• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Wydarzenie już się odbyło

Gala wręczenia Pomorskiej Nagrody Artystycznej

Zapraszamy na Galę wręczenia Pomorskiej Nagrody Artystycznej za rok 2011. Galę uświetni występ Jaroslawa Bręka, Tomasza Bugaja i Orkiestry Symfonicznej Polskiej Filharmonii Bałtyckiej.

Sala Koncertowa na Ołowiance
Koncert symfoniczny
Gala wręczenia Pomorskiej Nagrody Artystycznej za rok 2011

Wystąpią:
Jarosław Bręk - bas
Tomasz Bugaj - dyrygent
Orkiestra Symfoniczna Polskiej Filharmonii Bałtyckiej

W programie:
MIECZYSŁAW KARŁOWICZ - Poemat symfoniczny Epizod na maskaradzie
TADEUSZ BAIRD - Cztery sonety miłosne na baryton i orkiestrę symfoniczną
MAURICE RAVEL - Don Quichotte a Dulcinee na baryton i orkiestrę
MAURICE RAVEL - Bolero

Pomorska Nagroda Artystyczna jest najważniejszą nagrodą Samorządu Województwa Pomorskiego kierowaną do środowiska artystycznego regionu. Honoruje najbardziej znaczące wydarzenia, jakie miały miejsce w roku poprzedzającym jej wręczenie.

-----
JAROSŁAW BRĘK
W latach 1984-1996 śpiewał w Poznańskich Słowikach prof. Stefana Stuligrosza.Ukończył Wydział Wokalny Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie śpiewu prof. Jerzego Artysza. Prowadzi klasę śpiewu w Akademii Muzycznej w Poznaniu, w 2010 uzyskał tytuł doktora sztuki muzycznej. Wyróżniony przez swoją uczelnię medalem Magna Cum Laude za wybitne osiągnięcia artystyczne. Jest laureatem nagród na konkursach wokalnych w Barcelonie, Vercelli i Lizbonie. Dwukrotnie nominowany do Paszportu Polityki. Śpiewał na scenach i estradach Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Holandii, Rumunii, Wysp Kanaryjskich, Japonii, Libanu, Ukrainy, Rosji, Francji, Monaco, Szwajcarii i Izraela. Wykonał ponad 100 partii w dziełach oratoryjnych oraz kilkanaście operowych.

Jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej (m. in. Don Giovanni w operze W. A. Mozarta, Hrabia Almaviva w Weselu Figara w. A. Mozarta, partia tytułowa wJephtè M. Monteclaira i inne), współpracuje z Operą Narodową w Warszawie (Don Profondo w Podróży do Reims G. Rossiniego, Abbot w Curlew River B. Brittena). Współpracował z ponad 70 orkiestrami i 110 chórami z całego świata. Jego repertuar obejmuje utwory od renesansu po współczesne.

Występował z wybitnymi dyrygentami: Tomasz Bugaj, Agnieszka Duczmal, Edward Higginbottom, Jacek Kaspszyk, Jerzy Katlewicz, Ihor Łacanycz, Jerzy Maksymiuk, Wojciech Michniewski, Michel Plasson, Pascal Rophé, Antoni Ros-Marba, Tadeusz Strugała, Antoni Wit, Alberto Zedda. Współpracował z zespołami muzyki dawnej (Neue Düsseldorfer Hofmusik, Concerto Polacco, Il Tempo), a także znakomitymi orkiestrami (m.in. Hamburger Symphoniker, Orquesta Sinfonicadel Principado de Asturias, Real Filharmonia de Galicia, Orkiestra Opery Lwowskiej, Sinfonia Varsovia,).

Ważnym nurtem jego działalności są recitale pieśni, które wykonywał m. in. w Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, Studio Koncertowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie, Zamku Królewskim w Warszawie, Sali Chełmońskiego w krakowskich Sukiennicach. Występował w prestiżowych salach (Palau de la Musica de Valencia, Tokyo Bunka Kaikan, Kyoto Concert Hall, Muzeul National George Enescu w Bukareszcie, Tonhalle w Zurichu), śpiewał w Monte Carlo przed księciem Albertem u boku Teresy Żylis-Gary, zaś w paryskiej katedrze Notre-Dame wykonał Stabat Mater K. Szymanowskiego na otwarcie Roku Polskiego we Francji. W 2010 roku śpiewał podczas mszy św. pogrzebowej za prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Bazylice Mariackiej w Krakowie.

Dokonał wielu nagrań archiwalnych, a także nagrał około 20 płyt CD, wielokrotnie nagradzanych Fryderykami oraz nagrodą Złotego Orfeusza. Wydane przez NAXOS nagranie Stabat Mater K. Szymanowskiego w 2009 roku otrzymało nominację do nagrody Grammy.

TOMASZ BUGAJ
Jest kierownikiem Katedry Dyrygentury w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Do roku 2005 piastował funkcję Dyrektora Artystycznego i Głównego Dyrygenta Filharmonii Krakowskiej. Jest jednym z czołowych przedstawicieli powojennej generacji dyrygentów polskich. Urodził się 11 grudnia 1950 r. Studiował dyrygenturę (1969-1974) u Profesora Stanisława Wisłockiego w warszawskiej Akademii Muzycznej oraz muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim (1969-1972). Bezpośrednio po ukończeniu studiów podjął współpracę z Warszawską Operą Kameralną, gdzie awansował po kolei ze stanowiska asystenta dyrygenta (m. in. Kazimierza Korda, Jerzego Maksymiuka, Jurgena Jurgensa) na dyrygenta i wreszcie na dyrektora tejże opery. Z Warszawską Operą Kameralną odbył liczne tournée po Europie i Stanach Zjednoczonych, dyrygując opery Haydna, Pergolesiego, Cimarosy, Paisiella, Telemanna, Haendla, Rossiniego i Donizettiego, specjalizując się wszak - przede wszystkim - w Mozarcie.

Przełomem w karierze Tomasza Bugaja była pierwsza nagroda w Międzynarodowym Konkursie w Bristolu, Wielka Brytania, w 1978 r. (międzynarodowa nagroda w dziedzinie dyrygentury ufundowana przez Imperial Tobacco). Dzięki temu sukcesowi Tomasz Bugaj przez kilka następnych sezonów występował z Bournemouth Symphony Orchestra i Bournemouth Sinfonietta oraz nawiązał kontakty z wieloma wiodącymi zespołami brytyjskimi, m. in. z orkiestrami: London Philharmonic, Royal Scottish National, Royal Liverpool Philharmonic, BBC Philharmonic, BBC Scottish Symphony, BBC Welsh, Scottish Chamber i Ulster.

W Polsce Tomasz Bugaj był dyrektorem artystycznym Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy (1980-1984), Filharmonii im. Artura Rubinsteina w Łodzi (1987-1990) oraz regularnym gościem wiodących orkiestr polskich: Filharmonii Narodowej w Warszawie, Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, Sinfonii Varsovii i Polskiej Orkiestry Kameralnej. Równie aktywny był na polu operowym, gdzie współpracował z takimi teatrami operowymi, jak: Teatr Wielki w Warszawie, Opera Łódzka, Poznańska i Gdańska, teatry operowe w Aachen, Leeds (Opera North), Bilbao i Pamplonie. W Niemczech Tomasz Bugaj dyrygował orkiestrami w następujących miastach: Aachen, Berlin, Bochum, Duisburg, Essen, Hagen, Flennsburg, Herford (Nordwestdeutche Philharmonic), Gelsenkirchen, Mannheim, Monachium (Münchener Rundfunk Orchester), Stuttgart, Saarbrücken, Weimar i Wiesbaden.

Brał udział w wielu festiwalach międzynarodowych, takich jak: Festival de Asturias, Bath International Festival of Music and Arts, Berliner Festwochen, Festspillene i Bergen, Carinthian Summer, Cheltenham International Festival of Music, Istambul International Festival, Wratislavia Cantans, Italian Festivals w Lucca, Mediolanie, Ravello i Taorminie. Tomasz Bugaj zapraszany był do udziału w wielu konkursach wokalnych: w Pamplonie, Bilbao i Warszawie, gdzie dyrygował podczas końcowych przesłuchań i koncertów laureatów oraz uczestniczył w pracach jury.

Nagrywał dla takich wytwórni, jak: Orpheo, Polskie Nagrania, Yedang (Korea Południowa), Musiques Suisses. Nagrywał też dla Polskiego Radia, TVP, Westdeutscher Rundfunk, Bayerischer Rundfunk i BBC.

Opinie

Sprawdź się

Najmłodszym teatrem w Trójmieście spośród niżej wymienionych jest: