Patronat

Dziadek do orzechów - live streaming (91 opinii)

balet
Bilety
Kup bilet 50 - 90
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka
data premiery:
30 listopada 2017
czas trwania:
2 godz. 30 min. (1 przerwa)
6.4 46 ocen 1 10
  • Odwołane
    gru 5
    Sobota, 5 grudnia
    godz. 18:00
    Lokalizacja
    Opera Bałtycka
    Gdańsk, al. Zwycięstwa 15
  • Odwołane
    gru 6
    Niedziela, 6 grudnia
    godz. 17:00
    Lokalizacja
    Opera Bałtycka
    Gdańsk, al. Zwycięstwa 15
  • Odwołane
    gru 9
    środa, 9 grudnia
    godz. godz., 11:00
    Lokalizacja
    Opera Bałtycka
    Gdańsk, al. Zwycięstwa 15
Dziadek do orzechów
Francois Mauduit

Jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych spektakli baletowych wraca na deski Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Baśniowa opowieść, rozgrywająca się podczas świąt Bożego Narodzenia, jest piękną historią dla całej rodziny. Niezwykła historia o przyjaźni, poświęceniu i wielkiej odwadze uczy młodych widzów najważniejszych rzeczy. Dla wszystkich natomiast wysłuchanie nadzwyczajnej i niezwykle zróżnicowanej muzyki Piotra Czajkowskiego będzie niezwykłym doświadczeniem.

Gdańską realizację przygotowali realizatorzy światowego formatu: uznany choreograf Francois Mauduit oraz utalentowany scenograf Justin Arienti. Dziadek do orzechów to spektakl idealny na długie zimowe wieczory - piękna muzyka, taniec i scenografia rozgrzeją serca wszystkich widzów.

Uwaga. Spektakle 12, 13 grudnia zagrane będą z muzyką z płyty, spektakle 17-20 grudnia bez zmian, z zespołem orkiestry.

Reżyseria, choreografia: Francois Mauduit
Scenografia, kostiumy: Justin Arrienti
Kierownictwo muzyczne: Szymon Morus
Asystentka scenografa i kostiumografa: Joanna Maciejewska
Dźwięk: Marcin Dąbrowski
Oświetlenie: Michał Stenzel

Wystąpią:
Klara - Maria Kielan / Min Kyung Lee
Tancerz-Étoile - Gento Yoshimoto / Michał Lewandowski
Searge Lifar, dyrektor opery - Ruaidhri Maguire / Filip Michalak
Dziadek do orzechów - Jakub Kiryk / Zuzanna Szatkowska (uczniowie)
Fritz i Marie - Maciej Duda, Zofia Korpacka / Julian Jędrzejczyk, Julianna Jelińska (uczniowie)
Laleczki, Ognisty Ptak - Jessica Allison-Walker / Beata Giza-Palutkiewicz / Maria Kielan
Pietruszka - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo / Jean-Charles Dumont
Święto Wiosny - Sayaka Haruna-Kondracka / Agnieszka Wojciechowska / Magdalena Negowska
Matka - Aleksandra Michalak / Anna Wierzchucka-Tryksza
Służąca - Natalia Cedrowicz / Agata Steinke-Wojtala
Baletmistrz - Agnieszka Wojciechowska/Emese Biro
Garderobiane - Magdalena Negowska, Marianna Młynarska
Śpiewaczka - Elżbieta Czajkowska-Kłos
Fryzjerka - Aleksandra Michalak
Sekretarka - Ewelina Adamczyk / Natalia Cedrowicz
Obsługa techniczna - Jacel Logdański, Maciej Ruszkiewicz
Dyrygent - Jean-Charles Dumont
Policjant - Jacek Logdański
Sprzątaczka - Agata Steinke-Wojtala
Skrzypek - Roberto Tallarigo
Siergiej Diagilew - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo

taniec z baletu "Don Kichote":
Michał Zelent, Jessica Allison Walker / Gento Yoshimoto, Beata Giza-Palutkiewicz / Ewelina Adamczyk

taniec z baletu "Szeherezada":
Sandra Springhorn, Roberto Tallarigo, Jean-Charles Dumont / Sayaka Haruna-Kondracka, Maciej Ruszkiewicz, Bartosz Kondracki

taniec z baletu Raymonda:
Min Kyung Lee, Maciej Ruszkiewicz / Clelia Averna, Jean-Charles Dumont

taniec z baletu Śpiąca Królewna
Monika Zaniewicz, Michał Lewandowski / Maria Kielan, Jacek Logdański

taniec z baletu "Jezioro Łabędzie":
Paulina Grodzińska, Julianna Jelińska, Zofia Korpacka, Agata Załuska / Maja Łukowicz, Ewa Lubian, Amelia Rytlewska, Mariia Nechosa (uczniowie)

Mademoiselle Yvette Chauviré, gwiazda francuskiego baletu - Beata Giza-Palutkiewicz / Jessica Allison-Walker
Corps de ballet - Ewelina Adamczyk, Jessica Allison-Walker, Clelia Averna, Emese Biro, Natalia Cedrowicz, Elżbieta Czajkowska-Kłos, Jean-Charles Dumont, Beata Giza-Palutkiewicz, Sayaka Haruna-Kondracka, Maria Kielan, Bartosz Kondracki, Min Kyung Lee, Michał Lewandowski, Jacek Logdański, Ruaidhiri Maguire, Aleksandra Michalak, Filip Michalak, Marianna Młynarska, Magdalena Negowska, Maciej Ruszkiewicz, Sandra Springhorn, Agata Steinke-Wojtala, Roberto Tallarigo, Agnieszka Wojciechowska, Gento Yoshimoto, Monika Zaniewicz, Michał Zelent

Uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej
im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku
przygotowani przez Alicje Krawiec, Agatę Lechowicz:


Wiktor Bujacz, Julia Ciesielska, Maciej Duda, Żaneta Geryk, Sara Gniewkowska, Maja Górecka, Paulina Grodzińska, Martyna Jakubowska, Juliana Jelińska, Julian Jęndrzejczyk, Amelia Judzińska, Nina Karaszewska, Jakub Kiryk, Zofia Korpacka, Maja Kunicka, Zofia Kupczyk, Adam Lubian, Ewa Lubian, Maja Łukowicz, Marta Makurat, Klara Melerska, Paweł Michalski, Mariia Nechosa, Martyna Niedbała, Lena Nowak, Natalia Odrzywołek, Nikodem Polański, Amelia Pytlewska, Eliza Radomska, Agnieszka Sienkiewicz, Nikodem Stocki, Zuzanna Szatkowska, Aleksandra Szeląg, Szymon Szypulski, Julia Telej, Agata Załuska.

Recenzja Trojmiasto.pl

Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów" Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów" (92 opinie)

"Dziadek do orzechów" to najbardziej wyczekiwany spektakl Opery Bałtyckiej ostatnich miesięcy....

1 grudnia 2017

Opinie (91) ponad 10 zablokowanych

  • Super!! (opinia sprzed 3 lat)

    Już się nie mogę doczekać spektaklu :)

    • 18 2

  • (opinia sprzed 3 lat)

    Czekam z niecierpliwością

    • 15 1

  • Taśma (3) (opinia sprzed 3 lat)

    Nie wiem czy to plotka czy prawda, ale część spektakli ma być z taśmy(muzyka). Jeżeli tak, to mamy do czynienia z wielkim skandalem.

    • 8 0

    • Zawsze z taśmy (opinia sprzed 3 lat)

      A kiedy ostatni raz widziałeś orkiestrę w operze podczas przedstawienia baletowego? Ja ostatni raz otwarty kanał widziałem 20 lat temu.
      Dźwiękowcom/akustykom powinni te szyby powybijać żeby w ogóle słyszeli co sie na scenie dzieje :)

      • 2 1

    • Zgadza się (opinia sprzed 3 lat)

      Informacja że przestawienie wspierane jest muzyką z taśmy jest ukruta głęboko między wierszami. Nie ma o tym słowa jak się kupuje bilety. Są w różnej cenie Ale nie ma wyjaśnienia skąd te różnice. Dałam się wprowadzić w błąd i czuje się zwyczajnie oszukana. Nie po to idę do opery by słuchać muzyki z taśmy..

      • 4 0

    • (opinia sprzed 3 lat)

      To niestety prawda, na stornie opery są wypisane spektakle gdzie jest orkiestra a gdzie nie.

      • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Podnieście ceny biletów (1) (opinia sprzed 3 lat)

    Albo bankrutujcie

    • 18 31

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      A po co? (opinia sprzed 3 lat)

      Wystarczy zmniejszyć zatrudnienie. Zoptymalizować wydatki.

      • 8 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (1) (opinia sprzed 3 lat)

    dokladnie, szukajcie sposnsorow albo bilety w gore.

    • 17 22

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 3 lat)

      Już są wysokie :(

      • 10 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (12) (opinia sprzed 3 lat)

    Opera nie ma pieniędzy. Planuje Dziadka do Orzechów tak, że się wyprzedaje na pniu. I jakie wnioski. Zapewne żadne. Bo po co, skoro pieniądze płyną z dotacji z urzędów. Dlaczego skoro widowisko się wyprzedaje nie zrobić 3 razy więcej spektakli. Po 3 lub 4 dziennie. Balet nie da rady fizycznie? Orkiestra zmęczona? To ich praca, to niech pracują a nie strajkują. I koniecznie zlikwidować wszelkie dotacje. Gdy pieniążki płyną za nic z urzędów to motywacja do pracy mizerna. Nie będzie źródełka z kieszeni podatników to się wezmą do pracy.

    • 28 68

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 3 lat)

      12 godzin dziennie ma pracować balet i orkiestra??? Ot mądrala się znalazł :- DDDDDDDDD Takich nam trzeba dyrektorów !!! :-DDDDDD Pejcz do ręki i lecimy z koksem !!!!!

      • 34 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 3 lat)

      Przyjdź choć raz do opery, a potem pisz takie dyrdymaly

      • 16 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      co ty proponujesz ? (1) (opinia sprzed 3 lat)

      do każdego spektaklu opera dokłada 16 tys. bo bilety są tak tanie że nie pokrywają nawet połowy kosztów
      więcej spektakli to większa dziura w kasie
      jak nie podniosą cen biletów do wszyscy musimy dokładać do tych przedstawień z podatków
      ceny powinny być przynajmniej takie jak w teatrze muzycznym

      • 6 5

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        (opinia sprzed 3 lat)

        Mądra się znalazł. Bilety musiałyby kosztować 600 - 700 zł, żeby się opłacało

        • 7 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (3) (opinia sprzed 3 lat)

      Szkoda, że większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że balet to ciężka praca. Fizycznie nie jest możliwe, żeby tak trudny spektakl tańczyć 3 lub 4 razy dziennie. Jest to po prostu niewykonalne.

      • 30 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        (2) (opinia sprzed 3 lat)

        Wybacz, ale Dziadek do orzechów właśnie miał tradycję wystawiania przynajmniej dwa razy w tygodniu lub raz w tygodnie przez cały grudzień. Tak jest lub było w większości oper w miastach Europy. Anna Pawłowa nie zostałaby baleriną assoluta gdyby nie chodziła w matką na przedatwienia " Dziadka" w ten sposób zaszczepia się kulturę i chęc z jej obcowaniem.
        Dziś to nie możliwe - przynajmniej tutaj.

        • 5 2

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

          (opinia sprzed 3 lat)

          Co Ty piszesz. Jest chyba że 13 Dziadków w grudniu, a jeszcze będą w styczniu

          • 4 0

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

          Zrywamy z tradycją (opinia sprzed 3 lat)

          Zamiast 2 razy w tygodniu gramy Dziadja67 razy w tygodniu.

          • 1 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      Ahaha jakie dyrdymały (1) (opinia sprzed 3 lat)

      3,4 razy? To absolutna bzdura by sadzic tyle przedstawien dziennie! Widac wypowiada sie osoba, ktora nie wie nic o pracy tancerza czy muzyka. Dwa razy dziennie to juz ogromne obciazenie szczegolnie gdy spektakle grane sa pod rzad i oprocz tego pracuja nad innym programem.

      • 21 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        pewnie nad Pinokiem bo przez (opinia sprzed 3 lat)

        1,5 roku nie udało się niczego więcej wystawić.Oper też nie ma.Jaki Pan taki kram ! Kiepsko!

        • 6 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (1) (opinia sprzed 3 lat)

      hahaha, 3 razy więcej spektakli??? Masz świadomość ile kosztuje premiera baletu/opery? Zapraszam na stronę Opery Bałtyckiej gdzie dyrektor wystawił pismo odnośnie tej sprawy a nie bezsensownie komentować, większych bredni nie słyszałam, przy premierze wartej koło 600 tysięcy zwróci się jakieś 15 tysięcy, 3 spektakle więcej raczej nie zmienią znacznie tej kwoty. Po to są właśnie sponsorzy, i nadal jest ich mało!

      • 0 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        No to jak się nie opyla, to zamknąć ten biznes (opinia sprzed 1 roku)

        A nie dopłacać z podatków.

        • 1 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (3) (opinia sprzed 3 lat)

    Recenzja zachęca do przyjścia do opery, ale biletów brak. A repertuar tylko do stycznia. Ktoś coś wie, co dalej?

    • 43 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 3 lat)

      Będzie jeszcze w lutym:)

      • 4 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      już są! (opinia sprzed 3 lat)

      bilety na "Dziadka do orzechów" w lutym:
      https://kultura.trojmiasto.pl/Dziadek-do-orzechow-s2872.html

      • 1 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      No i po co komu taka opera (opinia sprzed 3 lat)

      Skoro biletów już brak...

      • 3 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (7) (opinia sprzed 3 lat)

    Scenografia nie zachwyca. Liczyłam na coś więcej. Zobaczymy, idę 16 grudnia. Na szczęście z muzyką na żywo. Po cholerę odtwarzać z taśmy, przecież to traci cały urok...

    • 37 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 3 lat)

      Bo orkiestrze trzeba by wypłacić nadnormowki

      • 12 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      ... (opinia sprzed 3 lat)

      Po zdjeciach wnioskujesz że scenografia nie zachwyca? Przyjdź zobacz i dopiero wtedy się wypowiedz..

      • 13 8

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      nie ma to jak ocenic spaktakl po zdjeciach (2) (opinia sprzed 3 lat)

      trzeba najpierw zobaczyc spektakl zanim sie zacznie wypowiadac. Scenografia rewelacyjna. Dawno takiej Opera nie miala

      • 5 5

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        scenografia bura szara stanowczo nie do baletu (opinia sprzed 3 lat)

        Zajmuje za dużo miejsca .Brak miejsca na taniec.Wydaje się że tych gratów jest za dużo.Światła jakieś bez kolorów.

        • 7 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        Za duża, miejsca brak do tańczenia. (opinia sprzed 3 lat)

        No i znowu nie jest to tradycyjne jak mowi solistka w reportażu. Czy cos może być normalnego? I czyje to nagranie, co ma byc tańsz ą wersją (wstyd dla Trojmiasta i województwa, czwarte pod wzgledem zamożności, a jak o kulturze, to ostatnie miejsca)' Dużo jest elementów tańca ala Isadora. Semi-classic. Semi -btt.

        • 5 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      ... (1) (opinia sprzed 3 lat)

      Najpierw pójdź a potem się wypowiadaj bo akurat tak się składa że scenografia była zachwycająca. Ja nie wiem czy to jakaś 5latka pisała ten komentarz ? 'nie znam się ale się wypowiem'

      • 1 5

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        (opinia sprzed 2 lat)

        Byłam i scenografia zachwyca, ale już fabuła oraz sam taniec już nie. Zmarnowany czas i pieniądze. Muzyka do bani, taniec starszych artystów do kitu. Jedynie dzieci zachwycały, bo widać, że sprawiało im to przyjemność i się starały. Historia zmyślona, bardzo dziwna interpretacja. Kompletnie nie tego oczekiwałam.

        • 3 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (1) (opinia sprzed 3 lat)

    Brawo orkiestra..piękna barwa instrumentów drewnianych.klarnety i obój super.oby tak dalej.nieudacznicy agresja muzyki nie stworza

    • 26 4

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 3 lat)

      Jakich nieudaczników masz na myśli?Straszne buractwo z ciebie wychodzi i dałeś świadectwo o sobie samym

      • 6 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    A teraz wam napiszę, jak sie to robi w Gdyni... (3) (opinia sprzed 3 lat)

    Wiedźmin - wyprzedany kilka miesięcy w przód, aktualnie sprzedaje się juz bilety na czerwiec. Ceny oscyluja okolo 100zl.

    Przychodzi firma, ktora chce wykupic cały (!) spektakl. Ale nie ma wolnych terminów... Co robi dyrekcja? Dokłada extra drugi spektakl w sobotę.

    • 37 11

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (1) (opinia sprzed 3 lat)

      Bo dyrektor zna się tylko na zwalniania ludzi

      • 18 4

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        Bzdury (opinia sprzed 3 lat)

        • 1 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      a teraz ja ci odpisze (opinia sprzed 3 lat)

      kogo obchodzi wieśrybacka za Sopotem???

      • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery