• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Czarna maska (183 opinie)

opera / operetka
kasy:
58 763-49-06
wystawia:
Opera Bałtycka w Gdańsku
data premiery:
20 marca 2016
7.8
12 ocen
Czarna maska
Krzysztof Penderecki

libretto na podstawie dramatu Gerharta Hauptmanna "Czarna maska": Harry Kupfer, Krzysztof Penderecki

"Czarna maska" Krzysztofa Pendereckiego to jedno z największych współczesnych arcydzieł muzyki operowej. Apokaliptyczna wizja zagrożeń wiszących nad kulturą europejską w sposób wstrząsający koresponduje z ostatnimi wydarzeniami. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że mija właśnie trzydzieści lat od światowej prapremiery dzieła w Salzburgu, to uderza profetyczna siła zawarta w tej wywiedzionej z opowiadania Hauptmanna historii skromnej uroczystości w domu prowincjonalnego burmistrza, która przekształciła się w zwiastun zagłady naszej mieszczańskiej cywilizacji. Zagłady, która nie wynika z igraszek ślepego losu, lecz z naszej konkretnej winy. To przekonanie, że rozwój wydarzeń związany jest z aktami złej lub dobrej ludzkiej woli jest bliskie twórcom Opery Bałtyckiej i wiąże się z ich decyzjami artystycznymi i interpretacją starannie wybranych dzieł do budowy repertuaru. Wśród nich "Czarna maska" staje się jednym z najdonioślejszych składników i największych wyzwań dotyczących trudności i jakości wykonawczych.

Kierownictwo muzyczne: Szymon Morus
Inscenizacja i reżyseria: Marek Weiss
Scenografia: Hanna Szymczak
Choreografia: Izadora Weiss
Światła: Piotr Miszkiewicz
Przygotowanie Chóru: Anna Michalak
Współpraca muzyczna: Adi Bar
Asystenci dyrygenta: Alexander Humala, Jakub Kontz
Asystenci reżysera: Magdalena Szlawska, Krzysztof Rzeszutek
Asystent scenografa: Monika Ostrowska
Przygotowanie solistów - pianiści korepetytorzy: Liana Krasyun-Korunna, Adi Bar

Obsada:
Schuller - Sylwester Kostecki
Benigna - Katarzyna Hołysz
Arabella - Karolina Sołomin
Sacchi - Karolina Sikora
Potter - Ryszard Minkiewicz
Tortebat - Ryszard Morka
Daga - Anna Fabrello
Perl - Robert Gierlach
Dedo - Jacek Batarowski
Wendt - Stanisław Kierner
Hadank - Aleksander Kunach
Ebbo - Piotr Nowacki
Hrabina - Monika Fedyk-Klimaszewska
Schedel - Krzysztof Rzeszutek
Dr Knoblochzer - Rafał Sambor
Głos Anioła - Joanna Wesołowska
Johnson - Radosław Palutkiewicz

oraz Chór i Orkiestra Opery Bałtyckiej
dyrygent - Szymon Morus
i Bałtycki Teatr Tańca

-----

Krzysztof Penderecki
Urodził się 23 listopada 1933 w Dębicy. Studiował kompozycję u Franciszka Skołyszewskiego, a następnie w PWSM w Krakowie u Artura Malawskiego i Stanisława Wiechowicza. Jest laureatem wielu nagród artystycznych krajowych i zagranicznych, w tym m.in.: I, II, i III nagrody na II Konkursie Młodych Kompozytorów ZKP (1959), Nagrody Państwowej I st. (1968, 1983), Nagrody Związku Kompozytorów Polskich (1970), Nagrody im. Herdera (1977), Nagrody im. Honeggera (1978), Nagrody im. Sibeliusa (1983), Premio Lorenzo Magnifico (1985), Nagrody Fundacji im. Karla Wolfa (1987), Grammy Award (1998, 1999, 2001), Grawemeyer Music Award (1992), Nagrody Międzynarodowej Rady Muzycznej UNESCO (1993), nagrody Best Living World Composer (2000), Nagrody Księcia Asturii (2001).

Krzysztof Penderecki jest doktorem honoris causa kilkudziesięciu uniwersytetów, m.in. w Rochester, Bordeaux, Leuven, Waszyngtonie, Belgradzie, Madrycie, Poznaniu, Warszawie, Buenos Aires, Glasgow, Münster, Seulu, Krakowie i członkiem honorowym Royal Academy of Music w Londynie, Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie, Kungliga Musikaliska Akademien w Sztokholmie, Akademie der Künste w Berlinie, Academia National de Bellas Artes w Buenos Aires, Académie Internationale de Philosophie et de l'Art w Bernie, Académie Nationale des Sciences, Belles-lettres et Arts w Bordeaux, Royal Irish Academy of Music w Dublinie, American Academy of Arts and Letters. Posiada wysokie odznaczenia państwowe i zagraniczne.

Prowadzi koncerty z czołowymi orkiestrami symfonicznymi w Stanach Zjednoczonych i Europie. Obok własnych utworów dyryguje dziełami symfonicznymi twórców z różnych epok. 14 grudnia 2005 roku Profesor Krzysztof Penderecki został uhonorowany najwyższym polskim odznaczeniem - Orderem Orła Białego. Twórczość kompozytora obejmuje ponad 100 utworów, w tym utwory kameralne, na instrumenty solowe, orkiestrowe, symfonie, koncerty na różne instrumenty, pieśni i utwory chóralne, opery oraz kantaty i oratoria. Krzysztof Penderecki jest autorem muzyki do ponad 100 filmów fabularnych i dokumentalnych, spektakli dla dzieci i dorosłych.

Ostatnie kompozycje Krzysztofa Pendereckigo to: Dies Illa na sopran, mezzosopran, bas, mieszane chóry i orkiestrę, napisany z okazji 100-lecia wybuchu I Wojny Światowej i prawykonany 9 listopada 2014 roku w Brukseli; Koncert na trąbkę napisany dla Gabora Boldoczki i prawykonany na festiwalu w Saarbrücken 3 i 4 maja 2015 roku oraz Polonez na orkiestrę, napisany na zamówienie Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina na inaugurację XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w dniu 1 października 2015 roku.

Recenzja Trojmiasto.pl

Przeczytaj także

Opinie (183) 1 zablokowana

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Czarna Maska w Europie (1) (opinia sprzed 8 lat)

    Nigdy nie spodziewałem się, że taki spektakl zobaczę w Polsce, w Gdańsku!
    Absolutnie światowy poziom do tej pory osiągalny dla nas z odtworzeń albo w TV Mezzo.
    Gęstość przekazu, wielość bodźców, dopasowanych zachowań, muzyka tempem idealnie synchronizowana z akcją na scenie (brawa dla dyrygentów), chór na balkonie wybrzmiewający jak wyrzuty sumienia, albo echa płynące zza światów. Skromne miejsce na scenie aranżowane perfekcyjnie w każdym kroku.
    Doskonali soliści, Katarzyna Hołysz, Piotr Nowacki, ale także wszyscy pozostali równo razem z poziomem przedstawienia.

    Marek Weiss na pożegnanie pokazał kim jest, a jego krytycy zostaną z garścią kolorowych, tandetnych koralików w garści.

    • 64 31

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      klaka ciągle żywa (opinia sprzed 8 lat)

      Normalny spektakl jakich wiele w Polsce.
      Dyrektor reżyseruje , zespół gra ale żeby zaraz Mezzo?
      papier przyjmie wszystko.więc można kadzić
      Wielki rezyser? Moim zdaniem Zupełnie średni.A w porywach leniwy..
      Przeciętny, ustawiony w układach i tyle.Troche już działa więc ma kolegów w Branży
      Dostał etat , zrobił i zarobił na kolejny dom, pomieszkał na wybrzeżu
      pokłócił i skłócił ale nie odbiegał od normy poprzedników
      jest kasa jest klaka.
      Ale żeby zaraz Mezzo?. Ludzie jeździcie po świecie.Widzicie co grają
      dajcie spokój z brawami na stojąco.
      Można ale czy naprawdę trzeba?Jeśłi trzeba to solistów. Rezyseria średni poziom.
      to nie tak że nie słyszymy solistów. Ale bez przesady z Mezzo.żeby zaraz:)

      • 23 37

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Upadek (5) (opinia sprzed 8 lat)

    Szanowny Panie "recenzencie" Rudziński.

    To, że arkana teatru, w szczególności operowego, są dla Pana ździebko trudne, udowodnił Pan już wielokrotnie ( choćby i teraz , proszę spojrzeć na słuszne komentarze w opiniach). Lecz tym razem, moim zdaniem, wykazał się Pan również brakiem taktu i kultury. Zbulwersowana jestem Pana wypowiedzią " ... (Solistów) zaskakująco dobrze prezentujących się w grze aktorskiej..." Co to znaczy ZASKAKUJĄCO, drogi Panie ????!!!! Dla Pana wiadomości - nie ma Pan do czynienia ze stadem baranów, które do trzech zliczyć nie potrafią i nagle im się udało, ale z grupą NAJWYBITNIEJSZYCH polskich solistów !!!!! , którzy scenie poświęcili znakomitą część swojego życia i święcili na niej triumfy, tworząc WYBITNE, niezapomniane kreacje aktorskie. Myślę tu o Ryszardzie Minkiewiczu, Sylwestrze Kosteckim, Ryszardzie Morce, Robercie Gierlachu, Piotrze Nowackim. Wcześniej Mikołaju Zalasińskim czy Jacku Laszczkowskim. Dla Pana to powinien być zaszczyt móc Ich słuchać i oglądać ! JAKIM PRAWEM zatem wypowiada się Pan o Nich w takim tonie ????!!! Oni nie zaskoczyli, proszę Pana ! Oni POTWIERDZILI swój wielki kunszt i klasę ! I to w dwójnasób : wokalnie i aktorsko. Dotyczy to również Katarzyny Hołysz, która w Pana oczach stała się jakowymś " dysonansem", a ja śmiem zaryzykować stwierdzenie, że tym "dysonansem" właśnie być MIAŁA, kontrastując swoją rolą do reszty scenicznego świata. A więc brawo !
    Na całe szczęście są w tym kraju krytycy, których się czytuje ( Dorota Szwarcman, Piotr Nędzyński, Piotr Kamiński etc. ) i krytycy PROWINCJONALNI , których traktuje się z przymrużeniem oka.I do tej grupy należy, niestety, również i Pan. Co stwierdzam z niejaką przykrością.

    • 67 28

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      Szanowna Pani .... (3) (opinia sprzed 8 lat)

      Co za furia .............co za temperament ! ! ! ! Rzeczą krytyka jest oceniać i krytykować . Oczywiście w wymienionych przez Panią osobach nie mamy do czynienia z najwybitniejszymi polskimi solistami gdyż najwybitniejsi polscy soliści śpiewają w MET lub ROH .Jaka jest różnica pomiędzy solistami można się czasem przekonać podczas gościnnych występów gwiazd operowych . Otóż byłem nie tak dawno w Teatrze Wielkim w Poznaniu na "Eugeniuszu Onieginie" z Mariuszem Kwietniem w roli głównej . I co się okazało ? U większości solistów tekst rosyjski jest przyklejony do języka i całkowicie niezrozumiały .Jedynym solistą , którego partię było słychać (tekstowo) był Mariusz Kwiecień . Bardzo pięknie , czyta Pani poczytnych krytyków, natomiast musimy pamiętać, że Gdańsk jest prowincją i w określeniu krytyka prowincjonalnego nie widzę nic zdrożnego . Powiem więcej , dzięki takim krytykom dowiadujemy się więcej -w oczekiwaniu na recenzję Doroty Szwarcman -która prawdopodobnie nigdy się nie ukaże .
      Myśląc już o Świętach , życzę Pani więcej tolerancji w stosunku do młodych krytyków teatralnych , którzy być może z czasem staną się prawdziwymi szczupakami .

      • 15 34

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        (opinia sprzed 8 lat)

        Nie tak dawno czyli 4 lata temu ;-)

        • 27 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        (opinia sprzed 8 lat)

        moze i jest prowincją ale tak grają dobrze ze i w Warszawie by się nie powstydzili

        • 4 31

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        ?! (opinia sprzed 8 lat)

        Uczyć się trzeba ale być przy tym obiektywnym. Bycie krytykiem nie oznacza krytykanctwa. A zresztą, kto nie wie - niech w encyklopedii sprawdzi.

        • 27 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      o upadku cd.., (opinia sprzed 8 lat)

      Doskonała riposta! Pan Redaktor chyba nie jest zacnym krytykiem światowej klasy? Krytykanctwo, zmora naszych czasów...a to niestety świadczy o klasie Pana Redaktora. A właściwie jej braku!

      • 29 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Upadek kontrolowany (2) (opinia sprzed 8 lat)

    Bo tylko to mam na myśli pisząc o Operze Bałtyckiej za dyrekcji Marka Weissa .
    W obronie zaś redaktora Łukasz Rudzińskiego muszę stwierdzić ,że bardzo sobie cenię jego recenzje . Powiem więcej im dłużej pisze tym są lepsze a właściwie lepiej wyważone . Oczywiście nie mamy na miejscu muzykologów z "Ruchu Muzycznego " ale też nie zapomnijmy o tym że jeden z nich ( nie wspomnę jego nazwiska , gdyż już nie żyje ) napisał recenzję w dzienniku ogólnopolskim z koncertu ,który się nie odbył .
    Łączę ukłony .....kapeluszem.

    • 17 41

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      Upadek nastąpi. (opinia sprzed 8 lat)

      Niestety zdanie:
      "przerysowane, patetyczne aktorstwo stanowi nieprzyjemny dysonans" bez podania konkretów nie brzmi jako wyważona opinia.
      Równie dobrze można napisać, irytująco tkliwa, nachalnie rzewna czy przesadnie wulgarna.
      Trzeba umieć obronić swe sądy lub właśnie "być wyważonym" jeśli się tego nie potrafi.

      • 8 9

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      A nie porożem? (opinia sprzed 8 lat)

      • 4 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Na koniec (8) (opinia sprzed 8 lat)

    cała masa komentarzy Weissa, uruchomił swoje zaplecze, i za chwilę dowiemy się, że to najlepsze przedstawienie na świecie, a nawet we wszechświecie, takie jakiego jeszcze nigdy nie było.
    Teraz to już tylko wypada, aby cała załoga Opery Bałtyckiej, padła przed Weissem na kolana, i poprosiła go żeby został.
    Na szczęście, jest to już ostatni akt tej farsy.

    • 43 55

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      Meloman z orkiestry (opinia sprzed 8 lat)

      dla ścisłości :)

      • 39 9

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      będziesz miał farsę od września (2) (opinia sprzed 8 lat)

      no może października/listopada

      • 40 16

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (opinia sprzed 8 lat)

      Tak dobrych spektakli jak za kadencji Weeisa to juź nie będzie przez najbliźsze kilka lat .Czarna Maska Pendereckiego to wielkie dzieło i bardzo trudne dla wykonawców

      • 40 13

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (opinia sprzed 8 lat)

      znów ten skrzypek z ogonów flustracje wylewa

      • 37 9

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      zawiść,zawiść,zazdrość (opinia sprzed 8 lat)

      • 33 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (opinia sprzed 8 lat)

      znòw ten skrzypek z ogonów

      • 31 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Katarzyna Hołysz (opinia sprzed 8 lat)

    Brawo Panie Łukaszu, Pana opinia super trafna.
    Niestety talent wokalny Pani Katarzyny o lata przerasta jej aktorskie kreacje, które przypominają dokonania Lucelii Santos lub co gorsza odtwórców ról serialu "Pocztówki z wakacji". I nie ma co się obrażać. Jednym to się podoba innym nie. Wokalnie p. Katarzyna super, aktorsko, i to ne tylko tu, do poprawki, tj mocniej, nie znaczy lepiej.

    • 20 44

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Jeżeli (opinia sprzed 8 lat)

    chodzi o recenzje Pana Rudzińskiego, to jestem pod wrażeniem, że mimo jego młodego wieku, są one tak trafne i wyważone, do czego większość krytyków dochodzi, dopiero w póżniejszym czasie.

    • 12 42

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Ja, Katarzyna Hołysz (10) (opinia sprzed 8 lat)

    Nie wdając się w zbędne dywagacje, informuję niestrudzonego "admiratora" mojego talentu, który, jak się okazuje, od wielu miesięcy poświęca mi na tym forum swój drogocenny czas, szkalując moje imię i podważając kompetencje li to wokalne, li też aktorskie, że od tej chwili każdy zniesławiający lub znieważający post pod moim adresem zostanie przeze mnie zgłoszony na policję, a następnie zadysponowany kancelarii prawnej do ścigania z artykułu 212 paragraf 2 kodeksu karnego.
    Proszę mi wierzyć, że nie zabraknie mi determinacji, czasu ani środków finansowych, aby oszczerca poniósł wszelkie możliwe konsekwencje ( w tym również materialne) . Dość mam bowiem sytuacji, w której naraża się na szwank moje dobre imię i wiarygodność zawodową, na które pracowałam przez wiele lat.
    A zacznę od ogłoszenia imienia i nazwiska hejtera. Również na tym forum.
    Proszę zatem zająć się pracą i przyjemnościami, a nie moją osobą.

    Katarzyna Hołysz

    • 65 23

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      Brawo, Pani Katarzyno! (opinia sprzed 8 lat)

      Tak trzymać. Niech bydło nie myśli, że może anonimowo na kogoś pomyje wylewać.

      • 46 14

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (opinia sprzed 8 lat)

      Brawo !!!!!

      • 40 9

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (opinia sprzed 8 lat)

      Tak trzymać !

      • 38 10

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (opinia sprzed 8 lat)

      popieram

      • 41 8

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (opinia sprzed 8 lat)

      Ja też !!!!

      • 36 7

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      pytanie do p. Hołysz (jeśli to naprawdę ona): (3) (opinia sprzed 8 lat)

      czy stwierdzenie, że ktoś fałszuje i nie powinien śpiewać, jest już zniesławieniem?

      • 13 32

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        Tak, zwłaszcza jeśli się mija z prawdą. (2) (opinia sprzed 8 lat)

        W odniesieniu do kogoś, kto wykonuje daną rzecz zawodowo i buduje to jego wartość na "rynku pracy", tego rodzaju stwierdzenia, nie poparte konkretnymi wskazaniami np. tu jest nuta C, a śpiewane było Cis - jest rodzajem zniesławienia.

        Używanie kwantyfikatorów ogólnych typu fałszuje, źle gra, a nie odnoszenie do konkretnych elementów, przykładów, wystąpień jest zniesławianiem.

        • 33 11

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          dziękuję za wyjaśnienie! (opinia sprzed 8 lat)

          Nie rozumiem jednak stwierdzenia "zwłaszcza jeśli mija się z prawdą" - czy to znaczy, że coś może być prawdą, a mimo to "nie poparte konkretnymi wskazaniami" staje się zniesławieniem? Druga sprawa, czy żeby móc coś skrytykować i nie mieć od razu sprawy o zniesławienie, czy muszę na przedstawieniu śledzić partię danego artysty z partyturą, wynotować konkretne elementy i poprzeć to potem nagraniem? Tzn. zwrócić się do Opery Bałtyckiej o udostępnienie takiego, o ile przedstawienia są archiwizowane? Z góry dziękuję,

          • 9 31

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          (opinia sprzed 8 lat)

          Bzdura! Pisząc tak, niewątpliwie podważam kwalifikacje "prawnika wspierającego" artystkę. Czy to wg Pana także zniesławienie?

          • 4 29

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      Hejtera namierzyć się da, to kwestia determinacji (opinia sprzed 8 lat)

      Ogłoszenie imienia i nazwiska hejtera będzie najlepszą formą kary jaką proponuję.
      A jeśli to pracownik Opery to proszę go umieścić na tablicy ogłoszeń.
      Fali nienawiści trzeba się przeciwstawiać.

      • 35 5

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    Przypomnę wszystkim urażonym, że to forum opiniotwórcze i każdy ma prawo do ich wyrażania i do krytyki także!!! (2) (opinia sprzed 8 lat)

    • 33 32

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      Do głupoty także... (opinia sprzed 8 lat)

      • 37 8

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (opinia sprzed 8 lat)

      Istnieje różnica pomiędzy krytyką a obrażaniem i znieważaniem.

      • 39 7

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    No prosze (4) (opinia sprzed 8 lat)

    Banda snobow Weissa. Pani Katarzyno bardzo nie lubie pani na scenie... Mam prawo to powiedziec. TAK SAMO JAK NADETYCH SPEKTAKLI WEISSA. Konczy sie wasz czas w zwiazku z tym wylazi Wam sloma z butow

    • 22 47

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (2) (opinia sprzed 8 lat)

      Kasia???!!!! A wiesz, kto to jest transseksualista ??? :-) :-) :-) hahaha !!!!

      • 1 7

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

        (1) (opinia sprzed 8 lat)

        Faktycznie. Podpis- Kasia. A przecież wszyscy wiemy .... Kasia to nie Kasia. A do tego jeszcze tchórz !!!!

        • 6 5

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

          (opinia sprzed 8 lat)

          Nie wiem co wy tam macie pod spodnicami ale po urodzie wnioskuje ze roznie to moze byc:) ja sie tylko pytam, czy wy juz macie spakowane walizy?! Jakie macie plany na emerytury???

          • 5 20

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

      (opinia sprzed 8 lat)

      co za hamstwo

      • 29 6

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł W oczekiwaniu na apokalipsę. O "Czarnej masce" Opery Bałtyckiej

    (opinia sprzed 8 lat)

    Proponuję zamknąć to forum i moderatorów jego także, skoro dopuszczają do tego, by działy się tu takie rzeczy. Kogo to bawi ? Bo chyba nie zwykłego czytelnika, który czuje się raczej zażenowany. Wstyd !!! Przestaję tu zaglądać i wszystkim tego życzę.

    • 38 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery