stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

GFT 2021 / The Space / 102 i pół / Klub Żak

13. Gdański Festiwal Tańca / Trójmiejski Punkt Taneczny / Klub Żak

25.02.2021
G. 19.00 / THE SPACE / Collettivo Contemporanea / PREMIERA
G. 20.00 / 102 I PÓŁ / Hertz Haus
nasza strona gdanskifestiwaltanca.pl

informacja o biletach jest na końcu tekstu

THE SPACE koncept, choreografia: Roberto Tallarigo / wykonanie: Sayaka Haruna-Kondracka, Gwenllian Davies, Gento Yoshimoto, Bartosz Kondracki, Giovanni Chavez Madrid / 30 minut / premiera
The Space to kolejny niezależny projekt tancerzy Opery Bałtyckiej. Tym razem choreografem i pomysłodawcą projektu jest Roberto Tallarigo, którego mogliśmy w zeszłym roku oglądać w KaruzeJi. W obecnym projekcie artyści zmierzą się z tematem przestrzeni, rozumianej po Kantowsku jako możliwość bycia razem, miejsce konfigurowania się relacji między jednostkami. W którym momencie naruszenie przestrzeni wywołuje reakcje? Czy czujemy się odpowiedzialni, za przestrzeń, w której żyjemy?
Roberto Tallarigo znany ze sceny Opery Bałtyckiej, chociażby roli Tezeusza w Śnie Nocy Letniej w choreografii Izadory Weiss. Jest absolwentem Rotterdam Dance Academy. Przed rozpoczęciem pracy w Trójmieście tańczył w Staatstheatre w Kassel, eVolution Dance Theatre, i Balletto di Calabria.
Gwenllian Davies uczyła się w Elmhurst School for Dance, gdzie występowała z Birmingham Royal Ballet, następnie tańczyła w walijskim Ballet Cymru. W 2018 dołaczyła do baletu Opery Bałtyckiej grająć między innymi Gisellem Julię i Tytanię.

Sayaka Haruna-Kondracka przygodę z tańcem rozpoczęła w wieku 5 lat. Była laureatką krajowych konkursów baletowych. Zaczęła studia w Codarts, gdzie w ciągu sezonu współpracowała z Introdans, Dance Works Rotterdam oraz innymi zespołami tanecznymi. Przed przyjazdem do Polski spędziła rok w Cinevox Junior Company w Szwajcarii. Od 2012 roku tańczy w Balecie Opery Bałtyckiej (wcześniej w Bałtyckim Teatrze Tańca, grała między innymi rolę Puka w Śnie Nocy Letniej).
Gento Yoshimoto Naukę tańca rozpoczął w Japonii, a następnie kontynuował w Hungarian Dance Academy w Budapeszcie. Jest laureatem wielu konkursów baletowych, m.in. w Tokio, Nagoi, Helsinkach, Grand Prix de Paris. W latach 2011-2017 był solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu, gdzie wykreował głownie partie męskie w baletach takich jak: Dziadek do orzechów, Kopciuszek (P.Chalmer), La Sylphide (Bornonville), Serenada (G.Balanchine) oraz zatańczył partie solowe w Stworzeniu Świata (U.Scholz), w Jeziorze łabędzim oraz w Romeo i Julii. Obecnie solista Opery Bałtyckiej, w 2018 wyróżniony nagrodą prezydenta miasta Gdańsk w dziedzinie kultury

Bartosz Kondracki od 2009 roku tancerz baletu Opery Bałtyckiej (wcześniej Bałtycki teatr Tańca). Pierwsze kroki taneczne stawiał w zespole tańca nowoczesnego Caro Dance" w Siedlcach, ukończył Wyższą Szkołę Umiejętności w Kielcach na kierunku Taniec oraz tańczył w Kieleckim Teatrze Tańca. Zdobył liczne tytuły i nagrody krajowych i międzynarodowych konkursach. Występował w spektaklach Izadory Weiss, Wojciecha Misiuro, Emila Wesołowskiego, Eugenio Scigliano, Jiříego Kyliána, Patricka Delcroix, Giorgio Madia i Francois Mauduit. W 2010 rozpoczął twórczość choreograficzną spektaklem Ad Infinitum.

Giovanni Chavez Madrid rozpoczął naukę w szwedzkiej szkole baletowej, następnie ukończył Tring Park School for The Performing Arts. Pracował w English National Ballet, a obecnie jest tancerzem Opery Bałtyckiej. Współpracował z takimi choreografami jak Emil Wesołowski, Christopher Wheeldon, Kerry Nicholls i Sir Kenneth MacMillan.

102 I PÓŁ choreografia, wykonanie: Magdalena Kowala, Joanna Woźna / muzyka: Hania Rani Now, Run / premiera 29.06.2019, Toruń / czas: 13 min

Spektakl 102 i pół zdobył uznanie widzów prestiżowego międzynarodowego konkursu SzoloDuo w Budapeszcie, zajmując pierwsze miejsce oraz otrzymując nagrodę publiczności. Duet Magdaleny Kowali i Joanny Woźnej opowiada o wspólnym życiu dwojga ludzi, oglądanym przez pryzmat wspomnień, próby uchwycenia chwil, marzeń i emocji. Spektakl miał premierę podczas festiwalu Strefa Ruchu w Toruniu.
Artystki należą do zespołu tańca Hertz Haus. Jest to zespół młodych artystek - Natalia Murawska, Anna Zglenicka, Magdalena Kowala, Joanna Woźna - które w obecnym składzie współpracują ze sobą od 2016 roku. Założycielką zespołu jest Natalia Murawska, a jego siedzibą Zakład Kulturalny w Gdańsku. Pretekstem do spotkania były osobiste zmagania twórczych tancerek o różnym doświadczeniu, ale o wspólnej estetyce aranżacji tańca i teatru. Tancerki tworzą kolektywnie spektakle we własnej estetyce, korzystając z tańca współczesnego, fizycznego, a także z improwizacji i działań performatywnych.

Magdalena Kowala rozpoczęła swoją drogę taneczną w Poznaniu, występowała na deskach Centrum Kultury Zamek w projektach, łączących hip hop z tańcem współczesnym. Po przeprowadzce do Gdańska brała udział w spektaklach, realizowanych przez Sopocki Teatr Tańca oraz Teatr Znak. Żywi ogromne zainteresowanie sceną taneczną Izraela, brała udział w warsztatach techniki ruchu Gaga w Tel Awiwie oraz w Londynie.

Joanna Woźna, zawodowa programistka, której pasją jest taniec współczesny. Przed współpracą w Hertz Haus brała udział w spektaklach operowych Jaś i Małgosia i Amahl i nocni goście w Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej w Olsztynie, w WAR-iacjach w teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie, The Selfies na festiwalu Altofest w Neapolu. Szczególnie lubi w tańcu współczesnym floorwork, animal flow, kontakt improwizację i pracę z ciężarem.
_________________
BILETY (jeden bilet na dwa spektakle)
20 zł / 15 zł - Karta Do Kultury* / 10 zł ulgowe* / 8 zł Karta Tancerza*
*uczniowie, studenci, seniorzy, Karta Dużej Rodziny; wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację/ 1 KARTĘ)
Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00; lub 60 minut przed seansem).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 w.117 /
Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.
Osoby spóźnione na spektakle teatralne nie będą wpuszczane na widownię po rozpoczęciu spektaklu oraz nie otrzymają zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety. Prosimy o punktualne przybycie.
Liczba miejsc na spektakle jest ograniczona, miejsca nie są numerowane. W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć profesjonalnym sprzętem w czasie przedstawien.
Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Rezerwacji podlega tylko połowa dostępnych miejsc.
Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT.

Zasady sanitarne: Prosimy o dezynfekcję rąk po wejściu do Klubu. Noszenie maseczek na terenie klubu jest obowiązkowe. Prosimy o zachowanie dystansu. Prosimy o zajmowanie oznaczonych miejsc. Prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego w holu kina (podstawowe dane widzów uczestniczących w wydarzeniach w Klubie Żak: imię i nazwisko, data i godzina seansu, kontakt do widza (nr telefonu), zgoda na przekazanie tych danych służbom sanitarnym w przypadku potwierdzenia obecności osoby z SARS-CoV-2 na danym seansie. Dane będą zbierane w celu poinformowania widzów o ewentualnym kontakcie z osobą zakażoną. Formularze będą przechowywane przez 14 dni, a następnie niszczone.
Środki bezpieczeństwa: w strefach dla publiczności są dostępne środki do mycia i dezynfekcji rąk w toaletach, przy wejściach do kina i do Klubu oraz pojemniki na zużyte środki ochrony osobistej przy wszystkich wyjściach z Klubu.

Przeczytaj także

Opinie

Walczymy z przemocą słowną

Kasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Twoja opinia

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

Sprawdź się

Nestor trójmiejskich scen, Ryszard Ronczewski, obchodził w 2010 roku w Sopocie okrągły jubileusz pracy twórczej. Który?

 

Najczęściej czytane