• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Aktualnie brak w repertuarze trójmiejskich teatrów

Chicago (84 opinie)

musical
kasy:
58 661-60-00, 58 785-59-00
wystawia:
Teatr Muzyczny
czas trwania:
2 godz. 45 min. (jedna przerwa)
data premiery:
8 października 2002
w ramach wydarzenia:
II Festiwal Teatrów Muzycznych
8.3
266 ocen
Chicago
Teatr Muzyczny w Gdyni

Muzyka: John Kander
Libretto i teksty piosenek: Fred Ebb, Bob Fosse,
Przekład: Michał Ronikier (libretto) i Wojciech Młynarski (teksty piosenek)

Opowieść o zbrodni, miłości, korupcji, przemocy i zdradzie, osadzona w latach dwudziestych w scenerii najbardziej zdeprawowanego miasta świata, Chicago. A wszystko to przy fenomenalnej muzyce inspirowanej klimatem jazzu lat dwudziestych.
Premiera Chicago na Broadway'u w 1975 roku okazała się wydarzeniem, a sam spektakl zagrano prawie 900 razy!

Reżyseria: Maciej Korwin, Jarosław Staniek
Kierownictwo muzyczne: Dariusz Różankiewicz
Choreografia: Jarosław Staniek
Scenografia: Paweł Dobrzycki
Kostiumy: Małgorzata Szydłowska

Obsada
Velma Kelly: Dorota Kowalewska
Roxie Hart: Tamara Arciuch/ Magdalena Smuk
"Mama" Morton: Grażyna Drejska
Mary Sunshine: Ewa Gierlińska
Mistrz Ceremonii: Jakub Kornacki
Billy Flynn: Rafał Ostrowski
Amos Hart: Andrzej Śledź
Fred Casley: Tomasz Więcek

[foto1] [foto2]


Trojmiasto.pl komentuje

Chicago to kasowy przebój - zarówno na scenie Broadway'u, jak i na ekranie (Chicago, 2002, reż. Rob Marshall) musical ten odniósł ogromny sukces. Gdyńska realizacja jest tylko poprawna. Mamy niespodziewane zwroty akcji, zabawne gagi, dobrą grę aktorską (zwłaszcza Andrzej Śledź jako Amos Hart, czyli uosobienie życiowego fajtłapy), orkiestrę grającą na scenie, skąpe czarne wdzianka zapożyczone z imprezy sado-maso, odkryte kobiece pośladki i prężące się dumnie męskie ciała. Niestety spektakl cechuje wszechobecny nadmiar. Zwłaszcza drażniącej metateatralizacji (wyjątkowo irytuje zupełnie zbędny Mistrz Ceremonii) - przesady w pokazywaniu, że musical jest zabawą. Reżyserom udaje się utrzymać narzuconą przez siebie konwencję cyrku połączonego z wodewilem, jednak przez spiętrzenie prostych, niekiedy prymitywnych wręcz zagrywek pod publiczkę, staje się ona męczącym stygmatem widowiska. Oprócz Śledzia na uwagę zasługują świetne panie - Dorota Kowalewska (jako Velma Kelly) i Grażyna Drejska ("Mama" Morton). Niestety Roxie Hart Magdaleny Smuk nie dorównuje im poziomem. Brakuje jej wdzięku jaki rozkosznej kusicielce Roxie nadawała Tamara Arciuch.

Łukasz Rudziński

Przeczytaj także

Opinie (78)

  • Po heppeningowy show (opinia sprzed 16 lat)

    Gratulujemy sekcji obronnej Teatru Muzycznego w Gdyni za wziecie udzialu w charytatywnym show pod balkonem. Szczegolnie ujal nas Tomek B. ktory dzielnie z balkonu wspieral chlopakow słowami: "chłopaku nie warto!!!"

    • 0 0

  • Tylko p. Kowalewska !!! (opinia sprzed 16 lat)

    Odliczam dni do jej powrotu do Chicago - nie ma doskonalszej Velmy :)
    Cudownie, że Pani wraca :)

    • 0 0

  • Alicja Piotrowska! (opinia sprzed 16 lat)

    Witam,
    Panii Piotrowski wniosłą coś nowego do roli Velmy! Najważniejsze to powiew nowości i wspaniały głos którym jest w wstanie oczarować! Bardzo pasowałą mi do roli Velmy! :) P. Kowalewska nie jest zła ale w roli widzę nadal p.Aicję! Pozdrawiam

    • 0 0

  • DOROTA COME BACK (opinia sprzed 16 lat)

    NAreszcie po slabych wystepach p. Piotrkowskiej wraca najlepsza wokalistka tego teatru! DZIEKUJEMY!

    • 0 1

  • cicago (opinia sprzed 16 lat)

    bardzo dobra gra aktorow, ciekawie zrobione widowisko a dotego jedno pytanie jaka jest szansa na obejrzenie metra?

    • 0 0

  • Super spektakl! (opinia sprzed 17 lat)

    Uważam , że Chicago jest wart obejrzenia.Sama na nim byłam aż z Ostródy. Występują w nim przezabawne sytuacje.Polecam wszystkim.

    • 0 0

  • Prawdziwy SHOW ! (opinia sprzed 17 lat)

    Nie wiem jak może się ten spektakl komuś nie podobać, chodzę regularnie do muzycznego i jest to jedo z najlepszych widowisk, nie byliście ? KONIECZNIE ZOBACZCIE !

    • 0 0

  • CHIKAGO (opinia sprzed 17 lat)

    Sadze ze Chikago jest REWELACYJNE WSPANIAŁE IDEALNE byłam juz na tym kilka razy jest to najwspanialszy spektakl jaki widziałm znam te piosenki na pamiec cały czas spiewam Jeeza poprostu mam na punkcie Chikago manie

    POLECAM !!!!

    jestem stałym bywalcem Tatru Muzycznego niebawem ide na Fame


    CHIKAGO GORA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

    • 0 0

  • może jest gorsze (opinia sprzed 17 lat)

    byłem rok temu i oceniam że zmiany wyszły na gorsze...
    dalej podoba się ale.., reakcja widowni po, wyraznie chłodniejsza..a wiec zmiany na minus...
    partie "mamy " obciete.. przedstawienie mniej żywe zrobiło się..
    oczywiście podoba sie w dalszym ciągu.. ale patrząc na wczesniejzse opinie tutaj wyrażone...więc może obniżone loty...
    niemniej brawo...
    a pochwała za soboty.. pustka wybrzeżowych scen..

    • 0 0

  • Taki sobie.... (opinia sprzed 17 lat)

    Od razu po spektaklu miałem niedparte wrażenie źle wydanych pięniędzy, ale teraz z upływem czasu stwierdzam, że chyba jednak Dracula był gorszy, ale i tak cały spektakl wypada dość kiepsko. I nie mówie tu o walorach wokalnych, ale o całokształcie, bez werwy, bez tańca, bo to co pokazali tak nazwać nie można. Od takich spektakli jak Sen nocy letniej, czy Hair, a nawet Footloose dzieli go przepaść wielkości Wielkiego Kanionu...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Pod patronatem

Nadchodzące premiery