Patronat

Dziadek do orzechów - live streaming (91 opinii)

balet
Bilety
Kup bilet 50 - 90
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka
data premiery:
30 listopada 2017
czas trwania:
2 godz. 30 min. (1 przerwa)
6.4 46 ocen 1 10
  • Odwołane
    gru 5
    Sobota, 5 grudnia
    godz. 18:00
    Lokalizacja
    Opera Bałtycka
    Gdańsk, al. Zwycięstwa 15
  • Odwołane
    gru 6
    Niedziela, 6 grudnia
    godz. 17:00
    Lokalizacja
    Opera Bałtycka
    Gdańsk, al. Zwycięstwa 15
  • Odwołane
    gru 9
    środa, 9 grudnia
    godz. godz., 11:00
    Lokalizacja
    Opera Bałtycka
    Gdańsk, al. Zwycięstwa 15
  • Odwołane
    gru 12
    Sobota, 12 grudnia
    godz. 20:00
    Lokalizacja
    Opera Bałtycka
    Gdańsk, al. Zwycięstwa 15
Dziadek do orzechów
Francois Mauduit

Jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych spektakli baletowych wraca na deski Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Baśniowa opowieść, rozgrywająca się podczas świąt Bożego Narodzenia, jest piękną historią dla całej rodziny. Niezwykła historia o przyjaźni, poświęceniu i wielkiej odwadze uczy młodych widzów najważniejszych rzeczy. Dla wszystkich natomiast wysłuchanie nadzwyczajnej i niezwykle zróżnicowanej muzyki Piotra Czajkowskiego będzie niezwykłym doświadczeniem.

Gdańską realizację przygotowali realizatorzy światowego formatu: uznany choreograf Francois Mauduit oraz utalentowany scenograf Justin Arienti. Dziadek do orzechów to spektakl idealny na długie zimowe wieczory - piękna muzyka, taniec i scenografia rozgrzeją serca wszystkich widzów.

Uwaga. Spektakle 12, 13 grudnia zagrane będą z muzyką z płyty, spektakle 17-20 grudnia bez zmian, z zespołem orkiestry.

Reżyseria, choreografia: Francois Mauduit
Scenografia, kostiumy: Justin Arrienti
Kierownictwo muzyczne: Szymon Morus
Asystentka scenografa i kostiumografa: Joanna Maciejewska
Dźwięk: Marcin Dąbrowski
Oświetlenie: Michał Stenzel

Wystąpią:
Klara - Maria Kielan / Min Kyung Lee
Tancerz-Étoile - Gento Yoshimoto / Michał Lewandowski
Searge Lifar, dyrektor opery - Ruaidhri Maguire / Filip Michalak
Dziadek do orzechów - Jakub Kiryk / Zuzanna Szatkowska (uczniowie)
Fritz i Marie - Maciej Duda, Zofia Korpacka / Julian Jędrzejczyk, Julianna Jelińska (uczniowie)
Laleczki, Ognisty Ptak - Jessica Allison-Walker / Beata Giza-Palutkiewicz / Maria Kielan
Pietruszka - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo / Jean-Charles Dumont
Święto Wiosny - Sayaka Haruna-Kondracka / Agnieszka Wojciechowska / Magdalena Negowska
Matka - Aleksandra Michalak / Anna Wierzchucka-Tryksza
Służąca - Natalia Cedrowicz / Agata Steinke-Wojtala
Baletmistrz - Agnieszka Wojciechowska/Emese Biro
Garderobiane - Magdalena Negowska, Marianna Młynarska
Śpiewaczka - Elżbieta Czajkowska-Kłos
Fryzjerka - Aleksandra Michalak
Sekretarka - Ewelina Adamczyk / Natalia Cedrowicz
Obsługa techniczna - Jacel Logdański, Maciej Ruszkiewicz
Dyrygent - Jean-Charles Dumont
Policjant - Jacek Logdański
Sprzątaczka - Agata Steinke-Wojtala
Skrzypek - Roberto Tallarigo
Siergiej Diagilew - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo

taniec z baletu "Don Kichote":
Michał Zelent, Jessica Allison Walker / Gento Yoshimoto, Beata Giza-Palutkiewicz / Ewelina Adamczyk

taniec z baletu "Szeherezada":
Sandra Springhorn, Roberto Tallarigo, Jean-Charles Dumont / Sayaka Haruna-Kondracka, Maciej Ruszkiewicz, Bartosz Kondracki

taniec z baletu Raymonda:
Min Kyung Lee, Maciej Ruszkiewicz / Clelia Averna, Jean-Charles Dumont

taniec z baletu Śpiąca Królewna
Monika Zaniewicz, Michał Lewandowski / Maria Kielan, Jacek Logdański

taniec z baletu "Jezioro Łabędzie":
Paulina Grodzińska, Julianna Jelińska, Zofia Korpacka, Agata Załuska / Maja Łukowicz, Ewa Lubian, Amelia Rytlewska, Mariia Nechosa (uczniowie)

Mademoiselle Yvette Chauviré, gwiazda francuskiego baletu - Beata Giza-Palutkiewicz / Jessica Allison-Walker
Corps de ballet - Ewelina Adamczyk, Jessica Allison-Walker, Clelia Averna, Emese Biro, Natalia Cedrowicz, Elżbieta Czajkowska-Kłos, Jean-Charles Dumont, Beata Giza-Palutkiewicz, Sayaka Haruna-Kondracka, Maria Kielan, Bartosz Kondracki, Min Kyung Lee, Michał Lewandowski, Jacek Logdański, Ruaidhiri Maguire, Aleksandra Michalak, Filip Michalak, Marianna Młynarska, Magdalena Negowska, Maciej Ruszkiewicz, Sandra Springhorn, Agata Steinke-Wojtala, Roberto Tallarigo, Agnieszka Wojciechowska, Gento Yoshimoto, Monika Zaniewicz, Michał Zelent

Uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej
im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku
przygotowani przez Alicje Krawiec, Agatę Lechowicz:


Wiktor Bujacz, Julia Ciesielska, Maciej Duda, Żaneta Geryk, Sara Gniewkowska, Maja Górecka, Paulina Grodzińska, Martyna Jakubowska, Juliana Jelińska, Julian Jęndrzejczyk, Amelia Judzińska, Nina Karaszewska, Jakub Kiryk, Zofia Korpacka, Maja Kunicka, Zofia Kupczyk, Adam Lubian, Ewa Lubian, Maja Łukowicz, Marta Makurat, Klara Melerska, Paweł Michalski, Mariia Nechosa, Martyna Niedbała, Lena Nowak, Natalia Odrzywołek, Nikodem Polański, Amelia Pytlewska, Eliza Radomska, Agnieszka Sienkiewicz, Nikodem Stocki, Zuzanna Szatkowska, Aleksandra Szeląg, Szymon Szypulski, Julia Telej, Agata Załuska.

Recenzja Trojmiasto.pl

Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów" Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów" (92 opinie)

"Dziadek do orzechów" to najbardziej wyczekiwany spektakl Opery Bałtyckiej ostatnich miesięcy....

1 grudnia 2017

Opinie (91) ponad 10 zablokowanych

  • polecam (opinia sprzed 1 roku)

    Wyobrażałam sobie bogato zdobioną scenografię, mocno świąteczny klimat i tancerzy w kostiumach dopasowanych do aury "Dziadka do Orzechów". Początek przypominał broadway'owe show,a nie tradycyjny balet. Dopiero druga część zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Wtedy właśnie zaczął się prawdziwy balet. Całemu spektaklowi towarzyszyła orkiestra i chór, która dodawała wzniosłości. Przepiękne, wzruszające widowisko, warte polecenia dla każdego.

    • 1 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    No to jak się nie opyla, to zamknąć ten biznes (opinia sprzed 1 roku)

    A nie dopłacać z podatków.

    • 1 0

  • Tragedia (opinia sprzed 1 roku)

    Spektakl nie miał sensu. Twórcy nie mogli się zdecydować czy zachowują klasykę czy idą w nowoczesność i wyszedł kompletny chaos fabularny. Z Dziadka do orzechów zostały karykaturalne strzępy fabuły i fantastyczna muzyka, która ratuje trochę widowisko.
    W drugim akcie zapowiadanie kolejnych tańców jest niepotrzebne - to kpina z widowni, jakby nie mogła się domyślić jakie tańce będą.
    Na plus należy zaliczyć taniec księcia i cukrowej wróżki - bardzo ładnie zatańczone.
    Odradzam pójście z małymi dziećmi. Okropne tańczące lalki w 1. akcie, cały obraz spektaklu raczej ponury, ciemny. No i brak myszy. gdybym poszedł z 3-letnią córką, która jest fanem dziadka do orzechów, nie wytłumaczyłbym jej tego.

    Czuję się oszukany. Na afiszach zamiast klasycznej baletnicy powinno być wielkimi literami napisane wersja współczesna. zaakceptowałbym całkowicie zmienioną fabułę. Natomiast takie karykaturalne, częściowe zmiany są naśmiewaniem się z oryginału i z najmłodszych widzów.

    • 9 1

  • (opinia sprzed 2 lat)

    Śpiąca Królewna, zbulwersowana pomyliłam tytuł.

    • 0 0

  • (opinia sprzed 2 lat)

    Jestem mocno rozczarowana. Brak spójnej historii. Wprowadzono wiele nowych elementów choreograficznych niekorespondujących w klasyką. Pady na podłogę, dziwne ruchy ramion wprost z dyskoteki. W pierwszym akcie istne namnożenie tancerzy na malutkiej scenie. Oczopląs. Co tam robiły fragmenty baletow Królewna Śnieżka i Jezioro Łabędzie? Wyjątkowo nieudane widowisko. To nie był Dziadek do orzechów, to było dziwne coś. Przykro mi... Liczyłam na podróż do pięknego świata. Wylądowałam w podmiejskim domu kultury, którego kierownik ma przerośnięte ego.

    • 7 5

  • (opinia sprzed 2 lat)

    Niestety muszę się zgodzić. Byłam z nadzieją na coś wspaniałego. Było okropnie! Scenografia okej, niestety tancerze nie zachwycali (oprócz dzieci, które wspaniale tańczyły!)

    • 6 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (opinia sprzed 2 lat)

    Byłam i scenografia zachwyca, ale już fabuła oraz sam taniec już nie. Zmarnowany czas i pieniądze. Muzyka do bani, taniec starszych artystów do kitu. Jedynie dzieci zachwycały, bo widać, że sprawiało im to przyjemność i się starały. Historia zmyślona, bardzo dziwna interpretacja. Kompletnie nie tego oczekiwałam.

    • 3 0

  • (opinia sprzed 3 lat)

    Muszę jednak dodać że najmłodsi tancerze zachwycali perfekcją, wyczuciem, nawet aktorstwem. To jedna z niewielu prawdziwych wartości tego... nie wiem jak to nazwać... czegoś baletopodobnego.

    • 3 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Zaklinam, nie idź w takim razie na to. Ja byłam, z dzieckiem na dodatek, żałuję. (opinia sprzed 3 lat)

    • 1 0

  • Jestem zbulwersowana i skrajnie rozczarowana, (opinia sprzed 3 lat)

    za coś takiego twórcy powinni zwracać pieniądze!
    Co to - kurkA - było, jakiś wodewil??!
    Tańce z amerykańskich musicali, kompletnie zmyślona treść, z innych czasów, innych realiów (co najwyżej "na motywach" oryginału), ścieżka dźwiękowa mocno kulawa, z dużymi zmianami...
    No i moje dziecko pytało gdzie ten Dziadek i o co chodzi a ja nijak nie mogłam się odnieść do prawdziwego baletu "Dziadek do orzechów", mogłam tylko wyjaśniać że "wszystko pozmieniali".

    Zastanawiam się co za ułom za to odpowiada!
    Ja też tak potrafię, np "Jezioro łabędzie" - opowiada nam o losach pięciu pracownic korporacji w latach powojennych w Kanadzie (czemu nie?), włączę tam trochę muzyki z Tybetu i polskie tańce ludowe, wykonamy muzykę z wykorzystaniem pokrywek od garnków z mojej kuchni i powiemy (po francusku i w suahili), że widzowie mają się zachwycać.
    Kupujecie? Bilety będą po stówie.

    • 14 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery