9 listopada zapraszamy na drugi koncert Gdańskiej Jesieni Pianistycznej. Wystąpi polsko-rosyjski duet Kociuban/Maximov.
Rosyjskie balety na dwa fortepiany
Muzyka na duet fortepianowy nie jest zbyt obfita, stąd pokusa transkrypcji. Zwłaszcza, że wykorzystanie dwóch fortepianów daje ogromne możliwości ukazania całej krasy muzyki symfonicznej. Tym razem polsko-rosyjski duet Kociuban/Maximov sięgnął po niezwykle atrakcyjny repertuar - baletów rosyjskich XIX i XX wieku. Samodzielna muzyka baletowa rozkwita w XIX i początku XX wieku. Jednym z czołowych centrów muzyki baletowej staje się Rosja. To Czajkowski pierwszy nadał muzyce baletowej tak wysoką rangę. Jego trzy słynne kreacje baletowe do dziś stanowią żelazny repertuarów wszystkich teatrów operowych. Usłyszymy w wersji fortepianowej suitę zawierającą najsłynniejsze tańce z Dziadka do orzechów w transkrypcji cypryjskiego pianisty i kompozytora Nicolasa Economou i dwa tańce z Jeziora Łabędziego w transkrypcji samego Claude'a Debussy'ego. Ostatnim ogniwem tego rozwoju jest twórczość baletowa Sergiusza Prokofiewa. Prezentowany na dzisiejszym koncercie Kopciuszek, to przedostatni balet Prokofiewa w transkrypcji pianisty Mikhaila Pletneva.
Sobota, 09/11/2019, 18:00
Sala Kameralna
Rosyjskie balety na dwa fortepiany
Julia Kociuban - fortepian
Ilya Maximov - fortepian
Program:
Piotr Czajkowski - Taniec rosyjski i hiszpański z baletu Jezioro łabędzie (trans. Claude Debussy) [8']
Piotr Czajkowski - Suita z baletu Dziadek do orzechów (oprac. Nicolas Economou) [24']
Przerwa [20']
Sergiusz Prokofiew - Suita z baletu Kopciuszek (oprac. Mikhail Pletnev) [38']
Projekt dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.
muzyka poważna - koncerty w Trójmieście
Muzyka na duet fortepianowy nie jest zbyt obfita, stąd pokusa transkrypcji. Zwłaszcza, że wykorzystanie dwóch fortepianów daje ogromne możliwości ukazania całej krasy muzyki symfonicznej. Tym razem polsko-rosyjski duet Kociuban/Maximov sięgnął po niezwykle atrakcyjny repertuar - baletów rosyjskich XIX i XX wieku. Samodzielna muzyka baletowa rozkwita w XIX i początku XX wieku. Jednym z czołowych centrów muzyki baletowej staje się Rosja. To Czajkowski pierwszy nadał muzyce baletowej tak wysoką rangę. Jego trzy słynne kreacje baletowe do dziś stanowią żelazny repertuarów wszystkich teatrów operowych. Usłyszymy w wersji fortepianowej suitę zawierającą najsłynniejsze tańce z Dziadka do orzechów w transkrypcji cypryjskiego pianisty i kompozytora Nicolasa Economou i dwa tańce z Jeziora Łabędziego w transkrypcji samego Claude'a Debussy'ego. Ostatnim ogniwem tego rozwoju jest twórczość baletowa Sergiusza Prokofiewa. Prezentowany na dzisiejszym koncercie Kopciuszek, to przedostatni balet Prokofiewa w transkrypcji pianisty Mikhaila Pletneva.
Program Gdańskiej Jesieni Pianistycznej
Sobota, 09/11/2019, 18:00
Sala Kameralna
Rosyjskie balety na dwa fortepiany
Julia Kociuban - fortepian
Ilya Maximov - fortepian
Program:
Piotr Czajkowski - Taniec rosyjski i hiszpański z baletu Jezioro łabędzie (trans. Claude Debussy) [8']
Piotr Czajkowski - Suita z baletu Dziadek do orzechów (oprac. Nicolas Economou) [24']
Przerwa [20']
Sergiusz Prokofiew - Suita z baletu Kopciuszek (oprac. Mikhail Pletnev) [38']
Projekt dofinansowano ze środków Miasta Gdańska.