• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

How Beauteous Mankind is - spektakl gościnny

teatr tańca
kasy:
58 301-13-28, 551-50-40
w ramach wydarzenia:
27. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski w Gdańsku

Spektakl tylko dla widzów dorosłych

Konkurs o Złotego Yoricka

Święto Snów / Polska
"How Beauteous Mankind is"


reż. Sławek Krawczyński, Anna Godowska

Nagroda główna SzekspirOFF 2022
Twórcy spektaklu "How Beauteous Mankind Is!" stworzyli niezwykle błyskotliwą koncepcję dramaturgiczną, a wykonawcy spektaklu z powodzeniem ją zrealizowali. Wszystkie aspekty tego przedstawienia - wizualne, choreograficzne, aktorskie i muzyczne - połączyły się w silny a zarazem minimalistyczny przekaz teatralny. - uzasadnienie jury konkursu SzekspirOFF

Inspirowany "Burzą" Szekspira multimedialny spektakl, będący połączeniem teatru, tańca, video oraz muzyki.

Ariel i Kaliban stanowią dwa przeciwstawne, ale zarazem w pewien sposób komplementarne aspekty psyche, powstałe na zasadzie odpowiedniości: góra-dół; wysokie-niskie; lotne-ciężkie; jasne-ciemne. Ariel to duch powietrza, swobodnej myśli, duch wodnikowy. W jego obszarze leży zasada postępu, tendencja do nieustannego przekraczania ograniczeń, przemiany zastanego świata. Kaliban - odwrotnie - symbolizuje to co prastare, naturalne, instynktowne. Rzeczy, które wiążą z ziemią; to co niezmienne. Współczesność jest naznaczona wyjątkowo silnym oddziaływaniem obu tych aspektów.

Ten niezwykły moment w dziejach świata - z jednej strony burzliwy, pełen ideologicznego zgiełku i walki, z drugiej zaś tchnący zastanawiającą pustką. Pustka rozdroży, pustka oczekiwania, pustka granicznego punktu, gdzie stare oddala się, a nowe nie nadchodzi. I choć nie brakuje dyskusji i szokujących nieraz propozycji, nie ma żadnej pewności, jaki ów nowy wspaniały świat będzie.

Kaliban versus Ariel. Dwóch aktorów - performerów w szalonym scenicznym pojedynku pełnym fizyczności, dwie wizje świata zderzają się ze sobą poprzez taniec, piosenki oraz quasi-przemówienia. Sceniczne zderzenie tych dwóch archetypowych postaci, wskutek intensywnego nagromadzenia środków i form, ich gwałtowną zmienność i pulsowanie, oddaje charakter współczesnej kultury przekazu i jej cechę szczególną - trans. Współczesna kultura - przez tę niczym nieskrępowaną wielość - stała się w jakimś sensie kulturą obłędu. I na tym polega wolność Kalibana i Ariela, której metaforycznym obrazem jest ten spektakl.

Twórcy
choreografia: Anna Godowska
reżyseria: Sławek Krawczyński
muzyka: SUEXO
scenariusz, inscenizacja, kostiumy, reżyseria świateł: Sławek Krawczyński, Anna Godowska
produkcja: Fundacja Teatr Realistyczny

Obsada
Borys Jaźnicki
Wojciech Jaworski

Przeczytaj także

Opinie

Pod patronatem

Nadchodzące premiery