• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Dziadek do orzechów (97 opinii)

balet
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
czas trwania:
2 godz. 30 min. (1 przerwa)
data premiery:
30 listopada 2017
6.4
64 oceny
Dziadek do orzechów
Francois Mauduit

Jeden z najpopularniejszych i najbardziej cenionych spektakli baletowych wraca na deski Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Baśniowa opowieść, rozgrywająca się podczas świąt Bożego Narodzenia, jest piękną historią dla całej rodziny. Niezwykła historia o przyjaźni, poświęceniu i wielkiej odwadze uczy młodych widzów najważniejszych rzeczy. Dla wszystkich natomiast wysłuchanie nadzwyczajnej i niezwykle zróżnicowanej muzyki Piotra Czajkowskiego będzie niezwykłym doświadczeniem.

Gdańską realizację przygotowali realizatorzy światowego formatu: uznany choreograf Francois Mauduit oraz utalentowany scenograf Justin Arienti. Dziadek do orzechów to spektakl idealny na długie zimowe wieczory - piękna muzyka, taniec i scenografia rozgrzeją serca wszystkich widzów.

Reżyseria, choreografia: Francois Mauduit
Scenografia, kostiumy: Justin Arrienti
Kierownictwo muzyczne: Szymon Morus
Asystentka scenografa i kostiumografa: Joanna Maciejewska
Dźwięk: Marcin Dąbrowski
Oświetlenie: Michał Stenzel

Wystąpią:
Klara - Maria Kielan / Min Kyung Lee
Tancerz-Étoile - Gento Yoshimoto / Michał Lewandowski
Searge Lifar, dyrektor opery - Ruaidhri Maguire / Filip Michalak
Dziadek do orzechów - Jakub Kiryk / Zuzanna Szatkowska (uczniowie)
Fritz i Marie - Maciej Duda, Zofia Korpacka / Julian Jędrzejczyk, Julianna Jelińska (uczniowie)
Laleczki, Ognisty Ptak - Jessica Allison-Walker / Beata Giza-Palutkiewicz / Maria Kielan
Pietruszka - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo / Jean-Charles Dumont
Święto Wiosny - Sayaka Haruna-Kondracka / Agnieszka Wojciechowska / Magdalena Negowska
Matka - Aleksandra Michalak / Anna Wierzchucka-Tryksza
Służąca - Natalia Cedrowicz / Agata Steinke-Wojtala
Baletmistrz - Agnieszka Wojciechowska/Emese Biro
Garderobiane - Magdalena Negowska, Marianna Młynarska
Śpiewaczka - Elżbieta Czajkowska-Kłos
Fryzjerka - Aleksandra Michalak
Sekretarka - Ewelina Adamczyk / Natalia Cedrowicz
Obsługa techniczna - Jacel Logdański, Maciej Ruszkiewicz
Dyrygent - Jean-Charles Dumont
Policjant - Jacek Logdański
Sprzątaczka - Agata Steinke-Wojtala
Skrzypek - Roberto Tallarigo
Siergiej Diagilew - Bartosz Kondracki / Roberto Tallarigo

taniec z baletu "Don Kichote":
Michał Zelent, Jessica Allison Walker / Gento Yoshimoto, Beata Giza-Palutkiewicz / Ewelina Adamczyk

taniec z baletu "Szeherezada":
Sandra Springhorn, Roberto Tallarigo, Jean-Charles Dumont / Sayaka Haruna-Kondracka, Maciej Ruszkiewicz, Bartosz Kondracki

taniec z baletu Raymonda:
Min Kyung Lee, Maciej Ruszkiewicz / Clelia Averna, Jean-Charles Dumont

taniec z baletu Śpiąca Królewna
Monika Zaniewicz, Michał Lewandowski / Maria Kielan, Jacek Logdański

taniec z baletu "Jezioro Łabędzie":
Paulina Grodzińska, Julianna Jelińska, Zofia Korpacka, Agata Załuska / Maja Łukowicz, Ewa Lubian, Amelia Rytlewska, Mariia Nechosa (uczniowie)

Mademoiselle Yvette Chauviré, gwiazda francuskiego baletu - Beata Giza-Palutkiewicz / Jessica Allison-Walker
Corps de ballet - Ewelina Adamczyk, Jessica Allison-Walker, Clelia Averna, Emese Biro, Natalia Cedrowicz, Elżbieta Czajkowska-Kłos, Jean-Charles Dumont, Beata Giza-Palutkiewicz, Sayaka Haruna-Kondracka, Maria Kielan, Bartosz Kondracki, Min Kyung Lee, Michał Lewandowski, Jacek Logdański, Ruaidhiri Maguire, Aleksandra Michalak, Filip Michalak, Marianna Młynarska, Magdalena Negowska, Maciej Ruszkiewicz, Sandra Springhorn, Agata Steinke-Wojtala, Roberto Tallarigo, Agnieszka Wojciechowska, Gento Yoshimoto, Monika Zaniewicz, Michał Zelent

Uczniowie Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej
im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku
przygotowani przez Alicje Krawiec, Agatę Lechowicz:


Wiktor Bujacz, Julia Ciesielska, Maciej Duda, Żaneta Geryk, Sara Gniewkowska, Maja Górecka, Paulina Grodzińska, Martyna Jakubowska, Juliana Jelińska, Julian Jęndrzejczyk, Amelia Judzińska, Nina Karaszewska, Jakub Kiryk, Zofia Korpacka, Maja Kunicka, Zofia Kupczyk, Adam Lubian, Ewa Lubian, Maja Łukowicz, Marta Makurat, Klara Melerska, Paweł Michalski, Mariia Nechosa, Martyna Niedbała, Lena Nowak, Natalia Odrzywołek, Nikodem Polański, Amelia Pytlewska, Eliza Radomska, Agnieszka Sienkiewicz, Nikodem Stocki, Zuzanna Szatkowska, Aleksandra Szeląg, Szymon Szypulski, Julia Telej, Agata Załuska.

Recenzja Trojmiasto.pl

Opinie (97) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (7) (opinia sprzed 6 lat)

    Scenografia nie zachwyca. Liczyłam na coś więcej. Zobaczymy, idę 16 grudnia. Na szczęście z muzyką na żywo. Po cholerę odtwarzać z taśmy, przecież to traci cały urok...

    • 38 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      ... (1) (opinia sprzed 6 lat)

      Najpierw pójdź a potem się wypowiadaj bo akurat tak się składa że scenografia była zachwycająca. Ja nie wiem czy to jakaś 5latka pisała ten komentarz ? 'nie znam się ale się wypowiem'

      • 1 5

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        (opinia sprzed 6 lat)

        Byłam i scenografia zachwyca, ale już fabuła oraz sam taniec już nie. Zmarnowany czas i pieniądze. Muzyka do bani, taniec starszych artystów do kitu. Jedynie dzieci zachwycały, bo widać, że sprawiało im to przyjemność i się starały. Historia zmyślona, bardzo dziwna interpretacja. Kompletnie nie tego oczekiwałam.

        • 4 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      nie ma to jak ocenic spaktakl po zdjeciach (2) (opinia sprzed 6 lat)

      trzeba najpierw zobaczyc spektakl zanim sie zacznie wypowiadac. Scenografia rewelacyjna. Dawno takiej Opera nie miala

      • 5 5

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        Za duża, miejsca brak do tańczenia. (opinia sprzed 6 lat)

        No i znowu nie jest to tradycyjne jak mowi solistka w reportażu. Czy cos może być normalnego? I czyje to nagranie, co ma byc tańsz ą wersją (wstyd dla Trojmiasta i województwa, czwarte pod wzgledem zamożności, a jak o kulturze, to ostatnie miejsca)' Dużo jest elementów tańca ala Isadora. Semi-classic. Semi -btt.

        • 6 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        scenografia bura szara stanowczo nie do baletu (opinia sprzed 6 lat)

        Zajmuje za dużo miejsca .Brak miejsca na taniec.Wydaje się że tych gratów jest za dużo.Światła jakieś bez kolorów.

        • 7 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      ... (opinia sprzed 6 lat)

      Po zdjeciach wnioskujesz że scenografia nie zachwyca? Przyjdź zobacz i dopiero wtedy się wypowiedz..

      • 13 8

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 6 lat)

      Bo orkiestrze trzeba by wypłacić nadnormowki

      • 12 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    (1) (opinia sprzed 6 lat)

    Uwielbiam utwory Piotra Czajkowskiego ! Dziadek do orzechów to raj dla moich uszu i duszy !

    • 18 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      Zaklinam, nie idź w takim razie na to. Ja byłam, z dzieckiem na dodatek, żałuję. (opinia sprzed 6 lat)

      • 1 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    A ja mam pytanie - czy w spektaklu tańczy Pani Izabela Sokołowska ? (1) (opinia sprzed 6 lat)

    • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Dziadek - refleksje po spektaklu (opinia sprzed 6 lat)

    Przepiękna muzyka Czajkowskiego była z taśmy. I -szy akt - chaotyczne przemieszanie tancerzy klasycznych z grupą tańczącą nieklasycznie, szarpiącą się na scenie w "łachmanach" nie dawało dobrego efektu. Denerwowały mnie też brzydkie dekoracje (żadnej magii i przepychu świąt w Carskim Siole), przerysowany dyrektor w czarnym garniturze pojawiający się w prawie każdej scenie zbytnio skupiał na sobie uwagę, przyćmiewając głównych tancerzy bohaterów...
    II akt był o wiele lepszy (poza fragmentem znów gawroszy w łachmanach i brzydkich burych kolorach), gdyż skupiono się na klasycznych popisach baletowych, tancerze mogli wreszcie się wykazać a para głównych bohaterów bardzo dobrze zatańczyła szczególnie tancerka w roli Klary miala naturalny wdzięk i bardzo dobra technikę.
    Dzieciaki ze szkoly baletowej były urocze no i w ogóle spektakl na żywo w operze to jednak coś innego dla wielu młodych widzów którzy tam byli.

    • 5 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    byłam na sobotnim spektaklu (4) (opinia sprzed 6 lat)

    nie wszystko musi być wierne klasycznej wersji ale czy nowe wersje muszą być aż tak udziwnione?Gdzie wspaniałe popisy tancerzy z drugiego aktu?Gdzie namiastka świątecznej atmosfery?Gdzie ogromna choinka ?Zamiast choinki jakieś brzydactwo z gwiazdą z kremlowskiej wieży.Zamiast popisów w drugim akcie układy godne gdzieś środkowych klas szkoły baletowej.Naiwne,proste ,banalne.Gdy tancerze tańczą układy zbiorowe to widać ,że jest tłok ,brak miejsca.Dlaczego połowę sceny zajmują jakieś ponure kamienice i ogromny Nautilus kapitana Nemo?Tancerze muszą uważać aby nie kopać się po pośladkach.Scena zmniejszona i zawężona czy zespół baletowy tak jak i chór i orkiestra będzie okrojony do wersji semi? Ludzie zlitujcie się dajcie tancerzom przestrzeń.Współczesna choreografia Dziadka zawodzi .Tak nie wszystko musi być tak jak było ale to co zobaczyłam zawiodło moje oczekiwania.Jestem pewna ,że tancerze OB są przygotowani do ambitniejszych wyzwań.Czasami układy przypominają atak padaczki.Brak świątecznej atmosfery .Acha !Zapomniałam! Przecież,atmosfera świąt w UE niemile widziana.

    • 27 8

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      Stary układ (2) (opinia sprzed 6 lat)

      znów w natarciu , wszystko kwestionować, wypisywać największe bzdury,
      jak zwykle dezinformacja, szkalowanie i opluwanie własnego teatru.
      Tancerze, dlaczego nie bronicie swojego przedstawienia?
      Pozwalacie aby ci którzy kiedyś pozwolili na likwidację baletu, harcowali na stronach
      gdzie mówi się o was :uważajcie bo historia lubi się powtarzać.
      Brońcie swojego przedstawienia, a jak będzie trzeba załóżcie swój związek zawodowy,
      Innej drogi nie ma .

      • 3 7

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        same bzdury-dlaczego nie można krytykować? (opinia sprzed 6 lat)

        chcesz wprowadzać cenzurę ?

        • 3 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

        (opinia sprzed 6 lat)

        To się nazywa paranoja. Każdy ma prawo mieć własne wyobrażenie o tym co zobaczy. Jeśli cieszymy się, że przychodzą nowi słuchacze, to nie dziwny się, że może pozostać u niektórych niedosyt po spektaklu. W końcu każdy ma swoją ulubioną wersję. Nawet Barbie ;)

        • 4 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      Brawo za ocenę , popieram (opinia sprzed 6 lat)

      Przekonam się dzisiaj osobiście o 17:00 co to przestawienie jest warte!

      • 3 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Panie "Dziennikarzu" (1) (opinia sprzed 6 lat)

    1. Spektakl nie jest dziełem "francuskich twórców", od kiedy Justin Arienti jest francuzem???
    2. Warto by napisać w jakim wieku Siergiej Michajłowicz Lifar był dyrektorem baletu - i której - Opery Paryskiej

    • 8 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 6 lat)

      Panie "Melomanie...", nie wszystko co Pana interesuje musi się znaleźć w artykule. To jest w Internecie. Przecież brakujące informacje może Pan zamieścić komentarzach.

      • 3 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    A teraz wam napiszę, jak sie to robi w Gdyni... (3) (opinia sprzed 6 lat)

    Wiedźmin - wyprzedany kilka miesięcy w przód, aktualnie sprzedaje się juz bilety na czerwiec. Ceny oscyluja okolo 100zl.

    Przychodzi firma, ktora chce wykupic cały (!) spektakl. Ale nie ma wolnych terminów... Co robi dyrekcja? Dokłada extra drugi spektakl w sobotę.

    • 38 11

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      a teraz ja ci odpisze (opinia sprzed 6 lat)

      kogo obchodzi wieśrybacka za Sopotem???

      • 3 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (1) (opinia sprzed 6 lat)

      Bo dyrektor zna się tylko na zwalniania ludzi

      • 18 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Bardzo dobre przedstawienie (opinia sprzed 6 lat)

    widać że wszystko w tej instytucji idzie ku dobremu.
    Przede wszystkim odradza się balet klasyczny bez którego trudno sobie wyobrazić teatr operowy.
    Oczywiście byli tu tacy którzy posiadali ten typ wyobrażni, ale miejmy nadzieję że oni już tylko
    pozostaną niechlubną przeszłością.

    • 8 19

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    To chyba znak naszych czasów (4) (opinia sprzed 6 lat)

    gdzieś w tle mała,brzydka choinka .Brak całkowicie nastroju świątecznego a nawet jakiegokolwiek .Taniec paryskich łobuziaków z ich hersztem ni to Batmanem ni to dr. Jekyll ogólnie nie wiadomo kto z kim i o co idzie spór.Fabuła dla młodszego widza zupełnie nieczytelna.Poziom tancerzy bardzo średni .Scenografia no właśnie .Bierzcie przykład z teatrów rosyjskich gdzie przestrzeń ,głębię uzyskuje się poprzez kilka tiulowych prospektów świetnie namalowanych a nie przez ogromne szarobure klocki zabierające tancerzom połowę sceny .W tym względzie znowu porażka!Brak magii i magicznej ,baśniowej atmosfery .Przedstawienie puste emocjonalnie.

    • 39 12

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      Czytaj (1) (opinia sprzed 6 lat)

      A może trzeba przeczytać przed spektaklem program? Choreograf pięknie tłumaczył o co chodzi w libretcie

      • 5 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      Masz rację! (opinia sprzed 6 lat)

      Po prostu ochyda. Tutaj musi stanąć nowy Lidl. Po co komu taka opera skoro nawet biletów już nie mają?
      Co? Nie można dodrukować?

      • 3 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

      (opinia sprzed 6 lat)

      ahaha co za kolejna recenzja buraczana hejtera :)) takie najlepsze.

      • 4 9

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Klara w Operze Paryskiej. Recenzja "Dziadka do orzechów"

    Duży plus za..... (opinia sprzed 6 lat)

    Za to że doszło do tej premiery, że muzyka na żywo, że klasyka,że dzieci na scenie, że ładne kostiumy, że oryginalna autorska wizja, że pełna widownia ...ale czegoś w tym wszystkim mi brakowało....
    Wydaje mi się że zabrakło perfekcji i wirtuozerii w wykonaniu ,co jest podstawą tego ,żeby muzyka niosła i taniec zachwycił. Zabrakło również tej specyficznej atmosfery i magii teatru, kiedy kurtyna idzie w górę.....

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery