Koncert będzie po części wydarzeniem wieńczącym trzy lata studiów Oskara Tomali, które odbył na Gdańskiej Akademii Muzycznej, a po części jego zwrotem w twórczości ku eksploracji ekologii dźwięku, oraz spektralności. Oskar podczas studiów w klasie Leszka Kułakowskiego poznawał zasady prowadzenia narracji w muzyce instrumentalnej oraz była to jego kontynuacja drogi poznania w muzyce improwizowanej, współczesnej oraz jazzowej. Dziś jego zainteresowania nakierowane są na sound-art, spatial sound, Ambisonikę oraz field-recording.
Podobne wydarzenia
1 - 30 września 2023, godz. 18:00
czwartek, godz. 20:00
przedsprzedaż 25 zł
~R.Murray Schafer The Soundscape Our Sonic Environment and the Tuning of the World, 1994
muzyka poważna - koncerty w Trójmieście
Koncert dyplomowy na, który serdecznie zapraszamy będzie właśnie odważnym krokiem zbliżenia się do powyższych pojęć i zestawienia ich ze sobą. Ideą całego koncertu jest CISZA/HAŁAS, oraz zjawisko zanieczyszczenia akustycznego środowiska. Żyjemy we wciąż pogłębiającej się codzienności hałasu, który wkrada się do naszych wnętrz nawet pomimo słuchawek dousznych. Jesteśmy narażeni na hałas, który w większości zostaje wyparty podświadomie, jednak nie traci on na sile oddziaływania. Szeroko pojęty SZUM zagłusza nasz wewnętrzny głos, wprawiając w zagubienie i pomieszanie.
W kompozycjach zostały użyte nagrania terenowe z odbytej w zeszłym roku podróży na wyspę Brać w południowej Chorwacji, oraz liczne nagrania zrealizowane w lasach Matemblewa. Technicznie koncert zostanie zrealizowany w systemie kwadrofonicznym, czyli z wykorzystaniem czterech głośników ustawionych w okręgu. Widownia znajdować się będzie wewnątrz.
Rezerwacje online: https://app.evenea.pl/event/dyplomoskara/
W koncercie wystąpią:
Maja Miro
Multiflecistka, spiritus movens wydarzeń kulturalnych, twórczyni muzyki improwizowanej, teatralnej i filmowej, wykładowczyni akademicka, psycholożka
Specjalizuje się w grze na poprzecznych fletach historycznych.
Tworzy projekty intermedialne, sytuujące flet traverso i instrumenty dawne w różnych kontekstach współczesnych. Jej głównym obszarem zainteresowań jest punkt styczności pomiędzy dawną sztuką, estetyką dźwięku, praktyką wykonawczą a współczesną wrażliwością i nowymi formami kreacji.
Bandcamp: https://majamiro.bandcamp.com/music
www.majamiro.com
https://linktr.ee/majamiro
Spotify: https://bit.ly/3N4yNeg
YouTube: https://youtube.com/@MajaMiro
Facebook: https://www.facebook.com/maja.miro.flutes
Instagram: https://www.instagram.com/maja.miro/
Michał Markiewicz
muzyk, improwizator, kompozytor.
studiował w Gdańsku i Lucernie.
obecnie występuje w:
* ZUOM - Zakład Utylizacji Odpadów Muzycznych
(https://zuom.bandcamp.com/album/through-glassness)
* NeoQuartet (neoquartet.pl/)
* Polska Filharmonia Bałtycka
obecne zainteresowania:
* chaos jako element twórczy i nie tylko
* Carl Gustav Jung
(https://www.youtube.com/user/lilandtall)
Tomasz Klepczyński
Klarnecista, kompozytor, aranżer, na co dzień mieszkający w Gdańsku.
Jego działalność artystyczna obraca się wokół różnych gatunków i stylistyk muzycznych. Wykonuje muzykę jazzową, klasyczną, folkową, klezmerską i inne, jednak z dużą przewagą muzyki zawierającej elementy improwizacji.
Bardzo dobrze czuje się zarówno jako solista wykonując dzieła wraz orkiestrą symfoniczną jak i w zespole jazzowym.
Jego gry można wysłuchać m.in. albumach:
Maciej Sikała Septet "Live in Klub ŻAK" czy Jan Jarecki Jazz Octet "Extended Products".
https://www.instagram.com/klepczynskimusic/