• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła

Ćwiczka - ćwicząca / Magdalena Sadłowska

19 kwietnia - 6 maja 2024, godz. 17:30

Gdynia,
Wstęp wolny

9 kwietnia - 21 czerwca 2024, godz. 10:00 - 18:00

Gdańsk,
Wstęp wolny
Wernisaż 4.08.2017
Kolonia Artystów / Dolne Miasto ul. Dolna 4, Gdańsk.

Wystawa w dniach 4-31.08.2017 po uprzednim umówieniu telefonicznym (501227273)
OPA | Otwarte Pracownie Artystyczne godz. 19.30
Paulina Jackowska, Weronika Michalska, Edyta Kowalewska, Alicja Kubicka, Wojtek Harus, Gabi Bożyk, Adam Zmysłowski, Martyna Aniserowicz.

Wystawa odbywa się w ramach projektu pt. "MIESZKAŃCY".
Projekt "MIESZKAŃCY" współfinansowany jest przez Miasto Gdańsk. 

Magdalena Sadłowska ur. w Lublinie.
Studentka V roku Malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Obecnie rezydentka w Kolonii Artystów- Dolne Miasto.
Zajmuję się malarstwem, rysunkiem oraz tworzy obiekty.
Brała udział w licznych wystawach w kraju.(m.in. Gdańsk, Kraków, Poznań, Lublin).

,,Ćwiczka-ćwicząca'' to indywidualna wystawa malarstwa Magdaleny Sadłowskiej, studentki Gdańskiej ASP i rezydentki Kolonii Artystów. Młoda artystka, która do tej pory stworzyła dwie bardzo spójne serie obrazów Obłok i Pogłowie - tym razem wychodzi od kwestii doskonalenia się i prawie wyłącznie na niej się skupia. W przerysowanej figurze tytułowej ćwiczącej, Ćwiczki, która istnieje o tyle, o ile przygotowuje się do zbliżającego się pojedynku, ba, dla której samo ćwiczenie jest okazją do rywalizacji, odbija naszą codzienną groteskową nadgorliwość i giętkość w nieustannym dopasowywaniu się do stawianych nam wymogów. Pretekstem do szerokich poszukiwań powodu i sensu ćwiczenia oraz wiecznego powtórzenia malarskiego gestu jest zestawienie fascynacji starymi magazynami sportowymi i wykrojami krawieckimi. Na ich przecięciu Sadłowska rozwija swoje zainteresowanie dyscyplinującą linią, która wychodzi także poza obrazy zapełnione ciałami ćwiczącymi, bawiącymi się, odpoczywającymi. Pośpieszne obrysy, z których wylewają się barwne plamy, pokazują ruch rozbity na poszczególne stadia przyjmowania zaprojektowanych wcześniej póz. Zgeometryzowane, czasem sprowadzone do paru lekkich pociągnięć pędzla, postacie są przywoływane do porządku przez zdecydowane, przecinające płótna linie przestrzeni: sal gimnastycznych, klubów fitness, boisk, biur, domów - pól przymusowych zmagań z entropią; przez wykresy ścian, podłóg i okien, które narzucają pozycje reszcie elementów kompozycji. W podobny sposób sterylne wnętrza galerii przywołują do porządku artystkę, która pozwoliła sobie na wielotorowe krążenie wokół podjętego tematu. Ćwiczka ćwicząca łączy dynamizm próby z chęcią ujęcia momentu w formie sekwencji zastygłych kadrów, wycinków zamrożonego czasu. Część z tak stworzonych światów jest prawie całkiem domknięta, inne mają charakter luźniejszych szkiców i zostawiają miejsce na oddech. Przy pomocy "rozbierania" scen na części składowe i zawężania horyzontu zdarzeń artystka buduje siłujące się ze sobą (i z bezwładem) obrazy, które ujawniają napięcia między figurą a narracja. Okazuje się, że nawet sformalizowany, rzemieślniczy trening jest podatny na zachwianie.
 

Opinie

Sprawdź się

Czy w obecnej siedzibie Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku, w czasach powojennych, prowadzona była działalność sportowa?