• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Dziadek do orzechów (97 opinii)

balet
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
czas trwania:
2 godz. 30 min. (1 przerwa)
data premiery:
30 listopada 2017
6.4
64 oceny
Dziadek do orzechów
Francois Mauduit

Jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych spektakli baletowych wraca na deski Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Baśniowa opowieść, rozgrywająca się podczas świąt Bożego Narodzenia, jest piękną historią dla całej rodziny. Niezwykła historia o przyjaźni, poświęceniu i wielkiej odwadze uczy młodych widzów najważniejszych rzeczy. Dla wszystkich natomiast wysłuchanie nadzwyczajnej i niezwykle zróżnicowanej muzyki Piotra Czajkowskiego będzie niezwykłym doświadczeniem.

Gdańską realizację przygotowali realizatorzy światowego formatu: uznany choreograf Francois Mauduit oraz utalentowany scenograf Justin Arienti. Dziadek do orzechów to spektakl idealny na długie zimowe wieczory - piękna muzyka, taniec i scenografia rozgrzeją serca wszystkich widzów.

Reżyseria, choreografia: Francois Mauduit
Scenografia, kostiumy: Justin Arrienti
Kierownictwo muzyczne: Szymon Morus
Asystentka scenografa i kostiumografa: Joanna Maciejewska
Dźwięk: Marcin Dąbrowski
Oświetlenie: Michał Stenzel

Wystąpią:
Klara - Maria Kielan / Min Kyung Lee
Tancerz-Étoile - Gento Yoshimoto / Michał Lewandowski
Searge Lifar, dyrektor opery - Ruaidhri Maguire / Filip Michalak
Dziadek do orzechów - Jakub Kiryk / Zuzanna Szatkowska (uczniowie)
Fritz i Marie - Maciej Duda, Zofia Korpacka / Julian Jędrzejczyk, Julianna Jelińska (uczniowie)
Laleczki, Ognisty Ptak - Jessica Allison-Walker / Beata Giza-Palutkiewicz / Maria Kielan
Pietruszka - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo / Jean-Charles Dumont
Święto Wiosny - Sayaka Haruna-Kondracka / Agnieszka Wojciechowska / Magdalena Negowska
Matka - Aleksandra Michalak / Anna Wierzchucka-Tryksza
Służąca - Natalia Cedrowicz / Agata Steinke-Wojtala
Baletmistrz - Agnieszka Wojciechowska/Emese Biro
Garderobiane - Magdalena Negowska, Marianna Młynarska
Śpiewaczka - Elżbieta Czajkowska-Kłos
Fryzjerka - Aleksandra Michalak
Sekretarka - Ewelina Adamczyk / Natalia Cedrowicz
Obsługa techniczna - Jacel Logdański, Maciej Ruszkiewicz
Dyrygent - Jean-Charles Dumont
Policjant - Jacek Logdański
Sprzątaczka - Agata Steinke-Wojtala
Skrzypek - Roberto Tallarigo
Siergiej Diagilew - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo

taniec z baletu "Don Kichote":
Michał Zelent, Jessica Allison Walker / Gento Yoshimoto, Beata Giza-Palutkiewicz / Ewelina Adamczyk

taniec z baletu "Szeherezada":
Sandra Springhorn, Roberto Tallarigo, Jean-Charles Dumont / Sayaka Haruna-Kondracka, Maciej Ruszkiewicz, Bartosz Kondracki

taniec z baletu Raymonda:
Min Kyung Lee, Maciej Ruszkiewicz / Clelia Averna, Jean-Charles Dumont

taniec z baletu Śpiąca Królewna
Monika Zaniewicz, Michał Lewandowski / Maria Kielan, Jacek Logdański

taniec z baletu "Jezioro Łabędzie":
Paulina Grodzińska, Julianna Jelińska, Zofia Korpacka, Agata Załuska / Maja Łukowicz, Ewa Lubian, Amelia Rytlewska, Mariia Nechosa (uczniowie)

Mademoiselle Yvette Chauviré, gwiazda francuskiego baletu - Beata Giza-Palutkiewicz / Jessica Allison-Walker
Corps de ballet - Ewelina Adamczyk, Jessica Allison-Walker, Clelia Averna, Emese Biro, Natalia Cedrowicz, Elżbieta Czajkowska-Kłos, Jean-Charles Dumont, Beata Giza-Palutkiewicz, Sayaka Haruna-Kondracka, Maria Kielan, Bartosz Kondracki, Min Kyung Lee, Michał Lewandowski, Jacek Logdański, Ruaidhiri Maguire, Aleksandra Michalak, Filip Michalak, Marianna Młynarska, Magdalena Negowska, Maciej Ruszkiewicz, Sandra Springhorn, Agata Steinke-Wojtala, Roberto Tallarigo, Agnieszka Wojciechowska, Gento Yoshimoto, Monika Zaniewicz, Michał Zelent

Uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej
im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku
przygotowani przez Alicje Krawiec, Agatę Lechowicz:


Wiktor Bujacz, Julia Ciesielska, Maciej Duda, Żaneta Geryk, Sara Gniewkowska, Maja Górecka, Paulina Grodzińska, Martyna Jakubowska, Juliana Jelińska, Julian Jęndrzejczyk, Amelia Judzińska, Nina Karaszewska, Jakub Kiryk, Zofia Korpacka, Maja Kunicka, Zofia Kupczyk, Adam Lubian, Ewa Lubian, Maja Łukowicz, Marta Makurat, Klara Melerska, Paweł Michalski, Mariia Nechosa, Martyna Niedbała, Lena Nowak, Natalia Odrzywołek, Nikodem Polański, Amelia Pytlewska, Eliza Radomska, Agnieszka Sienkiewicz, Nikodem Stocki, Zuzanna Szatkowska, Aleksandra Szeląg, Szymon Szypulski, Julia Telej, Agata Załuska.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (97) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (2) (opinia sprzed 6 lat)

    "Ognisty ptak", "Pietruszka", "Święto wiosny" - spektaklami Lifara?

    • 3 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (1) (opinia sprzed 6 lat)

      A nie Strawińskiego?

      • 4 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        Choreograf a kompozytor to różnica (opinia sprzed 6 lat)

        Strawiński to kompozytor....

        • 3 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (opinia sprzed 6 lat)

    Spektakl pozbawiony basniowosci,artystycznej tajemnicy....mozna rzec:"Dziadek do orzechow"bez dziadka do orzechow.Proba niby w Operze Paryskiej sprawia wrazenie balaganu.Pominieto uroczy chor Sniezynek.Po co fragment fortepianowy z glosnikow zamiast orkiestry?Wieczor wigilijny bez wyrazu...Natomist dobrze,ze odbudowuje sie zespol baletowy...solisci na niezlym poziomie,uczniowie szkoly baletowej uroczy.No i orkiestra na zywo to jest to mimo drobnych mankamentow.Muzyka na zywo tworzy klimat.Oczywiscie mozna przyjac zaproponowana konwencje,tyle,ze to raczej spektakl adresowany do doroslych odbiorcow.Widzialam kilkoro dzieci,ktore z rodzicami wyszly z przedstawienia...

    • 16 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    To przedstawienie trzeba docenic (1) (opinia sprzed 6 lat)

    Za oprawę, muzykę na żywo (co nie Jest takie czeste), za podjęcie współpracy z uczniami gdańskiej baletówki (to wykorzystanie potencjału to dobry pomysł) oraz za niebanalnie opowiedziana historie :) mnie sie podobało.

    • 19 4

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      a ja tam wolę tradycyjną wersję a nie (opinia sprzed 6 lat)

      gender

      • 5 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (4) (opinia sprzed 6 lat)

    Dyrygent amator z ambicjami Karajana.

    • 21 18

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (3) (opinia sprzed 6 lat)

      Michał czy Wiktor.....?na pewno „znakomity”muzyk( nie amator) - oj brzydko,brzydko,wstyd.Z dyrygenta warto wziąć przykład i wziąć się do roboty,popracować nad sobą zamiast wypisywać głupoty.

      • 9 10

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        (1) (opinia sprzed 6 lat)

        Na skrzypcach tez cudownie gra?Każdy ma prawo się wypowiedzieć co sądzi .A ja mam takie zdanie
        a nie inne i proszę w to innych osób nie wciągać

        • 12 5

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

          Wal tornie (opinia sprzed 6 lat)

          Oj słyszeliśmy was geniusze... biedny Czajkowski się w grobie przewraca od tej waszej zdradzieckiej frazy...

          • 4 6

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        Brawo Janusz! (opinia sprzed 6 lat)

        Dyrygent dał radę. Orkiestra też. Oszczędź sobie takich wypowiedzi trollu

        • 11 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (3) (opinia sprzed 6 lat)

    Recenzja zachęca do przyjścia do opery, ale biletów brak. A repertuar tylko do stycznia. Ktoś coś wie, co dalej?

    • 43 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      No i po co komu taka opera (opinia sprzed 6 lat)

      Skoro biletów już brak...

      • 3 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      już są! (opinia sprzed 6 lat)

      bilety na "Dziadka do orzechów" w lutym:
      https://kultura.trojmiasto.pl/Dziadek-do-orzechow-s2872.html

      • 1 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 6 lat)

      Będzie jeszcze w lutym:)

      • 4 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Podnieście ceny biletów (1) (opinia sprzed 6 lat)

    Albo bankrutujcie

    • 18 31

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      A po co? (opinia sprzed 6 lat)

      Wystarczy zmniejszyć zatrudnienie. Zoptymalizować wydatki.

      • 8 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Znowu Dziadek po gdańsku. (1) (opinia sprzed 6 lat)

    • 11 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (1) (opinia sprzed 6 lat)

    Wreszcie panie z baletówki blysnęły...nie mogły się doczekać.

    • 6 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      Wierne (opinia sprzed 6 lat)

      Czekały chyba z 10 lat

      • 5 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    A kiedy premiera przedstawienia "Strajk w Operze" ? (6) (opinia sprzed 6 lat)

    Perfekcyjnie będzie, duże doświadczenie.

    • 18 18

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      Lepiej brzmi (opinia sprzed 6 lat)

      Cyrk w operze

      • 7 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      Tryptyk (opinia sprzed 6 lat)

      Opera , balet, poranek symfoniczny.
      Małe koszty bo wszyscy mają role obstukane, scengrafii nieomal nie trzeba, minimum prób .
      Licencję można nawet sprzedawać i artyści godnie zarobią.

      • 0 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (2) (opinia sprzed 6 lat)

      Idiota

      • 5 6

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 6 lat)

      Spokojnie, niebawem :-D

      • 10 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    ... (opinia sprzed 6 lat)

    Kiedys grali tylko przy zywej muzyce. Mialam przyjemnosc tego doswiadczyc.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery