Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Eurazja (83 opinie)

balet
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka
data premiery:
9 maja 2008
czas trwania:
2 godz. (1 przerwa)
6.0 354 oceny 1 10
Eurazja

- Eurazja to nie wycieczka krajoznawcza, tylko poszukiwanie inności kulturowych poprzez emocje - mówi Izadora Weiss autorka spektaklu - to poezja ruchu i muzyki. To droga do oswajania piękna, którego coraz mniej w sztuce i wokół nas. Dzięki tak wspaniałemu zespołowi baletowemu, w którym udało nam się zebrać same indywidualności, ta poezja jest możliwa.

W spektaklu poruszone zostaną tak ważne kwestie nietolerancji, zamknięcia się starego pokolenia na nowe, samotności i niezrozumienia.
[foto1]

Libretto i choreografia - Izadora Weiss
Scenografia - Ewa Kochańska
Muzyka - Nigel Kennedy, Jan Sebastian Bach, Dead Can Dance, Bruno Coulais, Alberto Iglesias, Michał Lorenc, Lisa Gerrard, Craig Pruess, Olivier Shanti, Yamato

Obsada: Beata Giza, Franciszka Kierc, Sylwia Kowalska-Borowy, Aleksandra Michalak, Magdalena Pawelec, Marzena Socha, Marta Śrama, Agnieszka Wojciechowska, Dorota Zielińska
Bartosz Kondracki, Michał Łabuś, Filip Michalak, Piotr Nowak, Michał Ośka, Radosław Palutkiewicz, Łukasz Przytarski, Ireneusz Stencel, Łukasz Trautsolt

Izadora Weiss - choreograf
Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Warszawie i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina. Dwukrotna stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki. Po ukończeniu szkoły pracowała w Teatrze Wielkim w Warszawie i jednocześnie studiowała na wydziale pedagogiki baletu. Jako choreograf debiutowała w 1996r. w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Spektakl nosił tytuł Sny nocy letniej i składał się z trzech części do muzyki kompozytorów filmowych (Serra, Horner, Jenkins). Jego owacyjne przyjęcie przez publiczność zbiegło się ze znakomitymi recenzjami prasowymi. Stale współpracuje z czołowymi polskimi reżyserami operowymi. Do tej pory zrealizowała choreografię do takich spektakli jak: Turandot, Straszny dwór, Galina, Salome, Czarodziejski flet, Don Giovanni, Aida, Carmen, Wolny strzelec, Nabucco, Eugeniusz Oniegin, Faust oraz Halka. Spektakle te były prezentowane na najważniejszych scenach krajowych oraz w USA, Francji, Niemczech, Luxemburgu, Holandii i Finlandii. Na festiwalu w Wexford w Irlandii zrealizowała choreografię do Strasznego dworu, Opery za trzy grosze i Syberii. Przełomowym spektaklem w jej dorobku stał się I Koncert skrzypcowy Krzysztofa Pendereckiego zrealizowany w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Po tej realizacji Jiri Kylian zaprosił ją do Nederlands Dance Theater, by odbyła u niego staż choreograficzny. Wielokrotny pobyt w zespole jednego z największych choreografów naszych czasów dał jej szansę doskonalenia swojego warsztatu u jego boku oraz takich twórców, jak Hans van Manen, Ohad Naharin, Paul Lightfoot i Sol Leon. W ramach festiwalu Malta 2000 przygotowała spektakl Cztery pory roku Vivaldiego w nagraniu Nigela Kennedy'ego, który po obejrzeniu tej choreografii zaproponował jej współpracę nad nowym projektem.

W 2005 zrealizowała w Operze Bałtyckiej balet ...z nieba do muzyki Michała Lorenca z jej własnym librettem. Ponownie znakomite recenzje zbiegły się ze stojącymi owacjami widowni. Następna realizacja pełnospektaklowego baletu Eurazja, do którego napisała libretto i dobrała muzykę reprezentującą odrębność kulturową Wschodu i Zachodu miała swoją premierę we wrocławskim teatrze "Capitol" i stała się wydarzeniem otwierającym drogę do zrealizowania marzeń o własnym zespole. Rozpoczęła pracę nad projektem Warszawskiego Teatru Tańca przy Centrum Sztuki "Montownia". Zawiesiła jednak ten projekt po otrzymaniu propozycji z Opery Bałtyckiej, gdzie zrealizowała spektakl 4&4 do muzyki Lisy Gerard, Alessandra Marcello oraz Vivaldiego i Bacha w nagraniach Nigela Kennedy'ego. Kolejną premierą był tam powtórzony z licznymi modyfikacjami spektakl autorski Eurazja. Wielomiesięczna praca nad tymi realizacjami pozwoliła na zbudowanie w Operze Bałtyckiej znakomitego zespołu tańca współczesnego, którego młodzieńczą dynamikę i jakość wychwalali nie tylko recenzenci, ale coraz liczniej napływająca do tego teatru publiczność. Zwieńczeniem tej pracy była trzecia premiera Romea i Julii, baletu opartego na dramacie Szekspira, którego akcja została przeniesiona w czasy nam współczesne. Muzykę Izadora Weiss jak zawsze wybrała i zmontowała sama. Znalazły się tu między innymi kompozycje Glassa, Beethovena, Prokofiewa, Lisy Gerrard i Santaollali.

We wrześniu 2009 w ramach festiwalu Haendla w Warszawskiej Operze Kameralnej wyreżyserowała monodram do muzyki Haendla Tre donne - tre destini z udziałem znakomitej solistki Olgi Pasiecznik. Po latach, na specjalne życzenie Pasiecznik, wróciła również na scenę jako tancerka. Przepięknie zatańczyła w duecie z Michałem Łabusiem, solistą baletu Opery Bałtyckiej. Entuzjastyczne recenzje i ciepłe przyjęcie widzów spowodowały, że spektakl wszedł do stałego repertuaru WOK. Obecnie Izadora Weiss pracuje nad swoim najnowszym baletem Out. Premiera już w maju 2010 w Operze Bałtyckiej.


Recenzja Trojmiasto.pl

Piękno zostało obronione. Po premierze "Eurazji". Piękno zostało obronione. Po premierze "Eurazji".

Piękno zostało obronione. Po premierze "Eurazji". (7 opinii)

W "Eurazji" jest wszystko, co w realizacjach Izadory Weiss najlepsze: subtelnie zarysowane...

12 maja 2008

Opinie (83) 1 zablokowana

  • Super spektakl (3) (opinia sprzed 9 lat)

    Byłem dziś w Operze Bałtyckiej, na cudownej "Eurazji" i zostałem oczarowany.
    Dziękuję :)
    Ps. W obsadzie nie wymieniono tancerki, która dziś występowała wśród
    dziesięciu pań :(

    • 4 4

    • ile masz lat? (opinia sprzed 4 lat)

      • 0 0

    • wszystko gra (1) (opinia sprzed 9 lat)

      W aktualnej obsadzie w/w tancerka baletu była i jest wymieniona. Sorry.
      A przy okazji: na tym forum niektórzy, żałośni "recenzenci" często pastwią się
      nad spektaklem, choreografem, artystami baletu, oczerniają - co tylko potrafią
      i plują jadem zazdrości, zawiści, niechęci i złości. Uważam, że tak mogą
      wypowiadać się tylko żałośni ludzie, nieudacznicy, frustraci i malkontenci,
      którym w życiu nic nie wychodzi. Przysłowie, o szczekających psach i jadącej dalej karawanie, jest ciągle aktualne. Dlatego jeszcze raz gratuluję wszystkim
      osobom, związanym z powstaniem i realizacją spektaklu "Eurazja" .

      • 1 1

      • Nic nowego (opinia sprzed 9 lat)

        Wszyscy nasi kłócą się w każdej dziedzinie, zwłaszcza w polityce. Kultura
        i sztuka nie stanowią wyjątku. Jest to polskie piekiełko.

        • 0 0

  • chyba to nieprawda że pozegnanie z tytułem (opinia sprzed 9 lat)

    Eurazja to świetne -wspaniałe widowisko i mam nadzieje że w przyszłym sezonie teatralnym będzie grane, mam zamiar wybrać się drugi raz

    • 1 0

  • 2 utwór (2) (opinia sprzed 9 lat)

    Szukam i szukam czy ktoś może podac co to za 2 utwór był na spektaklu - tańczyły to dziewczyny w kapeluszach i białych sukienkach

    • 0 0

    • Zmiany na pożegnanie tytułu (1) (opinia sprzed 9 lat)

      Tytułu utworu nie znam, a dziś 19.06. '11 panie nawet nie występowały w kapeluszach na główkach. W spektaklu trochę zmieniono choreografię oraz scenografię, wprowadzając elementy komizmu, dodatkową postać ( ninja ),
      zmiany w garderobie panów ( płaszcze czarne,5szt. + 2szt białe )
      Na zakończenie drugiego aktu były solo puszczane bańki, a posąg Buddy też "wystąpił".
      Jednym słowem wspaniały spektakl, świetnie dobrana muzyka, co syciło
      moje serce i duszę na trzech, oddzielnych, przedstawieniach.

      • 0 0

      • peruki (opinia sprzed 9 lat)

        Wczoraj użyto kilka, różnokolorowych peruk

        • 0 0

  • Nieuniknione (opinia sprzed 9 lat)

    Eurazja to świetne widowisko, ale 17 czerwca odbyło się pożegnanie z tytułem.
    Szkoda ...

    • 1 2

  • Wspaniałe (1) (opinia sprzed 9 lat)

    WSPANIAŁE WSPANIAŁE !!! BYLIŚMY ZACHWYCENI I OCZAROWANI DZIĘKUJEMY CAŁEMU ZESPOŁOWI I PANI IZADORZE WEISS - UCZTA DLA DUCHA

    • 4 1

    • Przepiękny spektakl (opinia sprzed 9 lat)

      Też mi się bardzo podobało

      • 1 0

  • synchronizacja ZERO!!!!!!!!! (3) (opinia sprzed 10 lat)

    fajny pomysł, fajna muzyka ale balet powinien wyglądać a nie każdy sobie w którą stronę chce.

    • 2 2

    • (2) (opinia sprzed 10 lat)

      co wywalili ciebie z teatru

      • 1 1

      • ewentualność (1) (opinia sprzed 9 lat)

        wywalili ossa z teatru, ale może tańczyć na rurze

        • 0 0

        • Rura (opinia sprzed 9 lat)

          Na rurze można tańczyć ... po wygraniu castingu

          • 0 0

  • jak zwykle kicz (6) (opinia sprzed 10 lat)

    niestety tancerki niedosc że brzydkie to jeszcze amatorki,kiedys byłem na "edith" i bardzo mi sie podobało i pod względem tanecznym i genialnym pokazaniem życia tej piosenkarki

    • 5 4

    • kobiety są piękne (1) (opinia sprzed 9 lat)

      Nie ma brzydkich kobiet - tylko wina brak

      • 0 0

      • po czszynastej pisałaś? (opinia sprzed 9 lat)

        Podpis świadczy, że troszeszke alkoholu było wzienteszszsz...
        Prawda Marto? Pozdrawiam ;-)))

        • 0 0

    • (2) (opinia sprzed 9 lat)

      DYREKTORZE MIAŁEŚ ZŁY DZIEŃ

      • 1 0

      • (opinia sprzed 9 lat)

        Dyrektor ma dużo złych dni, a raczej ma dużo lipnych tygodni

        • 0 0

      • zestresowany dyro (opinia sprzed 9 lat)

        Ten typ - tak ma , jak mawiał mój mechanik od malucha

        • 0 0

    • dziwna opinia (opinia sprzed 9 lat)

      Taką opinię o "Eurazji" mógł wystawić tylko prowokator, podszywający się pod dyrektora szkoły baletowej, który pewnie cieszy się, że BTT zatrudnia
      absolwentów z"jego" szkoły. Niedużo ich zatrudniono, ale dobre i to.

      • 0 0

  • +++++ (opinia sprzed 10 lat)

    byłam dwa razy i jestem zachwycona pomyslem ,muzyką pięknem tańca..polecam ,to świetny odpoczynek pełen poetyckich wzruszeń...zaskoczona jestem komentarzami o goliznie????chyba widz pomylił teatry(WYBRZEŻE !!tam golizny pełno bez związku z treścią spektaklu)

    • 6 5

  • Bardzo Zadowolona (2) (opinia sprzed 10 lat)

    Piękny i wzruszający czas. Faktycznie tancerze odstają od siebie i grupowym układom daleko do ideału. Niemniej jednak muzyka i ekspresja tancerzy powala autentycznymi emocjami. Można się tylko zasłuchać i zapatrzeć, i wszelkie mankamenty tracą na znaczeniu. Cudna jest też możliwość przyglądania się temu jak pracują mięśnie tancerzy. Naturalnie na panów było mi przyjemniej patrzeć :) ale muszę przyznać, że rzeźba pań była również wielce imponującą. Zdecydowanie piękny spektakl.

    Tak na koniec mam pytanie czy ktoś potrafi rozszyfrować i podać tytuły utworów wykorzystanych w balecie? Konkretnie intryguje mnie pierwszy utwór. Byłabym bardzo wdzięczna.

    • 7 6

    • niektóre utwory w "Eurazji" (1) (opinia sprzed 9 lat)

      Twórcy spektaklu "Eurazja" podają tylko nazwiska autorów muzyki: trochę
      szkoda, że brakuje tytułów wykorzystanych utworów.

      Pierwszy utwór pt. "Ederlezi" - można odsłuchać na YouTube
      Na zakończanie pierwszego aktu "Eurazji" słychać utwór
      "Ajde Jano" ( śpiewa Natacha Atlas), który wykonują także:
      - zespół Kroke,
      - Nigel Kennedy z zespołem Kroke,
      - Edyta Gepert & Kroke, song pt. "Śpiewam życie"
      - Justyna Steczkowska,pod innym tytułem"Wędrowni sztukmistrzowie"
      Wszystkie wersje można odsłuchać i oglądać na filmikach, na YuoTube.

      W "Eurazji" p.Izadora Weiss wykorzystała także pieśń, którą znam tylko
      pt. "Świt, świt", w wykonaniu J. Steczkowskiej, z przedstawienia
      "Alkimia". Zespół Kroke też go gra.

      • 0 0

      • "Kazimierz" (opinia sprzed 9 lat)

        Nigel Kennedy and Kroke - Kazimierz: to ten drugi utwór wymieniany przez Ciebie

        • 0 0

  • Teatr tańca w Gdańsku (1) (opinia sprzed 12 lat)

    Składam wyrazy najwyższego szacunku dla pani Isadory Weiss oraz Jej Zespołu.
    Za podjęcie wyzwania oraz konsekwentne działania w tworzeniu teatru tańca w Operze Bałtyckiej.
    Miałam okazję obejrzenia wszystkich premierowych spektakli i stwierdzam,że powstaje zespół o którym w niedalekiej przyszłości usłyszy Europa.
    To są profesjonaliści ,ludzie z pasją i talentem z dużą dozą determinacji w dążeniu do celu.
    Osiągną ogromne sukcesy.
    Eurazja jest tego dowodem.Przepiękne widowisko,genialna muzyka i choreografia oraz w większości piękne wykonanie.
    Stojące owacje potwierdzją tylko moją opinię.

    • 1 1

    • BZDURA (opinia sprzed 10 lat)

      jak czytam takie bzdury to az mi sie zal robi ludzi ktorzy to pisza a pan x to albo pracuje dla pani izadory albo jest slepy -mysle ze to i to

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

  • Dziadek do orzechów Dziadek do orzechów
    6.4 46 ocen

    Dziadek do orzechów (91 opinii)

    bilety 50 - 90
    Kup bilet

    terminy: 5 grudnia, 6 grudnia, 9 grudnia,

    wystawia: Opera Bałtycka

Nadchodzące premiery