• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Dziadek do orzechów (97 opinii)

balet
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
czas trwania:
2 godz. 30 min. (1 przerwa)
data premiery:
30 listopada 2017
6.4
64 oceny
Dziadek do orzechów
Francois Mauduit

Jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych spektakli baletowych wraca na deski Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Baśniowa opowieść, rozgrywająca się podczas świąt Bożego Narodzenia, jest piękną historią dla całej rodziny. Niezwykła historia o przyjaźni, poświęceniu i wielkiej odwadze uczy młodych widzów najważniejszych rzeczy. Dla wszystkich natomiast wysłuchanie nadzwyczajnej i niezwykle zróżnicowanej muzyki Piotra Czajkowskiego będzie niezwykłym doświadczeniem.

Gdańską realizację przygotowali realizatorzy światowego formatu: uznany choreograf Francois Mauduit oraz utalentowany scenograf Justin Arienti. Dziadek do orzechów to spektakl idealny na długie zimowe wieczory - piękna muzyka, taniec i scenografia rozgrzeją serca wszystkich widzów.

Reżyseria, choreografia: Francois Mauduit
Scenografia, kostiumy: Justin Arrienti
Kierownictwo muzyczne: Szymon Morus
Asystentka scenografa i kostiumografa: Joanna Maciejewska
Dźwięk: Marcin Dąbrowski
Oświetlenie: Michał Stenzel

Wystąpią:
Klara - Maria Kielan / Min Kyung Lee
Tancerz-Étoile - Gento Yoshimoto / Michał Lewandowski
Searge Lifar, dyrektor opery - Ruaidhri Maguire / Filip Michalak
Dziadek do orzechów - Jakub Kiryk / Zuzanna Szatkowska (uczniowie)
Fritz i Marie - Maciej Duda, Zofia Korpacka / Julian Jędrzejczyk, Julianna Jelińska (uczniowie)
Laleczki, Ognisty Ptak - Jessica Allison-Walker / Beata Giza-Palutkiewicz / Maria Kielan
Pietruszka - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo / Jean-Charles Dumont
Święto Wiosny - Sayaka Haruna-Kondracka / Agnieszka Wojciechowska / Magdalena Negowska
Matka - Aleksandra Michalak / Anna Wierzchucka-Tryksza
Służąca - Natalia Cedrowicz / Agata Steinke-Wojtala
Baletmistrz - Agnieszka Wojciechowska/Emese Biro
Garderobiane - Magdalena Negowska, Marianna Młynarska
Śpiewaczka - Elżbieta Czajkowska-Kłos
Fryzjerka - Aleksandra Michalak
Sekretarka - Ewelina Adamczyk / Natalia Cedrowicz
Obsługa techniczna - Jacel Logdański, Maciej Ruszkiewicz
Dyrygent - Jean-Charles Dumont
Policjant - Jacek Logdański
Sprzątaczka - Agata Steinke-Wojtala
Skrzypek - Roberto Tallarigo
Siergiej Diagilew - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo

taniec z baletu "Don Kichote":
Michał Zelent, Jessica Allison Walker / Gento Yoshimoto, Beata Giza-Palutkiewicz / Ewelina Adamczyk

taniec z baletu "Szeherezada":
Sandra Springhorn, Roberto Tallarigo, Jean-Charles Dumont / Sayaka Haruna-Kondracka, Maciej Ruszkiewicz, Bartosz Kondracki

taniec z baletu Raymonda:
Min Kyung Lee, Maciej Ruszkiewicz / Clelia Averna, Jean-Charles Dumont

taniec z baletu Śpiąca Królewna
Monika Zaniewicz, Michał Lewandowski / Maria Kielan, Jacek Logdański

taniec z baletu "Jezioro Łabędzie":
Paulina Grodzińska, Julianna Jelińska, Zofia Korpacka, Agata Załuska / Maja Łukowicz, Ewa Lubian, Amelia Rytlewska, Mariia Nechosa (uczniowie)

Mademoiselle Yvette Chauviré, gwiazda francuskiego baletu - Beata Giza-Palutkiewicz / Jessica Allison-Walker
Corps de ballet - Ewelina Adamczyk, Jessica Allison-Walker, Clelia Averna, Emese Biro, Natalia Cedrowicz, Elżbieta Czajkowska-Kłos, Jean-Charles Dumont, Beata Giza-Palutkiewicz, Sayaka Haruna-Kondracka, Maria Kielan, Bartosz Kondracki, Min Kyung Lee, Michał Lewandowski, Jacek Logdański, Ruaidhiri Maguire, Aleksandra Michalak, Filip Michalak, Marianna Młynarska, Magdalena Negowska, Maciej Ruszkiewicz, Sandra Springhorn, Agata Steinke-Wojtala, Roberto Tallarigo, Agnieszka Wojciechowska, Gento Yoshimoto, Monika Zaniewicz, Michał Zelent

Uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej
im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku
przygotowani przez Alicje Krawiec, Agatę Lechowicz:


Wiktor Bujacz, Julia Ciesielska, Maciej Duda, Żaneta Geryk, Sara Gniewkowska, Maja Górecka, Paulina Grodzińska, Martyna Jakubowska, Juliana Jelińska, Julian Jęndrzejczyk, Amelia Judzińska, Nina Karaszewska, Jakub Kiryk, Zofia Korpacka, Maja Kunicka, Zofia Kupczyk, Adam Lubian, Ewa Lubian, Maja Łukowicz, Marta Makurat, Klara Melerska, Paweł Michalski, Mariia Nechosa, Martyna Niedbała, Lena Nowak, Natalia Odrzywołek, Nikodem Polański, Amelia Pytlewska, Eliza Radomska, Agnieszka Sienkiewicz, Nikodem Stocki, Zuzanna Szatkowska, Aleksandra Szeląg, Szymon Szypulski, Julia Telej, Agata Załuska.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (97) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (opinia sprzed 6 lat)

    Spektakl pozbawiony basniowosci,artystycznej tajemnicy....mozna rzec:"Dziadek do orzechow"bez dziadka do orzechow.Proba niby w Operze Paryskiej sprawia wrazenie balaganu.Pominieto uroczy chor Sniezynek.Po co fragment fortepianowy z glosnikow zamiast orkiestry?Wieczor wigilijny bez wyrazu...Natomist dobrze,ze odbudowuje sie zespol baletowy...solisci na niezlym poziomie,uczniowie szkoly baletowej uroczy.No i orkiestra na zywo to jest to mimo drobnych mankamentow.Muzyka na zywo tworzy klimat.Oczywiscie mozna przyjac zaproponowana konwencje,tyle,ze to raczej spektakl adresowany do doroslych odbiorcow.Widzialam kilkoro dzieci,ktore z rodzicami wyszly z przedstawienia...

    • 16 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Duży plus za..... (opinia sprzed 6 lat)

    Za to że doszło do tej premiery, że muzyka na żywo, że klasyka,że dzieci na scenie, że ładne kostiumy, że oryginalna autorska wizja, że pełna widownia ...ale czegoś w tym wszystkim mi brakowało....
    Wydaje mi się że zabrakło perfekcji i wirtuozerii w wykonaniu ,co jest podstawą tego ,żeby muzyka niosła i taniec zachwycił. Zabrakło również tej specyficznej atmosfery i magii teatru, kiedy kurtyna idzie w górę.....

    • 11 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Bardzo dobre przedstawienie (opinia sprzed 6 lat)

    widać że wszystko w tej instytucji idzie ku dobremu.
    Przede wszystkim odradza się balet klasyczny bez którego trudno sobie wyobrazić teatr operowy.
    Oczywiście byli tu tacy którzy posiadali ten typ wyobrażni, ale miejmy nadzieję że oni już tylko
    pozostaną niechlubną przeszłością.

    • 8 19

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Panie "Dziennikarzu" (1) (opinia sprzed 6 lat)

    1. Spektakl nie jest dziełem "francuskich twórców", od kiedy Justin Arienti jest francuzem???
    2. Warto by napisać w jakim wieku Siergiej Michajłowicz Lifar był dyrektorem baletu - i której - Opery Paryskiej

    • 8 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 6 lat)

      Panie "Melomanie...", nie wszystko co Pana interesuje musi się znaleźć w artykule. To jest w Internecie. Przecież brakujące informacje może Pan zamieścić komentarzach.

      • 3 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    byłam na sobotnim spektaklu (4) (opinia sprzed 6 lat)

    nie wszystko musi być wierne klasycznej wersji ale czy nowe wersje muszą być aż tak udziwnione?Gdzie wspaniałe popisy tancerzy z drugiego aktu?Gdzie namiastka świątecznej atmosfery?Gdzie ogromna choinka ?Zamiast choinki jakieś brzydactwo z gwiazdą z kremlowskiej wieży.Zamiast popisów w drugim akcie układy godne gdzieś środkowych klas szkoły baletowej.Naiwne,proste ,banalne.Gdy tancerze tańczą układy zbiorowe to widać ,że jest tłok ,brak miejsca.Dlaczego połowę sceny zajmują jakieś ponure kamienice i ogromny Nautilus kapitana Nemo?Tancerze muszą uważać aby nie kopać się po pośladkach.Scena zmniejszona i zawężona czy zespół baletowy tak jak i chór i orkiestra będzie okrojony do wersji semi? Ludzie zlitujcie się dajcie tancerzom przestrzeń.Współczesna choreografia Dziadka zawodzi .Tak nie wszystko musi być tak jak było ale to co zobaczyłam zawiodło moje oczekiwania.Jestem pewna ,że tancerze OB są przygotowani do ambitniejszych wyzwań.Czasami układy przypominają atak padaczki.Brak świątecznej atmosfery .Acha !Zapomniałam! Przecież,atmosfera świąt w UE niemile widziana.

    • 27 8

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      Brawo za ocenę , popieram (opinia sprzed 6 lat)

      Przekonam się dzisiaj osobiście o 17:00 co to przestawienie jest warte!

      • 3 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      Stary układ (2) (opinia sprzed 6 lat)

      znów w natarciu , wszystko kwestionować, wypisywać największe bzdury,
      jak zwykle dezinformacja, szkalowanie i opluwanie własnego teatru.
      Tancerze, dlaczego nie bronicie swojego przedstawienia?
      Pozwalacie aby ci którzy kiedyś pozwolili na likwidację baletu, harcowali na stronach
      gdzie mówi się o was :uważajcie bo historia lubi się powtarzać.
      Brońcie swojego przedstawienia, a jak będzie trzeba załóżcie swój związek zawodowy,
      Innej drogi nie ma .

      • 3 7

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        (opinia sprzed 6 lat)

        To się nazywa paranoja. Każdy ma prawo mieć własne wyobrażenie o tym co zobaczy. Jeśli cieszymy się, że przychodzą nowi słuchacze, to nie dziwny się, że może pozostać u niektórych niedosyt po spektaklu. W końcu każdy ma swoją ulubioną wersję. Nawet Barbie ;)

        • 4 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        same bzdury-dlaczego nie można krytykować? (opinia sprzed 6 lat)

        chcesz wprowadzać cenzurę ?

        • 3 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Dziadek - refleksje po spektaklu (opinia sprzed 6 lat)

    Przepiękna muzyka Czajkowskiego była z taśmy. I -szy akt - chaotyczne przemieszanie tancerzy klasycznych z grupą tańczącą nieklasycznie, szarpiącą się na scenie w "łachmanach" nie dawało dobrego efektu. Denerwowały mnie też brzydkie dekoracje (żadnej magii i przepychu świąt w Carskim Siole), przerysowany dyrektor w czarnym garniturze pojawiający się w prawie każdej scenie zbytnio skupiał na sobie uwagę, przyćmiewając głównych tancerzy bohaterów...
    II akt był o wiele lepszy (poza fragmentem znów gawroszy w łachmanach i brzydkich burych kolorach), gdyż skupiono się na klasycznych popisach baletowych, tancerze mogli wreszcie się wykazać a para głównych bohaterów bardzo dobrze zatańczyła szczególnie tancerka w roli Klary miala naturalny wdzięk i bardzo dobra technikę.
    Dzieciaki ze szkoly baletowej były urocze no i w ogóle spektakl na żywo w operze to jednak coś innego dla wielu młodych widzów którzy tam byli.

    • 5 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    A ja mam pytanie - czy w spektaklu tańczy Pani Izabela Sokołowska ? (1) (opinia sprzed 6 lat)

    • 0 0

  • Jestem zbulwersowana i skrajnie rozczarowana, (2) (opinia sprzed 6 lat)

    za coś takiego twórcy powinni zwracać pieniądze!
    Co to - kurkA - było, jakiś wodewil??!
    Tańce z amerykańskich musicali, kompletnie zmyślona treść, z innych czasów, innych realiów (co najwyżej "na motywach" oryginału), ścieżka dźwiękowa mocno kulawa, z dużymi zmianami...
    No i moje dziecko pytało gdzie ten Dziadek i o co chodzi a ja nijak nie mogłam się odnieść do prawdziwego baletu "Dziadek do orzechów", mogłam tylko wyjaśniać że "wszystko pozmieniali".

    Zastanawiam się co za ułom za to odpowiada!
    Ja też tak potrafię, np "Jezioro łabędzie" - opowiada nam o losach pięciu pracownic korporacji w latach powojennych w Kanadzie (czemu nie?), włączę tam trochę muzyki z Tybetu i polskie tańce ludowe, wykonamy muzykę z wykorzystaniem pokrywek od garnków z mojej kuchni i powiemy (po francusku i w suahili), że widzowie mają się zachwycać.
    Kupujecie? Bilety będą po stówie.

    • 18 5

    • (opinia sprzed 6 lat)

      Muszę jednak dodać że najmłodsi tancerze zachwycali perfekcją, wyczuciem, nawet aktorstwem. To jedna z niewielu prawdziwych wartości tego... nie wiem jak to nazwać... czegoś baletopodobnego.

      • 3 1

    • (opinia sprzed 6 lat)

      Niestety muszę się zgodzić. Byłam z nadzieją na coś wspaniałego. Było okropnie! Scenografia okej, niestety tancerze nie zachwycali (oprócz dzieci, które wspaniale tańczyły!)

      • 6 1

  • (1) (opinia sprzed 5 lat)

    Jestem mocno rozczarowana. Brak spójnej historii. Wprowadzono wiele nowych elementów choreograficznych niekorespondujących w klasyką. Pady na podłogę, dziwne ruchy ramion wprost z dyskoteki. W pierwszym akcie istne namnożenie tancerzy na malutkiej scenie. Oczopląs. Co tam robiły fragmenty baletow Królewna Śnieżka i Jezioro Łabędzie? Wyjątkowo nieudane widowisko. To nie był Dziadek do orzechów, to było dziwne coś. Przykro mi... Liczyłam na podróż do pięknego świata. Wylądowałam w podmiejskim domu kultury, którego kierownik ma przerośnięte ego.

    • 12 5

    • (opinia sprzed 5 lat)

      Śpiąca Królewna, zbulwersowana pomyliłam tytuł.

      • 2 0

  • Tragedia (opinia sprzed 5 lat)

    Spektakl nie miał sensu. Twórcy nie mogli się zdecydować czy zachowują klasykę czy idą w nowoczesność i wyszedł kompletny chaos fabularny. Z Dziadka do orzechów zostały karykaturalne strzępy fabuły i fantastyczna muzyka, która ratuje trochę widowisko.
    W drugim akcie zapowiadanie kolejnych tańców jest niepotrzebne - to kpina z widowni, jakby nie mogła się domyślić jakie tańce będą.
    Na plus należy zaliczyć taniec księcia i cukrowej wróżki - bardzo ładnie zatańczone.
    Odradzam pójście z małymi dziećmi. Okropne tańczące lalki w 1. akcie, cały obraz spektaklu raczej ponury, ciemny. No i brak myszy. gdybym poszedł z 3-letnią córką, która jest fanem dziadka do orzechów, nie wytłumaczyłbym jej tego.

    Czuję się oszukany. Na afiszach zamiast klasycznej baletnicy powinno być wielkimi literami napisane wersja współczesna. zaakceptowałbym całkowicie zmienioną fabułę. Natomiast takie karykaturalne, częściowe zmiany są naśmiewaniem się z oryginału i z najmłodszych widzów.

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery