• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Gdańskie Noce Jazsowe (37 opinii)

Gdańskie Noce Jazsowe to jeden z najważniejszych festiwali jazzowych w Polsce z udziałem gwiazd światowego formatu. W tym roku festiwal jest jeszcze bardziej wyjątkowy, ponieważ jest częścią obchodów stulecia Teatru Leśnego i jednocześnie zamyka te uroczystości.

Relacje z Gdańskich Nocy Jazsowych na żywo w Trojmiasto.pl! Wszystkie relacje rozpoczną się zgodnie z czasem startu koncertów czyli o godz. 19 w piątek, sobotę i niedzielę.

jazz - koncerty w Trójmieście




PROGRAM

19 sierpnia
godz. 19:00, wstęp: 5 zł

WSCHÓD I ZACHÓD:

Oli Poppe Quartet (Niemcy)
skład:
Oli Poppe - piano
Jan-Olaf Rodt - gitara
Jakob Dreyer - bas
Björn Lücker - perkusja

Sooäär-Vaigla-Ruben Trio (Estonia)
skład:
Raul Vaigla - bas
Jaak Sooäär - gitara elektryczna
Tanel Ruben - perkusja

Dan Tepfer Trio (USA)
skład:
Dan Tepfer - fortepian    
Joe Sanders - kontrabas
Colin Stranahan - perkusja

-----------------------------------------------

20 sierpnia
godz. 19:00, wstęp: 5 zł

CUDZE CHWALICIE.... koncert specjalny pomorskiego środowiska jazzowego na stulecie Teatru Leśnego. Muzycy przygotowali nowe kompozycje i aranżacje standardów jazzowych oraz wystąpią w nietypowych składach utworzonych na tę okazję.

wokal:
Krystyna Stańko
Ilona Damięcka
Joanna Knitter
Małgorzata Szmuda

gitara:
Leszek Dranicki
Janusz Strobel
Maciej Grzywacz

fortepian:
Ilona Damięcka
Sławomir Jaskułke
Cezary Paciorek
Leszek Kułakowski

saksofon:
Przemysław Dyakowski
Maciej Sikała
Ireneusz Wojtczak
Wojciech Staroniewicz
Dariusz Herbasz

kontrabas:
Olo Walicki
Janusz Mackiewicz
Mariusz Bogdanowicz
Piotr Kułakowski

perkusja:
Roman Ślefarski
Eryk Kulm
Tomasz Sowiński
Grzegorz Sycz

akordeon:
Cezary Paciorek

marimba,wibrafon:
Dominik Bukowski

afrykańskie instrumenty perkusyjne:
Larry Okey Ugwu

harmonijka ustna:
Roman Badeński

prowadzenie koncertu:
Katarzyna Burakowska
Przemysław Dyakowski

-----------------------------------------------

21 sierpnia

godz: 19:00, wstęp: 5 zł

ODLOT:

Wojtek Mazolewski/Olo Walicki - Dublebass


Wojtek Mazolewski Quintet


Oscar Torok - trąbka (Słowacja)
Marek Pospieszalski - sax
Joanna Duda - piano
Surprise - perkusja
Wojtek Mazolewski - bass

REED TRIO
Vandermark/Trzaska/Zimpel
Ken Vandermark - saksofony, klarnet;
Mikołaj Trzaska - saksofony, tarogato;
Wacław Zimpel - klarnet. 

Kwartet Mikołaja Trzaski

Mikołaj Trzaska - saksofony, klarnet
Per Ake Holmlander - tuba
Olie Brice - kontrabas
Mark Sanders - perkusja


INFORMACJA O ARTYSTACH:


19 sierpnia

Dan Tepfer Trio (Nowy Jork)

Dan Tepfer
Dan Tepfer
Dan Tepfer to nowojorski pianista i kompozytor, który jest przez krytyków określany jako: "błyskotliwy" (Boston Globe), "wschodząca gwiazda jazzu" (Eugene Weekly), "pianista łączący znajome brzmienia z nowatorskimi oraz dysponujący imponującą techniką" (Jazzreview.com).
Wychowany w Paryżu, Dan rozpoczął lekcje fortepianu w wieku lat siedmiu i szybko zainteresował się improwizacją. Na studiach jako główną specjalizację wybrał astrofizykę, a dopiero później pianistykę jazzową, z której uzyskał dyplom New England Conservatory w Bostonie.

Jest liderem tria, z którym odbywa liczne zagraniczne trasy koncertowe. Jego debiut płytowy znalazł się na liście 10 najlepszych albumów 2005 roku magazynu Cadence. W konkursie "Solo Piano" podczas Montreux Jazz Festival 2006, Tepfer zdobył równocześnie pierwsze miejsce i nagrodę publiczności. W 2007 roku American Pianists Association przyznało mu tytuł Cole Porter Fellow. Koncertował z największymi: Lee Konitzem, Stevem Lacym, Bobem Brookmeyerem, pobierał lekcje u Martiala Solala, Freda Herscha, Kenny Wernera, Danilo Péreza i Boba Brookmeyera.


Joe Sanders - kontrabas
Joe Sanders, absolwent prestiżowego Thelonious Monk Institute, znany jest ze swojej muzycznej wszechstronności, pełnego oddania sztuce i fenomenalnego wyczucia rytmu. Joe Sanders to bez wątpienia jedno z najważniejszych nazwisk wśród basistów młodego pokolenia.

Koncertował i nagrywał z wieloma wybitnymi muzykami, takimi jak Ravi Coltrane, Herbie Hancock, Jimmy Heath, Wayne Shorter, Dave Brubeck, Mulgrew Miller, Geri Allen, Jeff "Tain" Watts, Karriem Riggins, Nicholas Payton, Roy Hargrove, Gerald Clayton (którego album "Two-Shade" z gościnnym udziałem Sandersa był nominowany do nagrody Grammy® w 2010 roku), Geoffery Kezzer, Lionel Loueke, Aaron Parks, Chris Potter, Ambrose Akinmusire, Christian Scott i Taylor Eigsti.

https://joesandersbass.com

Colin Stranahan - perkusja

Colin Stranahan otrzymał wiele pozytywnych recenzji i nagród, m.in. wyróżnienie Clifford Brown/Stan Getz Fellowship Jazz Combo w ramach National Foundation of the Advancement of the Arts, prestiżowy program Betty Carter Fellowship Residency w Kennedy Center i nagrodę Presidential Scholar in the Arts. Stranahan studiował pod okiem wybitnych muzyków, takich jak Terence Blanchard, Herbie Hancock i Wayne Shorter. Współpracował również z wieloma gwiazdami, wśród których byli John Scofeild, Steve Coleman, Kurt Rosenwinkel, Lewis Nash, Benny Golsan, Ron Carter, Danilo Perez, Nicholas Payton, Brian Blade, Dave Holland, Herbie Hancock i wielu innych. Obecnie Stranahan koncertuje z Marią Neckam, Kurtem Rosenwinkelem, Benem van Gelderem, Niią, Danem Tepferem, Ronem Milesem i Davidem Binney'em.

Trio Sooäär-Vaigla-Ruben - estońskie trio jazzowe.

Sooäär-Vaigla-Ruben
Sooäär-Vaigla-Ruben
Grają razem prawie 10 lat. Wiosną 2009 roku ukazał się ich drugi album "Tuljak", który zawiera chóralne pieśni jazzowe skomponowane przez pierwszą estońską kobietę kompozytor (Miina Härmä: 1864-1941). Trio występowało w większej części Estonii, a także za granicą: w Baku, Azerbejdżanie i Sankt Petersburgu.

Jaak Sooäär (basista) jest jednym z najbardziej aktywnych muzyków jazzowych w rejonie Bałtyku. Grał z takimi muzykami jak: Ray Anderson, Conny Bauer, Han Bennink,Will Calhoun, Anders Jormin, Joe Lovano i wieloma innymi. Raul Vaigla wystepował przez wiele lat z jazz-rockową grupą Radar i V.S.P. Projekt. Jest on również członkiem estońskiego kultowego zespołu rockowego Ultima Thule. Tanel Ruben jest jednym z najbardziej rozchwytywanych perkusistów w Estonii. Występował z wieloma światowej sławy muzykami takimi jak: Jormin Anders, Brian Melvin, Blue Ray, Jukka Perko, Yasuhito Mori, Lembit Saarsalu, Kristian Blak, Andrei Kondakov, Sergey Manukyan, Leonid Vintskevich, Raimonds Pauls, Valery LEONTYEV, wydał trzy płyty.


21 sierpnia

REED TRIO

Reed Trio
Reed Trio
Ken Vandermark od ponad dwudziestu lat najbardziej twórczy przedstawiciel chicagowskiej muzyki improwizowanej. Jest liderem lub co-liderem zespołów: Vandermark 5, Bridge 61, the Peter Brotzmann Chicago Tentet, FME, Sonore, The Nilssen-Love/Vandermark Duo, the Territory Band, Free Fall i Resonanse. W 1999 roku został laureatem nagrody fundacji McArthura prestiżowego wyróżnienia przyznawanego corocznie najwybitniejszym twórcom z różnych dziedzin sztuki. Nagrał kilkadziesišt znakomicie recenzowanych płyt, także w Polsce z międzynarodowym składem Resonanse. Nagrany w 2005 roku w krakowskiej Alchemii 12-płytowy box zatytułowany Alchemia uznany został przez krytyków największego światowego portalu jazzowego allaboutjazz.com za jedną z pięciu najwybitniejszych płyt roku.

Mikołaj Trzaska - saksofonista i klarnecista basowy. Trzaska był współzałożycielem najważniejszej formacji yassu - legendarnej Miłości oraz liderem Łoskotu.

Gdy impet yassu wygasł, stał się czołową postacią europejskiej sceny improwizowanej. 
Po okresie yassowym, nagrał kilka skupionych i wyciszonych płyt z braćmi Olesiami. Akompaniował także poetom - Świetlickiemu i Andruchowyczowi, tworzył projekty muzyczno-literackie z Andrzejem Stasiukiem. Obecnie realizuje się na gruncie radykalnego free jazzu. Jest liderem, międzynarodowego tria Volumen i kwartetu klarnetowego Ircha, członkiem Shofar wykonującego muzykę żydowską, Resonance tentetu Kena Vandermarka, North Quartet Petera Brötzmanna oraz tria współtworzonego razem z Clementine Gasser i Michaelem Zerangiem. Współpracuje z tuzami światowej wolnej improwizacji m.in. z Peterem Brötzmannem, Joe McPhee, Kenem Vandermakiem, Peterem Friisem Nielsenem, Stevem Swellem, Timem Daisy, Thomasem Claytonem, Markiem Tokarem, Magnusem Broo, Peterem Ole Jorgensenem, Per-Ake Holmlander, Dave Rempis. 

Wacław Zimpel klarnecista, klarnecista basowy, kompozytor. Na polskiej scenie muzycznej zadebiutował jako współtwórca jazzowej formacji EMERGENCY, poszukując własnych, oryginalnych środków wyrazu, opartych na tradycji jazzu i współczesnej muzyce klasycznej. Jego główną inspiracją jest twórczość takich artystów jak Eric Dolphy, John Coltrane, Ornette Coleman, Jimmy Giuffre, Anton Webern, Igor Strawiński. Poszukiwania muzyczne Wacława Zimpla skupiają się głównie na nowoczesnym podejściu do materiału dźwiękowego w improwizacji, wykorzystując dwudziestowieczne techniki kompozytorskie w prowadzeniu melodii i harmonii. Charakterystyczne dla jego muzyki jest również podejście do brzmienia zespołu, poprzez oryginalne zestawienia instrumentów. Wacław Zimpel występował w ramach projektów: MIKOŁAJ TRZASKA QUARTET, TRZASKA/ZIMPEL/DYS, ZIMPEL/KUSIOŁEK, CLARINET SUMMIT z Theo Jorgensmannem i braćmi Oles. Wykonuje również kameralnie   i solowo muzykę klasyczną. Jego najnowszym projektem jest trio współtworzone z kontrabasistą Wojciechem Traczykiem i perkusistą Robertem Raszem ZIMPEL/TRACZYK/RASZ, członek Resonanse.

Kwartet Mikołaja Trzaski


Per-Âke Holmlander - szwedzki tubista, improwizator i kompozytor. Członek Peter Brötzmann Chicago Tentet, Barry Guy New Orchestra i Resonance Ensemble Kena Vandermarka. Stały współpracownik Matsa Gustafssona, Paala Nilssen-Love'a, Frederika Ljungkvista, Kena Vandermarka i wielu czołowych muzyków tak amerykańskich jak i europejskich. Od lat osiemdziesiątych aktywny na scenie awangardowej (nagrywał m.in. z Moondogiem). Obok Michela Godarda uznawany za najlepszego jazzowego tubistę Europy. Wraz z Matsem Gustafssonem współlideruje projektowi Swedish Azz, odwołującemu się do skandynawskiej muzyki lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych.

Olie Brice - jazzowy improwizator, który zawsze marzył o grze na kontrabasie. Znany ze współpracy z Evanem Parkerem, Paulem Dunmallem, Markiem Sandersem i Stevem Noble. Zajmuje się odtwarzaniem muzyki klezmerskiej i bałkańskiej. Obecnie jest zaangażowany w zespoły: "Oi Va Voi", "Shekoyakh" i "The Magic Trombolinos".

Mark Sanders - jeden z filarów londyńskiej sceny jazzowej. Wraz z Paulem Rogers gra w sekcji rytmicznej. Koncertował i nagrywał z zespołami Evana Parkera i Eltona Deana, oraz z: Georg Grawe, Hellena Labarierre, jak również w projektach wydawnictwa NATO, obok Indian, Hiszpanów i muzyków marokańskich. Nagrywał z grupami dub-rock: z Jah Wrobble, z Ronnie Drew z "The Dubliners" i latynoamerykańskimi muzykami z "Molam Lao". Jego zainteresowanie muzyką elektro-akustyczna związało go z: Pate Thomas, John Wall, Springheel Jack. Jest autorem ponad 100 nagrań i profesorem improwizacji w Royal Academy of Arts.

Wojtek Mazolewski Quintet


Człowiek z największym ADHD na polskiej scenie jazzowej. Jeszcze nie wystygła ostatnia płyta Pink Freud, a ich lider wydał już kolejny album pod szyldem Wojciech Mazolewski Quintet. "Smells Like Tape Spirit" nie tylko tytułem nawiązuje do legendarnego utworu Nirvany, ale także punkową energią bijącą z tych nagrań. Poszukujący nowych wyzwań w alternatywnym jazzie Mazolewski zdecydował się nagrać "Smells Like Tape Spirit" techniką jaką rejestrowano płyty w latach 50-tych i 60-tych.

Informacja o biletach

Wstęp - 5 zł/dzień

Opinie (37) 2 zablokowane

  • benefis... (2)

    "z udziałem wszystkich muzyków"..- jak to WSZYSTKICH....niech mi kogoś zabraknie?!?!?!?!?

    • 17 0

    • a (1)

      gdzie Możdżer????
      gdzie Lemańczyk????
      gdzie Model???

      nie ma Wszystkich!!!

      • 0 1

      • ...

        jakby grala ta trojka o ktora pytasz to byloby to dla Ciebie spełnienie marzeń? Tylko Ich znasz? Na tych nazwiskach jazz sie nie konczy.......

        • 1 0

  • Bilety (4)

    A czy można wcześniej kupić bilety? Czy są do kupienia na miejscu przed koncertem?

    • 0 2

    • tylko przed koncertem (1)

      tylko przed koncertem

      • 1 0

      • ale nigdy nie braknie, więc nie ma co się bać

        • 0 1

    • Bilety

      Do kupienia na miejscu przed każdym z wieczorów koncertowych.

      • 0 1

    • idź przez las

      wtedy za darmo :P

      • 1 0

  • już

    czas na podanie dokładniejszego programu

    • 2 1

  • kiedy

    kiedy szczegółowy program??????

    • 3 2

  • byle jakie (3)

    podejście do marketingu to chyba norma organizatorów. co roku to samo. ciekawe czy i tym razem zmienia imię artysty na plakacie? :) mam wrazenie ze ktokolwiek inny zrobilby to lepiej, ciekawiej, profesjonalniej. nie wiem jak udaje sie im zebrac wybitne nazwiska dysponujac fortepianem bez klawisza czy grajac koncerty dla kilku, tak - KILKU osób. szkoda mi muzyków bo na takie traktowanie sobie nie zasluzyli.

    • 6 8

    • najwyraźniej

      muzykom to opłaca się...mam na myśli, te kilka osób....
      choć kilka razy byłam w tym miejscu, i na frekwencję chyba nie narzekają ...

      • 3 0

    • muzyków to raczej nie... (1)

      Muzycy najwyraźniej dostają takie pieniądze za te koncerty "dla kilku osób", że już szacunek i troska są tu zupełnie nie na miejscu. Mogliby przecież odmówić zagrania w klubie który swoimi działaniami marketingowo-promocyjnymi nie jest w stanie zapewnić widowni.

      A tak swoją drogą to jeśli chodzi o temat frekwencji pomyliłeś Klub Winda z Teatrem Leśnym, choć tu i tu najwyraźniej imprezy robią te same osoby.

      • 2 0

      • Dokładnie, w Teatrze LEśnym co roku na nocach Jazsowych są TŁUMY! Ludzie siedzą nawet w lesie, a miejsca na widowni zwykle nie ma! Nie mówiąc o tym, że te spotkania to już raczej są kultowe :)

        • 1 0

  • :)

    Jest TO NIESAMOWITE miejsce !!
    nie wiem jakim sposobem udaje im się zaprosić wspaniałych wykonawców
    często naprawdę z wysokiej półki a najdroższy bilet jaki zapłaciłam to-10,-zł
    Trzymam kciuki za kontynuację
    i życzę powodzenia

    • 14 1

  • terminy (1)

    Szkoda, że instytucje miejskie same ze sobą kolidują terminami. Wszak 20 sierpnia jest marcus+, dużo większy koncert. Nie obawiam sie o publiczność w teatrze leśnym, bo nie jeden wybierze kameralny koncert. Jednak pozostaje niesmak konieczności wyboru.

    • 23 0

    • i dobrze.

      i dobrze, że się dużo dzieje - wszak to oznaka sporego ukulturalnienia miasta i raczej komfort i przywilej, o którym marzy niejeden fan jazzu w Polsce, gdzie w dany wieczór nie ma np. żadnego koncertu.

      • 0 0

  • no wreszcie!

    jest Ikenga to i wiem, że w Trójmieście jestem, yeahhhh

    • 3 0

  • dlaczego 2 fajne imprezy w tym samym czasie????? (1)

    (Fląder Festival)...

    • 7 0

    • ...jest jeszczetrzecia w sobotę...

      ...Marcus Miller i doborowe towarzystwo...

      • 4 0

  • Terminy (3)

    "Cudze chwalicie" to wyraźny kontrapunkt dla wielkiego międzynarodowego Marcus + który odbywa się tego samego dnia. Moim zdaniem wybranie tego terminu to zwykłe sabotowanie gdańskich muzyków. Nasi jazzmani to artyści grający na bardzo wysokim poziomie, ale ustawianie ich występu tego samego dnia co kilkugodzinny koncert marcusa millera z ludźmi z panteonu jest dla mnie kompletnie niezrozumiałym posunięciem organizatorów. Przypuszczam, że sporo muzyków po swoim występie wyskoczy pod Ołowiankę, żeby jeszcze złowić parę dźwięków, w końcu nieczęsto można usłyszeć w Trójmieście tak wybitny zestaw. Ja pomimo tego, że lubię i szanuję naszych, to wybieram marcus+. Darmowy koncert na którym wystąpią artyści z całego świata, Orkiestra Sinfonia Varsowia no i sam bohater - legenda. Naszych muzyków posłucham przy najbliższej okazji, w końcu grywają w trójmieście częściej niż Miller.

    • 21 0

    • właśnie terminy

      Myślę, że najpierw należy się zastanowić, która z imprez ma dłuższą historię. Jak myślisz, która to edycja GNJ, a która SofA, no i oczywiście która edycja koncertu z "+"?
      Gdańskie Noce Jazsowe od zawsze odbywały się w zbliżonym terminie, czyli przedostatni weekend sierpnia. Szanując więc publiczność i muzyków twórcy trwającego miesiąc Festiwalu SofA mogliby wybrać dowolny inny niekolidujący weekend.
      Choć obie imprezy mają zupełnie innych odbiorców, co bardzo dobrze było widać wśród publiczności na koncercie Możdżer+. Celem tej imprezy moim zdaniem jest rozpowszechnianie nieco bardziej ambitnej muzyki wśród słuchaczy mniej wyrobionych. Takie ambitniejsze muzycznie widowisko dla mas z Marcusem Millerem lub Możdżerem zamiast Dody. Wielu z tych ludzi nigdy nie zawitałoby na koncert taki jak w Teatrze Leśnym, gdyż jest to impreza pozbawiona aury widowiskowości i ogromu.

      • 5 0

    • Chyba w drugą stronę (1)

      Myślę, że to raczej muzycy z Marcus+ wpadliby chętnie do Teatru Leśnego złowić parę dźwięków i zagrać w urokliwym miejscu dla wspaniałej publiczności :) Niestety, etap jazzowych szaleństw mają już w karierze za sobą.

      • 0 0

      • GNJ górą, Miller dołem

        Wróciłem przed chwilą z GNJ i nie żałuję. Millera z Możdżerem słyszałem rok temu na Targu Węglowym. W tłumie pełno było wtedy osób, które przyszły nie dla muzyki, a dlatego że "za darmo" - żeby się napić i powrzeszczeć, co też robili przez prawie cały koncert. Jeśli w tym roku było tak samo to cieszę się że nie poszedłem.

        • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Jeden najsłynniejszych sopockich rzeźbiarzy współczesnych (również długoletni wykładowca akademicki) to: