05 21:39
jak tak mierzyć, to w tym kraju katolika nie znajdziesz XD
- 3 0
-
2019-12-05 11:51
Do żadnej, choć....
Chyba bliżej mu do PO, jeśli już, bo z tego co mi wiadomo to w drugiej połowie lat 90 i na początku 2000 uczestniczył w spotkaniach Klubu Gdańskich Liberałów, do którego należeli między innymi Donald Tusk, Paweł Adamowicz, Wojciech Szczurek, Maciej Płażyński...
- 5 0
-
2019-12-05 11:03
Do partii Profesjonalnej Wiedzy.Czyli do PW.
- 0 0
-
2019-12-05 09:26
PIS
- 2 2
-
2019-12-04 22:17
zapewne do tej, od której akutalnie można coś uzyskać ;)
- 6 4
-
2019-12-04 21:36
PO co pytasz ?
- 11 9
-
2019-12-04 21:29
Żadnej, naprawdę
- 11 3
-
2019-12-05 20:21
(3)
Odnoszę wrażenie, że w trójmiejskich muzeach pracują ciągle te same osoby. Kilka osób ma zaliczone chyba wszystkie muzea i IPN.
Tymczasem Trójmiasto to muzealna pustynia z biednymi wystawami i nieudacznikami na etatach.- 7 13
-
2019-12-06 08:54
(1)
Specjalista się znalazł
- 4 0
-
2019-12-15 10:09
prawda zabolała
- 1 1
-
2019-12-09 12:52
muzealna pustynia
Popieram ten wpis. Tak było i jest. Może teraz coś się zmieni - ale czy na lepsze?
- 1 0
-
2019-12-04 20:16
nareszcie zmiana (3)
Może w Gdańsku zostanie usunięta zapaść muzealna. Pożyjemy zobaczymy.
- 36 12
-
2019-12-04 21:43
Najpierw urzędników trzeba pogonić gdzie pieprz rośnie. (2)
Od lat żadnych zmian w tych wszystkich departamentach i wydziałach. Kolesiostwo i ręczne sterowanie.
- 7 4
-
2019-12-04 21:52
o, przepraszam!, syn właśnie zwolnionego dyrektora Muzeum (1)
niedawno wielce awansował w strukturach UM!
- 9 4
-
2019-12-09 13:07
To się nazywa kolesiostwo, tak było, jest i będzie.
- 0 1
-
2019-12-05 00:45
Tylko niech sobie zespół dobrze ułoży bo tam sami emeryci pracują. (6)
Czas na zmiany.
- 11 7
-
2019-12-05 15:56
Będą czystki (2)
Sądząc po tym, co robił w MMG, będą czystki... Na początku pojedzie z ludźmi z wieloletnim doświadczeniem, bo się ich boi, tylko oni dostrzegają jego brak wiedzy i błędy
- 8 4
-
2019-12-09 12:58
czystki są konieczne - bo tam same kolesiostwo, kompetencje nieważne.
- 2 0
-
2019-12-05 16:17
Mam wrażenie, że to megaloman.
Kolejny zakochany w sobie z wzajemnością.
- 5 1
-
2019-12-06 08:42
przy marnych wynagrodzeniach...
... jakie są w Narodowym tylko emerytów stać na to, żeby tam pracować.
- 3 0
-
2019-12-05 16:36
Proszę się zastanowić przed napisaniem czegokolwiek, bo po tym komentarzu widać, ze wiedzę to Pan/Pani ma nieaktualną od jakiś dziesięciu lat
- 2 1
-
2019-12-05 07:36
A co przedemerytalni to źli
Każdy kiedyś będzie emerytem, a ludzie są z doświadczeniem i często pomysłami, których przez lata młodości i średnie nie mogli zrealizować, wiadomo opór materii placówki państwowej i zmieniające się dynamicznie czasy i manadżment...
- 5 0
-
2019-12-04 19:47
Ale jaja ! (8)
Facet którego praktycznie nie ma w muzeum ( bo zwalił robotę na zastepców) , będzie dyrektorem
w Warszawie czyli ciągle w pociągu bo wyklady są dobrze płatne na uniwerku a poza tym nie należy się przepracowywac.- 38 46
-
2019-12-08 12:40
Hahahh
Chyba go nie lubisz, bo był problem ze zdaniem "jakiegoś" przedmiotu, ale patrząc po Twoim czytaniu że zrozumieniem to mnie nie dziwi haha
- 0 0
-
2019-12-04 21:50
Na studiach też go wiecznie nie było - tak go zapamitałem (1)
a zaliczenie podpisywał w szpitalu (chyba coś z nogą miał), ale to tylko jedna z wielu nieobecności. W każdym razie, Friedrich to zdolny facet i naprawdę potrafi rozszerzać nie tylko swoje horyzonty. Do tego ma awersje do kiczu, choćby infantylnego malowania kamieniczek przez FRAG. Jest absolutnie właściwą osobą. A że go nie będzie? Będzie częściej niż w Gdyni, Instytut Historii Sztuki jest niemal po sąsiedzku z Muzeum. 10 minut marszu.
- 15 8
-
2019-12-06 14:58
To chyba niedawno te studia kończyłeś
Z zachwytami nad Jackiem Friedrichem wyrasta się.
- 2 0
-
2019-12-05 06:54
A nazwisko polskie ? (1)
- 2 17
-
2019-12-05 11:21
Niestety nie
I wystarczy wejść na Facebookowy profil syna by się domyślić jaki mają do polskości stosunek. Groteska.
- 4 8
-
2019-12-05 07:51
Trzeba czytać ze zrozumieniem: w Gdańsku nie w Warszawie,
- 3 0
-
2019-12-04 19:55
Ale to muzeum narodowe jest w gdansku... pobudka....
- 28 2
-
2019-12-04 19:54
Co?
Muzeum Narodowe w Gdańsku jest w Gdańsku
- 38 0
-
2019-12-04 21:06
(9)
Obiektywnie to w mojej opinii do rozwoju cywilizacji więcej wnoszą umysły ściśle niż humanistyczne.
- 13 34
-
2019-12-08 10:33
Humanista?
Jacek humanistą? Może i tak, ale na pewno jest po matfizie. Przygoda z historią sztuki to późniejszy epizod.
- 1 0
-
2019-12-04 21:58
tylko jeżeli są zespolone (5)
nie ma jednego bez drugiego, niestety, w Polsce wciąż wielu politechników którzy nie potrafią się podpisać, a poza fantastyką, czytali ostatnio lekturę. Inteligencja Techniczna właśnie odchodzi na emeryturę. To już ostatki.
- 20 3
-
2019-12-04 22:06
(4)
Zabawne
Jestem politechnikiem po czterdziestce, a mam wrażenie, że słowem pisanym operuję lepiej niż sporo obecnych absolwentów studiów humanistycznych... Choć zawsze raczej miałem kompleksy w tym temacie.- 6 10
-
2019-12-06 22:19
Ja też, nawet wzięłam się za doktorat, chociaż 20 lat temu w ogóle o pisaniu nie myślałam...
- 1 0
-
2019-12-06 21:15
Fakt, że nikt nie rozumie twojej technicznej wiedzy, nie czyni z ciebie geniusza.
- 1 1
-
2019-12-05 01:20
czyli masz w sobie ying i yang
ole może być też yang i ying. Pamiętaj, pozdro
- 1 0
-
2019-12-04 22:10
Zapewne tylko masz wrażenie, nie przejmuj się :*
- 11 7
-
2019-12-05 08:15
"obiektywnie w mojej opinii" - no, mógłbyś się pisania jednak nauczyć, bo jak na logicznego ścisłowca, to to zdanie nie ma sensu.
- 12 0
-
2019-12-04 22:20
Np. Nobel, Oppenheimer itp.
- 1 0
-
2019-12-05 17:35
(2)
Z prowincjonalnego Muzem w Gdyni zrobił jednostkę na poziomie ogólnokrajowym!
Miejmy nadzieję że z Muzeum Narodowego w Gdańsku zrobi instytucję na poziomie europejskim!- 8 9
-
2019-12-07 21:05
Z prowincjonalnego Muzeum w Gdyni ............
Obrażasz Gdynian, którzy bardzo chętnie i licznie przychodzili do Muzeum, aby zobaczyć oryginalne eksponaty. Przychodzili całymi rodzinami i spędzali tam dożo czasu. Za kadencji Friedricha, to się skończyło. Pytanie do Friedricha, co zrobił z wcześniejszymi wystawami historycznymi o Gdyni, które naprawdę się podobały i wspominane są do dzisiaj.
- 2 1
-
2019-12-05 23:22
Hahahahahshahaaa
Ale mnie rozbawilas /eś, thanks :-D
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.