• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Dziadek do orzechów (97 opinii)

balet
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
czas trwania:
2 godz. 30 min. (1 przerwa)
data premiery:
30 listopada 2017
6.4
64 oceny
Dziadek do orzechów
Francois Mauduit

Jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych spektakli baletowych wraca na deski Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Baśniowa opowieść, rozgrywająca się podczas świąt Bożego Narodzenia, jest piękną historią dla całej rodziny. Niezwykła historia o przyjaźni, poświęceniu i wielkiej odwadze uczy młodych widzów najważniejszych rzeczy. Dla wszystkich natomiast wysłuchanie nadzwyczajnej i niezwykle zróżnicowanej muzyki Piotra Czajkowskiego będzie niezwykłym doświadczeniem.

Gdańską realizację przygotowali realizatorzy światowego formatu: uznany choreograf Francois Mauduit oraz utalentowany scenograf Justin Arienti. Dziadek do orzechów to spektakl idealny na długie zimowe wieczory - piękna muzyka, taniec i scenografia rozgrzeją serca wszystkich widzów.

Reżyseria, choreografia: Francois Mauduit
Scenografia, kostiumy: Justin Arrienti
Kierownictwo muzyczne: Szymon Morus
Asystentka scenografa i kostiumografa: Joanna Maciejewska
Dźwięk: Marcin Dąbrowski
Oświetlenie: Michał Stenzel

Wystąpią:
Klara - Maria Kielan / Min Kyung Lee
Tancerz-Étoile - Gento Yoshimoto / Michał Lewandowski
Searge Lifar, dyrektor opery - Ruaidhri Maguire / Filip Michalak
Dziadek do orzechów - Jakub Kiryk / Zuzanna Szatkowska (uczniowie)
Fritz i Marie - Maciej Duda, Zofia Korpacka / Julian Jędrzejczyk, Julianna Jelińska (uczniowie)
Laleczki, Ognisty Ptak - Jessica Allison-Walker / Beata Giza-Palutkiewicz / Maria Kielan
Pietruszka - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo / Jean-Charles Dumont
Święto Wiosny - Sayaka Haruna-Kondracka / Agnieszka Wojciechowska / Magdalena Negowska
Matka - Aleksandra Michalak / Anna Wierzchucka-Tryksza
Służąca - Natalia Cedrowicz / Agata Steinke-Wojtala
Baletmistrz - Agnieszka Wojciechowska/Emese Biro
Garderobiane - Magdalena Negowska, Marianna Młynarska
Śpiewaczka - Elżbieta Czajkowska-Kłos
Fryzjerka - Aleksandra Michalak
Sekretarka - Ewelina Adamczyk / Natalia Cedrowicz
Obsługa techniczna - Jacel Logdański, Maciej Ruszkiewicz
Dyrygent - Jean-Charles Dumont
Policjant - Jacek Logdański
Sprzątaczka - Agata Steinke-Wojtala
Skrzypek - Roberto Tallarigo
Siergiej Diagilew - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo

taniec z baletu "Don Kichote":
Michał Zelent, Jessica Allison Walker / Gento Yoshimoto, Beata Giza-Palutkiewicz / Ewelina Adamczyk

taniec z baletu "Szeherezada":
Sandra Springhorn, Roberto Tallarigo, Jean-Charles Dumont / Sayaka Haruna-Kondracka, Maciej Ruszkiewicz, Bartosz Kondracki

taniec z baletu Raymonda:
Min Kyung Lee, Maciej Ruszkiewicz / Clelia Averna, Jean-Charles Dumont

taniec z baletu Śpiąca Królewna
Monika Zaniewicz, Michał Lewandowski / Maria Kielan, Jacek Logdański

taniec z baletu "Jezioro Łabędzie":
Paulina Grodzińska, Julianna Jelińska, Zofia Korpacka, Agata Załuska / Maja Łukowicz, Ewa Lubian, Amelia Rytlewska, Mariia Nechosa (uczniowie)

Mademoiselle Yvette Chauviré, gwiazda francuskiego baletu - Beata Giza-Palutkiewicz / Jessica Allison-Walker
Corps de ballet - Ewelina Adamczyk, Jessica Allison-Walker, Clelia Averna, Emese Biro, Natalia Cedrowicz, Elżbieta Czajkowska-Kłos, Jean-Charles Dumont, Beata Giza-Palutkiewicz, Sayaka Haruna-Kondracka, Maria Kielan, Bartosz Kondracki, Min Kyung Lee, Michał Lewandowski, Jacek Logdański, Ruaidhiri Maguire, Aleksandra Michalak, Filip Michalak, Marianna Młynarska, Magdalena Negowska, Maciej Ruszkiewicz, Sandra Springhorn, Agata Steinke-Wojtala, Roberto Tallarigo, Agnieszka Wojciechowska, Gento Yoshimoto, Monika Zaniewicz, Michał Zelent

Uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej
im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku
przygotowani przez Alicje Krawiec, Agatę Lechowicz:


Wiktor Bujacz, Julia Ciesielska, Maciej Duda, Żaneta Geryk, Sara Gniewkowska, Maja Górecka, Paulina Grodzińska, Martyna Jakubowska, Juliana Jelińska, Julian Jęndrzejczyk, Amelia Judzińska, Nina Karaszewska, Jakub Kiryk, Zofia Korpacka, Maja Kunicka, Zofia Kupczyk, Adam Lubian, Ewa Lubian, Maja Łukowicz, Marta Makurat, Klara Melerska, Paweł Michalski, Mariia Nechosa, Martyna Niedbała, Lena Nowak, Natalia Odrzywołek, Nikodem Polański, Amelia Pytlewska, Eliza Radomska, Agnieszka Sienkiewicz, Nikodem Stocki, Zuzanna Szatkowska, Aleksandra Szeląg, Szymon Szypulski, Julia Telej, Agata Załuska.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (97) ponad 10 zablokowanych

  • polecam (opinia sprzed 4 lat)

    Wyobrażałam sobie bogato zdobioną scenografię, mocno świąteczny klimat i tancerzy w kostiumach dopasowanych do aury "Dziadka do Orzechów". Początek przypominał broadway'owe show,a nie tradycyjny balet. Dopiero druga część zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Wtedy właśnie zaczął się prawdziwy balet. Całemu spektaklowi towarzyszyła orkiestra i chór, która dodawała wzniosłości. Przepiękne, wzruszające widowisko, warte polecenia dla każdego.

    • 2 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Plecy dyrygenta (opinia sprzed 2 lat)

    Koncepcja by dyrygent zasłaniał centralną część sceny a orkiestra zasłaniała tancerzy od pasa w dół trzem lub czterem pierwszym rzędom jest nowatorska.... Może lepiej orkiestrę dać na scenie a tancerzy w miejscu orkiestry albo widownię w szatni .... Coś nie zagrało. Może to miejsce jest zbyt ciasne, ale nikt nie sprawdził jak to wygląda z perspektywy widowni. Scenografia, jej górna część, bo tyle widziałem wygląda jak połączenie rekwizytów z różnych przedstawień. Jesteśmy rozczarowani.

    • 4 0

  • Rozczarowanie (1) (opinia sprzed 2 lat)

    Treść niedorzecznie odległa od oryginału nawet nie bardzo wiadomo o co chodzi. Do tego scenografia uboga i niedopasowana do atmosfery oryginału. Atmosfera świąt kompletnie nieobecna. Choinka schowana gdzieś w kącie tak że z pierwszych rzędów jej nie widać, zresztą całość nowatorsko wymyślona z dyrygentem i orkiestrą na pierwszym panie przesłaniającą do połowy scenę i tancerzy. Co to w ogóle było?

    • 2 0

    • Dawno tam nie byłem, a (opinia sprzed 2 lat)

      Twojej opinii treść pokrywa się z tym ,co widywałem onegdaj . Ta opera jest skazana na bycie prowincjonalnym teatrzykiem.

      • 0 0

  • Mieszane uczucia... (opinia sprzed 2 lat)

    Właśnie wróciliśmy z opery. Cieszymy się, ze mogliśmy uczestniczyć w tym spektaklu po długiej przerwie. Niestety czegoś innego spodzieliśmy się po tym balecie. Atmosfery świat, pięknej scenografii, kostiumów, choreografii...zamiast tego dostaliśmy chaotyczny i niespójny pod względem przekazu balet, gdzie orkiestra kierowana przez "poprawnie" prowadzącego dyrygenta nie przekazuje wystarczająco dużo emocji swoja grą, tak, aby zachwycić pięknem muzyki Czajkowskiego. Rozczarowuje również choreografia z elementami tańca popularnego. Orkiestra na scenie to nietrafiony pomysł. Do opery idziemy, aby oglądać to co się dzieje na scenie, a nie orkiestrę... mimo wszystko dziękujemy zespołowi za ich zaangażowanie

    • 2 0

  • Pierwsza scena zbiorowa (opinia sprzed 2 lat)

    Pani w pierwszym szeregu w niebieskim -przyjdę ponownie.Dla Pani!

    • 0 0

  • Czajkowski (opinia sprzed 2 lat)

    wygrał. Dobra muzyka na żywo , grana przez dobrą orkiestrę zawsze pozwala przeżyć piękno. Baletu widziałam kawałeczki z lewej, kawałeczki z prawej i od kolan w górę. Pan dyrygent zasłaniał środek sceny.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery