• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje plan naprawczy dla Mevo

Arnold Szymczewski
10 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się. 
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się.

Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.



Czy w ostatnim czasie łatwiej jest wypożyczyć rower Mevo?

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, która pełni w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot funkcję prezesa, wysłała w środę pismo do Nextbike Polska. Domaga się w nim jak najszybszego przedstawienie planu naprawczego oraz harmonogramu wdrożenia drugiego etapu systemu roweru metropolitalnego Mevo.

- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.

Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo



Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.

- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.

100 nowych rowerów od 10 maja



W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.

- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc. Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc.

"Nie chcemy wypowiadać umowy"



Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:


  • za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
  • za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
  • dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
  • dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
  • dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
  • wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
  • nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
  • niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
  • nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
  • nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni


Razem to 4 mln 543 tys. zł.

Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w  systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.

Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.

- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.

Miejsca

Opinie (454) ponad 10 zablokowanych

  • Zwiększa się bo ludzie porezygnowali po kilku testowych tygodniach i zablokowaniu płatności (2)

    Proponuję zablokować wszystkich użytkowników to wtedy dopiero wykresy dostępności poszybują do 100% a może nawwet wiecej jak to w Gdańsku.
    Ciekawe czy statystyki wypożyczeń tak eksponowane przez operatora obejmują faktyczne przejazdy cze też wielokrotne próby wymagające ponowień z powodu awarii blokady albo kończone po chwili z powodu niesprawnego pojazdu

    • 83 4

    • Nieprawda. Przejazdy rosną. Już ponad 9000 dziennie i każdego dnia więcej. (1)

      Wejdź na MevoWatchDog albo GdzieJestMevo i zobaczysz niezależnie zebrane dane, które tylko rzeczywiste zmiany lokalizacji zliczają.

      • 1 0

      • zauważ, że zliczane są zmiany lokalizacji przez przejazdy rowerami jak też przewozy rowerów przez serwis

        Trudno więc z tych łącznych danych wysnuć tak odważny wniosek.
        Poza tym nie wiem jak teraz ale wcześniej apka potrafiła sama tworzyć z niczego nierzadko imponujące trasy przejazdu (rzędu kilkuset kilometrów ze średnią prędkością ponad 100 km/h) co też zapewne mogłoby mieć wpływ na statystyki

        • 3 0

  • przekręt, przekręt ,przekręt , wał!!!!!!!!!! (3)

    Dajcie mi tą kasę i ja w pojedynkę zrobię logistykę a ekipa 4 chłopa wybuduje przystanki dla rowerów. Zaprzyjażniony chińczyk z chęcią wyprodukuje i wyśle do Polski rowery .Wszystko będzie na czas bez f... upów .

    • 42 14

    • Ci od Mevo też tak myśleli, że wystarczy dać kasę, a system "sam" się zrobi. Efekt jaki jest, każdy widzi.

      • 3 0

    • (1)

      Przecież miałeś szansę - mogłeś przystąpić do przetargu. Czemu tego nie zrobiłeś?

      • 1 6

      • bo wtedy nie mógłby się głupio drzeć

        • 1 2

  • Wypad z miasta

    • 15 7

  • (1)

    Skoro wiedza ze plan jestvprzygotowywane to po co pismo od pani prezydent. ? Markowanie pracy .... Dramat

    • 29 6

    • Musi pokazać że się coś robi

      Ale za to codziennie niemal bryluje w ECSie...

      • 5 3

  • (2)

    Najpierw przelali 10 mln spółce z kapitałem 5 tys. a teraz naliczają kary. Powodzenia w egzekucji. Tych pieniędzy już nigdy nie zobaczymy.

    • 61 9

    • to naturalne, zwłaszcza w małej Sycylii

      W razie czego lokalne skarbówki już mają doświadczenie jak traktować firmy generująe olbrzymie straty - (sprawa pana Tik-Tak)

      • 11 3

    • Nie dostali 10mln po co zmyślasz

      • 3 6

  • Jak widać urzędasy z OMGGS mają się dobrze

    Konfernecyjka, stosy wydruków i screenów z prezentacji, kawka, słodycze dla siebie i dla zaproszonych gości - oczywiście faktura za caterinng na koszt podatników.
    Tak to można wdrażać albo nadzorować kazde wdrożenie, w sumie co za różnica czy cos działa czy nie.

    • 65 5

  • (5)

    Mevo, spalarnia, pkm, budzet obywatelski, zwykla loteria podatkowa, palmiarnia w oliwie, forum gdansk, bilet metropolitarny itp itd - czy s trojmiescie da sie cos zrobic konstruktywnego bez opoznien, afer, wtop ???

    • 60 8

    • tristar :)

      • 13 3

    • co chcesz od Forum ? (1)

      • 1 13

      • Zeby zniknelo.

        • 1 0

    • nie da sie, ponieważ to miasta w których od przeszło 20 lat rządzą ci sami ludzie

      ew. ich progenitura.

      • 5 1

    • Da się . Da się np. kupić nowy łańcuch wysadzany bursztynami dla nowej pani prezydent.

      • 0 0

  • (7)

    czytając komentarze domniemywam preferencje polityczne autorów/autorek wpisów. dziw bierze że zdecydowana większość tych ludzi robi to za darmo, zmanipulowani przez słońce peru z żoliborza a w zasadzie jego mocodawców ;-) blisko 50% zapłaconej kwoty zostanie odebrane w formie kary to im mało, coraz więcej coraz bardziej naładowanych rowerów w stacjach małoooooo. racjonalne argumenty? cisza :) zacznijcie myśleć samodzielnie i weryfikować jad/fake news który sączą Wam do uszu i mózgów planiści ze wschodu bo obudzicie się z ręką w nocniku ;)

    • 25 42

    • Prezydentka już wstała (1)

      • 7 1

      • To nie ja napisałem!

        • 1 0

    • W Rosji od kiedy internet macie trolu? (1)

      • 1 2

      • to są te wasze racjonalne argumenty? :)

        • 1 0

    • jak ktoś podpisuje umowę to musi się z niej wywiązać

      i preferencje politycznie nie maja tu nic do rzeczy, a jeśli nie potrafi się wywiązać z umowy to niech jej nie podpisuje, tyle w temacie, albo z założenia nie chce się wywiązać, i jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi.

      • 4 0

    • Obudzisz to się Ty, kiedy do reszty oskubią Cię z Twoich pieniędzy.

      Ogarnij się człowieku i nie wierz w bełkot serwowany Tobie od lat.
      Tu nie chodzi o preferencję polityczne tylko o słabe zarządzanie kapitałem ludzkim i publicznymi finansami.

      • 2 1

    • Yo, yo bystrzaku. A zauwazyles, ze w umowie jest zawarta maksymapna kwota kary?

      Bodaj 1,5 mln.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Najlepszym planem naprawczym aby mevo było tym czym miało być.. (20)

    ... czyli ogólnodostępnym alternatywnym i w miarę pewnym środkiem transportu, byłoby uzupełnienie floty o tradycyjne rowery. W tej formie w jakiej jest myślę że jest i będzie jedynie technicznym poligonem doświadczalnym za kupę kasy. Za kolejne pół roku pojawia się pierwsze wyraźne oznaki zużycia akumulatorów co znowu zacznie wpływać na dostępność rowerów i będzie potrzebny kolejny plan naprawczy. A rower którym może uda się dojechać, ale jest to wyłącznie loteria nie będzie dla użytkownika żadna alternatywą.

    • 283 15

    • najlepszym środkiem naprawczym jest pogonić (2)

      tych cwaniaczków nieudaczników i partaczy za ural gdzie ich miejsce...

      • 14 12

      • Ale rozumiem że masz coś do zaoferowania w zamian (1)

        oprócz tego pogonienia...

        • 10 4

        • W zamian?

          Rozwożenie baterii przez 3 miesiące. Moze wtedy zrozumieją czym jest logistyka utrzymania rowerów elektrycznych i jak zaprojektowac plan naprawczy.

          • 0 0

    • Nie da się (5)

      Przetarg procedury. Teraz trzeba wykonać zgodnie z przetargiem.

      • 9 1

      • jaki przetarg (4)

        w platfusowie każdy przetarg = ustawione

        • 6 6

        • lepiej już platfusowie ustawione ... ale jednak Przetarg (3)

          niż w PiS dowie ... bez przetargu, bez offsetu, za cenę katalogową ...
          można szastać szmalem - no bo to tylko forsa podatnika ...
          "a te nagrody nam się po prostu należały"

          • 7 6

          • Czemu lepiej? Bez realnej roznicy. (2)

            A jak masz dojscie do urzedu i dwie ustawione zaprzyjaznione firmy, to spiewasz w przetargu cene, jaka chcesz.

            • 0 1

            • Lepiej bo

              - "jak masz dojscie do urzedu i dwie ustawione zaprzyjaznione firmy"
              jest lepsze niż
              - jak masz rodzinę w pis

              • 0 0

            • Lepiej bo

              jak w przetargu publicznym ktoś wygra to możesz przyczepić się że to pociotek kogoś albo że za drogo a bez przetargu to wiesz tylko ze ktoś gdzieś komuś dał ileś za coś (lub wierzysz, że dla idei)

              • 0 0

    • (3)

      Problem w tym, że do tradycyjnych rowerów potrzebne będą stacje dokujące, żeby można było kontrolować gdzie, kto, co, jak itp. A budowa takich stacji to już pewnie spory wydatek.
      Ewentualnie rowery bez wspomagania napędu, ale z tym całym systemem z gps - takie rozwiązanie też wymagałoby baterii w rowerze, ale bateria trzymałaby o wiele dłużej.
      Piękny to projekt, gdzie uruchomienie jest opóźnione o pół roku, a po dwóch miesiącach od uruchomienia jest już przygotowywany plan naprawczy. Ktoś się czuje za to odpowiedzialny? Ktoś poniesie konsekwencje oprócz byłego prezesa Nextbike?

      • 14 2

      • (2)

        Nie w tych stacjach problem tylko w tym, że rowery cieszą się takim powodzeniem, bo są elektryczne. Zwyką nie byłyby tak chętnie wypożyczane.

        • 5 9

        • Bzdura

          w Bydgoszczy żadnego wspomagania nie ma, a system po uruchomieniu (też przez NextBike) też bił rekordy popularności.

          Czy ci gamonie myśleli, że w turystycznym Gdańsku zainteresowanie będzie mniejsze?

          • 11 1

        • rowery cieszą się powodzeniem

          bo ceny za wynajem mają oszałamiająco niskie

          • 4 1

    • Akumulatory będą nowiutkie, bo akurat za pół roku liczba rowerów osiągnie zakładany poziom ;)

      • 0 3

    • To są akumulatory lipo. Nie umierają po kilkuset cyklach a po nawet kilku tysiącach. (3)

      Dodatkowo nie zajeżdżają ich do zera, a wymieniają szybciej. Znacznie poprawia to ich żywotność. 250W przy konfiguracji jaką zastosowali w bateriach, nie jest też wielkim obciążeniem dla pojedynczego ogniwa

      • 1 1

      • Też się nie znam i też się wypowiem (1)

        Gdyby to była prawda, że to akumulatory lipo to nalezy się spodziewać krótszej żywotności. Lipo pozwala średnio tylko na 300-400 cykli. Tak twierdzi Google.

        • 1 1

        • czyli z nimi - lipo

          po roku każda będzie deth

          • 0 0

      • Jak jest z trwałością tego typu akumulatorów można się przekonać...

        używając elektronarzędzi z takimi akumulatorami ( oczywiście zawodowo). Z moich doświadczeń wynika że niestety nie wygląda to różowo. Ale lekko zakładając akumulator będzie musiał być ładowany dwa do trzech razy na dobę, jeżeli operator ma utrzymać zakładana dostępność rowerów. A to daje nam ok 1000 lądowań w ciągu roku co i tak prowadzi do proroctwa że za ok rok czeka flotę wymiana pewnie nie tanich akumulatorów. Ciekawe czy urzędnicy i szefostwo operatora z tym proroctwem miało kontakt. ;)

        • 0 0

    • Co masz na myśli pisząc "tradycyjne rowery".... (1)

      Czy to rowery górskie , miejskie , szosówki... dla każdego ma to trochę inne znaczenie... z tego co widziałem, rowery, które oferuje MEVO, są to rowery typu miejskiego... tzw. "damki"...
      Na rynku rowerowym aby kupić elektrycznego "górala" , trzeba wyłożyć dobrych kilka tys. ...
      Tak czy siak... jak dla mnie, czyli typowego Kowalskiego jest to super inicjatywa oraz inna forma komunikacji miejskiej jaka jest w tej chwili dostępna, czekam na inne środki komunikacji ;)

      • 0 0

      • Tradycyjne czyli z napędem na nogi. Mogą nawet być bicykle.

        Rozwiązanie z bicyklami nadało by projektowi oryginalności, ale trzeba by przy stacjach drabinki dorobic. Ale ze względu na to że Trójmiasto to raczej obszar miejski ,to właściwe byłyby pewnie rowery miejskie typu damka, bo chłopy dzisiaj to też jak damy więc będzie uniwersalnie ;)

        • 1 0

  • Ola przejmuj strategię Budynia , lej beton i do przodu

    • 34 13

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pobożni i cnotliwi. Dawni gdańszczanie w zwierciadle sztuki (1 opinia)

(1 opinia)
20 zł
spotkanie, wystawa, warsztaty

Kultura ludowa Pomorza Gdańskiego

wystawa

Wystawa "Kajko, Kokosz i inni"

wystawa

Sprawdź się

Sprawdź się

Autorką bestsellerowej powieści "Opowieść niewiernej" jest:

 

Najczęściej czytane