• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Dowód - Teatr Polonia (8 opinii)

kasy:
58 661-60-00, 58 785-59-00
wystawia:
Teatr Muzyczny
data premiery:
12 kwietnia 2008
8.0
6 ocen
Teatr Polonia w Warszawie
Dowód
David Auburn
Tłumaczenie: Hanna Szczerkowska

Obsypany nagrodami "Dowód" Davida Auburna (broadwayowski przebój zekranizowany przez Johna Maddena z Anthony Hopkinsem i Gwyneth Paltrow) to historia genialnego matematyka Roberta (Andrzej Seweryn), którego obłęd niszczy życie córkom: Catherine (Maria Seweryn) i Claire (Joanna Trzepiecińska).

Studium relacji między apodyktycznym ojcem a córką, poświęcającą własne ambicje na rzecz opieki nad nim. Gdy po śmierci Roberta Catherine prezentuje jego byłemu studentowi (Marcin Perchuć) zeszyt z dawno poszukiwanym przez matematyków dowodem dotyczącym liczb pierwszych - rozpoczyna się śledztwo w sprawie jego autorstwa. Czy to profesor zdołał wydobyć tę genialną formułę z mroków choroby? Czy jego niezrównoważona, nadwrażliwa córka doszła do dowodu sama? Córka czy ojciec? Które z nich było geniuszem? Które szaleńcem? I czy jest na to dowód?


Reżyseria: Andrzej Seweryn
Scenografia: Maciej M. Putowski
Kostiumy: Magda Maciejewska
Światło: Tomasz Wert
Muzyka: Antoni Łazarkiewicz
Występują: Maria Seweryn, Joanna Trzepiecińska, Andrzej Seweryn, Marcin Perchuć

Opinie (8)

  • Doskonala gra aktorska i Pana Andrzeja Seweryna I Panii Marii Seweryn. (opinia sprzed 10 lat)

    Wczoraj t.31.07.13 bylam na tm spektaklu w Warszawie . Brawo!!!!!!!
    Doskonale zobrazowane emocje dzięki osobowościom głównych bohaterów.
    Wszyscy krytykanci powinni sie wstydzić , bo wypowiadają sie na temat , o którym nie maja pojęcia zielonego w fiolkowe groszki.
    Serdeczne podziękowanie dla Maestra Seweryna i Jego bardzo utalentowanej CóRKI - Marii. Irena Gabzdyl

    • 0 0

  • (opinia sprzed 15 lat)

    Rzeczywiście chyba aktorzy nie ogarniali wielkiej 600 krzesełkowej widowni..To był raczej spektakl na salę kameralną albo do Teatru Telewizji.. Ceny biletów powinny być zróżnicowane , miejsca prawie pod sufitem powinny być po max 30 zł. Ale i tak mnie się podobało. W Teatrze Polonia byłam w zeszłym roku. Tam jest niesamowity klimat. Nie wiem kto go tworzy. Chyba cudowni widzowie..

    • 0 0

  • Może trzeba było zagrać spektakl na małej scenie? (opinia sprzed 15 lat)

    "Dowód" to nie jest wielkie show, dla którego Teatr Muzyczny został zbudowany,to pełna napięć dramatyczna wymiana zdań.

    Tymczasem z oddali, fajna w gruncie rzeczy, scenografia jawi się jak domek bełkoczących krasnoludków podczas awarii światła.

    Główna rola - do poprawki. Naprawdę ani morbus bleuleri, ani psychoza maniakalno -depresyjna, ani wycieńczenie spowodowane wieloletnią opieką nad ojcem nie skutkuje takim zachowaniem. Może trzeba było podejść do osób dotkniętych chorobą duszy, podpatrzeć, podsłuchać i spróbować oddać coś prawdziwego? Ta rola jest jak źle skrojona sukienka.

    Trzepiecińska jak Trzepiecińska - bez konkurencji.

    • 0 0

  • występ warszawki na prowincji (opinia sprzed 15 lat)

    jak chcesz zobaczyć cos wartoścowego to licz na swoich lokalnych aktorów.
    Wystepy gościnne to tylko zarabianie kasy.
    Drogie bilety i nie ma na co patrzeć.
    A dla JAndy teatr muzyczny to lotnisko.......

    • 0 0

  • (opinia sprzed 15 lat)

    Jesteśmy zawiedzeni niedzielnym spektaklem sztuki "Dowód"
    w Gdyńskim Teatrze Muzycznym. Po scenie snuł się nijako "duch" Wielkiego Aktora. Potykająca się niezrównoważona
    córka (wreszcie dowiedzieliśmy się, co znaczy być niezrównoważonym). Nijaki doktorant żywcem wzięty z prób w teatrzyku
    szkolnym. Nie zawiodła scenografia, gra i śliczne nóżki starszej siostry, bo gdyby nie to, chyba nie było by na co patrzeć.
    Dobry podkład muzyczny też nie był w stanie uratować całości. Z całym szacunkiem pozostajemy jednak niezmiennie
    do wielkiej klasy aktorstwa Andrzeja Seweryna.

    • 0 0

  • Szepty i krzyki (opinia sprzed 15 lat)

    Nie wiadomo, czy problemy z odbiorem audio wynikają ze specyficznej konstrukcji sceny Teatru Muzycznego czy może z powodu dekoracji. Pozostaje tajemnicą dlaczego widzowie mieli kłopoty z percepcją jakże ważnego tekstu sztuki. Utrwalonego na taśmie filmowej ze świetnymi rolami Gwyneth Paltrow i Anthonego Hopkinsa.

    W tej złej akustyce powrócił na łono teatru polskiego były mąż swojej żony - Andrzej Seweryn w podwójnej roli ojca i reżysera spektaklu, dając popis całkiem przyzwoitej gry aktorskiej ( przynajmniej w tych partiach, które docierały do odbiorcy). Jeśli poprzeć się o wyznania biograficzne Krystyny Jandy, Seweryn do każdej roli podchodzi niezmiernie poważnie, niem przystąpi do gry, dużo na temat postaci czyta, słowem kreśli rolę cyrklem.
    I tak można ocenić rolę Seweryna - aktora, Seweryn reżyser odłożywszy narzędzia, emocjami się nie posługując, dyryguje to przedstawienie na poziomie teatrzyku szkolnego. Czy sprawia to rola Marii Seweryn, mocno przerysowana, egzaltowana ( skąd ta dziwna artykulacja samogłoski i po co??), i, co tu dużo ukrywać, przeciętnie zagrana, nie wiadomo.
    Wiadomo jednak, że w "Dowodzie", w którym tekst jest bardzo ważny, nie ma miejsca na złe, byle jakie aktorstwo. Na kłopoty z głosem, który nie powinien zawodzić podczas krzyku, a zawodzi...
    Nawet jeśli partia głównej postaci jest długa, trudna i połykająca mnóstwo energii z aktora, powinien on sprostać zadaniu.
    Nawiasem mówiąc, co mogłaby robić Marysia Seweryn, gdyby nie chciała grać???

    W "Dowodzie", na szczęście, błyszczy Joanna Trzepiecińska, która pokazała, że zawodostwo nie zginęło, póki żyją utalentowani aktorzy.



    • 0 0

  • Dowód (opinia sprzed 15 lat)

    W Warszawie bilety wyprzedane. U nas pewnie spora część biletów to zaproszenia dla niby ważnych osób. Ciekawe kto za te zaproszenia płaci. I do tego często bywa, że osoby z zaproszeniami to ta drętwa część publiczności.

    • 0 0

  • dowód (opinia sprzed 15 lat)

    Na litość boską, dlaczego ceny wstępu warszawskie?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery