Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

'D-KOD-R' (2 opinie)

kasy:
58 555-22-34
'D-KOD-R'
9.4 17 ocen 1 10
Sopocka Scena Off de BICZ/ Teatr na Plaży
Teatr Okazjonalny /the Occasion Dance Theatre
„D-KOD-R”

koncept, choreografia i wykonanie:
Monika Grzelak, Joanna Czajkowska, Przemysław Wereszczyński, Jacek Krawczyk
scenariusz:
Joanna Czajkowska, Jacek Krawczyk
muzyka:
Marcin Zabrocki
(z gościnnym udziałem muzyków IKENGA DRUMMERS)
kostiumy:
Jola Słoma, Mirosław Trymbulak
fotografie promujące: Dorota Borucka-Gan

Premiera: 9 marca 2007 Sopocka Scena Off de Bicz, godz. 19.00

Współczesne dążenie do mistrzowskiego panowania nad słowem i manipulowania nim, prawdopodobnie wzmacnia fakt, że człowiek nie radzi sobie często z własnym ciałem. A jednak nie da się zaprzeczyć, że ciało od wieków stanowiło bazę dla komunikacji. Przekaz ciała, choć czasem zagmatwany lub poddany próbie kontroli, okazuje się często najszczerszym wyrazem naszej osobowości i pragnień. Dla tancerza ciało jest najważniejszym instrumentem, nośnikiem znaczeń. Choreograf wykorzystując język ciała buduje w spektaklu kod, którym komunikuje widzom ważną dla niego treść.
Spektakl „D-KOD-R” powstał z fascynacji językiem tańca i możliwościami komunikacyjnymi ciała człowieka, a jego tytuł odnosi się do teorii o kodowaniu lingwistycznym Basila Bernsteina.
Socjolingwista Basil Bernstein wyróżnił dwa typy kodu językowego: ograniczony i rozwinięty. Pierwszy z nich to język hermetyczny, dostępny konkretnym grupom społecznym lub towarzyskim, wzmacniający ich odrębność. Kod rozwinięty umożliwia szerszą komunikację, język jest niezależny od lokalności, zawodu czy nawet kontekstu rozmowy. Pozwala nawiązać porozumienie między osobami, wywodzącymi się z różnych grup społecznych, zawodowych, kulturowych, a jednocześnie popiera rozwój indywidualności i specjalizacji.

Twórcy widowiska chcą zaproponować widzowi niezwykłą podróż. Zobaczy jak ruch narodził się wraz z pierwszymi oznakami życia, jak towarzyszył kreacji pierwszej społeczności, integrował ją i wzmacniał, zapewniając poczucie bezpieczeństwa i siły. Potem jak rozwijał się, dając wyraz indywidualności, wyznaczając nowe drogi komunikacji i wąskiej specjalizacji, tak charakterystycznej dla dzisiejszego społeczeństwa, w którym niepotrzebna jest już fizyczna obecność drugiego człowieka, by nastąpiła wymiana myśli. Gdzie bezpośrednia fizyczna więź w dużym stopniu zastąpiona jest przez środki służące komunikacji pośredniej takie jak telefon czy Internet. W scenie finałowej publiczność będzie świadkiem narodzin specyficznego języka powstałego z połączenia idei i doświadczeń twórców choreografii, wywodzących się z różnych stylów tanecznych – kodu rozwiniętego.

Fascynującym dopełnieniem świata, w którym cztery osobowości poszukują pełnego porozumienia, jest muzyka Marcina Zabrockiego - kompozytora, saksofonisty i klawiszowca, obecnie związanego z trójmiejskimi zespołami IKENGA DRUMMERS i MORDY. Ścieżka dźwiękowa „D-KOD-R” w większości zagrana na żywych instrumentach, ma być równoważnym bohaterem wydarzeń.

Rezerwacja: 058 555 22 34 lub 0609 690 038.

Opinie (2)

  • (opinia sprzed 14 lat)

    ot,taka zabawa w prowincjonalny teatrzyk. żenujący poziom umiejętności tanecznych pań, słaba kondycja panów,badziewiaste kostiumy, a i choreografia jakby stworzona na poczekaniu. spektakl broni się jedynie muzyką Zabrockiego,chociaż na kolana nie rzuca.

    • 0 2

  • rewelacja!!!!!!!!!!! (opinia sprzed 14 lat)

    co tu dużo pisać byłam 2 razy....... :))) moje gratulacje!! brawo!!!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery