• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dziewięcioro nowych tancerzy w Balecie Opery Bałtyckiej

Łukasz Rudziński
4 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Mateusz Dryll i Wiktoria Patok, absolwenci Szkoły Baletowej w Gdańsku, od września tańczą w Operze Bałtyckiej. Mateusz Dryll i Wiktoria Patok, absolwenci Szkoły Baletowej w Gdańsku, od września tańczą w Operze Bałtyckiej.

Zespół Baletu Opery Bałtyckiej stale się zmienia. Trójka nowych tancerzy dołączyła do zespołu w czerwcu. Od 1 września tańczy w Operze Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska kolejna szóstka. Nie zobaczymy za to w Operze siedmiorga tancerzy z ubiegłego sezonu. Wszyscy zaczynają przygotowania do baletu "Giselle", którego premiera czeka nas 12 października. Zapowiada się pracowity sezon dla Baletu Opery Bałtyckiej.



Dziewięcioro nowych tancerzy pochodzi z różnych stron świata. Obok trójki Polaków do zespołu dołącza Walijka, Szwajcarka, Szwed, Japończyk i dwóch Anglików.

- Nasz zespół Baletu podlega zmianom, bo weryfikacja poziomu zespołu odbywa się przez cały czas, a koniec jednego sezonu i początek następnego to naturalny okres migracji tancerzy i angażu nowych. Bardzo żałujemy, że do prestiżowego Victor Ullate Ballet odeszła nasza solistka Min Kyung Lee. Z zawodu zrezygnowało dwóch naszych tancerzy, a inny otrzymał stypendium zagraniczne. Korzystając z okazji chcemy nieco odmłodzić zespół, dlatego większość naszych nabytków to młodzi ludzie, ale mający już z doświadczenie sceniczne - mówi Izabela Sokołowska-Boulton, baletmistrzyni Opery Bałtyckiej.
Do zespołu Baletu dołączyli także Oliwia Roniarska (po lewej), Milena Crameri (u góry), Gwenllian Davies (u dołu) i Asher Rosenheim. Do zespołu Baletu dołączyli także Oliwia Roniarska (po lewej), Milena Crameri (u góry), Gwenllian Davies (u dołu) i Asher Rosenheim.
Cieszy wiadomość, że polskie nabytki wywodzą się ze Szkoły Baletowej w Gdańsku. Wiktoria PatokMateusz Dryll są tegorocznymi absolwentami tej szkoły, zaś Oliwia Roniarska w gdańskiej "Baletówce" spędziła siedem lat, po czym przeniosła się do Tring Park School for Performing Arts w Anglii. Z tej szkoły wywodzą się inni nowi tancerze Opery Bałtyckiej: Asher Rosenheim (tegoroczny absolwent Tring Park School, wcześniej Royal Ballet School w Londynie) oraz pochodzący ze Szwecji Giovanni Chavez Madrid, który tańca uczył się także w The National Swedish Ballet School. Natomiast Japończyk Yuto Mutai tańczy od czwartego roku życia, jest bardzo wszechstronny (tańczy również jazz i stepuje) - kończył Ariake New City Ballet School w Tokyo. Z kolei po Central Ballet School w Londynie do Gdańska przyszedł Saul Kilcullen-Jarvis. Zestaw nowych twarzy baletu uzupełnia Szwajcarka Milena Crameri (absolwentka Zurich Tanz Akademie) oraz pochodząca z walijskiego Cardif Gwenllian Davies, która kończyła Elmhurst Ballet School w Birmingham i tańczyła w Ballet Cymru w Newport w Walii.

Męską część zespołu uzupełnili Giovanni Chavez Madrid (po lewej), Yuto Mutai (w środku) oraz Saul Kilcullen-Jarvis (po prawej). Męską część zespołu uzupełnili Giovanni Chavez Madrid (po lewej), Yuto Mutai (w środku) oraz Saul Kilcullen-Jarvis (po prawej).
W zespole nie ma już dwójki solistów Min Kyung Lee oraz Michała Lewandowskiego oraz Macieja Ruszkiewicza, który zrezygnował z zawodu. Jacek Logdański przeniósł się do Rotterdamu, gdzie dostał stypendium i zamierza rozwijać się w stylach współczesnych. Do działu edukacji przeszła Aleksandra Michalak, która zakończyła karierę. W Operze Bałtyckiej nie zatańczą również Emese BiroAgata Steinke Wojtala.

- Szczególnie dużo obiecujemy sobie po Gwenllian Davies, przymierzanej do roli Giselle. Rolę głównego choreografa spełniać będzie w tym sezonie Emil Wesołowski, który przygotuje I akt "Giselle" oraz "Święto Wiosny / Dies Irae", którym zakończymy sezon. To osoba dobrze tutaj znana i obeznana z realiami Opery Bałtyckiej, co z pewnością będzie miało dobry wpływ na zespół i naszą współpracę - dodaje Izabela Sokołowska-Boulton.
Tancerze przygotowują obecnie "Giselle" w choreografii Emila Wesołoweskiego oraz Wojciecha Warszawskiego i Izabeli Sokołowskiej-Boulton. Premiera 12 października. Z kolei 19 kwietnia przygotują Galę Baletową z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca. Sezon tancerzy zamknie "Święto Wiosny / Dies Irae" w choreografii Emila Wesołowskiego (premiera 22 czerwca).

Miejsca

Opinie (18) 1 zablokowana

  • fantastycznie (1)

    Wiktoria Patok i Mateusz Dryll to naprawdę utalentowani tancerze. Świetnie, że zostają w Gdańsku. Fantastycznie rozwija się repertuar Opery. Już mam bilety na Giselle. Czy na Galę już można kupić bilety?

    • 32 9

    • Tak :)

      • 3 1

  • (3)

    Życzę powodzenia nowym tancerzom w balecie naszej gdańskiej Opery. Nie znam się co prawda na tańcu, ale szczerze podziwiam tą sztukę (np. wielkie wrażenie wywarło na mnie przed laty zatańczone "Bolero" Ravela obejrzane na YouTube). W Operze byłem kiedyś na "Eurazji" - rewelacja a ostatnio widziałem w Szekspirowskim "Two room apartment" Niva Sheinfield i Orena Laor (w ramach Tygodnia Izraelskiego) - piękne i skłaniające do refleksji przedstawienie. W ogóle uważam, że sztuka (obok rozrywki) łagodzi obyczaje i daje do myślenia, również w sprawach społecznych, ogólnoludzkich np. obejrzałem dzisiaj na YT "If these walls could talk" z m.in. Cher, Demi Moore... i jestem pod wielkim wrażeniem tego filmu...

    • 18 2

    • w Hanowerze są doskonali tancerze

      rym niezamierzony,
      blisko, słynny, piękny budynek opery,
      polecam

      • 5 1

    • Ple, ple, ple (1)

      • 0 3

      • przedszkolaki odejdzcie od komputerów !

        • 1 1

  • Przydałoby by się odświeżyć orkiestrę rozszerzyć skład i chór zwłaszcza jeśli chodzi o panie. Do chóru więcej Ukraińców tylko podwyżki dla ich kolegów co śpiewają za dwóch hehehe

    • 15 6

  • (2)

    Zrobić przesłuchanie czy się nadają i ewentualnie nowych po szkołach wziąć do orkiestry. W normalnych instytucjach co rok się robi przesłuchanie celem weryfikacji umiejętności niezbędnych. Strajki orkiestrze wychodzą. Niech udowodnią że grać potrafią...

    • 16 9

    • (1)

      Rozumiem że zabierasz głos jako muzyk, stąd Twoja wiedzą na temat jak to jest w innych instytucjach? A może Tobie też zrobimy co roku nową rekrutację w pracy w celu sprawdzenia czy się jeszcze "nadajesz"? Ton wypowiedzi oburzający.

      • 9 9

      • Przepraszam za ton. To nieładnie z mojej strony. Ja mam weryfikację co pół roku. Pozdrawiam artystów.

        • 10 3

  • Kto by sie w to bawil za te smieszne grosze pozdro!

    • 10 4

  • Wątpliwości (1)

    Zespół jest bardzo mały i szczerze nie wyobrażam sobie Giselle w wykonaniu Opery Bałtyckiej.

    • 15 9

    • brak wyobraźni to częsty problem dzisiejszych czasów. Współczuć należy. lepiej nie ma co przychodzic na spektakle bo tam jednak wyobraznia powinna mocno uczestniczyc.

      • 2 3

  • (2)

    A mnie zastanawia ile płacą takim zagranicznym tancerzom. Polscy dostają jakieś grosze, więc ciekawe co kusi tych młodych, zdolnych zagranicznych do pracy w Polsce, bo chyba nie wynagrodzenie...

    • 10 2

    • zagraniczni tancerze

      Niestety na ,,zachodzie" jest za dużo świetnie wykształconych tancerzy i nie ma dla nich pracy - nie ma tylu miejsc pracy - więc wolą pracować gdziekolwiek niż nic nie robić i stracić swoje umiejętności - bo tancerz zawodowy musi codziennie ćwiczyć!!!

      • 9 0

    • minimum 4 koła brutto na utrzymanie w Polsce. U nas to wystarczy.

      • 0 2

  • „nabytki?!”

    Panie Redaktorze, „nabytki”?! Czy to ludzie, czy przedmioty?! Nabyć to Pan może kg schabowego w mięsnym. Proszę być uważnym, jak Pan pisze o ludziach, o artystach.

    • 13 8

  • Artykuł ok - bez zbędnej egzaltacji i konkretnie

    Całkiem niezły artykuł. Bez prowincjonalnej przesady w stylu "najwybitniejsi", "najsławniejsi" itp. Może wreszcie będzie normalniej. Mam ochotę poznać ten zespół i te przedstawienia

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku został założony sopocki Teatr Atelier im. Agnieszki Osieckiej?

 

Najczęściej czytane